Kävin treffeillä 35v miehen kanssa ja tuli puheeksi lapsitoiveet
Mies oli sitä mieltä, että hän haluaa lapsia ehkä joskus tulevaisuudessa, mutta ei ole vielä varma ja samalla tokaisi, että onneksi asialla ei ole mikään kiire. Olen kohdannut useita reilusti yli kolmekymppisiä miehiä jotka ajattelevat että perhe ehkä voisi joskus tulevaisuudessa olla kiva, mutta tosiaan vasta sitten joskus, ehkä. Ja sitten naisia syyllistetään syntyvyyden laskusta ja siitä että lapsia tehdään liian myöhään. Voisikohan joku kohdistaa valistuksen myös näille miehille, jotka kuvittelevat heillä olevan loputtomasti aikaa ja valintojen mahdollisuuksia näissä asioissa?
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
Samaa valistusta voi kertoa niille 40+ vuotiaille naisille, jotka harkitsee vielä haluavatko lapsia.
Tämä on eri tilanne, koska naiset ovat kyllä tietoisia hedelmällisyytensä rajoista. Jos on 40+ ikäinen nainen joka miettii vielä eikä ole varma, niin silloin todennäköisimmin kyse on siitä, että lapsi ei ole hänelle mikään prioriteetti mutta ei myöskään poissuljettu asia. Eli hän on kyllä tietoinen iän tuomista realiteeteista, mutta ei aktiivisesti edistä lapsitoivetta, koska asia ei ole hänelle ensisijainen. Sen sijaan tuon ikäiset miehet ovat usein ihan irti realismista koska eivät ymmärrä ajan rajallisuutta vaan luulevat ettei mitään päätöksiä tarvitse tehdä pitkiin aikoihin.
Mummo puhui aina huorintekemisestä. Hän ei oikein hyväksynyt uskottomuutta. Oli sellainen vanhan kansan ihminen.
Maailman vanhin ammatti- sanonnan olen kuullut myös nuorena, kun oli kaveri ja ensin olisi pitänyt saada työ ja talo ja sitten vasta lapsi.
Ajattelin, että naida on sama kuin haluta lisääntyä, mielestäni terve ajatus.
Väärä järjestys oli minulle ja se kaveeraus sai jäädä. Lykkyä pyttyyn vauvahaaveille, nuorena ne puuhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin treffeillä 35v naisen kanssa ja tuli puheeksi lapsitoiveet
Hän halusi ihan ehdottomasti että alkaisimme yrittämään heti. Kieltäydyin koska minulla on jo pari lasta enkä todellakaan halua enempää. Nainen päätti sitten lähtä suhteesta jossa olemme olleet 3 vuotta.
Parempi ilman naista kuin yhdessä vauvakuumeesta kärsivän naisen kanssa.
Siis olit sen treffinaisen kanssa ollut yhdessä kolme vuotta?
Etkö itse käy treffeillä kumppanisi kanssa? Ei ihme että se hakee muuta seuraa.
Mummonlihakeittospämmääjästä ei näköjään päästä millään eroon. Se varmaan spämmää tuota samaa torakoille ydintuhon jälkeenkin.
Aattelin hommata 10 lasta sit ku saan ylennyksen. Naista ei vielä oo, mutta senhä löytää viikossa.
M42
Jos sanon en halua lapsia, nainen etsii jonkun toisen.
Valkoinen valhe ehkä tulevaisuudessa saa naisen jäämään. Joten valhe parempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän halusi ihan ehdottomasti että alkaisimme yrittämään heti. Kieltäydyin koska minulla on jo pari lasta enkä todellakaan halua enempää. Nainen päätti sitten lähtä suhteesta jossa olemme olleet 3 vuotta.
Käyn, mutta en silloin sano että kävin treffeillä 32-vuotiaan miehen kanssa, vaan että kävin treffeillä mieheni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn, mutta en silloin sano että kävin treffeillä 32-vuotiaan miehen kanssa, vaan että kävin treffeillä mieheni kanssa.
Paitsi jos pitää tuoda esille ikä tämän vauvahaaveilun takia. Jos sanoo vain "mieheni/naiseni" niin sehän voi olla vaikka 90-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Erikoista vain ettei monen vuoden seurustelun jälkeen ole keskusteltu lisääntymisestä, vaan asia tulee yhtäkkiä puheeksi treffeillä.
En oikein niele tuota sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn, mutta en silloin sano että kävin treffeillä 32-vuotiaan miehen kanssa, vaan että kä
Totta. Erikoista vain ettei monen vuoden seurustelun jälkeen ole keskusteltu lisääntymisestä, vaan asia tulee yhtäkkiä puheeksi treffeillä.
En oikein niele tuota sontaa.
Taas keksit ihan omasta päästäsi että olisi ensimmäinen kerta jutella aiheesta.
Älä keksi muiden puolesta asioita joita ei viestissä lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Et siis itse oikeasti halua lapsia? Sanomalla "ehkä tulevaisuudessa" karkotat ne itsellesi sopivat, velanaiset. Koska yrität houkutella niitä itsellesi epäsopivia. Missä logiikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis itse oikeasti halua lapsia? Sanomalla "ehkä tulevaisuudessa" karkotat ne itsellesi sopivat, velanaiset. Koska yrität houkutella niitä itsellesi epäsopivia. Missä logiikka?
Vela, ei-vela, mitä väliä kuha saa seksiä
Mulle oli jotenkin hämmentävä kokemus taannoin kun päälle kolmekymppisen miehen kanssa keskusteltiin toiveista parisuhteen osalta ja hän sanoi perheen perustamisesta puhuttaessa ettei ole ikinä oikein miettinyt asiaa ja se tuntuu edelleen kaukaiselta. Mun on todella vaikeaa ymmärtää miten tuon ikäiset ei ole uhranneet ajatustakaan asialle, ihan kun oltaisi ikuisia kaksikymppisiä joille isot elämänratkaisut häämöttävät jossain hämärässä tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vela, ei-vela, mitä väliä kuha saa seksiä
Aah, etsit siis pelkkiä panoja ja määrä on tärkeämpää kuin laatu. Eikö sulla ulkonäkö riitä etsimään rehellisesti seksiseuraa, vaan joudut valehtelemaan etsiväsi parisuhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli jotenkin hämmentävä kokemus taannoin kun päälle kolmekymppisen miehen kanssa keskusteltiin toiveista parisuhteen osalta ja hän sanoi perheen perustamisesta puhuttaessa ettei ole ikinä oikein miettinyt asiaa ja se tuntuu edelleen kaukaiselta. Mun on todella vaikeaa ymmärtää miten tuon ikäiset ei ole uhranneet ajatustakaan asialle, ihan kun oltaisi ikuisia kaksikymppisiä joille isot elämänratkaisut häämöttävät jossain hämärässä tulevaisuudessa.
Olen tullut siihen tulokseen ettei keskimääräisellä ihmisellä ylipäätään ole kovin paljoa ajatustoimintaa sen perus "tänään pysyn hengissä" nisäkäs-tason ajattelun lisäksi. He vaan... eivät ajattele juuri mitään, eikä siihen ole älyllistä kapasiteettia. Todella vaikea kuvitella ihan erilaisena ihmisenä miltä niin tyhjä pää tuntuisi. Itsella kun on automaattisesti erilaiset skenaariot tärkeille asioille mietitty vuosikymmeniksi eteenpäin, mitä muuta mun aivot tekisi kaikella tällä ajalla jos ne ei ajattelisi lähes kaikkea mahdollista?! Lisääntymisen eri puolet olin miettinyt jo jossain ala-asteella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Tuossa iässä on vielä ainakin 20 vuotta aikaa hankkia lapsia, minunkin isä sai minut 57 vuotiaana 38 vuotiaan äitini kanssa.
Niin, ja isäsi kuoli ennen kuin olit edes 20 vuotta täyttänyt?
Kyllähän miehet voi niitä siemeniään kylvää loppuun asti, mutta onko se sitten enää kivaa sen kummemmin sille lapselle kuin vanhalle isällekään, on ihan toinen asia. Itse olen iltatähti ja vanhempani saivat minut selvästi yli 4-kymppisinä. Mielelläni olisin heidät pitempään pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn, mutta en silloin sano että kävin t
Ette olleet koskaan aiemmin jutelleet, mutta naiselle oli selvää että hän haluaa lapsen heti, ja sinulle ettet halua ollenkaan. Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut siihen tulokseen ettei keskimääräisellä ihmisellä ylipäätään ole kovin paljoa ajatustoimintaa sen perus "tänään pysyn hengissä" nisäkäs-tason ajattelun lisäksi. He vaan... eivät ajattele juuri mitään, eikä siihen ole älyllistä kapasiteettia. Todella vaikea kuvitella ihan erilaisena ihmisenä miltä niin tyhjä pää tuntuisi. Itsella kun on automaattisesti erilaiset skenaariot tä
Mutta ei tämä aina liity älykkyyteen. Joku voi olla teoreettinen eikä juuri mieti käytännön asioita vaan ne omat kiinnostuksen kohteet täyttävät pään.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti asia on niin että laatumiehillä on aikaa yli neljäänkymppiin, eikä kukaan räpäytä silmiään. Tunnen yhden johtajatason miehen joka käytti ikävuodet 16-37 pannen kaikkea mikä liikkuu, ja sitten yhtäkkiä päättikin että aika tulla isäksi. Otti yhteyttä johonkin vanhaan liekkiin ja alle vuoden päästä niillä on nyt vauva.
Suht hyvännäköinen ja naisten suosiossa oleva mies voi valitettavasti suunnilleen missä iässä tahansa marssia vain tinderiin tai vähän viestittää jonkun lapsettomaksi jääneen säädön kanssa ja simsalabim siitä vaan perhehommiin.
Naiselle ihan paska nakki ja aloittamaton homma, kun a) miehet eli ylipäätään ole niin perheen hankkimisen perään b) niillä hyvillä on jo perhe ja c) homman läsähtäessä kasaan kaikki jää omaksi ongelmaksi ja mies voi vaan marssia pois.
Huoh.
Niinno, tämä on tätä "missä kaikki hyvät miehet"-uikutusta. Fiksut siskot nappasivat ne hyvät miwhet kun olitte 22-25- vuotiaita, ja nyt on perheet perustettu. Sinä jäit odottelemaan jotain parempaa ja miestarjonta sinulle on heikompaa nyt.
Hyviä miehiä on siis vaikka kuinka, mutta jos sinä lähestyt miehiä asenteella että hyvät on jo menneet, ansaitset ilman muuta olla yksin.
Kiitos kun veit itsesi ulos, roska.