Suositelkaa pankkia!
Minulla on tili Nordeassa, miehelläni Aktiassa. Nyt olisi tarkoitus avata asuntosäästötili ja ruveta säästämään omaa asuntoa varten. Asuntoja katsellaan jo nyt, mutta olisi tarkoitus 1-2 vuotta säästää ennen asunnon ostoa, sillä meillä ei ole alkupääomaa emmekä halua lainalle takaajia. Tällä hetkellä asumme edullisesti vuokralla.
Mutta mikä olisi paras pankki säästötiliä ja tulevaa asuntolainaa ajtellen? Asuntolainan tullessa ajankohtaiseksi kilpailutamme tietenkin pankkien lainat, mutta haluaisin jo etukäteen vähän ennakoida :) Siirtäisimme siis meidän molempien tilit samaan pankkiin.
Kommentit (14)
ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Tosin olemme pienen paikkakunnan asiakkaita. Ompa meille avattu pankki lauantainakin, kun ei viikolla ehditty lainapapereita kirjoittamaan. Arvostamme tosi paljon saamiamme palveluita ja joustavuutta, asiantuntemusta ja kilpailukykyisyyttä
MEistä on ollut tosi helppoa, kun on vakuutukset, rahastot ja pankkiasiat samassa paikassa. Ja meidän konttorissa on hoitamassa meidän asioita niin ihana virkailija, että se sillä voisi soittaa vaikka keskellä yötä, jos tulee jotain kysyttävää mieleen.
OP:sta vaihdettiin ja säästöpankkiakin ollaan aikaisemmin käytetty.
Suosittelen ehdottomasti Sellon Nooa-pankkia! :)
Tapiola-pankkia voisi kyllä harkita, voisimme samalla siirtää sinne vakuutuksetkin (tällä hetkellä Pohjolassa). En ole kamalasti tällaisia asioita tullut edes ajatelleeksi, olemme eläneet köyhää opiskelijaelämää tähän asti, nyt käymme molemmat töissä ja perheenlisäystäkin suunnitellaan. Pitääkin piipahtaa tuolla Tapiolassa.
Sitten nolo kysymys, miten tuota pankkia käytännössä vaihdetaan? Eli pitääkö minun mennä Nordeaan, lopettaa tili ja nostaa se tyhjäksi, vai voinko avata ensin tilinuudessa pankissa ja sitten Nordesta he siirtävät rahat uudelle tilille ja sulkevat tilini. Varmaan tätä jälimmäinen vaihtoehto :)?
ap
Hauskuus alkaa vähän ajan päästä kun Nordea alkaa veloittamaan kuukausimaksuja tyhjältä tililtä.
kanssa meillä toiminut tosi hyvin. Palvelua saa nopeasti ja asiallisesti.
muistakaa tinkiä ja kirajallisena kaikki sitten, lainanhoitokuluista yms. joudutteko maksamaan extraa jos maksusuunnitelmaa vaihdetaan yms.
tapiolasta saa hyvin s bonuksia s tilille, älkää sanoko tai antako sanoa irti entisiähenkivakuutuskia pohjolassa ennenkuin saatte uudet hyväksytyksi tapiolassa .......joskus voivat rajata pois asioita
Entäs kun minulla on opintolainaa Nordeassa, vaikuttaako tämä jotenkin pankin vaihtoon?
ap
Meillä siirrettiin kaikki opintolainat aikanaan OP:sta Nordeaan todella huonon palvelun ja vakavien huolimattomuusvirheiden takia. Nordea hoiti siirrot ja saatiin sovittua paljon joustavampi maksuohjelmakin.
mutta toisaalta olen nyt kallistumassa Tapiolan puolelle, olisi kätevää kun saisin vakuutukset saman katon alle ja vielä s-bonustakin ;) Minulle on tärkeää, että asiat hoituvat helposti ja mielellään että sitten parin vuoden päästä saisimme hyvillä ehdoilla asuntolainan ko pankista. Nordeaan olen ollut jokseenkin tyytymätön, tuntuu ettei heille henkilöasiakas merkkaa juuri mitään.
ap
Tuntuu ettei siellä ole työntekijöillä edes vaitiolovelvollisuutta... ainakaan sitä ei noudateta. Mulla on kans paljon huonoja kokemuksia ko. pankista (jonka asiakas en tod ole enää!) enkä ole siitä juuri positiivista kuullut.
Asumme pääkaupunkiseudulla.