Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatteiden silittäminen on neuroottista!

Vierailija
12.04.2007 |

Lopettakaa hyvät ihmiset se turha silittäminen!

Lakanoita ei tarvi silittää.

Pyyhkeitä ei tarvi silittää.

Trikoovaatteita ei tarvi silittää.

Farkkuja ei tarvi silittää.

Alusvaatteita nyt ainakaan ei kannata silittää!

Mies voi silittää sen kauluspaitansa ihan itse!

Valitsen vaatekaupassa vain itsestään siliäviä vaatteita. Elämässä on tärkeämpääkin tekemistä kuin seisoa tuntitolkulla silityslaudan ääressä. Stressi kasvaa ja hermo palaa - aivan turhaan!

Opetelkaa ottamaan vähän rennommin. Relax!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on PALJON muutaki tekemistä ku alkaa silittää vaatteita joka päivä.. meillä ainaki kuteet siliävät itestän kun ne pukee päälle ja käyttää päivän tai kax...

Vierailija
2/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan töissä näyttää siistiltä, joten tietysti silitän työvaatteet. Muita en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lakanat ja pyyhkeet mankeloin. En vaan tykkää kulkee ryppysissä vaatteissa. Ja tämä silitys ei ole minulle mikään ongelma. Ja ei varmaan muillekkaan jotka sitä harrastaa!

Vierailija
4/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää. Mutta jos ihminen valittaa, että hänellä ei ole aikaa ollenkaan rentoutua, ja on niin hirveästi työtä ja silitettävää, se on kyllä ihan oma moka.

Vierailija
5/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä joskus jos pyykkiä on tosi paljon laskostan vaatteet narulta kaappiin. Vaikka siis muuten silitän.

Vierailija
6/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan ole turhaa puuhaa, ryppyset vaatteet päällä näyttää epäsiisteille, vaatteet säilyvät paremman näköisinä, vaatteista lähtee pesuainejäämät silittäessä, kuka nukkuu ryppysillä lakanoilla???

Vierailija
7/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä silitän joskus farkut, mutta en mitään muuta. Trikoopaidat oikenevat päällä, ja muunlaisia paitoja mulla ei edes ole. Ja jos vaatteita ei linkoa pesussa rutikuiviksi, ja kuivattaa paidat hengarissa, ne eivät edes mene ruttuun.

Vierailija
8/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on itsesiliäviä. Nostat vaan koneesta henkarille kuivumaan ja aamulla paita odottaa sileänä valmiina käyttöön.

Vierailija
9/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vaan paidat yms. hiukan kosteina hengarille niin ne siliää itsestään.

Vierailija
10/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että lasten vaatteita ei tarvitse KOSKAAN silittää, paitsi juhliin ja ehkä valokuvaukseen.

Vierailija
11/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta kuluttaa aikaa silittämiseen.

Vierailija
12/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan sairasta kuluttaa aikaa silittämiseen.

enkä puhu vain omasta energiasta, vaan ekologisuudesta! Ydinvoimalla ja hiilellä silitätte.

Vierailija
13/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, itse käytän paljon hameita, suoria housuja, farkkuja, kauluspaitoja, neuleita jne. Ja kyllä trikoopaita on AIVAN eri näköinen kun sen silittää. Ja joo, meillä on myös kuivausrumpu mutta enpä mä sinne noita edellä mainittuja vaatteita tunge.

Vierailija
14/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuta en silitä, juhlavaatteet ennen lähtöä silitän, mutta sitä ei tarvi monesti tehdä =)

Vierailija
15/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan paidat, housut yms. on paljon siistimmän näköisiä silitettynä. Lakanoita on älytöntä silittää, mankelilla menee paljon paremmin. Tyynyliinat on paljon pehmeämpiä silitettyinä. Puhtaisin, sileisiin sänkyvaatteisiin on ihana mennä nukkumaan.

Voi kun joku vaan silittäis mun puolesta, itse en jaksa kun on niin paljon muutakin tekemistä, enkä muutenkaan saa siitä hommasta minkäänlaista nautintoa!

Vauvan vaatteet odottaa kasassa pestyinä silittäjää, ovat odottaneet jo pari viikkoa... Saapa nähdä saanko minä niitä ollenkaan kaappiin ennen kuin lapsi syntyy.

Vierailija
16/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleepahan samalla loputkin pöpöt, kuten pölypunkit, jotka eivät välttämättä kuole ollenkaan pesussa.

Vierailija
17/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuoleepahan samalla loputkin pöpöt, kuten pölypunkit, jotka eivät välttämättä kuole ollenkaan pesussa.

Vierailija
18/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mieluummin poistun kotoa ilman meikkiä ja hiukset pikaisesti sitaistulla poninhännällä kuin silittämättömissä vaatteissa. Yleensä toki löydän niin paljon aikaa itsestäni huolehtimiseen, että ehdin vaatteiden silittämisen lisäksi myös meikata ja föönata hiukset. Silitetyissä ja silittämättömissä vaatteissa todellakin on eroa, samoin mankeloiduissa/silitetyissä ja suoraan narulta otetuissa lakanoissa. Jälkimmäisissä suostun nukkumaan ainoastaan äärimmäisessä hädässä. Lasten vaatteetkin silitän ihan siksi, että nekin näyttävät paljon siistimmiltä ja pysyvät hyvinä pidempään, kun ne silittää.

Totta on, että iso osa suomalaisista ei osaa pukeutua ja ennen kaikkea huoltaa vaatteitaan ja siltä se myös valitettavasti näyttää. Alunperin kunnollisetkin vaatteet ja kengät ovat pian pilalla, jos niitä ei viitsi huoltaa. Minullakin on paljon kavereita, jotka eivät edes kenkiään osaa lankata, saatikka että tekisivät niin ja senkin kyllä huomaa...

Vierailija
19/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en silitä käytännössä mitään. Työvaatteina minulla on jakku, suorat housut / farkut ja t-paita. Jakun pesetän pesulassa, t-paidat ja housut ostan itsesiliävää materiaalia. Farkut kun on olleet jalassa tunnin niin ne ovat ihan sileät. Myös kauluspaidat ovat aivan tarpeeksi sileät kun ne kuivattaa hengarissa. Tietysti jotkut kauluspaidat menevät aivan ryppyisiksi, niitä en osta tai jos olen vahingossa ostanut, niin käytän n. kerran vuodessa kun ei tule silitettyä.

Leikki-ikäisen lapsen vaatteita minulle ei tulisi mieleenkään silittää. Joka aamu otan hänelle uuden vaatekerran, monesti myös hoidosta kotiin tullessa vaatteet on vaihdettava. Kun ei silitä niin eipä harmita kaatuneet maidot ja muut, ei muuta kun likaiset vaatteet pyykkiin ja uudet vaatteet narulta tilalle.

Vierailija
20/20 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa lasten alusvaatteet. Ennen silitin jopa sukat mutta siitä olen jo päässyt ;)