Eilen kaupassa fazerin joulurasia maksoi yli kuusi euroa!
En siis ostanut, mutta huvitti tuo hintojen nousu... Eikö ne viime vuonna ollut vähän päälle neljä euroa? Eli kaksi euroa on tullut lisää hintaa...
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Minä taas rakastan joulun hämyistä tunnelmaa, yhdessäoloa, perinteitä, joulumusiikkia, hyvää ruokaa ja suklaata. Ei tarvitse ylensyödä, vaikka kaikkea on.
Olet varmasti ihanaa seuraa joulupöydässä: "Etkai sinä nyt lisää ota?" "Sinähän söit jo?" "Kas kas taidat kilpailla suurimmassa pudottajassa ensi vuonna." "Minun vyötäröni on vielä tässä iässä näin hoikka."
Niinmitä sitten vaikka maksaakin ostaa ken ostaa. Ei liikuta koko asia millään tavalla. Ostan jos ostan sen pakollisen geisha rasian, jonka sitten syön samana päivänä ja joudun mennä kauppaan ostamaan uuden jotta riittäisi edes muutamaksi päiväksi edes joulun yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaa ei ole mikään välttämätön elintarvike. Jos sen hintaa joutuu katsomaan ja kauhistelemaan, on parempi pistää rahat johonkin tärkeämpään.
Olen samaa mieltä. Suomalaisella ei tarvitse olla varaa kuin kaikkein välttämättömimpään.
Hienot ruoat. Alkoholit. Turhat vaatteet. Kalliit pesuaineet Pois Suomalaisilta !
No totisesti pitäisi euroopan lihavimmalle kansalle riittä yksi rasia suklaata jouluksi. se on terveyskysymys eikä mikään raha-asia.
Kyseessä on kerran vuodessa tapahtuva juhla.
Hauska miten tässäkin keskustelussa osalle on ihan sama paljonko mikäkin maksaa. Minun nettotuloni on noin 4000 euroa enkä todellakaan aio ostaa ylihintaisia joulusuklaita. Kyse ei ole siitä, etteikö olisi varaa vaan minusta on tyhmää tuhlata pieneen suklaalaatikkoon paria euroa enempää, kun laatukin on huonoa. Tämä hintojen jatkuva nostaminen on jotain aivan naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas rakastan joulun hämyistä tunnelmaa, yhdessäoloa, perinteitä, joulumusiikkia, hyvää ruokaa ja suklaata. Ei tarvitse ylensyödä, vaikka kaikkea on.
Olet varmasti ihanaa seuraa joulupöydässä: "Etkai sinä nyt lisää ota?" "Sinähän söit jo?" "Kas kas taidat kilpailla suurimmassa pudottajassa ensi vuonna." "Minun vyötäröni on vielä tässä iässä näin hoikka."
What? Miksi kommentoisin _muiden_ syömisiä? :D Vai lainasitko väärää viestiä? En ylipäätään tunne tuollaisia moukkamaisia ihmisiä..
Tuolla oli joku kirjoittanut ettei heillä syödä jouluna suklaata eikä hän ymmärrä joulun ylensyöntiä, niin minä kirjoitin, että minä taas rakastan jouluna hyvää ruokaa ja suklaata, eikä tarvitse ylensyödä, vaikka kaikkea on.
Eli urpolle rautalankaa: vaikka hankkisi jouluksi kaikkia hyviä ruokia ja suklaita, ei ole pakko ylensyödä. Se, että nauttii jouluna suklaasta ei tarkoita automaattisesti mitään ylensyömistä.
Suklaa on vain yksi kokoajan kallistuva tuote, päälle vielä kaikkien muiden joulunajan ruokien nousseet hinnat. Paljonko kustantaa taas muutaman päivän juhlaruuat? Ja taas joku ulisee, en minä tarvitse laatikoida, ei lihavat mitään tarvitse, ei haittaa hinnat, teen itse ja siankin kasvatan itse ja teurastan.
Vierailija kirjoitti:
Hauska miten tässäkin keskustelussa osalle on ihan sama paljonko mikäkin maksaa. Minun nettotuloni on noin 4000 euroa enkä todellakaan aio ostaa ylihintaisia joulusuklaita. Kyse ei ole siitä, etteikö olisi varaa vaan minusta on tyhmää tuhlata pieneen suklaalaatikkoon paria euroa enempää, kun laatukin on huonoa. Tämä hintojen jatkuva nostaminen on jotain aivan naurettavaa.
Tietenkin se on noin. Yleensä ihmiset ymmärtävät rahan arvon, vaikka sitä olisi paljonkin.
Palstajuttu tuo, että kuvitellaan köyhäksi jos ei halua käyttää rahaa miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovat kaikessa ylimielisyydessään niitä, jotka olisivat kuukausi työpaikan menettämisestä konttaamassa katuojassa. Ja uhriutumassa täällä "tilillä 30 snt ja tuet tulevat vasta ensi kuussa." jne.
Opetelkaa leipomaan suklaakakkuja. Esim. mutakakku on todella helppoa tehdä kaakaojauheesta ja korvaa suklaan täysin, eikä sisällä palmuöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa leipomaan suklaakakkuja. Esim. mutakakku on todella helppoa tehdä kaakaojauheesta ja korvaa suklaan täysin, eikä sisällä palmuöljyä.
Ostan aina vain palmuöljyttömiä tuotteita, mutta ei mutakakku tai mikään suklaakakku ole silleen makuuni, toisin kuin hyvä suklaa.
Mitä väliä kun niitä ostaa 1-2 krt vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6,35€ täällä, esim Kärkkäisellä 6,25€.
Ja paino enää 250 grammaa.
Eikös ne olleet ennen kolme kympillä ?
Saa nähdä onko tänä vuonna edes kolme 15eurolla. Varmaan laittavat "tarjoushinnaksi" kolme 17 eurolla.
Pershärötrolli taas vääntämässä omiaan viestieni perässä. Kertoo missä junttimaailmassa hän elää, kun hänelle tulee edes mieleen tuollaisia junttijuttuja :D
Haaparannasta joulusuklaat kympin kilo ja tupakat 70€ kartonki. Sinne siis.
Kannattaa odotella tarjouksia, jouluun on aikaa liki 3 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaa ei ole mikään välttämätön elintarvike. Jos sen hintaa joutuu katsomaan ja kauhistelemaan, on parempi pistää rahat johonkin tärkeämpään.
Olen samaa mieltä. Suomalaisella ei tarvitse olla varaa kuin kaikkein välttämättömimpään.
Hienot ruoat. Alkoholit. Turhat vaatteet. Kalliit pesuaineet Pois Suomalaisilta !
No totisesti pitäisi euroopan lihavimmalle kansalle riittä yksi rasia suklaata jouluksi. se on terveyskysymys eikä mikään raha-asia.
Kyseessä on kerran vuodessa tapahtuva juhla.
Mikä muu juhla kestää yli kolme kuukautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on kerran vuodessa, ei joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä kun niitä ostaa 1-2 krt vuodessa?
Kun hinnat nousee liikaa, pakkaus pienenee ja laatu heikkenee, ei enää osteta edes 1-2 krt vuodessa. Fazer toki kuppaa kiristämisellä 20 milj. yritystuet vaikkei kukaan ostaisi rasian rasiaa, normaali yritys menisi konkurssiin.
Montakohan konvehtia rasiassa on? Tämän jos jakaa 4-5 henkisen perheen kesken, niin ei montaa konvehtia taida saada per henkilö. Eletään kuin jotain pula-aikaa, suklaa on kallis ihme, jota saa vähän maistaa jouluna.