Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesäkuussa syntyvälle vauvalle enemmän lyhyt- vai pitkähihaisia?

12.04.2007 |

Tässä pohdin kun teen tilausta Ida T:ltä, että otanko lyhyt- vai pitkähihaisen bodyn? Tietty kukaan ei tiedä, millainen kesä tulee olemaan mutta paljonko uskallan vastasyntyneellä lyhythihaisia edes pitää?

Kalamami

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuu oli viileä, joten pitkähihaisia bodeja pidettiin, mutta heinäkuussa oli hirvittävät helteet joten ihan lyhythihaisella bodylla oltiin ulkona, päässä vain lakki ja jaloissa sukat!

Osta lyhythihaisia bodeja 3 tai 4. Kyllä niitä kesällä vielä hyvinkin saa, ainakin pieniä kokoja on vielä alennusmyyntien aikaan hyvin jäljellä :)

Vierailija
2/13 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin 3 tai 4 lyhythihaista bodya, loput pitkähihaisia. Ja ostaisin nuo lyhythihaiset kokoa 62, max yhden 56cm ottaisin kun käyvät niin pian pieneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäneet ohuita pitkähihaisia. Esim. viime kesänä ruskovillan body oli suosikki. Esikoisen kanssa en lyhythihaisia käyttänyt juuri ollenkaan, mutta viime heinäkuu oli niin lämmin, että lyhythihaisiakin tuli käytettyä. Itse tosin en niitä ostanut, mutta saatiin tuliaisiksi paljon juuri lyhythihaisia. Pitkillä hihoilla siis ostaisin. Tosin IdaT:n body saattaisi olla sellainen kyläilyasu, jota tulisi käytettyä päiväsaikaan auringossa...

Vierailija
4/13 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enimmäkseen pitkähihaisia bodeja. Vauvan iho on kuitenkin niin herkkä, ettei sitä saa altistaa auringolle, joten mielestämme oli kätevintä pukea vauvalle ohuita pitkähihaisia bodeja.

Vierailija
5/13 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesävauva 2001 vuosimallia piti todella vähän ihan helle asuja, lähinnä pitkähihainen body, hattu ja trikoo/collegehousut tai puolipotkarit, potkarit, ei siis paksua mutta ihoa peittävää.

meille on kesäkuun lopussa tulossa myös kesävauva, hänelle olen ostanut nyt ihan 4-5 settiä helteelle, muuten ihan pitkähihasta, ja ajattelin katsoa loput kesävaatteet sitten kun se aika tulee vaikka alesta ;) tai ihanuuksia pieniäkin kokoja jää, koska meidän lapset pitää 56cm 3kk vielä.

tuusis neljäs tulossa

Vierailija
6/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, kun joku jaksaa paljon lapsia! Mä olen välillä ihan helisemässä näiden kahden kanssa. Tämä nyt ei tälle palstalle kuulunut, mutta tuli ihan spontaanisti näin aamusella ;)

Vierailija
7/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielestäni turha keksintö.Pienen vauvan 50-70 cm käsivarret tarvitsevat mielestäni aina hihat.Ainakin omillani ovat jääneet käyttämättä.

Vierailija
8/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kesävauva puolestaan ei juuri muuta käyttänytkään ekoina viikkoina.

Heti kotiutumisen jälkeen alkoi kovat helteet, ja vaatetus päivisin oli lähinnä lyhythihainen body - välillä oltiin pelkällä vaipallakin kun sisälläkin oli niin kuuma, tarvittaessa vaunu-unille sitten kevyt peite päälle (käytännössä pelkkä lakana). Eihän noin pientä mihinkään aurinkoon edes voinut viedä.

Hieman viileämmällä sitten pitkähih. body + ohuet potkarit sekä myssy päähän. Yöllä yleensä pitkähihainen & -lahkeinen yöpuku.

Vierailija
9/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kesä oli niin kuuma ettei pitkähihaisia käytetty juuri lainkaan, hellemekossa ja lyhythihaisissa paidoissa oltiin tosin meidän vauva oli jo 3kk, mutta samoin olisin pukenut vaikka olisi syntynyt helteisiin. Minusta helteellä lyhythihaiset bodytkin tuntuivat liian kuumilta eli vaippa/shortsit + lyhythihainen paita oli paras vaate, kun sisälläkin oli pahimmillaan yli +30 astetta. Vastasyntynyt ei pysty säätelemään lämpöään eli helteillä ei minusta todellakaan voi pitää pitkähihaisia, ellei olla auringossa ja siellähän vauvaa ei kuitenkaan voi pitää...Samoin oikein pahaa teki viime kesänä kun vauvoilla näki päähineitä, siis vaunuissa varjossa ja lämpötila oli +28! Kylmänä kesänä taas hellevaatteet jäävät varmaan käyttämättä, itse ostaisin varuiksi vähän kaikkea ja enemmän sitten kesällä.

Vierailija
10/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

helteillä voi olla tuskallisen kuuma pienellä, siis sisällä oltaessa. Ulos luonnollisesti pitkähihainen....

Vierailija
11/13 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidän vaavelilla ollut kuin vaippa ja joku hihaton paita tai body. Usein nukkui vaippasillaan harson alla vaunuissa tai sitterissä kun vaunuissa oli liian kuuma.

Peppinetta ja NIklas 1v1pv

Vierailija
12/13 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin pitkähihaisia pääosin. Meille on myös tulossa toinen lapsi kesäkuun alussa. Itse musta ainakin tuntuu että on kiva pitää jotain ohutta ja vilposta päällä. Jos on ilman vaatteita ni iho on heti nihkee ja kostee ja tarttuu jalat yhteen ym. Eli itse suosin itselleni ja myös lapsilleni ohutta ja vilpoista ja vastasyntyneelle pitkähihaisia ja lahkeisia.

Vierailija
13/13 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään meinaa välillä jaksaa edes yhtäkään lasta mutta kuitenkin usein näistä vaan nauttii kyllä =) neljännen jälkeen meille ei ihan heti tule lisää lapsia (vanhin täyttää kohta 6v) mutta ei lasten takia, vauvan voisin ottaa heti vaikka viidennen mutta en jaksa olla enää kyllä raskaana !

terveisin tuusis (poika kohta 6v, tyttö 4,5v, tyttö 1v2kk, ja tulokas poika kesäkuussa)