Rikosilmoitus lääkäristä?
Voinko tehdä, jos kirjoitti valheellisen reseptin kaunistellen operaationsa tuloksia? Onnistuessaan olisi aiheuttanut minulle yli 2000 €:n tappiot. Olisi pitänyt tilata apuväline uudestaan.
Täyttääkö petoksen tunnusmerkit?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Paskalakit ei lääkärien rikoksia tutki.
Minulla on todisteet. Kirjaukset kannassa.
Leikkaus epäonnistui. Tämän jälkeen lääkäri kirjasi valheelliset mittaustulokset suojellakseen omaa mainettaan. Nämä vääristellyt kirjaukset olisivat aiheuttaneet minulle huomattavaa haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. Minuakin on kohdeltu väärin vastaanotolla, mutta kun ei ole kameroita eikä todistajia, oletan, että on turha vaiva. Lääkäri voittaa aina. Heillä on valtavat turvaverkostot ja liikaa rahaa, että pystyisivät häviämään.
Niin, kyseessä on vähän ninkuin miehen kanssa samaan tilaan meneminen. "Sana sanaa vastaan, ei ole todisteita". Sitä kannattaa miettä kannattaako mennä kenenkään kanssa kahden samaan tilaan ilman, että nauhoittaa kaiken tapahtuvan. JA kannattaa myös valmistautua käyttämään oikeuttaan poistua tilanteesta välittömästi, kun jokin raja rikotaan.
Lääkäri EI OLE mikään "turvallinen tila" päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaus epäonnistui. Tämän jälkeen lääkäri kirjasi valheelliset mittaustulokset suojellakseen omaa mainettaan. Nämä vääristellyt kirjaukset olisivat aiheuttaneet minulle huomattavaa haittaa.
Voipi olla että et oikeutta tule näkemään mutta opitpahan ainakin että minkälainen lafka on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tyytymätön hoitoon, tee ensin muistutus hoitopaikkaan tai keskustele potilasasiamiehen kanssa. Muistutukseen vastataan kirjallisesti. Jos et ole tyytyväinen vastaukseen tai asia on vakava, tee kantelu aluehallintovirastolle (AVI). Jos hoitovirhe on johtanut kuolemaan tai vaikeaan pysyvään vammaan, tee kantelu Sosiaali- ja terveydenhuollon lupa- ja valvontavirastoon (Valvira). Lisäksi voit tehdä potilasvahinkoilmoituksen Potilasvakuutuskeskukselle korvausten saamiseksi.
Ei kannata käyttää heidän sisiäsiä järjestelmiään, ne ovat osa samaa kartellia. On tehtävä selväksi, että toiminta tuon kartellin sisällä on perustuslain ja ihmisoikeuksien vastaista, ja siihen ei sisäinen nuhtelu auta. Sisäinen nuhtelujärjestelmä on sitä varten, että ylläpidetään palvelun laatua, ei vakavien rikosten maton alle lak
Ei ole samassa kannassa. Lääkärin kirjaukset ovat lääkärikeskuksen sovelluksessa. Optikon kanta.fi.
Otin ruutukaappauksen lääkärin kirjauksista, jos pääsee muuttamaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaus epäonnistui. Tämän jälkeen lääkäri kirjasi valheelliset mittaustulokset suojellakseen omaa mainettaan. Nämä vääristellyt kirjaukset olisivat aiheuttaneet minulle huomattavaa haittaa.Voipi olla että et oikeutta tule näkemään mutta opitpahan ainakin että minkälainen lafka on kyseessä.
Ja miten niin? Jos lääkäri valheellisesti kirjaa tukoksen alaspäin 0,5 diopteria, jotta oma maine säilyisi. Viis potilaan turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Minusta tämä on törkeästi tehty.
Virhe on iso. Onneksi tämä asia havaittiin. Näkökykyni on mennyt lopuksi elämää jne. Ei voi silmiä enää leikata uudestaan ilman merkittäviä riskejä.
Mutta olen pöyristynyt lääkärin kylmäverisyydestä. Vastaanotolla oli ystävällinen ja lirkutteli, että juuri tuon silmän arvon haluaisi itselleen. Että on oikein hyvä. Silmästä valheellinen kirjaus.
Olisi alunperin pitänyt kuunnella omaa intuitiotani ja etsiä parempi lääkäri. Mutta ajattelin, ettei tuo linssileikkaus voi olla kovin vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Virhe on niin iso, ettei ole mahdollista epähuomiossa tehtyyn tutkimukseen. Olen pöyristynyt.
Miten saamasi resepti liittyy kyseiseen tutkimukseen?
Voi sen tehdä, perusteluineen, jos kokee aiheelliseksi.
Mielenterveyshoitoa sinä tarvitset etkä mitään muuta.
Minulla silmälaseissa tarvittava vahvuus muuttuu yhden päivän aikana aamusta iltaan mennessä todennäköisesti enemmän kuin 0.5 diopterin verran. Eli lukulasit aamulla kelpaavat yleiskäyttöön ja auton ajamiseen mutta illalla sama ei enää toimi. Mittausajankohta ja silmien rasitustila vaikuttaa mittaustulokseen.
Kun silmälasien linssivahvuudet yleensä määrättiin 0.5 diopterin askeleina niin tuo 0.5 diopterin heitto ei kuullosta erikoiselta. Eri asia toki jos lääkäri on (peruseettomasti) luvannut että leikkauksen jälkeen tarvittavien lasien vahvuus on alle jonkun rajan ja sitten tuon rajan saavuttaakseen väittää näkökykyä paremmaksi kuin mitä se onkaan.
M59+
M-1965 kirjoitti:
Minulla silmälaseissa tarvittava vahvuus muuttuu yhden päivän aikana aamusta iltaan mennessä todennäköisesti enemmän kuin 0.5 diopterin verran. Eli lukulasit aamulla kelpaavat yleiskäyttöön ja auton ajamiseen mutta illalla sama ei enää toimi. Mittausajankohta ja silmien rasitustila vaikuttaa mittaustulokseen.
Kun silmälasien linssivahvuudet yleensä määrättiin 0.5 diopterin askeleina niin tuo 0.5 diopterin heitto ei kuullosta erikoiselta. Eri asia toki jos lääkäri on (peruseettomasti) luvannut että leikkauksen jälkeen tarvittavien lasien vahvuus on alle jonkun rajan ja sitten tuon rajan saavuttaakseen väittää näkökykyä paremmaksi kuin mitä se onkaan.
Mitä ihmettä? 1 diopteria on paljon. Myös 0,5 diopteria on paljon. Väitätkö, että lääkärit yleensäkin heittelee arvoja hatusta?
Älä yritä selittää mustaa valkoiseksi. Tulos piti olla lähemmäs 0, ja nyt on -1.5.
Minulta otettiin esimittaus neljä vuotta sitten. Sanoin lääkärille, että haluan nämä kaksi esimittausta, jotta voin verrata keskenään. Siihen lääkäri sanoi, että se aikaisempi kone oli aivan joten muuta kuin nykyinen. Todella vanha ja epäluotettava. Tämä oli vuonna 2011 Mehiläisessä. Miten voivat edes toimia niin vanhoilla koneilla, jotka toimivat miten sattuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virhe on niin iso, ettei ole mahdollista epähuomiossa tehtyyn tutkimukseen. Olen pöyristynyt.
Miten saamasi resepti liittyy kyseiseen tutkimukseen?
Leikkauksen tulos. Jälkitarkastus.
Lääkärin sanoin. Mehiläisen kaihileikkaukseen esimittauksiin tarvittava laite oli vuonna 2011 aivan epäluotettava ja vanha. Aivan eri tasoa kuin nykyinen.
Miten ovat silloinkaan voineet tehdä leikkauksia?
Tässä on monta asiaa, joiden koen olevan puhtaasti rahastusta ja jopa potilasturvallisuuden vaarantamista.
Minulle suositeltiin samaa leikkausta, vaikkei ollut mitään oireita noin neljä vuotta sitten. Pöyristyin tästä, koska leikkauksissa on riskejä ja tuossa kys. leikkauksessa jopa merkittäviä haittoja.
Molemmat silmät leikattiin samaan aikaan. Kysyin vielä asiasta, että eikö kannattaisi leikata silmät erikseen, koska näkisi miten silmä käyttäytyy? Vastaus oli ei, koska jokainen silmä käyttäytyy eri tavalla. VÄÄRIN. Näköni olisi paljon parempi, jos olisi leikattu erikseen. Sama kudos ja käyttäytyy samalla tavalla.
Leikkaussalissa puuttui välineitä. Kuulin keskustelun, koska olin hereillä.
Värikalvot tulivat mykion poistamisen mukana pois silmästä. Värinäköni on vaurioitunut. Ensimmäiseksi leikattu silmä on tuo -1.5.
Lääkäri kirjasi jälkitarkastuksessa leikkaustuloksen väärin, jotta leikkaustulos näyttäisi paremmalta. Tästä olisi aiheutunut minulle taloudellista haittaa, koska olisin silmälasireseptillä ostanut kolmet silmälasit hintaan 2050 €.
Leikkauksen jälkeen en erota mustaa ja tummansinistä. Muu värinäkö heittää myös.
Leikkauksessa värikalvot tulivat ulos silmästä. Lääkäri tunki ne takaisin painamalla ja työntämällä. Siihen hän mietiskeli, että nämä ovat yhtä löysät kuin vanhan miehen värikalvot. Miehen, joka on syönyt pitkään eturauhaslääkkeitä. (Kiitti vaan.)
Värikalvot kuuluvat olla napakat lääkärin mukaan. Googletin asian, värikalvot ovat yleensäkin tosi löysää kudosta.
Ei kannata käyttää heidän sisiäsiä järjestelmiään, ne ovat osa samaa kartellia. On tehtävä selväksi, että toiminta tuon kartellin sisällä on perustuslain ja ihmisoikeuksien vastaista, ja siihen ei sisäinen nuhtelu auta. Sisäinen nuhtelujärjestelmä on sitä varten, että ylläpidetään palvelun laatua, ei vakavien rikosten maton alle lakaisemiseksi. Lääkekartelli ei ole lain ylä- tai ulkopuolella.