Miten noilla hyvinvointialueilla on tarkoitus hoitaa potilaita, asiakkaita, kun vähennetään henkilökuntaa?
Nytkään ei ole riittänyt henkilökuntaa hoitamaan tai tekemään lakisääteisissä rajoissa työtään. Onko tarkoitus vähentää tehtäviä? Hoidetaan vain jotain sairauksia tai asiakasryhmiä ja jätetään osa oman onnensa nojaan?
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä hyvinvointialueilla on johtajien määrä.
Tämä oli meille hallitustaipaleen päämäärä T.KEPU
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirhan hoitohenkilökunta saikuttaa keskimäärin 22pv/henkilö vuodessa. Aika sairasta porukkaa.. Eiköhän tuolta löytyisi nopeimmin se puuttuva henkilökunta.
Puoli tuntia ennen iltavuoron alkua tuli soitto tulla tekemään vuoro, kun työkaveri migreenissä. Kun pääsin iltavuorosta ja kävin rannalla uimassa bongasin työkaverin kaljoittelemasta kaveriporukan kanssa. Toisena perjantaina tein saman sankarin aamuvuoron samasta syystä, ja työmatkalla kotiin kääntyi pyörällä melkein auton alle. Jaksaa kyllä kaikenlaista migreenissä.
Ylipäätään tuntuu olevan, että kun toistaiseksi voimassa oleva sopimukseen saa nimen töitäkään ei tarvitse enää tehdä vaan kaikki teetetään määräaikaisilla ja keikkalaisilla.
Tämä on kyllä meidän etu jotka ei oteta sitä toistaiseksi voimassa olevaa vastaan. Mä lähden huomennakin vuoroon tuplapalkalla (työvuoron muutoskorvaus).
Kun irtisanotaan niin ei ole työterveyshuoltoa eikä e-passia.
Kela maksaa lääkärit ja lääkkeet vain niille jotka saa toimeentulotukea eli ei omaisuutta ja puoliso myös työtön.
Vierailija kirjoitti:
Me tehtiin se fantastinen SOTEuudistus,minä hallituksen ylipäällikkönä valvoin,että uudistus tehtiin,nyt kansalaiset nauttikaa älkääkä valittako T.Sanna Marin EX pääministerin puolesta tavan kansalainen.
Sotesta sen verran että hallituksella ei ole mitään esteitä joko perua tai muokata sotea. Ymmärrät varmasti tämän? Ei se että vihaat Marinia ole peruste sille että hallitus ei kykene uudistamaan sotea? Ymmärrät varmasti että hallitus on tässä maassa ylin päättävä elin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa olisi tarkoitus että alkavat tekemään töitä vihdoin ja viimein. Aiemmin oli hoitohenkilökuntaa vähemmän ja ehtivät tekemään työnsä. Mitä enemmän henkilökuntaa sen laiskemmaksi menee
Haloo hei. Sote on säästänyt 15 vuotta yhtäjaksoisesti. Nyt ollaan tilanteessa, jossa säästöt ovat jo rampauttaneet koko systeemin samalla, kun avuntarvitsijoiden määrä on kasvaut vuosi vuodelta. Does not compute.
23 v alalla, ei hoitaja
7 miljardia uutta rahaa 4vuoteen tähän SOTEEN.
Ei valunut kentälle saakka.
Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua, ne pitää myydä.
Eli kun ei saa toimeentulotukea niin lääkärit ja lääkkeet maksetaan 595 työmarkkinatuella.
Poliklinikka maksu on 60 euroa ja se pitää maksaa 595 työmarkkinatuella.
Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa.
Töissä saa palkkaa ja voi päästä ilmaiseksi Terveystaloon tai Mehiläiseen, kun on vaikka korvatulehdus tai angiina.
Työtön maksaa lääkärit ja lääkkeet 595 työmarkkinatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitenkään. Itse en saa kuntoutusta, jonka järjestäminen kuuluu hyvinvointialueelle. Eli jätetään potilaat heitteille. Vahvimmat ja onnekkaimmat selviytyköön itse ja muut sitten...
Varmaan kannattais maksaa veroja jos haluaa niillä tuotettuja palveluita. Ei se sen kummempaa ole kuin liikaa loisia käsi ojossa ja liian vähän maksajia.
Miten tuo tähän liittyy? Mistä päättelet ettei edellinen ole veronmaksaja??
Minä olen maksanut veroja työstä 44v ja eläkkeestä 2,5v ja viimeksi päässyt kuntoutukseen 11v sitten. "Kiireellisessä" leikkausjonossakin ollut nyt jo 9kk...
Kaltaisesi loiset tuntuvat menevän kaikessa meidän oikdiden veronmaksajien ohi!
Kun huomataan, että pienemmälläkin porukalla pärjätään, lähinnä paperilla, on se uusi syy vähentää terveydenhuoltoalan henkilöstöä entisestään. Ja suunta jatkuu.
Ihmeellisintä on ettei räväkkä Tehyn puheenjohtaja älähdäkään tässä vaiheessa, kun tilanne on täysillä päällä. Kuka teidän alan ihmisten puolia pitää, ellette te itse ja liittonne?
Miten te annatte itsenne yli kävellä noin helposti? Teillehän voi tehdä ja sanella ihan mitä vaan! Lapaset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tehtiin se fantastinen SOTEuudistus,minä hallituksen ylipäällikkönä valvoin,että uudistus tehtiin,nyt kansalaiset nauttikaa älkääkä valittako T.Sanna Marin EX pääministerin puolesta tavan kansalainen.
Sotesta sen verran että hallituksella ei ole mitään esteitä joko perua tai muokata sotea. Ymmärrät varmasti tämän? Ei se että vihaat Marinia ole peruste sille että hallitus ei kykene uudistamaan sotea? Ymmärrät varmasti että hallitus on tässä maassa ylin päättävä elin?
Oletko tosiaan noin tyhmä,hallitus päättää ja seuraava muuttaa,ei näin politiikassa toimita,toimitaan siten,että ymmärretään mitä tehty päätös vaikuttaa,ei tosielämässä Orpon hallitus voi muuttaa tälläistä kokonaisuutta eikä muuttaa tehtyjä velkoja saataviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä saa palkkaa ja voi päästä ilmaiseksi Terveystaloon tai Mehiläiseen, kun on vaikka korvatulehdus tai angiina.
Työtön maksaa lääkärit ja lääkkeet 595 työmarkkinatuella.
Jos on angiina eikä saa julkiselle aikaa niin pitää mennä päivystykseen illalla, kun ei voi odottaa antibiootteja 3 viikkoa, että saisi lääkäriajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitenkään. Itse en saa kuntoutusta, jonka järjestäminen kuuluu hyvinvointialueelle. Eli jätetään potilaat heitteille. Vahvimmat ja onnekkaimmat selviytyköön itse ja muut sitten...
Varmaan kannattais maksaa veroja jos haluaa niillä tuotettuja palveluita. Ei se sen kummempaa ole kuin liikaa loisia käsi ojossa ja liian vähän maksajia.
Miten tuo tähän liittyy? Mistä päättelet ettei edellinen ole veronmaksaja??
Minä olen maksanut veroja työstä 44v ja eläkkeestä 2,5v ja viimeksi päässyt kuntoutukseen 11v sitten. "Kiireellisessä" leikkausjonossakin ollut nyt jo 9kk...
Kaltaisesi loiset tuntuvat menevän kaikessa meidän oikdiden veronmaksajien ohi!
Yritähän käyttäytyä vaikka oletkin hieman katkeran oloinen. Loinen on aika ikävästi sanottu Suomen kansalaisesta joka on ehkä joutunut työttömäksi ilman omaa syytään. Minä olen töissä ja todellakin toivon että se työtönkin saa sen hoidon minun maksamistani veroista. Siinä asiassa meissä on eroa. Sinä ajattelet vain itseäsi kun minä ajattelen muitakin. Yksi asia on varma ja se on se että kumpikaan meistä ei selviä tästä elämästä hengissä. Ehkä sinun arkkusi on sitten sitä parempaa puuta?
-eri
Itse en työttömänä käy lääkärissä, koska se maksaa. Keväällä puolisolla oli influenssa, hän kävi työterveydessä. Itsellä sama tauti, mutta en käynyt lääkärissä. Kuume on viikon aina 39 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Heittämällä puolet porukka käytännössä bussin alle. Muuta kysyttävää?
Miksi Suomessa pitää olla suhteessa puolet enemmän hoitajia kuin Ruotsissa ? Muutaman kuukauden osastokokemus itsellä alkuvuodelta, että ei siellä kiire paina muuten kuin puheissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heittämällä puolet porukka käytännössä bussin alle. Muuta kysyttävää?
Miksi Suomessa pitää olla suhteessa puolet enemmän hoitajia kuin Ruotsissa ? Muutaman kuukauden osastokokemus itsellä alkuvuodelta, että ei siellä kiire paina muuten kuin puheissa.
Pitkät kahvitauot ja sitten hirveä kiire.
Vierailija kirjoitti:
Itse en työttömänä käy lääkärissä, koska se maksaa. Keväällä puolisolla oli influenssa, hän kävi työterveydessä. Itsellä sama tauti, mutta en käynyt lääkärissä. Kuume on viikon aina 39 astetta.
Influenssan voi päätellä itse. Viikon kuume 39 astetta. Jos kuume on vain 2 päivää niin se on nuhakuume.
Kun oli korona niin otin kotitestin. En mennyt lääkäriin.
Ei mene koko osastonhoitajan työvuoro aina sijaisten hankkimiseen.