Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***marrasmasujen torstai***

12.04.2007 |

Hyvää huomenta kaikille!

Tappelen täällä töissä jo tietokoneiden kanssa kun eivät halua toimia. Kivoja tällaiset yllätykset heti aamusta.

Odotan innolla että milloin loppuu tämä aamupahoinvointi. Mut nyt töitä tekemään!

rv 10+1

:)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä saan olla rauhassa kotona itekseeni, poika lähti tarhaan ja itsellä otsa-ja poskiontelontulehdukdet... harmittaa vain kun olis ollu tää vko enää keikkahommii töitä, no tiistaina olin töis sen 5 h ja sit lääkärille!!

ihanaa mä olen vielä välttynyt aamupahoinvoinnilta , ekasta kun oksentelin... tai no voihan se vielä sieltä tulla,mut ekasta tuli heti alus... ruoka maittaa oikein hyvin=) ,meinasin tänään leipoa jotain hyvelii,

hih!! mukavaa aurinkoista päivää kaikille marrasmasuille!!<3

Vierailija
2/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan täältäkin. Viime viikon neuvola peruuntui, tänään sit suoraan lääkärille ja ultraan, saas nährä onko masussa elämää.. Se aina jännittää ja jotenkin ei usko ennenku näkee, mutta pidän teidät ajantasalla.

Ja tulppa-ystäväni, onneksi saan touhuta täällä aamun eka tunnit ittekseen, ei tarvi selitellä miks kuljen tyyliin " ämpäri kourassa" :)

Huono olo tosiaan vaivaa enimmäkseen töissä mut epäilen että kaikella ruuan ym. hajulla on vahvasti osuutta asiaan.

Mukavata päivää kaikille masullisille ja muillekin!

-@- rv 7+5 (toistaiseksi)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisätä että saas nährä kui vesi lentää silmistä oli ultran tulos sitte mitä tahansa. Nukuin viime yönä varmaan kaks tuntia, ukko oli hippaamassa ja sitä sit oottelin että muistaahan se tulla ajoissa kotiin, muksu kun herää aamulla ajoissa vaik kui ittee väsyttäis. Ja tietty jännitti muutenki, mielessä pyöri jos minkälaista ajatusta yllättäen. Että oikeen sopivan väsyneessä ja herkässä mielentilassa kohtaan totuuden puoli 11..

-@- edelleen

Vierailija
4/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

@metisti: Laitahan viestiä tulemaan kun olet käynyt ultrassa. Itse kävin eilen ja olihan se jännää nähdä että vaavi liikkuu mahassa vaikkei tunne sitä. Hienosti löi sydän. Harmittaa kun mies oli Lahdessa ja ultra koneessa ei ollut paperia, joten en pysty kunnolla jakamaan tuntemustani :)

Vierailija
5/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu07: Yritähä parannella itseäsi. Kurjaa olla kipeänä, itse olin viime viikolla. Yritä nukkua mahdollisimman paljon!

Vierailija
6/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Otsikossa meidän kuulumiset...=/

Tämän kuun viimeistä päivää jo kovasti odottelen sillä silloin minun np-ultra. Mieskin pääsee sinne mukaan,nice!

Oikeestaan mitään uutta masuun eikä muutenkaan kuulu.

24/7 väsymys vaivaa ja nyt sitten lisäksi vielä tää lenssu tunkee kylään,ei jaksais mitään muuta kuin nukkua vaan eipä se auta näiden kanhden tenavan kanssa....

Tässäpä vielä muistutusta...

http://groups.msn.com/Marrasmurut2007

Yhteisö on salattu jotenka ulkopuoliset eivät pääse sinne kirjoituksia kurkkimaan =D

Jäseniä jo 15 mutta täältäkin muutama sellainen rekisteröitynyt joka ei ole kirjoittamassa käynyt kertaakaan........

Nyt ei jaksa tässä enää kököttää,kuumaa juotavaa saatava.

Minny ja masu9+1 [/color]

Vierailija
7/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään olis eka lääkäri sitten. jännittää aika paljon kun on mies lääkäri. samaten jännittää kuunnellaanko sydänääniä tai saako lääkäri päähänsä ultrata jopa (tää lääkäri kuulemma ultrailee välillä muuten vaan). tuun sitten ilmottelee kuulumisia sieltä.

LIINU: mul on ollu noita menkkamaisia kipuja välillä myös (noh, mitäpä ei olis ollu... ei voi sanoa oireettomaks raskaudeks hyvällä omalla tunnolla :) )

VAIPOISTA: esikoisella kertiksiä käytettiin ja myös tällä pipanalla. syynä se etten aio tehdä elämääni ehdoin tahdoin hankalaks, muutakin puuhaa on kuin pyörittää pesukonetta aamusta iltaan. lisäks syitä miksen kestoja halua, on mm. se että näin kerran kuinka kivan helpot ne voi olla. vauva tapaamisessa yhdellä oli kestot ja hän joutui vaihtaa useaan otteeseen vaipan ettei mene läpi, kun taas kertiksillä pelaajat vaihto vasta lopuks kotimatkalle lähtiessä.niin, ja kestoilija joutui vielä raahaamaan ne kaikki pissahaisu vaipat kotiin. muilla pieni hoitolaukku, hänellä iso viikonloppulaukku mukana tarvittavia kamoja varten. niin, ja siitä ekologisuudestakaan en menis vannomaan vaikka siitä niin kuulutellaan... onko se nyt niin paljon ekologisempaa pestä monta koneellista vaippoja omana koneellisenaan... vettä tuhlautuu ja pesuaineetkaan ei niin ekologisia ole. niin ja hintaan vielä, kestovaipat on törky kalliita ja niitä ei kuitenkaan se yksi kaksi riitä ja tarvii yhtälailla useita kokoja vaippaiän aikana. mutta. koska varmaan tekstistä hyvin kuvastuu että olen kestovaippoja vastaan, niin pakko myös mainita että jos ne sitten kuitenkin ovatkin ekologisemmat ja ehkä jopa halvemmat niin onhan se hienoa että joku jaksaa tuohon rumbaan ruveta.

SANLE: siis 5 ultraa!!! mäki haluun sinne! miten siellä noin monta on? tosi kiva juttu kun pääsee seuraamaan useaan otteeseen pipanaa :)

MINNY: tieks, mul on käyny niin ton msn-groupsin kanssa että en sitten kuolemaksenikaan muista mun nimimerkkiä... sen siitä saa kun ei kelpaa omat nickit, ni eihän sitä sitten muista millään. sillä en oo kirjoittanu. jos löydät sen sieltä (pitäis kyl olla jotain freyaan viittaavaa muistaakseni) ni voitko sanoa sen että pystyisin tulemaan juttelee sinne :)

jooh, mutta kaipa sitä pitää lähteä liikkeelle. ajattelin vihdoin käydä ostaa uudet isommat rintsikat nyt on on aikaa. vanhoista ei mikää enää mahdu päälle kunnolla, kaiskista pursuaa ulos ikävästi jos yhtään kumartuu. moikkis.

Vierailija
8/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vaipoista kun joku niistä jossai pinosta kyseli: me ollaan käytetty ja käytetään meidän 1v8kk pojalla kestovaippoja ihan alusta lähtien. Öisin ja reissussa käytetään kertiksiä. Vaipat pestään n. joka toinen kolmas päivä yhdessä lapsen muun pyykin kanssa (tai mies meillä aina noi pojan pyykit pesee). Eli ei niitä vaippakoneellisia ihan joka päivä tarvitse pestä, eikä vaippoja tartte vaihtaa paljoakaan useammin kuin kertiksiä. Kyllähän kestoilu vähän enemmän työtä teettää, mutta jos vauva ei ole mikään mahdoton kakkakone niin pissavaipat on tosi helppo vaan heittää kannelliseen ämpäriin etikkaveteen ja sieltä sitten koneeseen. Eli suosittelen ainakin kokeilemaan kestoja!!

Kovasti jo täälläkin ootellaan ultraa. Sitä ennen ois vielä neuvola, jossa vihdoin kuunnellaan sydänääniä. Toivottavasti löytyvät!!

Nyt takaisin töiden pariin,

tosca ja sintti rv 9+3

Vierailija
9/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

freya-ja-astronautti <---tuollainen nimimerkki palstalta löytyy...=)

Minny

Vierailija
10/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille ultraan, en muista nyt kuka sinne oli menossa tänään, mut onnea ihan tasapuolisesti kaikille, ketkä nyt on lähiaikoina menossa:)

(.) Vaihtelevaa pahaa oloa ilmassa, tuntuu vähän flunssaseltakin olo, semmonen lima pyörii tuol kurkussa, yök! Rinnat on täälläkin vähän kasvaneet ja kipeet on kans. Pelottaa edelleen se painonnousu:(

MIlenna rv 9+5

Vierailija
11/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo hetkeen pinoutunu ja nyt aattelin ryhdistäytyä :)

meillä on huomenna eka nla :) jee.. ja kai sen ultranki sit saa piakkoin.. Mua vaan sylettää ihan suunnattomasti et jos ei tosiaan täällä oo ku yks ultra :( mä kuitenki haluun nyt jo päästä näkemään onko siellä mitään, mut ois se kiva nähdä sit vähän myöhemmässäkin vaiheessa.. Mä urputan siellä neuvolassa niin kauan et ne päästää mut uudestaanki:)

Mulla on pahin kuvotus ja ellotus menny ohi, joskus vielä heikottaa jos ei oo juurikaan syöny kuten toissa iltana tuli ranskalaiset kaaressa pihalle ko niin myöhään vasta sai ruokaa.. mut muuten ihan ok sen suhteen. Nyt vaan väsyttää ja väsyttää ja vielä vähän väsyttää ja huippaa ja heikottaa ain joskus..

Me ollaan nyt sit melkein kaikille jo kerrottu vaikka piti sinne yli 12 vkoille oottaa mut minä ja mun suuri suuni :D

Mä voisin kans tunkeutua tonne msnään ni ois kaikki samassa paikassa..muutenkin siis kirjottelen tuol msn groupseissa :)

Tällä erää ei muuta ko vointeja kaikille!

Vierailija
12/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä olisi yksi odottaja lisää seuraanne.

Laskettu aikani olisi 30 marraskuuta. Eli vika päivä että pääsin marraskuisiin :)

Olen aijemmin ollut tuolla kuumeilupuolella, mutta sain keskenmenon helmikuun puolessa ja nyt olen jälleen raskaana ja varoen liityn tälle palstalle mukaan!!.

Tulen taas myöhemmin käymään täällä,nyt esikoinen odottelee hoitovuoroaan kun juniori nukahti päiväunille!

Voimia kaikille odottajille!

Terveisin Catry rv 6+5

Vierailija
13/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli just tulin np-ultrasta. Niskaturvotus 1,1mm eli normaali. Verikokeet otettiin myös. Ehjä selkäranka näkyi hyvin sekä mahalaukku ja virtsarakko. Kaikki neljä raajaa paikallaan ja sydän sykki ihanasti. Kaunis lapsi.=)

Voi ku mua jännitti taas, onko kaikki hyvin.. Tuo pelko tuntuu olevan niin kovin yleistä..

Mietin pitkään menekö ko. tutkimukseen ollenkaan, en nimittäin keskeytystä valitse pelkän mahdollisen Down-oireyhtymän takia. Menin kuitenkin np-ultraan keskusteltuani miehen kanssa asiasta. Ajateltiin molemmat, että vauva on tervetullut meille semmoisena kuin on. Mutta jos jotain poikkeavaa todettaisiin on meillä tässä vielä kuukausia aikaa totutella ja valmistautua asiaan.

Viime viikolla oli normaali alkuraskauden ultra neuvolassa ja tänään siis np-ultra äitipolilla. Kesäkuussa sit rakenneultra.

Tänään rv 10+6, ultran mukaan viikkoja 11+2. La kuitenkin säilyy marraskuun puolella (2.11). Kuulemma heittoa pitäisi olla näin alussa 7 päivää ennen kuin la vaihdetaan. Eli marraskuinen olen edelleen.

Vierailija
14/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikoja onkin kasassa 6+6, eikä 6+5. Se yksi päivä on ratkaiseva tässätapauksessa, sillä 6+5 viikoilla kuuluisin joulukuisiin:D hauska...

Vierailija
15/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minisydän pompotteli ihan hurjana eli täällä toistaiseksi kaikki mainiosti, viikoiksi saatiin 7+2 mutta käyn vapun jälkeen vielä varmistus-ultrassa jossa sitten saadaan viikot oikein np:tä varten :)

En ihan hukuttanu sitä lääkäriä..

-@-

Vierailija
16/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten eka neuvola takana, mut eipä siellä oikeastaan mitään uutta tullut. Kaikki arvot ok ja painokaan ei ollut onneksi vielä noussut. No siitä on kiittäminen pahoinvointia. Eka ultra ois sitten kahden viikon päästä.

Olikohan se FREYA, joka ihmetteli noita meidän ultrien määrää. Joo siis 5 ultraan on täällä mahdollisuus. 3 tulee neuvolan puolesta eli viikoilla 11, n.26-28 ja 36. Niitten lisäksi saa käydä sekä np rv12-14, että rakenneultrassa rv20, mut niistä joutuu maksaa sen parikymppiä polimaksuja. Mut aika pieneltä se maksu tuntuu siihen nähden, että saa nähdä lapsosen. Täällä Kainuussa on vissiin niin vähän raskaana olevia, että raskivat yhdelle antaa useamman ultran.

Pahoinvointi tuntuu taas hävinneen ihmeellisesti. Toivottavasti ei enää takaisin palaa. Terkkarikin naureskeli minun pahoinvoinnille, kun se tulee ja menee ihan miten sattuu. Toisena päivänä maataan iltaa myöten pöntön ääressä ja toisena on ihan luksus olo, niinkuin ei ois pahoinvointia nähnykään. Pitäs vissiin lähteä vielä iltaluennoille vääntäytymään. Ois varmaan ihan välillä naamaansa näyttää koululla, etteivät ala ihmettelemään, et mihin sitä on hävinnyt.

Sanle ja DJ 9+2

Vierailija
17/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks tosi laiska kirjottelija vilkuttaa pikkusormella elonmerkkiä. :) Olen minä suunnilleen joka päivä lueskellut teidän juttuja, mutta en ole saanut itse osallistuttua keskusteluun. Paljon mukavia ultrakuulumisia on tullut, ja onneksi enää viime aikoina ei ole kukaan tipahtanut pois joukosta!

Mulla oli eka neuvola viime viikolla. Ei se oikeestaan kovin kummallista ollut, kun suunnilleen kaikki asiat oli tuttuja jo ennestään. Vaikka ensimmäistä vasta odotankin. :) On vain tullut kuunneltua kavereiden juttuja ja netistähän kaiken tiedon löytää, raskaudestakin. Kahden viikon päästä on ensimmäinen ultra, mie en varhaisultrassa viittinyt käydäkään. Ja taitaa tuo ultra olla ainut johon täällä päin Suomea pääsee, harmi. Kuulostipas kyllä kivalta tuo Kainuun meininki jos viiteen ultraan pääsee! Pitäisköhän muuttaa sinne... :)

Mittees muuta? Vaipoista oli puhetta. Minä ite oon ajatellut käyttäväni kestovaippoja, niitten ihanien villahousujen kanssa tietenkin. Mutta saa nähdä miten käy todellisuudessa... Siskon vauva ainakin kakkasi joka päivä monta kertaa, enkä varmaan semmoista kakkavaippamäärää jaksaisi kovin pitkään pyörittää. Luultavimmatusti tulen käyttämään molempia, kotona ollessahan on helppo heittää likaiset harsot pyykkiin, mutta sitten reissussa voisin ihan hyvin valita helpomman vaihtoehdon ja käyttää kertiksiä. Noo, sitä ehtii vielä miettiä monta kertaa! :)

Omasta navasta sen verran, että oireita ei pahemmin ole vieläkään. Väsymys kylläkin painaa melkein koko ajan ja yöunet on pitempiä kuin koskaan. Kertaakaan en oo joutunut oksentamaan, vaikka semmonen ellotuksenpoikanen tuntuukin melkein jatkuvasti. Raitis ilma auttaa mulla siihen, joten ei muuta kuin lenkille jos ällöttää. Niin joo, ja sitä oottelen kans, jos tuo pissattaminen joskus vähän vähenisi... Öisinkin pitää rampata monta kertaa vessassa. Yritän pantata pissakokeessa käyntiä, kun sitä ennen pitäisi olla 4 tuntia pissaamatta, enkä tiiä miten moinen multa onnistuu.

Mut nyt tuli vieras, viihdyttämään siis! Tsemppiä, sisaret! :)

-Ama-riia rv 9+2

Vierailija
18/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Eli mä liittyisin kans näillä näkymin tähän marrasmasujen jengiin :) Tein toissapäivänä raskaustestin, ja vauvalaskurin mukaan la olis 21.11, eli raskausviikot olis 8 ja jotain. =)

Ens viikolla olis eka neuvola, ja sit seuraavalla viikolla ultra.. Aika menee nopeesti tääl kotona touhutessa kohta 1-vuotiaan vesselin kanssa!:) Että semmoista!

Vierailija
19/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna vihdoinkin meidänkin ultra! Jo sitä ollaankin odoteltu =)

Huomenna ajattelin sitten soitella neuvolaan ja varailla ensimmäistä aikaa jos saadaan hyviä uutisia ultrasa.

Pahoinvointi on täälläkin riesana, heti kun aamulla sängystä nousee niin heti kyllä heikottaa ja yrjöttää..=( Eilisessä pinossa oli puhetta palelemisesta, mä nukun joka yö kaksi peittoa päällä ja seki tuntuu ettei riitä, pitkiä kalsareita pidän varmaan vielä juhannuksenaki!=)

Vaipoista: Mä taidan olla niin laiska että käytämme tulokkaalle kertiksiä, ihan niinkuin esikoisella ja kuopuksellakin.

Nyt vähäksi aikaa lepäileen kun taas meinaa alkaa etomaan, kertoilen sitten huomenna ultra kuulumisia!=)

K & Himpula(t?)rv6+6

Vierailija
20/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika tylsää..

Kävin eilen lääkärissä kun paha olo muuttui Todella pahaks oloks..

Lääkäri vaan paineli vatsan,ei aristanu,ja sitten katsoi suuhun ja totes että ohhoh,on aika kuivaa. Nyt sitten makoillaan loppuviikko ja litkitään suolavesiä.

Ottaa kyllä päähän tää ajankohta,mies lähtee viikonlopuks reissuun = (

Sit oon ihan yssin kotona enkä saa mitään tehdä = (

Meillä on tosiaan neuvola vasta ensi viikolla,ja ultra joskus sen jälkeen sitten.. Ei malttais odottaa! Kun nyt vaan äkkiä näkis että liikkuuko tuolla joku,rauhoittais ehkä vähän mieltä..

Lusmuikua jatkamaan..

-Kompura+masukki 9+2