Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HUHTITUHDIT TORSTAIHIN***

12.04.2007 |

Aloitetaas taas uusi päivä :)

Ja linkki eilisen turinoihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10034602&p=2&tmode=1&smod…

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä harvinaisen aikaisin siksi, kun kipeät supparit pitävät valveilla.. Edellisyönähän ne alkoivat, mutta eilen ei tullut montaakaan. Illalla taas voimistuivat ja yön aikana tuli jonkin verran. Nyt aamuyöstä alkoivat taas enkä ole kolmeen tuntiin nukkunut. Mitään minuutilleen säännöllisiä eivät ole, mutta prkln kipeetä tekee.. Tässä nyt sit tarkkailen tilannetta että koska soitan miehen töistä kotiin kun olisi tuo poitsu tuossa viihdytettävänä :) Ärsyttää vaan soittaa toinen töistä kotiin, nää loppuu varmaan kun seinään siinä kohtaa.. No katsotaan :)

Sanna 39 (*POKS*)

Vierailija
2/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Sannalle, toivottavasti pääset pian jakautumaan...

(o) Illalla alkoi supistelemaan melko säännöllisesti, muttei tuntunut mitenkään vakavasti otettavalta. Loppuivatkin sitten nukkumaan mennessä. Toivottavasti tämä nyt edes ennakoi jotakin... Olen kuitenkin n. 67 prosenttisesti varma, että yli menee. Toisaalta toi 13. päivä ja perjantai tuntuu kyllä houkuttelevalta syntymäpäivältä, kun ollaan aikoinaan ruvettu mieheni kanssa seurustelemaan ko. päivänä.

+ Aurinko paistaa, eikä enää tuule kovin paljon

+ Kaveri tulee käymään, ajattelin laittaa jotain hyvää lounaaksi (pitäisi kuitenkin käydä ensin kaupassa)

+ Siskolla syntymäpäivä, valitettavasti en pääse juhliin (250 km välimatkaa)

Olikohan noi plussia vai miinuksia?

Tiikki 39+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vielä Tiikille sanomaan, että myös me ollaan miehen kanssa ruvettu seurustelemaan perjantai 13pvä, ja itse asiassa huomenna vietetään vuosipäivää :)

Plussat unohtu edellisestä!

+ synnytys lähenee

+ esikoinen nukkuu vaikka äippä huohottaa vieressä

+ ulkona taitaa paistaa aurinko..

No joo, vähän väkinäisiä mutta kumminkin :)

T: sama

Vierailija
4/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen täällä yhdessä kasassa...vai pitäskö sanoo möykyssä. Siltä olo tuntuu. Vauva päätti ilahduttaa äitiään eilen illalla ja piti monta tuntia kestävän jumppatuokion ja voi, että oli ihanaa tuntea taas kunnolla liikkeitä, kun hiljaiseloa on monta päivää takana. Ei tarvinnut siis lähteä sairaalaan, mutta tänään käyn kyllä neuvolassa kuunteluttamassa vielä sydänääniä..ihan varmuuden vuoksi.

Sitten osaisko joku auttaa??? Mulla on tullu eilisestä asti TODELLA paksua limaa ja paljon, on kellertävää tai väritöntä. Ja tätä tavaraa tulee siis ihan kilometritavarana ja joka vessareissun yhteydessä saa pestä ittensä. Onkohan tää limatulppaa...vai mitä?!!

Esikoisesta limatulppa holahti vaan kerralla pyttyyn ettei ole tälläsestä mitään kokemusta ja oon ihan ihmeissäni ja mulla tuli tota limaa jo viime viikolla, mutta huomattavasti vähemmän kun nyt.

Kiitos jos joku osais mua vähän valaista...

Muuten olo ennallaan...liitoskipuja ja vauva puskee itteään alaspäin ja kipeetä tekee. Supisteluja on ja ne on kipeitä, mutta ei tosiaankaan säännöllisiä. Tää ipana tietty päättää syntyä perjantaina 13päivä. Ei vaan parempi kun ei toivo liikoja, pettyy vaan jos tää sama tilanne jatkuukin ens viikollakin.

Viime yö meni ihan ketuiksi. Tyttö on taas kipeenä, tai oikeastaan ei ole parantunut ollenkaan. Mies kävi sen kanssa justiin lääkärissä ja edelleen korvatulehdus päällä, vaikka siihen jo yks antibioottikuuri syötiin. Nyt sai kolmen päivän tehokuurin, josko se tappais kaikki bakteerit. Kauhea yskä tuli taas takasin ja kuume huitelee yli 38 ja kaiken kruunaa vielä silmätulehdus johon pitää laittaa tippoja 4-5 kertaa päivässä ja aiettä, kun neiti tykkää kun niitä tippoja laitetaan.

Meillä on tätä sairastelua kestänyt 2kk. Kaikki alkoi helmikuussa mahataudilla ja sen jälkeen on ollut 3 flunssaa kuumeineen ja nyt siis toinen antibioottikuuri päällä. Tulis nyt pian kesä, että näistä taudeista päästäis!!! Ja mulle sanoi terkka neuvolassa, että mahatautiakin on taas ihan hirveesti liikkeellä...kun nyt siltä säästyttäis, ettei tulis uudestaan.

Nyt taidan lopetella ja lähtee nukkumaan...väsyttää aivan järjettömästi. Kaappaan tuon yskivän neitin mukaani, kun silläkin meni yö pilalle yskiessä.

Tsemppiä taas kaikille ja katsotaan kuinka monta perjantai 13päivä vauvaa saadaan aikaiseksi!!

Helinä+poitsu 39+4

Vierailija
5/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana, mutta silti on taas voimaton olo. Tarviis todella ottaa itseä niskasta ja tehdä taas jotain. Tiistaina tuli mummo käymään ja siitä innostuneena leivoin pullia ja sämpylöitä ja siivoilinkin vähän. Jotenkin on tarmokkaampi olo, kun on muutakin seuraa kuin esikko. Tuo esikkohan on niin iso, että hänen kanssaan voisi kyllä touhuta vaikka mitä, mutta kun ei saa itsestä irti...

Eilen illalla oli tosi raihnainen olo, ei varmaan tähän mennessä ole noin pahaa ollutkaan. Niveliä särki ja kolotti, selkä oli kipeä, alapää oli kuin tulessa ja supisteli jonkin verran, ei kylläkään kovin kipeesti. Mietinkin, että tuleeko yöllä lähtö, kun miehellä oli sovittu täksi päiväksi työreissu. No, ei sitten tullut.

Serkku oli pyöräyttänyt viime yönä pojan, asuu tosin niin kaukana, ettei katsomaan pääse. Vähänkö oon kade!

Tais mennä taas enimmäkseen valituspuolelle, koitan jotain plussia kehitellä

+ aurinko paistaa

+ huomenna poksuu viikot

+ voisi asiat paljon huonomminkin olla

Tsemppiä kaikille loppumetreille!

amulet 38+6

Vierailija
6/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla oli ihan omituinen olo; olin ihan levoton ja palelsi ja vähän etoi. Ajattelin että lähtö synnärille tulee varmaan yöllä. No, eipä tullut. Maha on ollut muutaman päivän sekaisin, limatulppaa ei näy. Viime yönäkin heräsin kipeään supistukseen, kävin vessassa ja supistelu lakkasi.

Aamuyöstä olin pari tuntia hereillä ja kävin uudestaan nukkumaan. Esikoinen nukkui melkein yhdeksään (normaalisti herää klo: 5-7 välillä), olin juuri menossa katsomaan onko edes hengissä kun huoneesta kuului: äiti tänne. Taisi eilinen iskän kanssa saunominen väsyttää pientä.

Nyt sitten jännään syntyykö vauva seuraavana yönä, jos syntyy, ei mies pääse mukaan kun on yövuorossa. Suunnittelin jo alkuviikosta vauvaa syntyväksi perjantaille. Mies totesi että huono päivä, koska aamupäivä menee hänellä nukkumiseen ja iltapäivällä on treenit. Kerroin etten voi itse asiaan vaikuttaa, vaan vauva tulee kun on tullakseen.

Aamulla huomasin että mulla on jalkaterät ihan turvoksissa ja kasvotkin vähän. En ole turvotuksia vielä tähän mennessä tässä raskaudessa itselläni havainnut. Että eiköhän se sieltä muutaman päivän sisällä tule...

päivän plussat:

+ ihana ilma ja tuulikin hieman tyyntynyt

+ esikoinen nukkui hyvin ja toistaiseksi hyvällä tuulella

+ olen havaitsevinani synnytystä edeltäviä merkkejä (toiveajattelua)

päivä päivältä kärsimättömämpi finemo 38+3

Vierailija
7/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä kappaleena edelleen...

Viime yön nukuin paremmin kuin edellisen. Silti on tosi väsynyt olo! Melkein meinaa nukahtaa tähän, muttei kumminkaan viitsi mennä päikkäreille kun pelkään etten sitten saa illalla unta.

Eilen illalla alkoi alamahassa tuntumaan aika kipeältä. Se ei ollut supistus, koska maha muuten ei ollut yhtään kova. En tiedä sitten.. Vauvan pitäis olla jo alhaalla ja kiinnittynytkin terveydenhoitajan mukaan, joten tuskin se sitä on. Vai mahtaakohan hän kaivaa jo tietä ulos käsillään niin, että sattuu :D ?

Helinä_1983 : Se voi hyvinkin olla limatulppaa kun voi irtoa tolleen osissakin, mutta myös valkovuodon eritys lisääntyy yleensäkin raskaana ja varsinkin loppuvaiheessa, että sitä tosiaan voi tulla juuri tuollain kunnolla. Kätilökin jonka kanssa juttelin tässä taannoin sanoi että valkovuotoa voi tulla niinkin paljon juoksevana, että sitä erehtyy luulemaan lapsivedeksi.

Joten jompaa kumpaa se aika varmasti on :)

Plussia

+ Aurinko paistaa

+ Vois yrittää tänään tehdä jotai hyödyllistä :P

Indy rv 40+1

Vierailija
8/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kaikille!

Nyt ollaan oltu sitten kotona jo yksi yö! Eli maanantaina meille syntyi se ihana ja kauan odotettu tytöntyllerö. Kirjoitin vielä maanantaina että supistelee ja limatulppa tuli, mutta ei taida lähteä käyntiin. Mutta kuinka ollakaan supistukset jatkuivat ja voimistuivat. Koko synnytys kesti siis vain 3,5h ja sairaalassa kerkisimme hikiseen olla 1h 45min kun tummahiuksinen kaunotar oli jo sylissä opettelemassa imemään!

Kirjoitan synnytyskertomuksen tarkemmin kunhan kerkiän.

Mutta mitat olivat 3930g ja 52cm + pipo 36,5cm. Vauva voi hyvin ja syntyi siis 7pvä yli la, 41+0.

Voimia vielä jakaantumattomille huhtisille ja toivon suppareita, niitä aukaisevia, niille jotka niitä toivovat. Onnea myös jo vauvan saaneille!!

Aurinkoisin terkuin vauvantuoksun sekoittama

Ramsas ja Nanna tyttö 3pvä

Vierailija
9/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

+++ Tänään oli se poli käynti ja huomenna saan jotain lääkkeitä kohdun suulle et käynnistyis synnytys. Toiveikkaana olen vaikka noiden lääkkeiden vaikutus ei välttämättä käynnistä synnytystä. =)

Siinä plussat tälle päivälle...

Täytyy tässä alkaa laittaan kuntoon paikkoja jos vaikka sais huomenna synnyttää...

-p- 38+2

Nyt niin hämillään että ei irtoo enempää...

Vierailija
10/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi pari lisää, jonka yhteinen taival on alkanut perjantaina 13. päivä! Huomenna vietämme 5 v. ja 9 kuukautispäiväämme. Olemme puhuneet, että olisi ihan hyvä päivä vauvan syntyä. Saapas nähdä:). Limatulppaa on taas tänään ja viime yönä tullut toosi paljon.

Tulipas lyhyt viesti, en nyt keksi muuta kirjoitettavaa.

+ aurinkoinen ilma

+ mies kotona

+ olo hyvä

t. Masumme:) rv. 38+3

Vierailija
11/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finemo: mulla oli eilen ihan samanlaisia tuntemuksia ja siitä lähtien onkin supistellut tiheämpää mutta ei edelleenkään niitä kipeitä supistuksia..kuvotti koko illan ettei tehnyt mitään mieli ja sain todella etsiä hyvää asentoa missä olla...jospa se lähestyisi pikku hiöjaa :) (pakostakin kun la on 1,5 vkon päästä )

Yö meni osittain taas valvoessa esikon kanssa..mutta mulle on ihan sama saanko nukuttua vai en niin siitä huolimatta väsyttää ja olo on sellanen että voisin jonnekin huoneen nurkkaan käpertyä yksikseni ja vaan olla hiljaisuudessa :)

Plussat:

+ poika nukkuu

+ mokkapalat odottavat syöjää :)

+ eilinen csi katsomatta joten sohvalle pötköttämään ja töllöttämään tv:tä teen kera

+ illalla muskari

+ illalla sauna ja vähän makkaranpaistoa

Tulipas monta :)

Mutta nyt teen keittoon ja köllöttelemään.

Sanna 38+2

Vierailija
12/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea nyyttinsä saaneille =)! Ihanaa! Neuvolassa kaikki hyvin. Ensi to:na yliaikaiskontrolliin jos vaavia ei kuulu. Lähdetään tänään vanhemmilleni. Pääsee saunaan joka pvä, ajattelin tehdä pihatöitä, pestä autot jne... ja sitten rehkin tietty niin etten jaksa enää synnytellä, heh! Esikoinenkin saa olla pihalla niin kauan kuin huvittaa (asumme itse kerrostalossa keskustassa). Ja mukava lähteä synnyttelemään kun tietää että pojalla mukavaa ja varmat hoitajat, isukkikin voi olla synnärillä rauhallisin mielin kun ei tarvi lähteä lastenhoitajaa " vapauttamaan" . Supistuksista ei edelleen mitään tietoa, yöllä oli vain suht lievää menkkamaista jomottelua, blaah!

Kaikkea hyvää teille! Tsemppiä ja onnea ja auringonpaistetta =)

Vierailija
13/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi noita onnellisia jotka ovat saanneet nyyttinsä kainaloon:)), onnea!!

Tuntuu muillakin olevan samanlaisia vaivoja kuin itselläni. Oon tässä ihmetellytkin kun on sellanen kuvottava olo, ei oo oikein mitenkään hyvä olla. Vähä nälkä tai sit ei ookkaan nälkä. Jollakin muulla,en muista nyt nimimerkkiä oli viime yönä pakottanut niveliä jne...täällä sama aivan mahdoton pakotus, ei missään asennossa hyvä olla. Vähän supistelikin, aamulla tunnin ajan alle 10 min. välein ja nyt ei taas hajuakaan suppareista:/. Soitin miehelle että pitää puhelinta lähettyvillään jos tulis vaikka lähtö (TOIVE AJATTELUA!!!)

Eilen saunottiin, ei enää saunakaan tee supisteluja. Muutama viikko sitten ajattelin että saunassa istumalla saan varmasti synnytyksen käyntiin kun sen aika on..ja nyt...arghhhhh. Eikä sekstailukaan auta:/ vaikka muuten kyllä henkistä hyvinvointia auttaa:)!NoHhhh..

Täytynee lähteä kohta kävelylenkille jos siitä sais hyvät syfilikset...:)

Eikun taas huomisiin!

Lullu83 38+1

Vierailija
14/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa että taas tulee huhtikuisia lisää.

Olin eilen hammaslääkärissä ja sain onneksi suuni jonkilaiseen kuntoon. Katsotaan sitten tarkemmin kun vauvakin jo maailmassa. No hätäapua sain, joten kai tässä pärjäillään sinne ensi kuun lopulle, jonne sain uuden ajan.

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli ihan kunnossa. Täällä odotellaan josko alkaisi jotain ennusmerkkejä taas kuulumaan kun viiko tai kaksi aikaa niitä oli, mutta nyt ei siis kohta ole viikkoon ollut mitään supistuksen tynkiä, vatsan väänteitä tai pahoinvointia. Limaakin silloin tuli paljon enempi ja nyt tuntuu ettei mitään tapahdu. Eilinen sauna ja seksikään ei auttaneet, voiko taika olla purematta kun se siivous jäi?

tinsula 39+1

Vierailija
15/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin eilen jo ennen kymmentä nukkumaan, olin koko päivän jotenkin ihme uupunut. Vähän niinkuin masentunut. Yöllä heräilin pari kertaa ihan hikisenä ja näin koko ajan ahdistavia unia. Syötiin illalla pitsaa joten oliskohan siinä ollut normaalia enemmän suolaa vai mistä lie johtui toi hikoilu. Turvotusta ainakin löytyy taas. Aamulla oli neuvola ja viikossa paino noussut 1200g, uusi viikkoennätys, jee... Ei ihme että hengästyttää ja ahdistaa. Muuten kaikki ok. Paineet vähän koholla.

Pelästyin päivällä kun poika (3v.) heitti mua soittopalikalla ja osui suoraan mahaan. Tuli aika kovaa, vauvan pepun kohdille. Ei tainnut tahallaan sitä palikkaa heittää, mutta suutuin tietysti kun säikähdin vauvan puolesta. No tuskin siitä mitään haittaa oli, onhan tossa tota iskunvaimennusta välissä, mutta inhottavaa kuitenkin. Aikoinaan poikaa odottaessani kaaduin raskauden loppupuolella liukkaalla (sain onneksi kädellä vähän vastaan ja takapuolelle tulin alas) ja pelkäsin koko loppuajan että olen pikkuista jotenkin vahingoittanut. Inhottavaa kun sitä on sitten koko ajan huolissaan vaikkei mitään syytä oikeesti edes olisi. Ihan kun ei muuten olisi kaikesta jo muutenkin huolissaan ja ylitunteellinen.

Mulle on myös tullut sellainen -haluan käpertyä nurkkaan-olo. Ihan oppikirjan mukaista loppuraskauden sisäänpäinkääntyneisyyttä. Käytiin mieheni isän kanssa syömässä toissapäivänä ja totesin, että sosiaalinen tasoni on lähellä nollaa tällä hetkellä. En keksi mitään puhuttavaa, eikä mikään oikeen kiinnosta. Paitsi vauvan tulevan kummin kanssa jaksoin kyllä puhua puhelimessa melkeen tunnin -synnytyksistä! Niinpä. Ostin sairaalakassiinkin ihan kaikista pinnallisimpia lehtiä, että jaksais selailla kun romaaneihin ei sitten millään nyt kykene keskittymään. Se on nyt seiskapäivää kuulkaa kova sana. Miten alas sitä voikaan vajota ;)

+ rv39!

+ Aurinko jaksaa paistaa päivästä toiseen

+ Mies oli mukana neuvolassa ja tuntuu nyt sisäistäneen että vauva on oikeasti kohta todellisuutta. Gradunkin on saanut melkein viimeistelyvaiheeseen. Yritystä siis, edes.

Supistuksia kaikille!

crisantemo rv39

Vierailija
16/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin crisantemon kans saman sisältöinen sairaalakassi... isännälle ostin pari lännensarjaa ja ittelle (ihan tuplanumerona...) seiskaa. Ajattelin myös et sitä tuskin keskittyy hirveesti syvällisiä lukemaan. Hitto kun niissä synnytyskammareissa ei ole telkkaria!! miusta on tullu niin sen orja.. Oli siellä jossain yleisessä aulassa, mutta veikkaan että siinä ei juuri tule oleiltua synnytyksessä..

Joku oli leiponu mokkapaloja. kävin lukemassa tämän pinon aijemmin ja rupes niin pirusti tekemään niitä mieli (taas...) että nyt on uunissa pohja kypsymässä. Tää on ihan järetöntä tää minun syönti, eilen söin 5 LIHAPIIRAKKAA aamupäivän ja iltapäivän aikana!!! ja illalla vielä 5 rainbow tuuttia (on muute ihan pirun hyvää jätskiä!) muutapa ei tullu eilisen aikana syötyä, joten tänä aamuna heräsin rehelliseen nälkään jo viiden aikaan. Tän päivän menu taitaa olla mokkapaloja..

no nyt ne taitaa palaa kohta..

palaan myöhemmin illalla.

ainiin, kiitos miiksulainen (menikö oikein?) rohkasevista sanoista, mutta ei tainnu tänä iltana tulla ei lasta eikä paskaa... (näinhän se vanha sanonta menee...) Nyt ois huomiseks tehty tilaus, isäntä pääsis varpajaisiaan viettämään...

miksu 40+3

Vierailija
17/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateudesta vihreänä lukee noita vauvauutisia, omaa saa vielä odottaa...toivottavasti ei kuitenkaan enää kovin kauaa.

Viime yö meni totaalisen pipariksi, kun esikoinen sairastui ja itki kipeää oloaan lähes koko yön. Nyt nukkuu onneksi päikkäreitä (jo 3. tuntia), joten sain itsekin otettua pienet torkut. Viime yönä oli varsin tukala olo itsellä, supisteli aika kivuliaasti ja alaselkää jomottavasti. Aattelin jo, että niinköhän vaan tulee lähtö samana yönä, kun esikoinen huutaa kipeyttään ja olisi tooosi mukava samaan syssyyn hankkia vielä isovanhemmat hoitamaan häntä, kun meillekin kiukutteli ja temppuili. No, supparit loppuivat ja yhdessä koossa ollaan edelleen ja tänään on ollut suppareiden osalta rauhallisempaa, vaikka pelkäsinkin katastrofaalista päivää, kun olen esikoisen kanssa kahdestaan koko päivän ja hän kipeänä.

jospa jotain plussia keksis..

+ nyt " jo" 38+1

+ sain kuin sainkin nukuttua pienet päikkärit

+ esikoisen olo viime yötä huomattavasti parempi

-aurora

Vierailija
18/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paljon vauvan saaneille!!!!

Kaikilla on samanlaisia tuntemuksia kun itselläni. Haluaisin että oireet loppuisivat. Muuten kuulin 70 luvun kätilöltä vinkin itse käynnistykseen millä on tehty tulosta. Se on kuulemma ainut ja että kolmesta s:sstä ei ole hyötyä näin hän minulle kertoi mutta tiedä häntä. No ennen vanhaan naiset hieroivat rintoja ja nännejä 1h ajan 3 kertaa päivässä. Kuulemma tämä erittää semmoista hormoonia mikä pehmentää kypssentää kohdunsuuta yms. Itse vielä en ole kokeillut mutta kun viikot 39 tulee täyteen rupean tissejä hieromaan :) eli maanantaina. Mies lupasi auttaa hihihih.......

plussia hhmmmm

+aurinkopaistaa

+äitini on kylässä ja leipoi

t. 38+4

Vierailija
19/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Pikkuinen pääsiäis-prinsessamme syntyi 8.4 aamutuimaan, 6 päivää ennen laskettua aikaa. Neitillä oli syntyessään pituutta 49cm ja painoa 3140g. Sellainen kamalan pieni rimppakinttu tuolla nyt nukkua tuhisee omassa sängyssään. Ollaan nyt kolmatta päivää kotosalla ja kaikki on todella uutta ja outoa. Meillä siis eka jälkeläinen.

Nyt kotona on tullut kaikkea mietittyä ja on se ihmeellistä, miten mahdoton huoli siitä vauvasta syntyy heti kun se syntyy (ja olihan sitä huolta jo odotusaikanakin). Mietin, et tuleekohan sitä maitoa tarpeeksi ja toisaalta ihmettelen sitä, että kuinka noin pieni ihminen jaksaa koko ajan olla syömässä! Olenhan toki tiennyt, ettei vastasyntyneet tee muuta kuin syö, nukkuu ja kakkaa, mutta nyt sen vasta tajuaa, että niinhän se tosiaan tekeekin. :D

Yöt on aika haasteellisia kun on tottunut kunnon yöuniin. Siinä sitten kävelee yön hoitopöydän, pinnasängyn ja oman sängyn väliä. Vauveli nukkuisi mielellään vaan meidän sängyssä. Mies kun lähtee toiselle paikkaunnalle kesäksi töihin niin toisaalta on ihan kivakin kun ei tartte nukkua yksin ;) No, eiköhän tässä pikkuhiljaa kaikki totuta uuteen arkeen. Onhan sillä vauvallakin aika sopeutuminen tähän maailmaan!

Hyviä vointeja kaikille edelleen odottaville ja säätiedotuksen mukaan aurinkoista tulevaa viikonloppua!

Rixuliina ja " Taitolle" kaivataan uusi nimi

Vierailija
20/24 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ramsas tyttövauvan johdosta! Ja muillekin edelleen tsemppiä, jotka jo tosi lähellä h-hetkeä.

Itsellä ei mitään uutta. Ei supistele, ei vihlo, ei ole valkovuotoa, ei limatulpasta tietoakaan... mutta muuten on mieli ollut virkeä, kun näin mahtava aurinkoinen päivä ja pojan kanssa mukava päivä.

Päätin, että yritän olla miettimättä millon vauva syntyis...Vaikka jo kovasti toivoisin pääseväni mahasta eroon. Vauvakin ollut vaisuna jo toista päivää, mutta tulee niitä potkuja aina välillä. Aiemmin oli niin kova potkimaan, mutta taitaa olla jo ahtaampaa ettei niin saa kovia potkuja saa aikaiseksi..

Mutta nyt jännittämään Kärpät-Jokeri peliä, jospa vauvakin siitä innostuis, kun äiti huutaa telkkarille!!

Päivän plussat:

+ihana auringonpaiste ja samaa luvassa koko viikonlopuksi :)

+vointi hyvä, ehkä liiankin..

+kaverit ja sisko soittaneet ja piristäneet

Tikanpoika 39+3