Mitä ajattelet ihmisistä jotka sanovat etteivät syö lihaa, mutta kasvatettu kala kyllä kelpaa?
Näinhän meille jo lapsesta asti opetetaan, että kala ei tunne kipua eikä kärsi mistään. Se on siis eettisesti oikein syödä tehokasvatettunakin.
Kommentit (29)
Onhan kalassakin lihaa, joten miten ei mukamas syö lihaa
Kala tuntee kipua, mutta sitä kannattaa syöda, sillä se on terveellistä.
Mitä ajattelet ihmisestä joka syö sikaa, mutta ei koiraa?
Eiköhän suurin osa länsimaisista ihmisistä määrittele mitä eläimiä voi syödä ja mitkä on lemmikkejä.
Aika monet on kauhistellut sitä, että Suomessa syödään poroja, nehän on Joulupukin lemmikkejä eikä niitä saisi syödä.
En mitään. Muiden ruokavaliot ei kiinnosta minua.
En ajattele heistä mitään, ei minua kiinnosta mitä muut syö.
M52
En yhtään mitään kun ei pätkääkään kiinnosta mitä ihmiset syövät.
Lihaa voi olla syömättä muistakin syistä kuin eettisistä. En muutenkaan jaksa tuomita, mitä ihmiset syö. Ajattelen, että jokaisella varmaan omat syynsä ruokavalioonsa.
En syö punaista lihaa, koska se ei yksinkertaisesti maistu minulle. Oliko muuta?
Hurraa hän tekee oman osuutensa! OIkeasti en ajattele mitään, ihan vaan aha.. ei kuulu mulle mitä kukin suuhunsa lappaa. Kunhan ei nirsopelleile mun edessä.
miks kukan ei huuda suomu on murha!
Kaikki vetää rajansa johonkin, siinä mitä syö ja mitä ei. Sinäkin. Ei kuulu muille miksi se raja on siinä missä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
miks kukan ei huuda suomu on murha!
Sinä huusit, ehkä se riittää.
Vierailija kirjoitti:
tekopyhä paska
Miten niin? Ei kaikki ihmiset syö sieniä tai sipulia tai vaikka mereneläviäkään. Eikö jokainen saa määritellä, mitä syö.
Itse en syö lihaa, mutta kalaa voin joskus syödä, varsinkin jos ei ole muuta vaihtoehtoa. Itsellä se raja menee siinä, että voin syödä sellaista, minkä pystyn itse laittamaan pois päiviltä jos on pakko. Kalan vielä hätätapauksessa voin kalastaa, mutta mitään lintuja tai eläimiä en pystyisi ampumaan.
No ei kai nyt nykyään missään enää väitetä, ettei kalat tuntis kipua. Vuosikymmeniä sitten toki vielä saatettiin luulla niin.
Me nisäkkäät olemme niin läheistä sukua toisillemme että punaisen lihan syömisestä tulee kannibaalifiilis. Kalat ja linnut menevät ilman yökkäysrefleksiä alas. Jos joku ilmoittaa ettei syö punaista lihaa niin aina oletetaan taustalla olevan eettiset- tai ilmastosyyt. Ainakaan minulla ei ole siitä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kala tuntee kipua, mutta sitä kannattaa syöda, sillä se on terveellistä.
Liha on ihan yhtä terveellistä jos on 100% tavaraa, eikä mitään tehdaseinespaskaa.
Vierailija kirjoitti:
En ajattele heistä mitään, ei minua kiinnosta mitä muut syö.
M52
Itse taas en Dahmerin toimia hyväksy.
En ajattele yhtään mitään. Se mitä kukakin syö, niin on ihan henk.koht valinta.
Ajattelen, että onpa hienoa että ovat jättäneet lihan pois ruokavaliostaan.