Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~O~ helminauhan torstai ~O~

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on iskenyt flunssa - kurkku karheana hoitelen vauvaa...

D-VITAMIINI: Joko kaikki muut on alottaneet? Me taas yritettiin mutta illalla heti itkettiin ja kovaa. jekovit ja 1-tippa menossa mutta sekin on äköjään meiän sensitiivi-Sampolle liikaa... Mitä teen, huudatanko poikaa vai vieläkö siirrän alotusta?

Meillä on tänään lastenpolille meno tarkastuttamaan munuaisaltaat jotka raskausajan ultrissa oli laajentuneet.

HANNELE + SAMPO

Vierailija
2/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa torstai päivää...

Ihan ekaksi niistä d-vitamiineista. Eli vastoin neuvolan hyviä ohjeita anna pojalle vain yhtä tippaa. Meillä kanssa herkkavatsaista porukkaa ja olen myös kahden isomman kanssa aloittanut vitamiinit vasta soseiden kanssa oikein kunnolla. Meillä tämä pikkumies ei muuten kärsi vatsanväänteistä niin miksi tahallani niitä aiheuttaisin. Kahdella ekalla lapsella molemmilla oli vatsakitinöitä ja itkuja ja se mikä nyt on erilailla niin en juo kahvia (muuten joisin mutta sappivaivojen takia se on nyt tauolla;o/). Ei se tietysti välttämättä yksin selitä vatsavaivojen puuttumista älkää kahvinjuojat nyt vetäkö hernettä nenään;O) Myös cocista olen vältellyt sekä sipulia, paprikaa, kaalia...tosin mikään noista ei sovi sappivaivaiselle niin välttely johtuu pääsääntöisesti siitä. Ja leikkaus edessä loppuvuodesta.

Maikku, tervetuloa mukaan minunkin puolesta. Mukavaa saada uusia joukkoon...

Vappu: ollaan varmaan kotona ja siskon perhe tulee tod.näköisesti meille. Ovat yleensä meillä ja lapsille järjestetään aina aarteen etsintää ja muuta vappukivaa, siskolla siis kaksi vähän vanhempaa muksua kuin omani. Aikuisille sitten rentoa olemista ja grillausta.

Nimi: Saatiin yhteisymmärryksessä ja aikas helposti keksittyä. On poika meidän mielestä nimensä näköinen ja toinen nimi tulee suvusta.

Meillä myös jutellaan kovasti ja hymyillään. Sitä on kyllä ihanaa katsella ja kuunnella. Pikkuinen tykkää varsinkin kun sisarukset hölpöttää vieressä. Myös jumppamattoa ja lelua ollaan ihmetelty ja jaksaa niistäkin hetkeksi innostua.

Iltaisin olen alkanut nukuttamaan vauvan meidän sänkyyn sen jälkeen kun olen saanut isommat petiin eli 21 jälkeen. Ihmeen rauhallisesti nukkuu seuraavaan syöttöön ja olen jopa saanut katsoa pari leffaa rauhassa, mukavaa. Päivisin sitten onkin mieluiten sylissä ja liinailua sitten olen harrastanut et saadaan olla isompien kanssa rauhassa ulkona.

Tämmöisiä turinoita...nyt sylissä alkoi kauhea vääntyily et täytyy poistua. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!

calmus & pesue

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä edes huomaa ajan kulua kun on paljon tekemistä..

Monella helmikuisella on samaan aikaan, eli nyt sunnuntaina, ristäiset kuin meilläkin. Joten järjesteltävää riittää. Sen vuoksi ollaanki päädytty ton yökylän kanssa niin että ei viedä yöksi mummulle, vaan jo heti aamusti (huomenna) ja kun ollaan saatu käytyä kaupassa, siivottua ja leivottua niin haetaan neiti kotiin. Kyllä siinäkin ajassa ehtii ikävä tulla, mut nopeemmin on hommat hoidettu ja mummukin tykkää :D Meillä on nyt se kirkkotupa varattuna kun vieraita on sittenkin tulossa enemmän kuin piti. Eilen käytiin tapaamassa pappia, ja kuinkas ollakaan: sama pappi kuin miehen mummun hautajaisis reilu kuukausi sitten.. Vaatteiksi ostin uudet farkut (vanhat ei mene kiinni..), mut paidasta ei vielä mitään tietoa.. Meillä ei pukuja laiteta, ettei tarvii vieraiden paljon uusia ostella.. Voimia kaikille ritiäisjärjestelyihin.

NIMIASIASTA: meillä päätös oli lopulta todella helppo. itse selasin kalenterista nimiä ja mies sitten sanoi mitä " ei todellakaan" . viivistä sanoi että on nätti nimi ja aleksandra sopii toiseksi - ei ensimmäiseksi - nimeksi. tein sitten listan nimiyhdistelmiä ja tämä oli suosikki. itse olin tykästyny emmi lotta orvokkiin, mut kyllä meijän tyttö on ollu ihan vain viivi. :) ja nyttemmin kaikki nimen tietävät on sanonu että on kaunis nimi. Mä päätin kummit, mies ei siihen paljoa sanonu..

NUKKUMINEN: meillä on oltu sängyssä kanssa aika levottomia mut eile nukahti kun tukki kun laitoin vielä toisen peiton tiukasti ympärille (olisko ollu kylmä?!!) Kannattaa kokeilla. Ja nukuttiin muuten 6.30 saakka, välissä ollut tunnin herellä ja nyt nukkunu jo pitkään.. " Jutteleekin" unissaan =P

VAPPU/BAARI: itse en henk.kohtaisesti ole suunnitellu vielä mitään, aika näyttää. baariin ei ole mikään kiire, joten juhannuksena aikaisintaan voisi ottaa pienet juhlavat mikäli mökille lähdetään ja vain silläkin ehdolla et viiville on hoitaja joko siellä tai mummulassa..

Kai sitä voisi jo mennä keitteleen kahvia.. Ja vähän suunnitella ostoslistaakin huomiseksi..

terkuin,

Heidi & Viivi (huomenna 8vkoa)

Vierailija
4/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNELE: olen antanut tänään tasan 2-kuiselle pojalleni Jekovitia vasta 5 viikon ikäisestä ja 2-3 tippaa päivässä. Aluksi yksikin tippa itketti, sitten sujui kaksi, sitten kolme. Nyt jätin kokonaan pois 10 päiväksi kun mulle iski RINTATULEHDUS ja antibioottikuuri aiheuttaa muutenkin varmaan mahavaivoja.

Rintatulehdus on kammottava! Kuumetta oli kovasti 2 yötä ja päivää kunnes antibiootti alkoi purra. Hirvee horkka ja koko iho kipee, pää kuin haminan kaupunki ja yleisolo aivan karsea. Nyt kolmantena päivänä rintatulehduksen jälkeen on enää hieman se tissi kipeä, kuume laskenut ja muutenkin suht ok, mutta kun kävin pienellä vaunukävelyllä kaksi paksua takkia päälläni, siis noin kilometrin, väsähdin siitäkin. Mies on onneksi lomalla. Tai tavallaan harmi että on, meijän piti lähteä tänä aamuna reissuun. Rintatulehduksen takia en saanut pakatuksi mitään ja kaiken huipuksi 5-vuotiaamme tuli kovaan flunssaan eilen joka herkästi tarttuu myös 3-vuotiaaseen ja vauvaan joten emme ainakaan tänään vielä uskaltaneet lähteä matkaan. Pitää katsoa huomenna vielä. Matkaa tosin on 4h joten kun sunnuntaina on oltava jo takaisin ei viitsis kovin lyhyeksi ajaksi lähteä.

TISSILIIVIT: onko kellään vinkkiä rennoista tissiliiveistä yökäyttöön. Nyt rintatulehduksen aikaan huomasin, että tissiliivi painaa sitä tissiä jonka puoleisella kyljellä nukun. Viritin sellasen löysemmän topin ja sinne alle vaippaharson, mutta siinä on hieman hankala imettää kun toisesta tissistä sataa maitoa päälle makuultaan imettäessä yöllä.

UNI: Vauva on nukkunut nyt paremmin, ensin sikeästi 21-2.30, sitten viiteen asti taas keskeytyksettä. Viiden jälkeen hän aina muhkuaa kovasti, haluaisi jo nousta. Yritän aina pitkittää nousemista ainakin seitsemään ettei meillä taas nousta aamutoimille viideltä seuraavat pari vuotta kuten tyttöjen kanssa kävi... MIksi lasten on hinku nousta VIIDELTÄ?!!!

Nyt lähden viihdyttämään kipeetä esikoista. Vauva nukkuu vaunussa, 3-vuotias on isänsä kanssa pyöräilemässä.

Vauva tasan 2 kk!!!

Vierailija
5/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla jotka ootte nyt tai aiemman lapsen kanssa joutuneet syömään antibioottia rintatulehdukseen tai muuhun, ollut vauvankin maha kipeenä? Mulla on oma maha jo kipeä 3. lääkepäivänä ja vauvakin oli eilen illalla itkuisempi kuin koskaan. Tosin meijän pojan superitkuisuus tarkoitti vartin kovaa itkua, muutoin kun hän ei itke kuin nälkää ja tirisee väsymystä kunnes nukahtaa. Muistelen et edellisen vauvan kanssa ainakin peppu meni ihan punaiseksi, mutta se vauva huusi muutenkin jatkuvasti niin ei siitä tiennyt huusiko enemmän antibiootin aikaan vaiko ei. Nyt ainakin aloitin antamaan gefilus-kapseleita vauvalla, tiristän tissimaitoa lusikkaan ja sekoitan jauheen siihen. Toki se ei auta heti, mut jos edes kuurini loppupuolella.

Rintatulehdukseni tuli muuten todennäköisesti siitä että sänkymme on lähellä ikkunaa ja nukuin ikkunan puolella. Ikkunasta vetää hieman tuulisella ilmalla ja tissi oli jäänyt paljaaksi imetyksen jälkeen aamuyöllä. Muuta selitystä en keksi, koska se alkoi kello 4 yöllä ja olin edellisen kerran ulkona edellisenä aamupäivänä!

Vierailija
6/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas helmet saaneet hienoja nimiä! :) Pitkästä aikaa kävin tuon listan tsekkaamassa ja johon oli tullut paljon nimiä pinoon! Kiva juttu! :)

Täällä on taas herätty ajoissa. Meidän neitonen herää nykyisin siinä klo 7-8 aamulla ja silloin on sitten itsekin noustava ylös. Sitten valvoskelee hetken ja nukahtaa yleensä sitteriin. Nytkin olen koko ajan jalalla keikuttanut tuota sitteriä, jotta nukkuisi. Nämä aamupäivän unet kun on meillä semmoista torkkumista..

No mutta olenpahan saanut itse tehtyä koneella hommia. Yhdelle asiakkaalle sisustussuunnitelman väänsin tässä aamutuimaan. :) Nyt pitäisi sitten alkaa taas perhetymään noihin hääjuttuihin. :) Minulla kun on kaasojen kanssa tapaaminen lauantaina, niin olisi sitten jotain ideoita tuoreena mielessä. ;)

Sunnuntaina tosiaan lähdemme sitten käymään tuolla Tukholmassa. Nyt olen kovasti miettinyt pärjäisimmekö tuon reissun kantoliinan turvin? Kun meidän rattaat ei ole kovinkaan pienet (kevyet kyllä, mutta tilaavievät) niin sitten ei väkisinkään pääse niiden kanssa esim. joihinkin pieniin liikkeisiin. Sinänsä siis kantoliina kätevämpi, mutta jaksaakohan tuota koko päivän kanniskella?? Tietysti onhan meitä kaksi kantajaa.. Esikoiselle varmaan täytyy kuitenkin matkarattaat ottaa, jotta voi sitten hän nukkua jossain päiväunet. Tai onhan tuo laiva kyllä satamassa koko ajan ja sinne on vapaa pääsy, mutta sitten vain menisi hyvää aikaa hukkaan jos pienessä hytissä yrittää toista nukuttaa. Onpas tässä nyt paljon käytännön ongelmia, mitä en edes tullut ajatelleeksi reissua varatessani..

Onko kellään kokemusta Tukholmasta pienten lasten kanssa? Saa esittää vinkkejä helpottamaan reissua! :)

Tänään pitäisi mennä vielä käymään Seinäjoella. Mies kun vei sinne minun autoni rekisteröitäväksi ja minun pitää sitten ilmeisesti olla paikalla ko. tapahtumassa. Mies on siis kunnostanut minulle yhtä kolariautoa, tosin on kyllä laittanut senkin jo myyntiin ennen kuin minä olen ajanut sillä metriäkään! :/ Mutta semmoinen se mies on, autoja pyörii pihalla ja vaihtuukin aika monta vuodessa. Olisi vain kiva, jos minulla olisi edes yksi auto täällä päivisin käytettävissä. No kyllä sillä on onneksi minullekin yksi auto tiedossa, ainoa vaan että pääsemmekö sopuun hinnasta..

Jeps, mutta nyt voisin tosiaan hetkeksi mennä surffaamaan noita hääjuttuja, josko vaikka jotain kivaa ideaa löytyisi talvihäihin!;) Onkos teistä muuten kukaan mennyt talvella naimisiin/ ollut vieraana talvihäissä? Jos olette ja on jäänyt mieleen jotain erityisen hienoa/kivaa niin kertokaahan vinkkejä! :)

-frog2 ja Sinna

Vierailija
7/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frog: kokemusta ei ole talvihäistä, mutta ite oon mennyt vihille syys-lokakuun vaihteessa kun esikoinen oli 4 kk. Se oli hienoa kaikin puolin, mutta yhteen asiaan en varautunut: Pieniäkin ulkona pyrähtelyjä varten ois pitänyt olla joku superlämmin juttu rintojen päällä. Sain nimittäin HÄÄYÖNÄ RINTATULEHDUKSEN!!! Se oli vihoviimeinen ajoitus kuten jokainen voi kuvitella, hienossa kartanossa yötä ja koko aamuyö meni tissien kanssa pelatessa kuten seuraava päiväkin. Eli jos on vähänkin herkkyyttä rintatulehdukseen, kannattaa se huomioida vaikka vaan hipsisi kirkosta autoon tms.

Viime talvena oltiin vieraaana talvihäissä ja sieltäkin on yksi negatiivinen vinkki: oli kova lumipyry ja ovesta pääsi tosi hitaasti sisälle juhlapaikkaan. Siellä sitten seisottiin pikkukengissä ja sukkahousuissa ja hameissa ulkona jonossa kun porukka otti takkeja pois sitä mukaa kun kättelivät tai jotain. Joka tapauksessa ois hyvä huolehtia että kaikki pääsee sisälle pakkasesta nopeasti eikä tarvitsisi jäätyä ulkona. Kaverini oli myös talvihäissä hiljattain ja ihmetteli kun valokuvat otettiin ulkona ja kaikki vieraat tärisivät pihalla ties kuinka kauan kun kuvien otto (siis vieraista) kesti ja kesti...

Vierailija
8/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli KUMMEISTA: Meillä päätti mies minun ystävistä ja minä miehen ystävistä kummit! ;) Siis meni vähän hassusti, mutta tyytyväisiä olemme valintoihin! Emme siis mitenkään suunnitelleet tekevämme näin, mutta jotenkin se oli toisen ystävistä helpompi valita, omista kun niin moni on läheinen. :)

Ja HEINÄLLE: Ehkä ne lapset haluaa herätä viideltä kun siinä lastenlaulussa lauletaan " kello löi jo viisi, lapset herätkää" ;) No joo, vitsi vitsinä, en tiedä mikä on, mutta tuo viisi on meilläkin maaginen raja. :) Tosin silloin riittää vaipanvaihto ja maito nukuttamaan uudelleen, onneksi! :)

D-VITAMIINISTA: Minä anna DeVitolia 3 tippaa. Sekoitan ne maitoon (kun käytämme korviketta) ja samaan annokseen laitan Cuplatonia 4 tippaa. Näillä ei meillä pahemmin mitään masuvääntöä tule. Itse tein tuon totutuksen siten, että ensin annoin yhtenä päivänä yhden tipan ja sitten päivä kerrallaan nostin annoksen ensin 5 tippaan (kun imetin), josta sitten laskin tuohon 3 tippaan kun siirryimme korvikkeeseen. (ohjeistus tippapaketissa näin) Alkuun vähän tietysti aiheutti vatsan vääntöä nuo tipat, mutta niistä selvisimme kuitenkin alle viikossa. Jotenkin itse kuvittelisin, että on aivan sama koska noita tippoja alkaa antamaan, kyllä se vauvan maha niihin hieman kuitenkin oudokseltaan reagoi. Tiedä sitten kuinka on.. :)

-frog2

Vierailija
9/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olisi tullut ajatelleeksi tuota rintatulehdus-juttuakaan! :) Tosin meillä kyllä on vihkiminen itse juhlapaikalla, joten ulkona ei tarvitse edes piipahtaa. Ja minulta kun ei enää tule maitoa, niin tuskin sitten on tuota rintatulehdusvaaraakaan kovasti. Mutta hyvä kuitenkin varautua! ;)

Ja kuvauksen hoidamme ennen tilaisuutta, jotta vieraat ei joudu odottelemaan. :) Itsekin olen ollut häissä joissa hääpari kävi kuvauksissa kirkon jälkeen ja ne kuvaukset tosiaan kestivät! Silloin oli onneksi kesä, mutta ulkona jouduimme seisoskelemaan juhlapaikan pihassa..:/

-frog2 (taas)

Vierailija
10/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan tännekkin tai johan tässä on oltu tovi hereillä..

HEINÄkös se kyseli tuosta antibiootit ja vauvan masu.. mulla esikoisen kanssa vauva sai rintatulehdukseen määrätyistä antibiooteista kamalat masuväänteet mutta sillon en itse syönyt mitään maitohappobakteeri kuuria siinä sivussa.

Nyt tämän vauvan aikana sain tujut ihoantibiootit sairaalassa leikattuun varpaaseen ja imetys kiellettiin kokonaan + varautumaan siihen että itselläkin tulee olemaan maha todella kipeä.. ja niinhän se olikin!

D-TIPAT: meillä syödään nyt se 12 tippaa Deetippoja, korvikkeella kun mennään. Ei ole niistä tullut mitään vääntelyitä, pikkuhiljaa aloitinkin kyllä.

VAPPU/BAARI: tällänen galluppi mennyt ohi mutta vastaan silti :) tietoa ei ole mitä tulee tapahtumaan mutta jos ilma on hyvä niin tuttavapariskunta tulee tänne ja aloitellaan grillikausi ;D hyvissä ajoin, tietty..

TALVIHÄÄT: taitaa olla meilläkin suunnitelmissa ;) tosin en ole oikein juuta enkä jaata vastannut mutta nimenomaan talvella haluaisin. Yksissä sellaisissa olen ollut ja mieleen jäi morsiamen ihana valkoinen, lyhyt " karvatakki" .. näytti ihan lumikilta :) Valokuvaus tapahtui silloinkin ennen häitä, kait ihan senkin takia että morsian itki hysteerisesti tahdon jälkeen ja silmät punoitti.. :)

Tänä iltana otetaan miehen kanssa vähän vapaa-aikaa ja mennään tuttavien luo katsomaan lätkäpeli. Jännittää jo niin että on maha sekasin, jokakerta käynyt näin. Olisihan se voitto mukava ja kotipelinäkin vielä..

Äiti soitti niin ajatus meni ihan katkolle.. palailen jos jotain muistuu mieleen!

-Henna ja Melina-

Vierailija
11/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-VITAMIINEISTA: Mä en ole vielä aloittanut vitamiineja ollenkaan. Syynä on lähinnä etten ole kerennyt apteekkiin niitä hakemaan. Ensi viikolla pitäisi sitten aloittaa. Toivotaan ettei tule kauheita vatsanväänteitä.

HEINÄ76: Mulla oli myö pari viikkoa sitten tuo kammottava rintatulehdus, enkä tosissaan sitä kenellekkään toivoisi. Mulla nousi kuume myös 40 asteeseen ja olo oli mitä kammottavin. Päätä särki niin että meinasi taju lähteä kun nousi ylös! Mulla oli tuo kipeä tissi vielä kuurin viimeisenäkin päivänä arka siis sellainen että jatkuvasti tunsi sen tissin olemassa olon. Nyt se on kuitenkin jo parantunut, mutta nyt olen tosi tarkka siitä ettei mikään paina tai purista noita tissejä. Toista kertaa en tuota tulehdusta nimittäin halua. Meillä vauvan vatsa tuli tosi kipeeksi niistä antibiooteista. Annoin niitä RELA-tippoja vauvalle, mutta ei niistä tainnut juuri apua olla. Huudot ja vatsakivut loppuivat kuin seinään kun tuo mun kuurikin loppui. Toivottavasti toivutte myös flunssasta koko porukka!

TISSILIIVIT: Mulla on yöllä ollut sellainen spagetti olkain toppi josta sujautan olkaimen alas ja syötän sitten siitä. Siinä pysyy kuitenkin jotenkin liivinsuoja tai rätti ylemmän tissin päällä eikä paina mikään kohta noita tissejä. Mulla tuon rintatulehduksen aiheutti nimenomaan liivi joka oli jäänyt painamaan tuohon rinnan alaosanpäälle ja siihen se tukos sitten oli yöllä tullut. Minäkin siis otan kyllä mielelläni vastaan tietoja hyvistä yöliiveistä.

UNI: Meillä " nukutaan" ihan hyvin, mutta aika tiheään syödään myöskin eli nukkumaan käydään tuossa klo 21 ja sit syödään 3-4 kertaa ainakin yöllä ja aamulla ollaan nyt heräilty sitten klo 7. Ei tuossa yösyöpöttelyssä nyt niin kova homma tietty ole kun ei tuo tyttö vaadi muuta kun tissin suuhun ja sit voinkin itse käydä jo nukkumaan, mutta onhan sekin herääminen tietysti aina rasittavaa omalla tavallaan.

JUTTELUSTA: Meillä vasta väläytellään sillon tällöin ensimmäisiä HYMYJÄ ja muutaman kerran on innostuessaan " jutellut" ja ihan pelästynyt omaa ääntään =) Mutta noitakin ihania hetkiä tässä sitten odotellaan.

MAMMUTTI: Mä kuvittelen sun olevan sellainen pirtsakan oloinen, vaalea, lyhyt tukkainen, noin 170 cm pitkä, ei mikään " trendipelle" eikä mikään hippi, vaan aika tavis äiti! Meninköhän kunnolla metsään?!?

VAIPOISTA: Meillä jäi jo auttamatta pieniksi nuo pampperssin 1 ja 2 kokoiset vaipat. Nyt ostin jo toisen paketin noita pampperssin active-fit 3 vaippoja. Koko niissä taitaa olla 4-9 kg. Ne on meillä pitäneet tosi hyvin. Meillä tuolla vauvalla on ihan tajuttoman suuri maha, muuten on suht' siro tyttö, jalat ovat pitkät ja hoikat, mutta vatsa on valtava. Nuo vaipat sopivat siksi tosi hyvin kun noi kiinitys teipit ikäänkuin venyvät. Uskallan suositella!

BAARI: Voih, mä olen tainnut käydä baarissa viimeksi joskus markka-aikaan!! Viime kesänä olin tosin hetken selvinpäin työkaverini läksiäisissä yhdessä kapakassa, mutta taisin juoda vain pari tuopillista vettä ja läksin kotiin. Kunnolla bilettämässä " frog2:n tyyliin" en ole ollut varmastikaan yli 7 vuoteen ja musta tuntuu että olen jo vähän liian vanha tuollaiseen touhuun. Mä tykkään enemmän kutsua meille esim. ystäväpariskunnan ja syödä jotakin ihanaa ruokaa ja juoda vähän punaviinia ja turista niitä näitä =)

VAPUSTA: Joku taisi mainita grillikauden avajaiset....Meillä ne oli jo melkein kuukausi sitten!! Täällä etelässä kun oli ne melkein hellekelit niin pakkohan se oli grilli raahata heti pihalle ja ensi viikonloppuna olisi taas tarkoitus syödä grillisapuskaa. Taidetaan olla kyllästyneitä siihen jo ennen kesää! Niin ja tosiaan vappuna ollaan nyt sitten kuitenkin vissiin kotosalla vaikka alunperin olikin ajatus lähteä anoppilaan, mutta en taida jaksaa sinne raahautua. Kotona on jotekin niin paljon mukavampaa varsinkin kun tuolla natiaisella ei ole vielä kunnon rytmiä.

Nyt täytyy lähteä kattomaan jos kaapista löytyisi jotakin terveellistä syötävää kun nälkä iski. Pakko vaan yrittää löytää jostakin sitä itsekuria ettei sortuisi taas herkkuihin. Tää viikko on kyllä alkanyt lupaavasti, mutta päättyy kyllä surkeasti noihin ristiäistarjoiluihin.

RISTIÄISISTÄ vielä sen verran, Mulla ei edelleenkään ole mitään päälle pantavaan. Mies kävi eilen itselleen ostamassa uudet housut ja paidan ja takin, mun tarttis varmaan tänään sitten mennä. Joku sanoi että laittaa farkut, mä en kyllä ole ollut yksissäkään ristiäisissä joissa olisi voinut pukeutua farkkuihin ja ollaan kyllä sen verran perinteisiä että ei kyllä itsekään aiota sille linjalle lähteä. Kyllä meillä miehillä on kanttihousut jalassa jne... mutta tapojahan on taas monia, joten en halua ketään myöskään suututtaa, kukin tavallaan.

NIMESTÄ: Meillä ei kumpikaan meinannut ensin keksiä mitään nimeä, mutta jostakin se sitten vaan putkahti. Toisen nimen kanssa vähän vielä pähkäillään, mutta samoilla linjoilla ollaan miehen kanssa.

Nyt täytyy lähteä syömään, joten palaan myöhemmin kommentoimaan jos jotakin jäi vaikka tästä taisi kyllä tulla jo romaani.

T:Kaisa & Ronja huomenna tasan 1kk

Vierailija
12/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, tänne tuli eilen ihan mahdoton takatalvi ja senkun jatkuu vaan! Monta senttimetriä lunta satoi eilen. Välillä tulee räntää, rakaita, vettä ja olihan tuossa ukonilmakin välissä.. En kyllä uskaltaudu ulos, etten saa rintatulehdusta!

Juttelusta yms: Meillä jutellaan jo kovasti ja hymy on aina van leveämpi. Mitä enemmän pikkumiehelle juttelee sitä enemmän hänkin tuottaa " puhetta" . Kiva kun jo tavallaan vastaa kun häntä jututtaa! :)

FROGille: mulla olikin jotain höpäjämistä.. Niin piti kommentoida sitä että mullakin on maidontulo ollut ihan minimaalinen eli ei juuri nimeksikään (ja nykyisin annan korviketta) mutta silti iski tosi pahana tuo rintatulehdus, joten ota varman päälle ja muista suojata rinnat hyvin sitten häähumussa. Kun ei se maidonmäärä näköjään vaikuta, se iskee meihin " vähämaitoisiinkin" :/ Halusin vaan varoittaa, kun miekin silloin aattelin, että mitä se nyt mulle tätä tulehdusta pukkaa kun ei oo ees maitoa!

Ja sit löysin yhteistä noista sun jutuista itseni kanssa: Olen ihan samoilla linjoilla tuon baariin menon ja pukeutumisen kanssa. Minusta on myös kiva laittautua esim. vaatteet ja meikki yms että pääsee tunnelmaan. " Arkisena" en oikein baarissa viihdy. Mullakin on niitä " bilevaatteita" ja eihän ne mahdu päälle, joten minäkin aattelin että menen vasta sitten baariin kun mahdun entisiin vaatteisiin..Mutta sitä saa kyllä odottaa.. :(

Ja sit noista autoista pitää kommentoida, että meillä mies harrastaa myös autoja. Korjailee ja milloin mitäkin puuhailee autojen kans. Meilläkin useampi auto vaihtuu vuodessa. Viime vuonna kun minä ostin ekan ikioman auton niin ei sekään saanut olla rauhassa, milloin mitäkin olisi pitänyt remontoida tai säätää ja vääntää. No säästäähän siinä jos itse osaa korjailla. Nyttenkin mies ja hänen pari vuotta vanhempi veljensä lähtivät hallille vouhkaamaan autojen perässä. Oikea " autotiimi" nuo veljekset :) No saanpahan olla hetken itsekseni kun poikakin nukkuu.

Ja viimeiseksi: jos noita patukoita sulla on vielä ylimääräisiä niin voin minäkin niitä ostaa. Joskus olen syönyt kuukauden ajan sitä herbalife-pöperöä (ja toimi!) ja tuli maisteltua patukoitakin ja hyviä ne oli. Eli jos jonzu ja sporttari ei vie sulta kaikkia niin mulle kans!

Nyt kahvinkeittoon, kahvihammasta kolottaa (liian usein) !

~Henniina ja Ukko 7 viikkoa ja päivä

Vierailija
13/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis nyt siivota kaikenaikaa, mutta älkää kertoko kellekään, että täällä luuhaan vaan koneen kimpussa! = )

Isommat siivoukset on onneks kyllä tehty -imuroitu, lattiat pesty ja petivaatteet ulkona-, mutta inhottavin osio edessä..pölyjen pyyhkiminen ja tavaroitten järjestely. Mulla meinaa into tyssätä aina niihin.

Saibu:

Minkä ikäinen sun rotikka on? Oletteko käyneet näyttelyissä sen kanssa?

Meillä reilu 2v. narttu ja näyttelyitä ollaan jonkun verran kierretty.

Kolomonen:

Ei ihan kauheesti metsään mennyt sun mielikuva..

Ihan tavis -oikeestaan taviksien tavis- olen, ikinä en oo muotia/trendejä seurannu. Pituutta oot mulle saanu vähän ylimääräistä, oon oikeesti 165cm, vaalea kyllä. Tällänen tavallinen pullukka mamma = ) ..niin joo ja kai mää vähän oon pirtsakkakin, ainakin välillä!

Ainakin olen sosiaalinen, en viihtyis yksin yhtään ja iloiseks mua on " haukuttu" . ~no nyt tää on kun jostain seuran haku ilmoituksesta =)~

Mulla oli ihan synnytyksestä asti aika kova antibioottikuuri -alkuun suoraan suoneen ja kotona sit tabletteina, eikä vauvan vatsa reagoinu siihen mitenkään!

Oikeestaan ilmavaivat alko vasta sen kuurin jälkeen!

D-vitamiinit: Meillä jätettiin ne suosista kokonaan pois (tätä en neuvolassa kerro), kun ei ne sovi vauvan vatsalle..Alkuun yritin sitä yhtä tippaa, mutta kun illat oli yhtä itkua niin jätettiin ne myöhemmäks..Ehtii poika niitä vielä saamaan!

Neuvolassa kehotetiin vaan sitkeesti jatkaan ja pikkuhiljaa lisäämään sitä tippamäärää, mutta en viitsi vauvaa kiusata.

Mitä ootte muuten tykänny vauva-arjesta?

En tiedä kuljenko jossain ihme äitihormooni-pilvessä, mutta musta tää on ihanaa! Just sitä mitä odotin ja halusin. Kaikkine yösyöttöineen ja itkuineen! Huomaan välillä, etten oo antanu miehen hoitaa vauvaa ollenkaan kun itse vaan hössään vauvan kanssa!

-Tuli toi mieleen, kun moni kaveri on kysellyt, että oletko hullu kun aloitit alusta vauva-arjen, kun isommat lapset on jo niin helppoja ja omatoimisia!

Edittekö hyvin aamuisin itse " laittautuun" ?

Eli aamutoimet, aamupala, pukemiset ym. mitä kenenkin aamuun kuuluu.

Huomaan itse välillä kulkevani (niinkun just nyt) yöpaita päällä, tukka pörrössä vielä keskellä päivää jos vauva ei nuku tai koti on siivousta vailla! Jotenkin kaikki muu on vaan mukamas kiirrellisempää kun omat laittautumiset!

nyt takaisin hommiin!

mammutti ja Vilppu

Vierailija
14/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMMUTTI: Hyvä ettei mennyt ihan metsään arvailu ja mielikuvat. Jotenkin mulla on alusta saakka (siis tuolta kuumeilupuolelta jo) ollut tuollainen mielikuva ja vähän sellainen olo et me ollaan aikalailla samanlaisia ihmisiä. Mä kuulun myöskin niihin jotka eivät tykkää olla yksin... Joukossa katos tyhmyys tiivistyy =)

Mitä ootte muuten tykänny vauva-arjesta?

Samaa mieltä myös tästä asiasta eli juuri tällaista olen odottanut, aivan ihanaa ja pelkäänkin ettei mun vauvakuume hellitä vaikka olen vannonut nyt itselleni et tämä saa luvan olla viimeinen vauva kun muuten en ehdi nauttia ollenkaan isompien lasten touhuista. Meilläkään mies ei ole vauvaa juurikaan saanut hoidella ja huomaan myöskin että reagoin tosi helposti vauvan kitinöihin eli en anna hänen kyllä kovinkaan kauan kitistä itsekseen vaan menen nopiasti hätiin. Kakkonen sai aikanaa huudella paljon pitempiä aikoja kun en ehtinyt mukamas häntä mennä katsomaan. Nyt tuntuu et aikaa riittää aina vauvalle ja itelle aikaa ei tartte olla ollenkaan.

Tunnustan, Mä näytän monesti myöskin kyllä ihan petolinnunperäpäältä jos ei olla mihinkään heti aamusta menossa!!

T.Kaisa ja Ronja

Vierailija
15/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaas mitä äsken kävi? Näytin tytölle sellaista pehmokirjaa tässä sohvalla, " luin" siis vauvalle, kun puhelin soi. Vauva jäi makaamaan sohvalle ja kirja sohvalle ehkä 20 cm päähän. Kun tulin takaisin, Milli oli kääntynyt kyljeltä toiselle ja ottanut kirjan käteen!!! Siinä se iloisena heilutti kirjaa sen jälkeen uudelleen selällään! Aika hyvää omatoimisuutta, kun ikää on vähän yli 2kk : ) Ja toinen uskomaton juttu: tyttö nukkui viime yönä klo 22.30-05 putkeen : )

D-vitskuista: meillä oli vajaa kuukausi koliikkia, joten en edes harkinnut tippoja normaalimääriä. Aloitin sitten vasta 6-viikkoisena muutaman tipan DeVitolia, itku jatkui joten pidin taukoa taas ja vaihdoin myös Deetippoihin, joita siis pitäisi antaa 20 tippaa rintamaitoa syövälle. Nyt on saanut 2 viikkoa eli 1,5 kk ikäisestä 5-> nyt 10-12 tippaa Deetippoja, en ole huomannut oireita. En aiokaan nostaa sinne 20 tippaan. Tuntuu jotenkin aivan pölhöltä antaa jotain ihme litkua niin paljon vauvalle, makeutusaineita jne.

Tänään aion käydä ostamassa jumppamaton, niin saa tyttö lisää puuhastelua.

Hauska juttu toi millaiseksi kuvittelette jonkun palstalaisen : ) Ja Mammutin kysymys, ehditäänkö laittautua... Joo, kyllä vaan! Ehdin kammata tukan about puoleen päivään mennessä ja samalla pestä naaman ja hampaat. Siinä " meikkaus" , eli laittautuminen kestää 2 minuuttia. Verkkarit tai farkut vuoropäivin ja pitkähihainen t-paita aina päällä. Ja meikä käy sentään toimistollakin nykyisin.... asiakkaille kun menen, niin pukeudun vähän paremmmin.

VAUVA-ARKI: On järjettömän ihanaa !!! En ole yhtenäkään päivänä ollut väsynyt tai allapäin tai mitään, olen aivan täysillä lomalla ja nautin täysin siemauksin : ) Joko mun työ on ylistressaavaa tai sitten kaikkine itkuineen tämä tyttö on helppo, ehkä olisi erilaista jos olisi kokoaikaisesti lisää lapsia kotosalla. Nyt on vaan 1/3 ajasta miehen lapset ja muuten Milli + koira.

Terkut, S+M

Vierailija
16/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ja heti alkuun kysymys: meidän vauvalta on tullut jo useamman päivän toisesta korvasta kellertävää töhnää. Ensin aattelin että ei se korvasta tuu, vaan että maito se vaan on sinne suupielestä valunu. Mut kyllä se korvasta tulee. Aluks se oli sellasta kovahkoa, mut tänään on tullu ihan nestemäistä... Siis mitä toi on?? Vaikkua?? Pitääkö asialle tehdä jotain? Pumpulipuikoilla oon normaalit putsaukset tehny varovasti mut silti tota vaa tulee ja tulee.. Neuvola ois maanantaina, voinkohan ootella sinne asti? Ei vaikuta mitenkään kipeeltä muuten. Myös koko naama, niska ja kaula täynnä ihania punaisia näppyjä ja päälaellakin karstaa, eli tosi freesin näköinen vauva... :)

Niin ja MAMMUTILLE ja KOLOMOSELLE pakko kommentoida noista teidän mielikuvista, että aluksi mä nimenomaan sekotin aina teidän kaksi!!

Mitäs muuta pitikään kommentoida? BAARI-asiaa juu, en ole käynyt kauheesti. Voishan sitä periaatteessa mennäkin joskus piipahtamaan, mut ei vaan jaksa, kotona on niin mukava olla ja en kauheesti juokaan mitään nykyään kun siitä tulee vaan niin kauhia olo! Mut ehkä sit kun en enää imetä vois yhdellä siiderillä jossain piipahtaa. ELi varmaan noin vuoden päästä heh..

YÖKYLÄILYT: Esikoinen ei ole koskaan ollut, mummu sitä vastoin ollut kerran meillä ja me pari yötä pois. Ja nytkään ei suunnitelmissa pitkään pitkään aikaan mitään yön yli hoitoja, jälleen kerran imetyksen takia.

NIMISTÄ: minä tein listan, joka suurimmalta osalta ei kelvannut miehelle... mutta johon myös mies ehdotti lisäyksiä. LOpulta sitten löytyi yksi yhteinen suosikki, joka oli myös mun listalla. pappi onkin muuten tulosa pian meille käymään , täytyy sitten antaa se nimipapru eteen päin, vaikka pappi sanoikin että ehtii sen nimen sitten vielä kastepäivänäkin vaihtaa!

Nyt kahveelle!

Viherrys & tyyppönen 7 vkoa

Vierailija
17/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla on ympärivuorokautisessa käytössä mukavan pehmeät Bravadot (toppimainen) ja todella napakat ja laadukkaat (mutta kalliit valitettavasti) Anitat. Voin suositella kumpiakin! Ehkä noi Anitat on kesää silmällä pitäen mukavemmat ja viileemmät kun noissa Bravadoissa jää selän puolelle sitä kangasta enemmän. Anitat varmaan laadukkaammat, noi bravadot kyllä vuosien saatossa lörpsähtäneet mutta menettelevät vielä ainakin kotosalla ;)

Vierailija
18/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiineista; oon tunnollisesti antanut heti 2-viikkoisesta ensin tippa pari Jekovitia, sitten kokeeksi Dee-tippaa ja nyt palattu Jekovitin 5 tippaan. Dee-tipat koin hankalaksi sen suuren tippamäärän vuoksi (20), tuntuu nimittäin ettei ihan kaikki 20 pysy sisällä vaan osa valuu pois. Neuvolan täti kun oli sitä mieltä että on tärkeetä noudattaa alusta asti oikeeta annostelua ja siis nostaa se aika pian siihen oikeeseen määrään. No tiedä häntä sitten, eihän kaikki anna ollenkaan D-vitamiinia, mutta mä nyt olen tällainen tarkka kaikessa :)

VAUVA-ARKI: kyllä on mukavaa on nyt, kun on helppo vauva! Tunnustan, että esikoisen vauva-arki ei ollut mukavaa ekat 3 kk kun se oli yhtä itkua aamusta iltaan... Itse asiassa nyt on alkanut tuntua, ettei se kolmaskaan vauva ihan poissuljettu olisi sitten joskus ehkä vielä..... Vaikka vielä tammikuussa olin sitä mieltä että 2 on ehdoton maksimi! Koskahan sitä löytää itsensä taas tuolta kuume-puolelta..?? Joko joku muukin tunnustaa??

Mutta josko nyt antaisin suunvuoron muillekin?

V

Vierailija
19/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että

Kiitos D-vitamiiniasiasta kaikille, ehkä jatkan vielä 1 tipalla toivoen että Sampo siihen tottuis ja lakkaisi sitä itkemästä.

VIELÄ D-VITAMIINISTA: Annatteko sen aamuisin? Minä oon antanut aamuisin ja sillon huudetaan vasta illalla (mikäli nämä tämän vkon itkut siitä johtuu). Mies yrittää että antaisin ne iltaisin jollon poika ehkä itkis ne päivällä jolloin mies ite on töissä. Hän on sitä mieltä että jos kerran haluan niitä antaa niin ne pitää antaa niin ettei hänen tartte sitä itkua kuunnella. Eikö vain olekkin ihana vastuuntuntoinen mies? &%/#%?! No jos nyt vielä testailen niin että tietää itkujen varmuudella johtuvan niistä ja katotaas siten taas uudestaan…

VAUVA-ARKI: on ollut paljon rankempaa kuin kuvittelin! Kun kuulee itkun alkavan niin välittömästä iskee kauhea väsymys. Hyvinä hetkinä ollaan sitten pirteitä ja iloisia molemmat ja huonolla hetkellä väsyneitä ja itkuisia molemmat… Olen kateellinen teille joilla on helppo vauva-arki, ehkä meilläkin sitten se seuraava…

TISSI-LIIVIT: Mulla on Triumphit (miten lie kirjotetaan) ostettu ihan cittarista muistaakni n. 20-30 € ja on hyvät ja pehmeät, yölläkin passelit. Kastuessaan maitoon ja sitten kuivuessa menee kyllä aika koviksi. Lisäksi on Anitat, todellakin kuten joku sanoi, arvokkaat, hinta n. 40 €. Melkeen enempi tykkään noista halvemmista.

VIHERRYS: En osaa kommentoida asiaa tuosta töhnästä. Itsekin vaan huomannu että vaikkua meinaa olla korvassa mutten mitenpä sitä putsais kun ei vauva anna laittaa topsya enkä oo uskaltanutkaan laittaa kun ihan vaan korvanlehtiä putsaillu… MITEN MUUT? Putsaatteko topsylla syvempää?

AAMUTOIMET: Nykyään onnistuu vaikka vauva on hereillä, suostuu usein aamuisin sitterissa kattelemaan aamutoimiani ja nukahtaa siihen yleensä ekoille päikkäreille. Eli aamupala, hampaanpesu ja tukanharjaus, piilarien laitto. Meikkiä käytän harvoin ja tukkaa ei usein vaan jaksa laittaa ellei oo menossa johonkin.

ANTIBIOOTT: Mulla oli myös (Mammutin tavoin) synnytyksestä lähtien antibiootti, ensin suoraan suoneen+lisäksi tabletit, ja kotiinpäästyä tabletit. Sillon vauva ei itkenyt lainkaan. En muista missä vaiheessa kuuri loppui mutta itkut alkoi 1,5 vkon iässä, ehkä kuuri loppui samohin aikoihin! Erikoista, näinhän oli Mammutillakin! Mistä ihmeestä se vois johtua?

NIMI: Meillä nimi oli muuten miehen idea! Itse ehottelin kaikenlaista eikä mikään passannut, mies ite ei ehotellut mitään eikä paljoa kommentoinutkaan. Yhtäkkiä ihan ristiäisviikolla ehotti Sampoa ja mää innostuin siittä kauheesti!

VAPPU: Taietaan olla kotosalla, ei mua kiinnosta lähtä mihinkään säntäileen.

NUKKUMISET: Ihana kun joillain nukkuu vauvat niin hyvin! Itsekin ihan tyytyväinen olen, yöunille 22-23 ja herätys n. 6-7. Siinä välissä 2-3 syöttöä, ensimmäinen pätkä usein jopa 4 tuntia. Aamulla sitten yritän vielä pitää sängyssä noin 8 asti. Kumma tosiaan kun niin aikasin vauvat ja lapset haluaa sängystä ylös, olis mukava nukkua yheksään tai kymmeneen…

NYT MOI

HANNELE + SAMPO

Vierailija
20/28 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

munuaisultrassa kaikki ok, vasen puoli lievästi vielä väljä mutta normaaliksi luokitellaan eikä eikä tarkisteta.

HANNELE