Väärinsukupuoletin lapsen tänään junassa
Olin alle vuoden ikäisen poikani kanssa tänään junassa matkalla muskariin, kun viereemme parkkeerasi äiti poikansa kanssa. Poika oli puettu päästä varpaisiin stereotypisen tyttömäisesti. Äiti kannusti poikaansa vilkuttamaan omalleni milloin kysyin vahingossa minkä niminen hänen tyttönsä on, mihin hän vastasi napakasti "poika ja hänen nimensä on *harvinainen tytön nimi*". Siis hänellä on tytöksi puettu poika kenellä on kaiken lisäksi nimi mitä tilastokeskuksen mukaan on annettu ainoastaan naisille ja alle 5 miehelle, eli ei siis välttämättä tämän pojan lisäksi lainkaan muille. Mielestäni kummallista eikä lapsen etua ajattelevaa.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskoisista on minulle enemmän haittaa koska heitä näen paljon enemmän
Sitten kun tänne palstalle tulee jotain islam-hulluja lietsomaan vihaansa, voidaan puhua miksi islam on paskaa
Eli siis sinä olet tärkein mittari kaikessa ja maailma pyörii juuri sinun ympärilläsi. Selkeä homma.
Tottakai olen oman elämäni tärkein mittari kaikkeen ja kaikista eniten luotan omiin havaintoihini. Ehkä se on satuolentoihin uskovalle hankalaa hahmottaa
Ai, nämä kaikki asiat koskevatkin tässä keskustelussa sinua! Eivät maailmaa yleensä, vaan sinua. Täällähän me kaikki olemme vauvapalstalla keskustelemassa sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Se väärin sukupuolitettu lapsi taisi selvitä ilman traumoja tilanteesta?
Toisaalta sanotaan että vaatteet on tärkeä signaali ja aatteiden osoitus. Väreillä on symboliikkansa ja perinteensä. Mihin tuota lasta groomataan kohtelemalla häntä tyttönä? Ymmärrän jos haluaa rikkoa turhia muotoja, mutta lapsi ei ole vielä samalla aaltopituudella ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttiko äiti terveeltä?
Oli se normi "tuommoinen".
Ihan normaalipainoinen ilman naamakoruja, joita oli noin 30kg.
Makua asia toki, mutta mielestäni alahuuli lävistykseksi ei sovi "pappatunturin pakosarja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi, ehkä. On erittäin nuori vielä. Mutta jos sama meno jatkuu , niin se on henkistä väkivaltaa lasta kohtaan.
Poika on poika, tyttö on tyttö, mies on mies ja nainen on nainen!
Varmasti sen trauman aiheuttaa äidin vauhkoaminen, ei se, että joku random tyyppi luulee toisen sukupuolen edustajaksi.
Luultiin muakin lapsena usein pojaksi, ei jäänyt traumoja. Tyttö olin silloin, nykyään nainen.
Kyllä tuosta jonkunlainen trauma on tullut, kun asia on jäänyt muistiin.
Vierailija kirjoitti:
Se on kumma muuten että juuri rosa meriläisen "tyttärellä" on pippeli.
Mitä kummaa siinä on? Onhan miehillekkin kuukautissuojia ja tamppooneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä taas itkupotkuraivari apina näppiksen ääressä
Sun sekoilut ei tähän tilanteeseen ainakaan auta
Ei minua sun solvaukset hetkauta pätkääkään. Omaa pahaa oloasi purat siellä. Aion jatkaa noiden lasten suojelua. Aikuiset sekoilkoon mitä sekoilee, sille ei voi mitään, mutta lapsia täytyy suojella tältä.
Noita lapsia ei muilta tarvitse suojella kuin sinun kaltaiselta ihmispas kalta
Noita lapsia ei muilta tarvitse suojella kuin sinun kaltaiselta ihmispas kalta"
Kuulostat häiriintyneeltä.
Eri.
Yhyy miksen saa vihata lapsia rauhassa :(
"t Eri"
Vierailija kirjoitti:
Se on kumma muuten että juuri rosa meriläisen "tyttärellä" on pippeli.
Onko sulla joku pakkomielle miettiä jatkuvasti ihmisten sukuelimiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi, ehkä. On erittäin nuori vielä. Mutta jos sama meno jatkuu , niin se on henkistä väkivaltaa lasta kohtaan.
Poika on poika, tyttö on tyttö, mies on mies ja nainen on nainen!
Kenenkään tuntemattoman ihmisen ei silti tarvitse tietää, määrittää tai kysellä toisen sukupuolta.
Sitähän voi noin sanoa, ja sivuuttaa sen, että ihmisen sukupuolittaminen onnistuu jo vauvalta. Me sukupuolitamme ihmisiä ennen kuin ymmärrämme paljon muusta. Se on meille geneettistä. Esim. kun todistajat kuvailevat rikostapauksissa epäiltyjä, he saattavat muistaa lähes kaiken väärin (vaatteet, pituuden, ulkonäön), mutta sukupuolta eivät koskaan (lähde: Julia Korkman - Muistin varassa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kun olisit vaan kuollut pois. Tuosta vihan ideologiasta ei kukaan hyödy tällä pallolla mitän
Hyötyy enemmän kuin vaikka islamissa. Siinä nyt ei tarvisi mietitä turhia että sikäli parempi.
Niin eli y ks taantumuksellinen konservatiivipaskauskonto on parempi kuin toinen taantumuksellinen konservatiivipaskauskonto?
Onko sillä välilä jos paskaa molemmat
"Niin eli y ks taantumuksellinen konservatiivipaskauskonto on parempi kuin toinen taantumuksellinen konservatiivipaskauskonto?
Onko sillä välilä jos paskaa molemmat"
Saatko vielä kerran tungettua sen jenkki-hokemasanan "konservatiivi" lauseeseen?
Sinulaisiasi anarkistiwokehulluja tulee kun pyörii liikaa jenkkilän huuhaa-sivustoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti sen trauman aiheuttaa äidin vauhkoaminen, ei se, että joku random tyyppi luulee toisen sukupuolen edustajaksi.
Luultiin muakin lapsena usein pojaksi, ei jäänyt traumoja. Tyttö olin silloin, nykyään nainen.
Kyllä tuosta jonkunlainen trauma on tullut, kun asia on jäänyt muistiin.
Minkähänlaiset traumat sulla on lapsuudesta, josset edes muista sieltä mitään
En ymmärrä muutenkaan miksi kukaan vetää herneitä nenään pienen lapsen sukupuolen olettamisesta väärin. Omaa tyttöä luultiin pienempänä jatkuvasti pojaksi, vaikka hänellä oli tyttömäinen nimi ja tyttömäiset vaatteet. Meidän naapuri kerran kysyi, että miksi niin sitkeästi puen poikani niin pinkkiin. Silloin vähän kohottelin kulmiani, mutta lähinnä kyllä nauratti. Oli ilmeisesti aina kuullut lapsen nimen väärin. Mutta itse opettelin tietoisesti käyttämään toisista lapsista nimitystä kaveri lapselle, että vältyn noiden äitien raivolta.
Vierailija kirjoitti:
"Niin eli y ks taantumuksellinen konservatiivipaskauskonto on parempi kuin toinen taantumuksellinen konservatiivipaskauskonto?
Onko sillä välilä jos paskaa molemmat"
Saatko vielä kerran tungettua sen jenkki-hokemasanan "konservatiivi" lauseeseen?
Sinulaisiasi anarkistiwokehulluja tulee
:DDD
Ai sulle tulee sanasta konservatiivi itku
Ja itse vikiset anarkisteistä ja wokeista
Oot täys klovni, naurettavan tyhmä ihminen etkä sitä edes itse tajua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Mitä vihaa olen lietsonut? Sinähän tässä lietsot vihaa, kun toivot kuolemaa ihmisille, joiden kanssa olet eri mieltä.
Kristinuskosaastat vihaavat lasta ja toivovat hänelle pahaa, toki esittäen että he eivät ole juuri se joka tätä pahaa lapselle aikoo aiheuttaa
Jumala vihaa mielestäsi lasta ja haluaa hänelle pahaa?? Olet Saatanan sokaisema!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Mitä vihaa olen lietsonut? Sinähän tässä lietsot vihaa, kun toivot kuolemaa ihmisille, joiden kanssa olet eri mieltä.
Kristinuskosaastat vihaavat lasta ja toivovat hänelle pahaa, toki esittäen että he eivät ole juuri se joka tätä pahaa lapselle aikoo aiheuttaa
Kyseinen äiti halusi selvästi haastaa ulkopuolisia. Lapsen kustannuksella. Täällä kompataan. Se olisi voinut ystävällisesti mainita miten haluaisi rikkoa värikoodeja tai mitä nyt halusikin yllättyneeseen reaktioon. Samaa haastesettiä on komppaajatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä taas itkupotkuraivari apina näppiksen ääressä
Sun sekoilut ei tähän tilanteeseen ainakaan auta
Ei minua sun solvaukset hetkauta pätkääkään. Omaa pahaa oloasi purat siellä. Aion jatkaa noiden lasten suojelua. Aikuiset sekoilkoon mitä sekoilee, sille ei voi mitään, mutta lapsia täytyy suojella tältä.
Noita lapsia ei muilta tarvitse suojella kuin sinun kaltaiselta ihmispas kalta
Eri.
"t Eri"
"t Eri" "
Onpas angsti-teinillä tänään vaikeaa. Miksi ihmeessä edes tunget nenääsi johonkin lapsi-keskusteluun kun se ei sinun ikäisiäsi koske?
Vai että tytön vaatteet ja tytön nimi. Siinä menit jo kokonaan metsään. Ja pilataanko muka pojat jos kasvatetaan heidät olemaan ihan erilaisia kuin nykyajan incelit? Ei pilata. Miesten pitääkin muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala vihaa mielestäsi lasta ja haluaa hänelle pahaa?? Olet Saatanan sokaisema!
En tiedä jumalasta, näen vain kuinka kristityiksi itseään tituleeraavat ihmiset tällä pallolla toimivat
Seniilit tytöttelee, pojittelee, tädittelee ja sedittelee. Nimien ja pronominien käyttö tuottaa älyllisiä haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Voi lapsiparkaa.
Mutta niinhän se on.. Katsokaapa näitä wokejulkkisten poikia. Ne on lähes järjestään tyttömäisiä "muun sukupuolisia". Ja lähes aina niinpäin että nimenomaan POIKA on jotain ihan muuta kuin perinteisen pojan näköinen ja oloinen.. Niin Suomessa kuin muualla maailmassa.
Sääliksi käy miten ideologialla pilataan pienet lapset.
Tätä on feminismi, he tietävät alitajuisesti että poika on väärin joten naamioivat tytöksi. Feminismi vihaa poikia.
Eri.