Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin sijoittaa eläkesäästöt?

Vierailija
29.09.2025 |

Säästän tulevaa eläkeaikaa varten, tavoitteenani on noin 200 000€ potti. Mihin rahastoon/osakkeisiin/tms. minun kannattaisi alkaa tätä varallisuutta kerryttämään? Vinkkejä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva sijoitus indeksirahastoihin, esimerkiksi puoliksi jenkkilään ja euroon.

Tämä on oikeasti hyvä neuvo. Hajautus noissa rahastoissa jo valmiina, pienet kulut indeksirahastoissa ja kahteen maanosaan. 

Vierailija
22/23 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla vaan osakkeita kun paras tuotto. Mulla 6 pinnaa alaraja. Osinkoja tultava kunnolla ja ostettava oikeaan aikaan. 

On myös suurin riski. Kukaan ei tiedä mikä on oikea aika ja oikea yhtiö. Mietipä vaikka Nokian historiaa: huipputuotto ja jättitappiot

Ei ole. Olen päivittäin pörssissä. En uinu missään vaan seuraan taloutta ja kurssia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin 18 vuotta sitten. Nyt on koossa 260 000 euron salkku, josta 150 000 euroa on omista palkkatuloista sijoituksiin laittamaani rahaa ja 110 000 euroa sijoitusten tuottoa ja arvonnousua.

Pääosa sijoituksistani on kahdessa indeksirahastossa (toinen sijoittaa Pohjois-Amerikkaan ja toinen euroalueelle) sekä yhdessä yhdistelmärahastossa (riskien pienentämiseksi), mutta pieni suorissa osakesijoituksissa (suomalaisia pörssiyhtiöitä).