Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20% tasavero Suomeen

Vierailija
27.09.2025 |

Alkaisi kannattaa palkankorotuksetkin. Nyt saan melkein vaivaisen 300-400€ nettona enemmän kuin 2000 euroa bruttona vähemmän tienaava.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei helvetissä

no miksei? kelpaisi minulle. veroprosenttini laskis 25 %-yksikköä. 

Jos mulla on veroprosentti 12.5, niin miksi haluaisin siihen 7,5% korotuksen.

Tämä tarkoittaa sitä, että köyhät köyhtyy entisestään ja rikkaat porskuttaa. 

ei vaan KÖYHÄTKIN osallistuisivat yhteiskunnan menojen maksuun, kuten yhteisvastuullisuuteen kuuluu. 

Maksaisit homo parempaa palkkaa, ni katotaan sen jälkeen tota veroprosenttia

Vierailija
22/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Tuon jälkeen voisi tehdä ylitöitäkin. Tässä esimerkki todellisesta elämästä: Meillä kukaan ei halua tarjota tukiopetusta, koska jokaisesta tukiopetustunnin korvauksesta verokarhu vie puolet. Siinä syy siihen miksi lapsesi ei saa tukea. Toinen esimerkki toiselta työpaikalta: Moni ottaa palkatonta "opintovapaata" kesäkuukausille ihan vain, että saa kesälomaansa pidennettyä. Progressiivisen verotuksen takia, että työntekijä häviää rahallisesti varsin vähän mutta firmalle ja yhteiskunnalle koituu hyvinvointitappio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on väärin että menestyksestä rangaistaan. Moni maailman suuryritys olis tapettu heti alkuunsa täällä kateellisten säätämillä veroilla. Varmaan tänne olisi syntynyt monta menestynyttä yritystä ilman tappoveroja. Nyt ollaan Euroopan köyhiä maita, koska pidetään vieläkin kiinni kommunismista.

Vierailija
24/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei helvetissä

no miksei? kelpaisi minulle. veroprosenttini laskis 25 %-yksikköä. 

Jos mulla on veroprosentti 12.5, niin miksi haluaisin siihen 7,5% korotuksen.

Tämä tarkoittaa sitä, että köyhät köyhtyy entisestään ja rikkaat porskuttaa. 

Ihan samalla tavalla köyhällä on oikeus veroilla tuotettuihin palveluihin kuten terveydenhuoltoon, koulutukseen ja infraan.

eri

Vierailija
25/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasavero euromääräisenä ! Jokainen Suomessa asuvan tai oleilevan täysi-ikäisen henkilön verorasite esim. 10000 € / verovuosi tuloista riippumatta. Se on tasapuolista ja kannustaa työntekoon. SUAMI NOUSUUN !  ( PS )

Vierailija
26/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksella nämä tasaverot

Sekä verojen kierto. Veroparatiisi omistuksessa oleville terveysfirmoille on lapettu jo ainakin puolimiljardia kun rahaa ei ole. Se oli se kepun ja kokoomuksen sulle himmeli ja meille yksityiset terveysfirmat. Samoihin aikoihin duunasivat hallintarekisterin että omistuksen saa laillisesti salata. Pikkusen mua kiinnostaa minkä verran päättäjillä on siellä omistuksia? Tasavero sopisi kokoomukselle. Verosuunnittelun ja ihan verojen kierron ne osaavat itse. Tuota hallintarekisteriä vastustivat poliisi ja verottaja. Siinä on rahanpesun vaaraa ja paljon muutakin. Mä en ymmärrä miten tuollainen salailu laki voi olla edes laillinen?

Vierailija
27/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Virossa on tasavero ja se kannustaa työntekoon paremmin kuin progressio. 

Tämän vuoksi Viron talous on kuralla ja inflaatio on maailman huippua. Ruoka ja polttoaineet ovat kalliimpia, kuin Suomessa.

Vierailija
28/28 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassarit ei ymmärrä että 20 % viidestä tonnista on edelleen todella paljon enemmän veroa kuin 1500 eurosta. Eli edelleen ne maksaisivat enemmän veroja jotka tienaavat enemmän.

Onhan se järjetöntä maksaa jotain 60 % tuloveroa kun sen jälkeenkin vielä maksat alvit ja miljoona muuta veroa niin että valtio vie lopulta 75 % palkasta. Se on Neuvostoliitto ja kaikki tietää mitä sen taloudelle kävi.

Vassarit ymmärtää, että ruokaa ei osteta prosenteilla vaan euroilla. 5 tonnia tienaavalle jää 4 tonnia. 1500 euroa tienaavalle 1200.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi