Miten noilla hyvinvointialueilla on tarkoitus hoitaa potilaita, asiakkaita, kun vähennetään henkilökuntaa?
Nytkään ei ole riittänyt henkilökuntaa hoitamaan tai tekemään lakisääteisissä rajoissa työtään. Onko tarkoitus vähentää tehtäviä? Hoidetaan vain jotain sairauksia tai asiakasryhmiä ja jätetään osa oman onnensa nojaan?
Kommentit (188)
Olen sairastanut influenssan ainakin 15 kertaa. Oireet tunnistaa jo. Ei tarvitse mennä lääkäriin.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee luultavasti vaatimus siitä, että kansalaisten pitää alkaa pitää huolta terveydestään. Ei pidä hankkia elintasosairauksia, kuten kakkostyypin diabetesta rinnakkaissairauksineen. Pitää lopettaa tupakointi, alkoholin kanssa läträäminen ja tissuttelu. Lisäksi on lopetettava tapaturma-alttiit tavat liikkua, kuten holtiton skuuttiajelu, moottoripyöräily, jne. tai sitten pitää hankkia ainakin kunnon vakuutus, jotta onnettomuuden sattuessa ei rasita julkista terveydenhuoltoa.
Mä veikkaan tätä myös. Onhan nyt jo onkin aikaa ollutkin niin, että kun menet jonkun vaivan takia lääkäriin, lääkäri kertoo sulle, mitä kaikkea sun pitää itse tehdä. Ja sitten, kun olet sen kaiken tehnyt eikä 3 kk päästä siitä edelleenkään vaiva ole edes helpottunut, voit varata uuden ajan ja saatetaan jopa vähän tutkia, mistä vaiva oikein voisi johtua. Tavallaan tämä on ihan hyväkin,
Joo, itse olen ajatellut, että haen siivoojaksi ja nukun vessassa 2 h, kun tulee kova väsymys kohtaus. Siivoan mitä ehdin.
Työkyvyttömyyseläkkeelle ei pääse.
Asian vierestä: Niin sanotusti sorruin tähän 65+ -kokeiluun. Nuorella lääkärillä oli todella kiire saada minut vastaanotolta pois mahdollisimman nopeasti. Ja terveyskeskukseenhan ei aikaa saa. paitsi ehkä pää kainalossa - jos silloinkaan.
Itse olen tullut tulokseen, että pakko nukkua töissä, kun työkyvyttömyyseläkkeellä ei pääse. Ja lisäksi jättää oman asunnon siivoamatta.
Siivoojan perässä ei niin kuljeta. Ovi lukkoon ja parin tunnin unet ja vapaa-ajalla nukkuu. Ei tee mitään kotitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitenkään. Itse en saa kuntoutusta, jonka järjestäminen kuuluu hyvinvointialueelle. Eli jätetään potilaat heitteille. Vahvimmat ja onnekkaimmat selviytyköön itse ja muut sitten...
Varmaan kannattais maksaa veroja jos haluaa niillä tuotettuja palveluita. Ei se sen kummempaa ole kuin liikaa loisia käsi ojossa ja liian vähän maksajia.
Ei kannattaisi maksaa. Menee verot suojatyöpaikka-eliitille. Kukaan ei auta, vaikka lakisääteisetkin palvelut on säästetty pois.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tullut tulokseen, että pakko nukkua töissä, kun työkyvyttömyyseläkkeellä ei pääse. Ja lisäksi jättää oman asunnon siivoamatta.
Siivoojan perässä ei niin kuljeta. Ovi lukkoon ja parin tunnin unet ja vapaa-ajalla nukkuu. Ei tee mitään kotitöitä.
Ainut keino jaksaa.
Työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa ei riitä mihinkään.
Nukkuu sairaalassa 2 h vessassa. Potilashuone voi jäädä siivoamatta, mutta se on potilaan ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Nukkuu sairaalassa 2 h vessassa. Potilashuone voi jäädä siivoamatta, mutta se on potilaan ongelma.
Jos ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle niin ei se mun ongelma ole mitä jää siivoamatta. En edes aio puhua asiasta mitään. Olkoot siivoamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitenkään. Itse en saa kuntoutusta, jonka järjestäminen kuuluu hyvinvointialueelle. Eli jätetään potilaat heitteille. Vahvimmat ja onnekkaimmat selviytyköön itse ja muut sitten...
Varmaan kannattais maksaa veroja jos haluaa niillä tuotettuja palveluita. Ei se sen kummempaa ole kuin liikaa loisia käsi ojossa ja liian vähän maksajia.
Sote uudistuksen myötä loisten määrä lisääntyi hälyttävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle niin ei se mun ongelma ole mitä jää siivoamatta. En edes aio puhua asiasta mitään. Olkoot siivoamatta.
Sanoo vaan, että kaikki on siivottu. Pakko valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut influenssan ainakin 15 kertaa. Oireet tunnistaa jo. Ei tarvitse mennä lääkäriin.
Mulla on juuri nyt todennäköisesti ensimmäinen koronani. Kaikki oireet täsmää. En mäkään mennyt lääkäriin, koska ei sillä ole mitään merkitystä, onko tämä korona vai joku muu. Sen sijaan pitkästä aikaa tarvitsin astmalääkkeitä eikä mulla tietenkään ollut voimassa olevaa reseptiä. Maksoi 18€, kun Dokportin digipalvelussa lääkäri uusi mun reseptit. Oli siinä chatissa samaa mieltä, että taitaa olla korona. Tän kuun alussa mulla murtui jalkaterästä luu. Nilkutin pari viikkoa ja jos ei olisi ollut Irlannin matka edessä, olisin vaan jatkanut nilkuttamista. Varasin kuitenkin ajan yksityiselle, otettiin röntgenkuvat ja joo, murtumahan siellä ja sain vähän Buranaa vahvemman särkylääkkeen.
Moni joutuu kuitenkin käymään lääkärissä, vaikkei diagnoosilla olekaan mitään merkitystä eikä mitään lääkitystäkään määrätä, koska tarvitsee työnantajaa varten sairaslomatodistuksen. Ja tosiaan läheskään kaikki työnantajat eivät tarjoa sairaanhoitopalveluita työterveydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sote uudistuksen myötä loisten määrä lisääntyi hälyttävästi.
"Toimeentulotuen hakijalle säädettäisiin aiempaa vahvempi velvoite hakea ensisijaisia etuuksia toimeentulotuen sijaan. Ensisijaisia etuuksia ovat mm työttömyysturvaetuudet ja opintotuki. Koskee myös YRITTÄJIÄ joiden yritystoiminta ei ole kannattavaa."
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/toimeentulotuen-kokonaisuudistus-la…
eihän potilailla ole väliä ainoastaan johtajien palkat ja taiteen hankinta on pääasia. KEPU SILLOIN KUN ALKOI SOTEA KEHITTELEMÄÄN KUVITTELI ETTÄ TURVENUIJIEN MUIJAT SAISIVAT HYVIN PALKATTUJA SUOJATÖITÄ JOKA KUNNASSA. KEPUN SOTE JA TAKSI SEKOILUT MENNEET AIVAN PERSIILLEEN. nyt selittelevät ja syyttelevät muita puolueita tämä oli kepun kuningas idea.
Jatkossa yrittäjä ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin, jos myynnit on vähäiset. Joutuu työkkärin listoille.
En tiedä lisääntyykö pahoinvointi.
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa yrittäjä ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin, jos myynnit on vähäiset. Joutuu työkkärin listoille.
En tiedä lisääntyykö pahoinvointi.
Ei voi istuskella kivijalka liikkeessä päivät pitkät.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on juuri nyt todennäköisesti ensimmäinen koronani. Kaikki oireet täsmää. En mäkään mennyt lääkäriin, koska ei sillä ole mitään merkitystä, onko tämä korona vai joku muu. Sen sijaan pitkästä aikaa tarvitsin astmalääkkeitä eikä mulla tietenkään ollut voimassa olevaa reseptiä. Maksoi 18€, kun Dokportin digipalvelussa lääkäri uusi mun reseptit. Oli siinä chatissa samaa mieltä, että taitaa olla korona. Tän kuun alussa mulla murtui jalkaterästä luu. Nilkutin pari viikkoa ja jos ei olisi ollut Irlannin matka edessä, olisin vaan jatkanut nilkuttamista. Varasin kuitenkin ajan yksityiselle, otettiin röntgenkuvat ja joo, murtumahan siellä ja sain vähän Buranaa vahvemman särkylääkkeen.
Moni joutuu kuitenkin käymään lääkärissä, vaikkei diagnoo
Mulla oli koronassa kuume vain 2 päivää, mutta oli selkä kipeä. Yhtenä päivänä tuli silmäoireita, ja oli kyllä yskääkin. Silmäoireet oli vain yhden päivän.
Pitäisi varmaan kysyä Marinilta ja Kiurulta miten tämän yhtälön oli tarkoitus toimia.
Eli jatkossa, jos yksin yrittäjän myynti on vähäinen hän ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin, jos ei hae ensin työttömyyskorvausta. Eli pitää mennä työkkäri listoille.
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä: Niin sanotusti sorruin tähän 65+ -kokeiluun. Nuorella lääkärillä oli todella kiire saada minut vastaanotolta pois mahdollisimman nopeasti. Ja terveyskeskukseenhan ei aikaa saa. paitsi ehkä pää kainalossa - jos silloinkaan.
Sinä veit aikaa oikeasti maksavilta asiakkailta.
Mä veikkaan tätä myös. Onhan nyt jo onkin aikaa ollutkin niin, että kun menet jonkun vaivan takia lääkäriin, lääkäri kertoo sulle, mitä kaikkea sun pitää itse tehdä. Ja sitten, kun olet sen kaiken tehnyt eikä 3 kk päästä siitä edelleenkään vaiva ole edes helpottunut, voit varata uuden ajan ja saatetaan jopa vähän tutkia, mistä vaiva oikein voisi johtua. Tavallaan tämä on ihan hyväkin, koska hyvin moni vaiva johtuu elintavoista. Ei kuitenkaan kaikki ja siksi sitten päädytään päivystyksiin, kun sairaus ehtikin pahentua.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/