Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö sinun kanssasi käymään järkevää keskustelua RUOTSIN KIELELLÄ?

Vierailija
27.09.2025 |

Är det möjligt att hålla diskussion med dig på svenska? Jos ei, olet ilmaa minulle. Om inte, är du bara luft för mig. Oletko ilmaa minulle? Är du bara luft för mig?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty. Onneksi en ole törmännyt yhteenkään ruotsalaiseen, joka ei olisi osannut puhua englantia. Sen sijaan olen törmännyt suomenruotsalaisiin, jotka eivät joko halunneet tai osanneet puhua suometa tai englantia, joten keskustelu tyrehtyi heti alkuunsa.

Vierailija
2/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty. Onneksi en ole törmännyt yhteenkään ruotsalaiseen, joka ei olisi osannut puhua englantia. Sen sijaan olen törmännyt suomenruotsalaisiin, jotka eivät joko halunneet tai osanneet puhua suometa tai englantia, joten keskustelu tyrehtyi heti alkuunsa.

Olisit pakottanut puhumaan. Senkka nenästä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettääkö osaamattomuutesi? Skäms du för din okunnighet?

UR

Vierailija
4/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hejssan allihuuppa, ja är enkel.

Vierailija
5/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty, koska ruotsin kielen oppiminen on ihan turhaa suomessa.

Vierailija
6/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hejssan allihuuppa, ja är enkel.

TÄMÄ ja vielä päälle HJALLERALLEJAA  .

Vierailija
7/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UR

Ei hävetä. Tuli muuten mieleen hauska juttu 80-luvulta, kun olimme luokkaretkellä Ahvenanmaalla. Kaveri keräsi kaupassa korillisen tavaraa. Meni kassalle ja antoi 10 markan setelin, sanoi: "Pidä loput" ja poistui kaupasta.

Myyjä juoksi perään ja huusi virheettömällä suomella: "Tule takaisin, tuo kymppi ei riitä." Että sellaisia ummikoita Marianhaminassa... 😂

Vierailija
8/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes suomen kielellä.  

Vierailija
9/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visst, men jag har inget som helst behov av att diskutera något med dig.

Vierailija
10/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hålla diskussion är inte idiomatisk svenska.

Vierailija
11/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ska vi knulla?

Vierailija
12/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu förstås kan jag, men varför skulle jag diskutera med dig? Du tydligen verkar inte nån som är riktig förnuftig. 

Vierailija
13/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kan du knulla på mig?

Vierailija
14/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty. Olisipa hauska kokeilla, mihin asti omat rahkeet riittäisivät, jos olisi pakko. Ymmärrän hyvin ruotsia, mutta kynnys puhumiseen on muurin takana ja sanavarasto suppea.

Vierailija
15/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kävi keväällä ja itse siitä kärsivät.  Tulivat pikkukylän satamaan yöllä veneellä jossa moottorissa vikaa, sen sain selville.  Mutta en alkanut sen enempi opastelemaan korjaamoa tai muuta.

Vierailija
16/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty. Olisipa hauska kokeilla, mihin asti omat rahkeet riittäisivät, jos olisi pakko. Ymmärrän hyvin ruotsia, mutta kynnys puhumiseen on muurin takana ja sanavarasto suppea.

Skäms du för det? Hävettääkö se sinua? 

UR

Vierailija
17/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag

Vierailija
18/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det passar bra. Men jag har inte tid.

Vierailija
19/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjenare mannen

sitta sitter satt suttit

Vierailija
20/41 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UR

Minua hävettää huomata että ruotsinkieliset eivät osaa suomea vaikka ovat asuneet Suomessa monta sukupolvea. Miten voi olla niin tyhmä että ei opi suomea kymmenessä sukupolvessa. 

Ruotsinkieliset onkin tutkimuksessa todettu suomalaisia tyhmemmiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme