Käyn suihkussa ja pesen hiukset aamuisin. Miksi se herättää ihmetystä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ai kuka ihmettelee?
Mulle on ainaki ihan sama. Itse pesen joka ilta hiukset suihkussa, sillä haluan mennä puhtaana lakanoihin. Mulla on erittäin nopeasti rasvoittuva tukka, pakko pestä joka ilta.
Rasvoittumiskierre
Kumma kun nykyään on näitä jokapäiväpesijöitä. Ennen ei pesty kuin harvoin .Ihmiset ovat tuhansia vuosia pärjänneet harvemmalla pesulla.
Peseekö eläimet itseään joka päivä ? Ei ! Silti hieno turkki
Tapoja on monia. Ehkä, jos ihmiset, joille puhut ihmettelevät asiaa usein, niin voisit vain vaihtaa puheenaihetta. Harvaa toisten suihkussakäynnit kiinnostaa. Ehkä ihmettelevät liikaa avautumistasi?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuo jatkuva peseminen olla syy rasvoittuvalle tukalle hmm!
KYLLÄ
Vierailija kirjoitti:
Joo, en mäkään mene iltaisin peseytymättä lakanoihin. Tosin hiuksia en pese ihan joka ilta, ehkä 3xvko.
Murrosikäisenä, kun piti olla mintissä koko ajan, niin kävin aamuisinkin suihkussa ja pesin silloin hiukseni. Hirveä räpätys vanhemmilta asiasta, että miksi ne hiukset pitää pestä joka päivä...no siksi, kun ne rasvoittuvat järkyttävän nopeasti.
Minä käyn illalla suihkussa, pesen joka ilta hiukset, olen atoopikko ja jos en pese päänahka kutiaa, hiki pitää pestä pois vaikkei rasvoitu
Muuta omillesi, jos aiheuttaa ihmetystä, muille ulkopuolisille kertominen on typerää, sen oppii aikuistuessaan yleensä huomaamaan että mistä omista asioistaan voi löpistä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Joo, en mäkään mene iltaisin peseytymättä lakanoihin. Tosin hiuksia en pese ihan joka ilta, ehkä 3xvko.
Murrosikäisenä, kun piti olla mintissä koko ajan, niin kävin aamuisinkin suihkussa ja pesin silloin hiukseni. Hirveä räpätys vanhemmilta asiasta, että miksi ne hiukset pitää pestä joka päivä...no siksi, kun ne rasvoittuvat järkyttävän nopeasti.
Eli menet pesemättömällä päänahalla lakanoihin.
Tuo ei ole asia, joka herättää ihmisissä ihmetystä. Minä en halua mennä päivän lioissa nukkumaan tai peseytyä kahta kertaa päivässä (paitsi toki syystä, kesäaikaan peseydyn työpäivän jälkeen ja sitten vielä illalla ennen nukkumaanmenoa), saati kuivata hiuksia hiustenkuivaajalla. Mutta kyllä ne on ihan eri asiat, joita minä ihmettelen.
Että montako kertaa tee alapesun, tukan peseminen ole sen kummoisempaa.
No kun et muuten oikein saa ikinä mitään aikaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli menet pesemättömällä päänahalla lakanoihin.
Voi kauheata. Se on nyt kansallisen hätätilan paikka. Ja nuo lakanat pitää vähintään polttaa.
Itse ihmettelen vain että miten tuo tulee puheeksi kenenkään kanssa? Minulla ei ole harmainta aavistusta milloin ystäväni tai sukulaiseni käyvät suihkussa.
Miksi sitä kukaan ihmettelisi?
Meillä ei edes ole suihkua. On vain vanha pihasauna. Saunotaan ja peseydytään iltaisin, siksikin että en halua aamuisin alkaa lämmittää vettä (vesi lämpenee puilla), mutta pääasiassa siksi etten halua aamulla käyttää yhtään ylimääräistä aikaa jos lähden töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kuka ihmettelee?
Mulle on ainaki ihan sama. Itse pesen joka ilta hiukset suihkussa, sillä haluan mennä puhtaana lakanoihin. Mulla on erittäin nopeasti rasvoittuva tukka, pakko pestä joka ilta.
Kokeile lomilla vieraannutta tuosta joka ilta pesusta. Ruokit sillä kierrettä. Usko tai älä toimii. Lopulta pääset 3x vko pesuun ,samalla kun muutenkin teet isommat pesut itseesi, sheivaat jne. ota vain kroppa suihku vaikka joka pv. Niin vaihda tyynyliinaa alussa tiheämpään jotta kasvosi eivät kärsi tyynyliinan ehkä rasvaisuudesta. Ja kun tilanne helpottaa, et käytä enää rasvoittuvan hiusten shampoita. Sitten eka shampoo ns pesevä ja toinen shampoo perään sellainen kosteuttava mm tai tuuheuttava. Kiva! Heippa!
Sanoisiko joku finneistä kärsiville, että peset vaan kasvoja vähemmän, niin kyllä ne finnit katoaa?
Päänahka on ihoa, eikä osa aivoja. Siksi sillä ei ole muistia, eikä se tiedä milloin se on pesty viimeksi.
Jos iho rasvoittuu, niin myös päänahka rasvoittuu, ja joka päiväinen pesu on tarpeellista.
Vierailija kirjoitti:
Ai kuka ihmettelee?
Sun tukkas rasvoittuu sen takia, että peset sitä liian usein. Mä pesen letin noin kerran kuukaudessa eikä tietoakaan rasvoittumisesta.
'Kokeile lomilla vieraannutta tuosta joka ilta pesusta. Ruokit sillä kierrettä. Usko tai älä toimii. Lopulta pääset 3x vko pesuun, samalla kun muutenkin teet isommat pesut itseesi, sheivaat jne. ota vain kroppa suihku vaikka joka pv. Niin vaihda tyynyliinaa alussa tiheämpään jotta kasvosi eivät kärsi tyynyliinan ehkä rasvaisuudesta. Ja kun tilanne helpottaa, et käytä enää rasvoittuvan hiusten shampoita. Sitten eka shampoo ns pesevä ja toinen shampoo perään sellainen kosteuttava mm tai tuuheuttava. Kiva! Heippa!'
Olen hieman samoilla linjoilla. 👋
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun nykyään on näitä jokapäiväpesijöitä. Ennen ei pesty kuin harvoin .Ihmiset ovat tuhansia vuosia pärjänneet harvemmalla pesulla.
Peseekö eläimet itseään joka päivä ? Ei ! Silti hieno turkki
No mulla ainakin oli nuorena usein aivan hirveän likainen tukka kun vaan lauantaisin saunassa pestiin. Sitten se oli letillä. Ei sekään hyvä ole.
Rasvoittuvassa tukassa on se hyvä puoli, että kasvot ovat rasvaiset myös. Tämän ihotyypin omaavat eivät rypisty, heille ei tule ryppyjä. Nimittäin se iho on ihan samaa kasvoissa ja päänahassa, ei se ihotyyppi yhtäkkiä mystisesti muutu otsan jälkeen.