Millaisessa köyhyydessä elää ihminen, jonka mielestä porkkana, punajuuri ja lanttu ovat ns herkkuja?
Ihan vertailukohtana että Sacher-torttu wieniläisessä kahvilassa on mielestäni herkku. Samoin leivos Pierre Hermén konditoriassa.
Nuo otsikossa mainitut juurekset, lanttua lukuunottamatta ovat perusruokaa.
Kommentit (44)
Kun on tarpeeksi nälkä niin kaikki ruoka on herkkua. Nytkin syön riisiä tosin sain curryä kaverilta joten curryriisiä ja huomenna paistan sen. Olen kuin kehitysmaalainen suomalainen.
Juurekset ovat herkullisia, niistä saa tehtyä tosi hyvää ruokaa.
Min oon syönyt lanttuva. Ameriikan herkkuva.
Mulla oli eilen hyvin maustettuja punajuuria sinihomejuuston kanssa. Ai että. Jotain imelää torttua syödessä taas lentäisi oksennus.
En kyllä menisi kuppilaan jota pitää joku Pierre...
Itse olen hyvätuloinen ja mielestäni nuo kaikki mainitut ovat herkkuja kun ne oikein tekee ja hyvin maustaa. Nam nam.
Kyllähän lanttu on enemmän perusruokaa kuin punajuuri. Siitä alapeukku.
Mun tuttu on tällainen. On pihi ja elänyt köyhän lapsuuden. Tosin säästää omat rahat ja miehen rahoja käyttää.
No en nyt kutsuisi niitä herkuiksi, mutta hyviä kieltämättä ovat ja monikäyttöisiä. Lisäksi niistä tehdyt joululaatikot ovat todella herkullisia. Ostettiin juuri eilen käydessä punajuuria parin kilon pussi, ja ajateltiin tehdä niistä lohkoja uunissa, sillä ne ovat niin hyviä. Taidan hakea vielä lisää ja tehdä jonkun laatikon niistä uuniin. Tosi hyvää.
Kaikki on niin suhteellista. Minulle nuo mainitsemasi makeat leivokset ei olisi herkkuja ollenkaan, ei maistuisi yhtään.
Mutta erilaisia juustoja ja hilloja syön herkkuina. Toki nuo juureksetkin on hyviä. Juuri tein coleslaw-salaattia ja on hyvää.
Köyhyyttä on monenlaista. Mielestäni pahinta köyhyyttä on se, että mittaa asioita ainoastaan rahassa ja osaa nähdä hyvää ja kaunista vain harvoissa asioissa.
Minulle sekä sacherkakku että hyvin tehty punajuurilisuke ovat herkkuja.
Oon muutaman päivän miettinyt mitä tekis punajuuresta kun tekee mieli niitä.
Kuka niitä sinänsä herkkuna pitää? Hyvää ruokaahan niistä saa.
Tykkään laittaa perunaa, punajuurta ja lanttua uunissa, tulee siihen samalle uunipellille vuohenjuustoa, pestoa, kirsikkatomaatteja, parsaa ja lihaakin.
Olen varmasti todella köyhä 😭.
Vaatiikin taitavan ruoanlaittajan jotta saa parhaimmillaan olevasta sesonkituotteesta herkkua. Itse meinasin pyörtyä herkullisesta porkkanakakusta tai punajuuriaurajuustolaatikosta.
Kun ajattelin syksyn tuoreita uunijuureksia, ah ihanaa.
Kun ajattelen sachertorttua hienostokahvilassa, ahdistun jo ilmapiiristä, onko pukeutumiseni oikeanlaista, onko tuuli heilauttanut takaraivon pyörylästä hiukset kananperseeksi, onko torttu älyttömän kallis 12€ kakkupalasta, riittääkö edes, syönkö sen maatiaisena vahingossa lusikalla, en huomaa leivoshaarukkaa, paha olo tulee jo toisen lusikallisen jälkeen, ensimmäinen on taivaallinen, pakko syödä koko leivos kun oli kallis.
Eläköön porkkana.
Ööh ja vielä kerran ööh.
Avohoidossa sinä olet, etkä missään kahvilassa.
Yksinäinen pihi maalaistantta. 👵🏻: Lanttu on HERKKU!