Kuukausi sokerilakossa ja nyt iski yhtäkkiä ihan ylitsepääsemätön himo! Taistelenko?
Tarkoitus oli olla jouluun asti sokerilakossa. Kuukausi mennyt hyvin. Nyt kuitenkin sellainen himo, että tekisi mieli sulattaa fazerin sininen levy ja juoda sitä suoraan mukista ja kastaa välillä pullaa joukkoon! Ihan sekopäistä kun tulee tällaisia himoja. Tekisi melki mieli itkeä. Sairas riippuvuus.
Kommentit (21)
Itse vedin ennen jokapäivä jotain :D
Nyt se on kerta viikkoon, yks päivä. Minään muuna päivänä en syö mitään missä sokeria :)
Olisi muuten liian ankeaa jos ei voi nauttia mistä tykkää.
Kuuluisia viimeisiä kuolonkorahduksia ennen kuin makeanhimo lakkaa kokonaan. Sinnittele ihmeessä, olet jo niin pitkällä.
Syö 1 kg pihvi niin lähtee makeanhimo varmasti.
Jos kokemuksesta tiedät että se lähtee lapasesta ja koko illan vedät suklaata ja pullaa niin yritä olla ilman. Onko mitään hedelmää mitä mässyttää tai keitä iso kuppi teetä johon hunajaa.
Kokeile tummaa suklaata ja marjoja ja hedelmiä . Vaikka tummaan suklaaseen dipattuja mansikoita ja banaania
Vierailija kirjoitti:
Syö 1 kg pihvi niin lähtee makeanhimo varmasti.
Vedin 200 g juustoa ja kirsikkatomaatteja. Nyt alkaa laantumaan. Oli kyllä hiton kova himo, pahin tähän mennessä.
Minä lopetin muutama vuosi sitten syömästä sokeria (en kylläkään ole lopettanut makeiden syömistä, mutta leivon itse esim. kookossokerilla, enkä saa enää tavallisen sokerin aiheuttamia oireita; ei myöskään tule mitään sokerihumalaa tai repsahdusta sokerikoukkuun).
Mutta en tiedä mistä se johtuu, aina muutaman kuukauden välein on "pakko" syödä jokin tavallinen suklaalevy tms. Kyse ei ole varsinaisesti mieliteosta, vaan minulle tulee ihan oikeasti kehno olo, joka menee ohi sillä suklaalevyllä. Mitään "sokerinpuutostilaa" ei tietääkseni ole olemassakaan :D Joten en tiedä mistä tuo johtuu.
Onneksi noista sokeripäivistä muutaman kuukauden välein ei jää enää mitään sokeriputkea päälle, koska olen tottunut elämään ilman. Mutta tuossa vaiheessa, kun olet vasta kuukauden ollut ilman, et todennäköisesti ole vielä päässyt sille asteelle. Osta vaikka Foodinin pikkupusseja suklaalla päällystettyjä marjoja, pähkinöitä yms. Niissä on kookossokeria.
Ei sillä ole merkitystä, syötkö karkkia vai et, jos kuitenkin syöt viljoja, hedelmiä ja kasviksia, joissa on hiilihydraatteja. Ne muuttuvat kehossa glukoosiksi ihan niin kuin Fazerin sininenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole merkitystä, syötkö karkkia vai et, jos kuitenkin syöt viljoja, hedelmiä ja kasviksia, joissa on hiilihydraatteja. Ne muuttuvat kehossa glukoosiksi ihan niin kuin Fazerin sininenkin.
Höpö höpö. Älä viitsi levittää tuollaista bullshittiä
Hhhhmmm... Haluaisitko paksua tikkunekkua suuhun ;)
Vierailija kirjoitti:
En syö noista mitään mitä mainitset. Syön kunnon voita, eläinrasvaa, lihaa, juustoja, munia ja kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Älä viitsi levittää tuollaista bullshittiä
Et näköjään tiedä ravitsemuksesta mitään. Jännä huomata muuten, että kaikkein i d i o o t e i m m a t kommentoijat aloittavat viestinsä aina tuolla höpö höpöllä.
Onko sulla siis kotona suklaata ja pullaa? Jos ei ole, mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, enkä tiedä miksi hän välttää sokeria. Mutta minulla on reaktiivinen hypoglykemia (ilman erityistä syytä, eli en ole diabeetikko), ja on todella paljon eroa sillä, syönkö ihan sokeri-sokeria vai muita hiilihydraatteja. Ne muutkaan hiilihydraatit eivät ole keskenään samanarvoisia: sipsit ovat pahempia kuin kauraleipä, appelsiinit pahempia kuin omenat, ja niin edelleen. Mutta millään ei ole niin dramaattista vaikutusta kuin lisätyllä sokerilla.
Täyslakko voi juurikin laukaista himon. Kannattaa pitää vaikka karkkipäivä viikossa tjs. Terveisin, sokeririippuvainen
Hyi hemmetti. Tuossa on kyllä myös rasvanhimoa. Itse syön sokerinhimoon mieluummin karkkia. Sokeri + rasva -yhdistelmä on tosi tunkkainen ja mulle tuli sulatetusta suklaalevystä, siis pelkästä ajatuksesta, huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Täyslakko voi juurikin laukaista himon. Kannattaa pitää vaikka karkkipäivä viikossa tjs. Terveisin, sokeririippuvainen
Jotkut ei pysty. Minä esimerkiksi käyttäydyin sokerin kanssa kuin ihan oikea addikti. Karkkipäivä viikossa olisi johtanut siihen, että olisin pian vetänyt taas sokeria joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siis kotona suklaata ja pullaa? Jos ei ole, mikä ongelma?
Ei todellakaan ole. Ongelmaakaan ei varsinaisesti ole. Helpotti kuitenkin, että kirjoitin siitä, sen sijaan kuin olisin päässäni punninnut menenkö kauppaan vielä vai en. Onneksi en mennyt. Minulla on tosi paha riippuvuus eikä se sillä korjaannu, että vedän ainetta itseeni.
Olet taistelija! Pystyt selättämään sokerin! Olet ihmeellinen kun olet pysynyt kuivilla jo näin kauan!
T. Kade pahasti sokerikoukussa oleva muija
Tämä on ihan kuin alkoholistilla. Petaan sillä itselleni makeisiin sortumista, että ajattelen, ettei se niin vakavaa ole jos yhden illan vetää. Sitä paitsi kohta alkaa sota muutenkin varmaan ja kaikki menee huonompaan, että täytyy elämästä nauttia. Että mitä väliä millään edes on. :D
Sit kuitenkin tiiän, että jos syön niin on ihan hirveä olo ja morkkikset eikä se jää yhteen iltaan.