Millaista on olla ei-masentunut?
Kommentit (22)
Odotan jokaista päivää ilolla ja mielenkiinnolla. Jokainen päivä on seikkailu jonka en haluaisi päättyvän.
Vierailija kirjoitti:
Odotan jokaista päivää ilolla ja mielenkiinnolla. Jokainen päivä on seikkailu jonka en haluaisi päättyvän.
Oletko minkä ikäinen? Miten estät sen ettet kyllästy`? vai aiheuttaako masennus tämänkin
Elämä on tasaista, rauhallista, mukavaa ja mielenkiintoista. On paljon ihania asioita, joita voi tehdä joka päivä.
Harvinaisen tylsää.
Pidemmän päälle aiheuttaa masennusta.
Olen väsynyt ja turhautunut. Saan pääsääntöisesti asiat tehtyä, kun en välitä väsymyksestä tai motivaation puutteesta. Olen kiitollinen perusasioita, kuten terveydestä, että saa yleensä laskut maksettua, on ruokaa. Välillä joku voi tuntua mukavalta. Kävin teatterissa tässä kuussa ja se oli ihan mukavaa. Työtilanne ahdistaa ja iäkkäiden vanhempien hoito ahdistaa. Syyllistän itseäni siitä, että en haluaisi vanhempiani hoitaa enkä nauti heidän seurasta yhtään. Mulla on kuitenkin yksi harrastus, jossa tykkään käydä. Yleensä töiden jälkeen väsyttää niin paljon, että en jaksaisi mennä, mutta kun vaan kuitenkin aina menen niin yleensä se on viikon paras hetki. Semmoista tavallista.
sellaista kuin on olla kyllä-pirteytynyt
Sellaista, ettei itketä ilman syytä. Tai jonkun mitättömän syyn takia. On rauhallinen. Jaksaa enemmän. Ei väsytä tai tule toivoton olo.
Ei ole tunne siitä, että ei kestä tätä hetkeä.
Vierailija kirjoitti:
Olen väsynyt ja turhautunut. Saan pääsääntöisesti asiat tehtyä, kun en välitä väsymyksestä tai motivaation puutteesta. Olen kiitollinen perusasioita, kuten terveydestä, että saa yleensä laskut maksettua, on ruokaa. Välillä joku voi tuntua mukavalta. Kävin teatterissa tässä kuussa ja se oli ihan mukavaa. Työtilanne ahdistaa ja iäkkäiden vanhempien hoito ahdistaa. Syyllistän itseäni siitä, että en haluaisi vanhempiani hoitaa enkä nauti heidän seurasta yhtään. Mulla on kuitenkin yksi harrastus, jossa tykkään käydä. Yleensä töiden jälkeen väsyttää niin paljon, että en jaksaisi mennä, mutta kun vaan kuitenkin aina menen niin yleensä se on viikon paras hetki. Semmoista tavallista.
Kuulostaa lievältä masennukselta.
Vierailija kirjoitti:
Heh :D täällä yksi joka ei edes ymmärrä mitä se on. Vaikka kaikki isästä äitiin olleet masentuneita.
Ehkä se vain johtuu omasta asenteesta että osaa ajatella tulevaisuuteen eikä murehdi liikaa asioita 😃
Muutenkin olen pessimistinen niin ei tule turhia pettymyksiä, päinvastoin tulee paljon yllätyksiä.
Jos sukupuolella merkitystä niin olen mies ja oma itsensä sellaisenaan :)
Tuota... Miten suhtaudut muiden ei-niin-iloisiin tunteisiin, kuten suru, pettymys jne? Osaatko käsitellä ollenkaan vai annatko olla vaan?
Mistä asioista sun suhteissa on tullut erimielisyyksiä?
Ainakaan ei tule kehollista hulluutta. On ei-tuskainen olo.
Mulle se on sitä, että yhtäkkiä tulee tosi iloinen, onnellinen, innostunut tai toiveikas olo, tai kaikki yhtäaikaa. Masentuneena näitä ei ole ollenkaan, ja kun masennus pahenee, niin näiden vastakohdat valtaa mieltä enemmän ja enemmän. Ainakin mulla on masennuksen kanssa jälkeenpäin helposti todettavissa eri asteita. Muistan myös ajat ennen masennuksen puhkeamista, silloin ei välttämättä ollut sellaisia syvään juurtuneita pahoja oloja ollenkaan, vaan huono olo oli esimerkiksi surua ihan aiheesta, tylsistymistä, vihaa, häpeää jne, mutta niidenkin välissä, esimerkiksi läheisen kuolemaa surressa oli hetkiä kuin muisti hyviä asioita hänestä.
Samaa itsekin miettinyt
T: Vaikeaa ja pitkäkestoista masennusta sairastanut 11 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin myös, että jos tuo on iloa ja normaalia niin kylläpä on kansa kieroon kasvanutta.
Väsyttää, turhauttaa, ahdistaa mutta minähän en masentunut ole!
Varmaan masentunut osaa ja uskaltaahi sekä itkeä että nauraa eikä hänen tarvi kuluttaa elämänvoimaansa miestäsyöviin riippuvuuksiin ja mielihyvänhakuun
Olen eri lääkkeillä eri tavalla masentunut. Nykyisellä ragean helposti. En pysty hallitsemaan vihan tunnetta. Menee ihan 4-9 nopeasti. Koitan nyt olla. Toisaalta olen sosiaalisempi ja viihdyn ihmisten seurassa. Ei ahdista julkiset tilat. Uuvun myös herkästi.
Toisella lääkkeellä olen puutunut. Kaikki on tasaista.
Ilman lääkkeitä en ehkä pääse ylös sängystä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin myös, että jos tuo on iloa ja normaalia
Minusta tuntuu, että kirjoittaja tietää kyllä olevansa masentunut, mutta jostsin syystä ei sitä tuossa mainitse. Ehkä haluaa, että joku sanoisi hänelle että olet masentunut, tai sitten haluaa mitätöidä masennusta, että tällaista se kuulkaa on kaikilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat normaaleita reaktioita epämiellyttäviin ja uuvuttaviin asioihin, joita nyt vain sattuu olemaan elämässä. Jos ne poistuu, poistuu väsymys ja turhautuminen. Ja aina joku ahdistaa, koska elämä on epävarmaa. Olisi todella outoa olla energinen ja pirtsakka tällä mun työmäärällä. Valitettavasti tämä nyt on tavanomaista työelämää näinä päivinä. Työelämä on sairasta, en minä. Tai sairasta on, että vanhemmat on heitteillä ellen minä hoida töiden päälle. Tai sairasta on, miten vähän rahaa tulee tilille verojen jälkeen. Pitää olla tarkkana, mitä elämässä pitää normaalina ja epänormaalina.
Varmasti mukavampaa ja huomattavsti helpompaa kuin sinun, mielenterveysongelmaisen reppanan elämä.
Mulla ln diagnoosi eikä ole masennusta ja testin mukaan ei ole silti lääkäri ei poista diagnoosia. Joten en usko sen olevan oikea sairaus . Ainakaan kauhean vakavasti otettava kun sitä voi jakaa ilman tutkimuksia kelle tahansa. Voi olla, että jotkut on oikeasti masentuneita, mutta varmasti aika iso osa , vaan valehtelee tai hakuaa sen kun tietää sen olevan helppotie sairaslomaa tai kuntoutustukeen.
Miten sen edes todistaa jos oikeasti on masentunut tai ei ole, kun mitään verikokeita ei ole eikä testejä ainoastaan testi joka perustuu itsereflektioon ja tuollaissa testeissä voi lähes aina vastata oman mielen mukaan.
Oikeasti masentuneet otan osaa varmasti ihan kauhea sairaus..
Heh :D täällä yksi joka ei edes ymmärrä mitä se on. Vaikka kaikki isästä äitiin olleet masentuneita.
Ehkä se vain johtuu omasta asenteesta että osaa ajatella tulevaisuuteen eikä murehdi liikaa asioita 😃
Muutenkin olen pessimistinen niin ei tule turhia pettymyksiä, päinvastoin tulee paljon yllätyksiä.
Jos sukupuolella merkitystä niin olen mies ja oma itsensä sellaisenaan :)