Monta työvuotta sinulla on vielä edessä ennen eläkkeelle pääsyä?
Kommentit (38)
Olen jo eläkkeellä mutta ap tarkoittaa varmaan vanhuuseläkettä? niin silloin 29 vuotta.
Jäin eläkkeelle 3 vuotta sitten, mutta olen jatkanut töissä, koska tähän ei ole tulijoita. Palkka on surkea, edut olemattomat, työ tylsää. Sopii eläkeläiselle, onhan tämä kuitenkin siisti sisätyö ja työnantajan kanssa voi sopia joustoista juuri niin paljon kuin haluaa. Työtön menettäisi etunsa, jos ottaisi tämän työn vastaan, ei kannata työnteko.
Vierailija kirjoitti:
25 vuotta 😟 En tosin aio niin pitkään tehdä töitä, jos sijoitukset tuottaa laskemani 7 % vuodessa. Silloin jään töistä pois 60 vuotiaana 400 k säästöjen turvin.
Minä jäin jo 58-vuotiaana pois päivätöistäni. Ove-eläkkeellä olin ja omia muita bisneksiä hoitelin.
No ei onneksi yhtään. Pääsin tämän vuoden alussa työeläkkeelle.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Olen 48v.
En tiedä, mutta se ei pelota mua :D En halua lapsia, tuskin kukaan rakastuu minuun ja introverttinä mulla EI ole laajaa ystäväverkostoa. Työ on mun isoin sosiaalinen verkosto ja tykkään työstäni plus siitä saatu palkka mahdollistaa sen että on varaa pitää terveydestä huolta. Toisin on sitten eläkkeellä yksin ja köyhänä. N33
Vierailija kirjoitti:
Jäin eläkkeelle 3 vuotta sitten, mutta olen jatkanut töissä, koska tähän ei ole tulijoita. Palkka on surkea, edut olemattomat, työ tylsää. Sopii eläkeläiselle, onhan tämä kuitenkin siisti sisätyö ja työnantajan kanssa voi sopia joustoista juuri niin paljon kuin haluaa. Työtön menettäisi etunsa, jos ottaisi tämän työn vastaan, ei kannata työnteko.
Jäi epäselväksi, miksi jatkat? :D
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on jäädä noin 55 vuotiaana eli piakkoin. Silloin pärjään pääomatuloillani.
Mielenkiinnosta kysyn, että minkä suuruisilla pääomatuloilla aiot pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
0. En tule enää pääsemään töihin.
Miksi et?
Vierailija kirjoitti:
Olen jo eläkkeellä mutta ap tarkoittaa varmaan vanhuuseläkettä? niin silloin 29 vuotta.
Luuuseri
Liki 18 vuotta. Minä täytin juuri 51 ja eläkeikä on 68 ja muutama kk päälle.
En usko eläväni edes niin vanhaksi näillä spekseillä. Tunnen jo nyt itseni puolikuolleeksi. Olen ollut koko elämäni raudanpuutteinen ja olen ollut aina väsynyt, ja varsinkin aikuisena kun minusta tuli lihava. Eli ei, en tule pääsemään eläkkeelle, kuolen sitä ennen syöpään tai sydäriin. Siksi en odota eläkettä, enkä puhut mitään, että mitä teen sitten eläkkeellä. Se juna on mennyt jo kymmeniä vuosia sitten.
Kymmenen vuotta tavoite-eläkeikään, jos terveys kestää sinne saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on jäädä noin 55 vuotiaana eli piakkoin. Silloin pärjään pääomatuloillani.
Mielenkiinnosta kysyn, että minkä suuruisilla pääomatuloilla aiot pärjätä.
Ajattelin, että 40000 E per vuosi riittää. Velkaa ei ole enää.
Jäin "eläkkeelle" vähän ennen 45 vuoden ikää kun en koskaan juuri työnteosta nauttinut ja rahan ja toimeentulon takia ei enään tarvitse tehdä. Tuli pelattua korttinsa hyvin ja pelimerkkinsä sen verran hyvin että loppu elämän pärjää hyvin ilmankin. Tiedän että jotkut tykkäävät ja saavat työstä elämäänsä sisältöä mutta mä en ole koskaan ollut kovin innostunut. Onneksi sitä älysi junailla sijoituksensa oikeisiin kohteisiin ja tuli pedattua ihan leppoisat "eläke" päivät. Pidettiin aikanaan hulluna, kun työsin kaiken omaisuuteni markkinoille. No.. Nykyään eivät pidä. 😂
Itsellänikin tietysti omat rahat riittäisi eläkeikään ja jäädä etukäteeen eläkkeelle, mutta haluan tukea nuoremman polven elämän alkua.
Noin 20 vuotta. Tavoitteena n 15 vuotta maks. Olen 48v