Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***marrasmasujen torstai***

12.04.2007 |

Hyvää huomenta kaikille!

Tappelen täällä töissä jo tietokoneiden kanssa kun eivät halua toimia. Kivoja tällaiset yllätykset heti aamusta.

Odotan innolla että milloin loppuu tämä aamupahoinvointi. Mut nyt töitä tekemään!

rv 10+1

:)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ennen omaa napuskia niin...

TOSCA: kiva kuulla mites käytännössä kotioloissa teillä tuo kestoilu toimii, sitä kun on tosiaan vain vähän kokemusta muuten itselläni ja tähän asti aika kielteistä kokemusta. kiitos siis kun kerroit oman kokemuksesi :) toivottavasti tässä uudessa äotiyspakkauksessa on kestovaippa mukana, koska kieltämättä haluan kyllä omasta kannastani huolimatta kokeilla niitä itsekkin, en vain raaski ostaa ihan vain kokeillakseni.

MINNY: kiitos :) yritetääs päästä sissään.

no niin. ja nyt ommoo nappoo.

eli. tänää oli lääkärineuvola ja se ultras! jei! jei! siellä sellanen pikkanen ihmisen taimi heilutteli tassujaan ja sydänkin mennä läpätti tuhatta ja sataa :) ihmiset piti mua varmaan hulluna kun kävelin neuvolasta ulos. typerä virne naamalla ja teki meili kaupan kassallekki sanoa " mä oon raskaana ja näin tänää meijän paaperon :) " . ihanaa tietää että sielä on oikeassa paikassa, elävä pikkuinen. ja ihan helpotus sekin että yksikössä eikä monikossa, vaikka empä sitä epäillykkään. jooh, kaikki arvot oli ihan ok, laskenu paino, hemoglobiini ja verenpainekkin viime kerrasta, mutta onneks ei tullu noottia. lääkäri lohdutteli että kyllä se ruokahalu palaa jossain vaiheessa varmasti ja sitten arvotki kääntyy nousuun. toivotaan niin. oli muuten ihana mieslääkäri. sellainen vanhempi ukkeli josta tuli mieleen asterix :D harvoin sitä on piirroshahmot kopeloinu ;) ja ihan asiallinen oli. minust oli kiva kun se odotti selkä muhun päin niin kauan kunnes olin päässy siihen petiin ketarat levällään pötköttään. tuolle uskallan toistekkin näyttäytyä.

jeeps. mutta nyt pitää keitellä tomaattikeittoa, siinä oliski sitten aamupala ja lounas samassa paketissa että ehkä ihan aikakin syödä jottaan.

moiks

Vierailija
22/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin eilen kun navan alle mahaan on tullut ihottumaa. Tänään töissä havaitsin, että maha punkee farkkujen " päälle" . Mulla on sellaiset sopivan matalat lantiolevikset käytössä ja niissä isosolkinen vyö. Nyt maha ja vyö kohtaavat! Olen vähän allerginen nikkelille, joten siitä se ihottuma tulee.. Maha on siis kasvanut todistettavasti.

VAIPOISTA: Hauska lukea teitä, ihan pikkaisen ennakkoluuloja kestoja kohtaan! ;-) Meillä käytettiin esikoisella kestoja vuoden ikään asti. Kun poika meni hoitoon vaihdettiin kertiksiin. Me ollaan aika säästäväisiä, yritetään omalta osaltamme olla kuormittamatta luontoa tarpeettomasti jne., mutta ei me mitään " hihhuleita" olla! Kestovaipat ovat kerrassaan oivallinen keksintö! Meillä oli käytössä lähinnä vaippaharsot ja ekoset pötköt sopivilla kuorilla. En kokenut pyykin pesua ongelmaksi ja pojan iho oli aina ihan priima. Kestot ovat nätimpiä, roskis tarvitsee viedä harvemmin, kaupasta ei tarvitse raahata vaippapaketteja ja miehen mielestä kestot on halpompi " asentaa" . Rahan säästöstä en ihan oikeasti tiedä, koska kunnon kestot ovat aika kalliita. Niitä kannattaa olla myös riittävästi, ettei tarvitse ressailla pesemisen/kuivattamisen kanssa. Samapa se mitä te muut käytätte, mutta meillä kaivetaan esikoisen vaipat kaapista. Harmi vaan kun ehdin laittaa kiertoon jo pienimpiä kuoria.

rv 9 ehkä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shakatak:

VAIPOISTA: Hauska lukea teitä, ihan pikkaisen ennakkoluuloja kestoja kohtaan! ;-)

jep :) meikäläisen tapauksessa voi tosiaan puhua ennakkoluulosta. mutta onneks en oo sitä tyyppiä joka on joko tai. että joko kaikkien on tykättävä tai sitten ei kukaan saa tykkää :) eli toisin sanoen kaikkea olis hauska kokeilla ja jokainen saa tehä niinkuin ittelle sopii. tosiaa muutes, sillon kyllä tulee takuulla halvemmaks jos useemmalla lapsella käyttää samat vaipat.. tuota en ees tullu ajatelleeks :) kuten sanottu ennakkoluulo ;) mutta siis kivaa että meitä on moneen junaan,oppii uutta.

Vierailija
24/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten jokaisessa raskaudessa sain riesakseni vuotoa tässäkin raskaudessa ;( huolettaa ja ahdistaa.

Seuraillaan mitä tulee..eilenhän siellä oli elämää mutta....en tiedä, pelottaa silti.

Minjuska ja manteli n.rv7 (työnimen vaihto, terho tuntui liian kovalta ja maskuliiniselta)

Vierailija
25/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein pääsin minäkin ekaan neuvolaan, kyllä sitä odotettiinkin! Ihanat sydänäänet kuului hienosti, pikkusen jo liikutuin :) Se eka kerta on aina ihanin. Saa varmuuden siitä, että siellä tosiaan on joku!

Sain kahden viikon päähän ajan lääkärineuvolaan joka ultraa samalla. Se on ikäänkuin np-ultra, mutta en halua mitään seuloja, joten ei tarvi mennä äitipolille sitä ultraa varten. Lääkäri tekee sen tuossa samalla. On kuitenkin kiva nähdä vastaako sikiön koko viikkoja yms.

Työharjoittelukin alkoi taas tänään. Onneksi pahoinvointi ja väsymys on alkaneet jo helpottaa. Pikkusen silti jännittää kuinka jaksaa olla nyt ekaks harjoittelussa 5 viikkoa ja sit kesän töissä heinäkuun loppuun saakka. Ekan lapsen odotusaikana mulla tuli säännöllisiä supistuksia jo melko aikaisilla viikoilla(rv 29+), koska olin sillonkin töissä. Jouduin olemaan sairaalassakin pariin otteeseen. Toisen lapsen aikaan ei supistellu, kun en ollu töissäkään vaan esikoisen kans kotona. No, mut ei pidä murehtia liikaa etukäteen...

Minä en oo mikään hirveen aktiivinen kirjoittelija, mutta käyn kyllä lukemassa teidän muiden kuulumisia aina kun kerkeen! :)

Tähkäpää rv 10+3

Vierailija
26/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh... ehdin jo tuulettelemaan hieman että paha olo on laantunut. Ja pyh. Että voi ihmistä etoa! Koetan ajatella poitiivisesti että viikkoja nyt 10 joten jos menee kuin esikoisesta kurjuutta enää kuukausi edessä...

Onnea vaan kaikille ultrassa olleille! On ihanaa tietää et kaikki on hyvin.

Minjuska: Älä huoli vuodosta. Itsellänikin on sitä vielä, tosin niin hailakkana ettei välttämättä vuodoksi arvaisi jos ei tietäisi. Odotan jo sitä 2 vkon kuluttua olevaa ultraa jotta näkee onko se hematooma poistunut.

Nyt painun takaiain maate. Saan kyllä jonkun lihassurkastuman varmasti sillä tän etomisen takia on maattu jo kohta 4 viikkoa. Huokaus...

Vierailija
27/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on ihan pakko tulla pikana kommentoimaan. Mäkin suunnittelin käyttäväni esikoisella kestoja, koska ajattelin säästäväni rahaa ja onhan kestot kertakaikkiaan söpön näköisiä. No joo, poika kakkas allergiakakkaliejua noin kymmenen kertaa päivässä ja pari kertaa yössä. Enpä sitten jaksanut sitä jatkuvaa kakkapyykkiä. Lisäks mulla kestot falskas tosi helposti ja mielestäni paketti oli ihan megaiso tungettavaksi vaatteiden alle. Enpä enää kokeile, mut tosiaan vieläkin kaiholla noita söpöjä vaippoja katselen.

sisu

Vierailija
28/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisellä oli neuvola tiistaina, vapun jälkeen on lääkäri ja ultraan odotetaan aikaa. Te jotka olette ennen viikkoa 12-14 käyneet ultrassa, niin onko ne neuvolan vai yksityisen kautta? Meillä ultra on vasta viikoilla 12-14.

Nyt neuvolassa sydänäänet kuuluivat ainakin selvästi. Huonovointisuutta ei ole kauheasti, ehkä hieman etova olo välillä. Esikoisesta taas laihduin, kun mikään ei pysynyt sisällä. Ikävin oire tällä hetkellä on älytön väsymys. Nukuttaa töissäkin kesken päivää, ihan kuin unessa kulkisi. Ja enää mahtuu kahdet rintaliivit päälle. Tuosta rintojen kasvusta en niin innoissani ole (vaikka mies onkin), kun on jo muutenkin noita ryntäitä omasta takaa. Pitänee kuitenkin kohta mennä rintaliiviostoksille.

Nyt pitänee mennä syömään. (vko 10+1)

Vierailija
29/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pääsin tänne pitkästä aikaa kirjottelemaan. Tänään oltiin ekassa neuvolassa. Ei edes yrittänyt kuunnella sydänääniä, kuulemma lääkäri tekee sen ensi viikolla.

Huomenna lähden työreissuun ja kävin kaupassa ostamassa kaikenlaisia pieniä välipaloja. Reissussa kun ei aina tiedä milloin sitä ruokaa saa. Saattaa työkaverit vaan ihmetellä kun meikä mussuttaa koko ajan jotain.

Me ajateltiin kokeilla kestoja tämän esikoisemme kanssa. Paras kaverini käytti niitä omalla vauvallaan ja saan sieltä kasan vaippoja lainaan. Mutta sitten sen näkee kun vauva syntyy että miten sitä jaksaa.

Vierailija
30/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Eilen tosiaan oli se ultra ja ihanaa kun näin pikkuisen. Ihmeellinen kokemus todellakin. Iso pää ja pienet tassut.....hih.

Joo...vointi on aika hyvä, mitä nyt pieni päänsärky taas tänään iski. Eiköhän tästä selvitä. Masusta välillä nippasee enemmän ja vähemmän. Uskomatonta olla jo näin pitkällä...kunpa vaan kaikki menis hyvin.

Joku kyseli ultra juttuja.....täälläkin käydään ekan kerran tossa viikoilla 12-14 ja sitä ennen sitten yksityisellä jos haluaa.

Kestovaipoista ei ole minkäänlaista kokemusta kun ekaa tässä odotellaan, eikä kavereillakaan ole ollut käytössä. Ajattelin kuitenkin tutustua aiheeseen jos vaikka innostuisi. Käytännössä sen sitten vasta näkee kunnolla sopiiko mulle koko homma.

No mukavaa loppuviikkoa kaikille ja hyviä vointeja!!!

Dragondream+kirppu 11+1

Vierailija
31/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaankin saa sen 5 ultraa. Ihan kauhulla luin, ku joku sanoi että saa vain yhden. meillä neuvolassa on oma ultra ja siellä käy lääkäri kerran viikossa tekemässä ne, joten ei tarvitse niitä aikoja postista odotella, vaan ne varaillaan aina sit sopivaan ajankohtaan raskauden edetessä. Kyllä siitä näköjään on hyötyäkin että asuu pienellä paikalla, vaikka monesti kuvittee, että täällä ois asiat kehnommin kuin isoissa paikoissa. Ainakin näissä neuvola asioissa saa olla onnellinen.

Taitaa aika monella olla ristiriitaiset mielikuvat tuosta kestoilusta. Itse ajattelin yrittää sitä ja oon aika innostunut siitä, mutta saa nähdä miten tosielämässä sitten käy. Huuto.netistä oon jo katsellu jotain. Kuulema ennen lapsen syntymää ei hirveästi kannata mitään tiettyä mallia kerätä, sillä lapsia on monen mallisia ja eivät välttämättä kaikille sovi. Ostan uusia vasta sitten ku lapsi on syntynyt ja tietää mikä malli toimii parhaiten. Huuto.netissäkin on aika paljon hyviä ja edullisia myynnissä, että ei hirveän kalliiksi tule. tietenkin päälle tulee pesukustannukset, mut nekin on kuulema yhdelle lapselle laskettuna koko vaippaiän n.90e. Kun yksi kertispaketti maksaa jo yli kympin. Ja pesuaineitahan on saatavana ympäristöystävällisiä ja niitähän vaipoille suositellaankin. Jos yksi lapsi käyttää koko vaippaikänään n.5000vaippaa ja niiden maatuminen kestää yli 100v, niin kyllä se kesto varmaan parempi on. Mutta ei pitäs mennä vielä vannomaan niiden nimeen, kun ei kokemusta ole. Voihan se olla että lapsella on iho-ongelmia tai äidillä loppuu innostus, että sittenkin päädytään kertiksiin. ;)

Miehen kanssa oli kyllä vähän jo puhetta kuivausrummun hankinnasta. Ympäristöystävällisyys kyllä vähenee, mutta arkea helpottais, kun ei ois asunto täynnä kuivuvia vaippoja.

No mut nyt iltapuuhiin ja sit nukkumaan. Aamulla pitäs jaksaa mennä kouluun jo 8ksi. Mitenköhän sitä saa itsensä ylös kiskottua...

Sanle

Vierailija
32/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv olisi nyt 8+4, Kävin ultrassa ulkopuolisen raskausepäilyn takia ja silloin arvio oli 6+4. Vieläkin pelottaa ja en ole uskaltanut kellekkään oikeastaan kertoa. Edellinen meni kesken rv 12+4 ja siitä jäi kamala pelko takaraivoon. Viikon päästä neuvolaan ja ultra aikakin on jo varattu, eli eiköhän se tästä iloksi muutu.

Olen käynyt muutaman viikon lueskelemassa teidän juttujanne ja edelleen päivittäin ainakin lukemassa käyn jos en vastailemassa :)

Kestoilemaan en todennäköisesti rupea, ensimmäisen kanssa muutaman viikon kokeilin ja totesin ettei sovi minulle. Tämä on myöskin ennakkoluuloa :)

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!

Vierailija
33/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään piti sitten soittaa äidilleni että otatteko tytsän hoitoon, veto loppui ihan totaallisesti tästä työtaakasta ja väsystä...Kotiin kun pääsin kaupan kautta niin painuin nukkumaan ja sieltä raahauduin sohvalle :) Nyt on hiukan parempi olo, tälläsin äsken värit päähän. Joopa, hyvä tässä vaiheessa iltaa piristyä kun kuudelta pitäis taas herätä aamulla.

Vaipoista ollut puhetta: Esikoisen kanssa käytin kertavaippoja ja luultavammin tämän toisenkin kanssa. En vaan ole perehtynyt kestoiluun enkä jaksa yhtään ylimääräistä pyykkirumbaa.

Täällähän on ollut hurjan pahoinvoivaa väkeä! :( Kunpa helpottaisi pian!

Juu ja maha sit pullahti täälläkin. Turvotusta lienee mutta tänään ei jäänyt töissäkään kenellekään epäselväksi että odotan.

Meillä oli esikoisen kanssa vain yksi ultra. Nyt on kaksi, ennen viikkoa 12 kävin siis ultrassa yksityisellä. Hyvä että menin koska sain paljon hyödyllistä tietoa mm. lääkityksestä jota joudun syömään nytkin. Samoiten selvisi se että mahdollisesti toinen kaverikin oli...hyytynyt alkumetreille joten varmaan tulee jossain vaiheessa vuotona pois.

Parempia vointeja kaikille!

Vierailija
34/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko tulla purkamaan kun on kurja olo. oon itkeny tyhjälle pitkin iltaa. ihan täysin ilman syytä purskahdan kunnon itkuun, ei mitään kyyneleet vain valuu tyyppistä edes.

lisäks ottaa päähän kun tänää sain vahvistuksen et on hiiva iskeny tässä antibioottikuurin jäljiltä. lääkäri sano että käy ostaa reseptitöntä apteekista. tein työtä käskettyä, kysyin vielä farmaseutilta että tarvii sellasen joka varmasti sopii raskaana ollessa. äsken sit aloin lukea pakkausselostetta. onneks on pinttyny tapa lukea aina ne tarkasti. ei toi sitte sovikkaa raskaana oleville. lukee selkeällä suomen kielellä että vältettävä raskauden aikana. vittu ku ei ihmiset osaa tehä työtään, on se niin iso vaiva tarkistaa vaikka sitte lappusesta jos ei tiedä. nyt risoo ku pitää mennä palauttaa huomenna se ja lääkityksen alotuski nyt lykkäänty taas.

huuh. pitää mennä nukkumaan paha olo pois. käpertyä kullan kainaloon . miten sitä voiki hyvä päivä yhtäkkiä muuttua näin huonoks ilman kunnon syytä edes :(

Vierailija
35/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minjuskaa ja Eppuliina huhuilen, teilläkin oli/on vuotoja?

Mulla on nyt 10+4 ja vuotoa on tullut 8+ viikolta lähtien. Vuoto on vähäistä, 3-4 krt viikossa ja vain kerran päivässä, ei siis jatkuvaa, mukana aina jotain pientä muutaman millin kokoista ripettä, ikäänkuin limakalvoa?

Välissä on päiviä joilloin vuotoa ei ole laisinkaan, kuten eilen ja tänään.

Ultrassa olen käynyt 6+4 jolloin tarkistettiin alkion oikea sijainti ja 9+1 jolloin päivystyksen kautta menin polille gynelle. Ultrassa ei näkynyt mitään poikkeavaa, syke löytyi ja istukka etuseinässä, lääkäri arveli sen olevan vuodon syynä.

Np-ultra on ens viikolla jolloin olen taas hieman viisaampi asiasta, nyt ei auta kuin odotella ja toivoa parasta.

Vierailija
36/36 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huooh, ei ois millään jaksanu vielä nousta, mut pakkohan se on kun tuo tytsi heräs:) Ekana kun silmäsä saa auki niin näkyy pieni hymynaama, ja " mooi!" On oppinut äskettäin:)

Illalla innostuttiin sit miehen kans valvomaan vähän, tuntu kyl aluks et ei millään jaksas hommia enää mitään, mut sit kun vauhtiin pääs, niin ei sit väsyttänytkään niin kauheesti..paitsi sen jälkeen;)

--Freya--;Mulla on kans sama homma, välillä itku tulee ihan tyhjän takia, vaikka normaalisti en mikään itku-iita ookaan, niin nyt heitää kyl tunteet niin laidasta laitaan välillä..

Juu, nyt aamupalalle ja äkkii..ettei ehdi tulee huono olo..

Milenna rv 9+6