Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde voi olla maailman yksinäisin kokemus, kun kaksi ihmistä ei osaa kohdata toisiaan

Vierailija
28.09.2025 |

Kiirehdin hakemaan lapset päiväkodista, pyörähdän ruokakaupassa, tulemme kotiin ja ryhdyn laittamaan perheelle ruokaa. Hetken päästä ulko-ovi käy ja mieheni tulee kotiin. Hän huikkaa tervehdyksen ovelta ja katoaa työhuoneen uumeniin. Kun ruoka on valmista syömme pikaisesti yhdessä, jonka jälkeen työhuone ja siellä odottava tietokone kutsuvat jälleen. Hoidan lasten iltapuuhat ja kun saan heidät viimein nukkumaan, on hetki aikaa rentoutua ennen kuin sänky kutsuu ja sama rumba käynnistyy seuraavana aamuna kello kuusi. 

Meillä asui kahden kerroksen väkeä. Minä ja lapset asutimme yläkertaa ja mieheni majaili alakerrassa omiin juttuihinsa uppoutuneena. Yleensä kohtasimme vain ruokapöydässä ja iltasella, kun olin jo päivän väsyttämä ja valmis painumaan yöpuulle. Mieheni ei ymmärtänyt, miksi en päästänyt häntä enää kovin usein lähelle. Itsekin ymmärsin, mikä kaikki oli ollut pielessä vasta sen jälkeen, kun lusikat oli laitettu jakoon ja olin löytänyt rinnalleni uuden kumppanin. 

https://hidastaelamaa.fi/2021/11/parisuhde-voi-olla-maailman-yksinaisin…

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen töistä ja kaupan kautta. Laitan ruokaa perheelle. Syömme pikaisesti yhdessä, samantien kaksi perheenjäsentä lähtee harkkoihin ja yksi teini lähtee mopoilemaan kavereiden kanssa. Ah,mä saan loikoilla rauhassa sohvalla ilta kahvia juoden ja napostelen jotain herkkuja koko illan. 

Vierailija
2/4 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kamala elää sellaisen ihmisen kanssa, joka haluaa omistaa minut ja aikani ja joka vaatii elämään sääntöjensä mukaan. Onneksi puolisoni tutustui ensin minuun ihmisenä ja vasta sitten määritteli omasta mielestään kelpoisia rajoja parisuhteeseen yhdessä kanssani. Siksi hän saa tämänkin viikonlopun olla ihan rauhassa peltotöissä, vaikka minulla on vapaa sunnuntai ja normaalin naisen tapaan vaatisin häntä viettämään jokaisen hetken kanssani parisuhdetta ruotien ja tunteista puhuen. Onneksi en ole tuollainen normaali nainen, vaan ymmärrän, että meitä on tässä kaksi ja molemmilla vapaus pysyä itsenään eikä toisen toiveiden peilinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi kamala elää sellaisen ihmisen kanssa, joka haluaa omistaa minut ja aikani ja joka vaatii elämään sääntöjensä mukaan. Onneksi puolisoni tutustui ensin minuun ihmisenä ja vasta sitten määritteli omasta mielestään kelpoisia rajoja parisuhteeseen yhdessä kanssani. Siksi hän saa tämänkin viikonlopun olla ihan rauhassa peltotöissä, vaikka minulla on vapaa sunnuntai ja normaalin naisen tapaan vaatisin häntä viettämään jokaisen hetken kanssani parisuhdetta ruotien ja tunteista puhuen. Onneksi en ole tuollainen normaali nainen, vaan ymmärrän, että meitä on tässä kaksi ja molemmilla vapaus pysyä itsenään eikä toisen toiveiden peilinä.

Kyllä kahden välttelevänkin suhde voi toimia. Tsemppiä.

Vierailija
4/4 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin jutun pahis oli mies, kuten aina. Itsepähän kyseisen kumppanin valitsi ja vielä jälkikasvua teki hänen kanssaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän