Ostaisitko lisäaikaa mummon isoäidin hautapaikalle kun itse mummokin kuoli jo 2012
Kaunis kivi ja silleen. Vainaja kuollut vuonna 1945. 400 euroa maksaisi 25 vuotta.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti joku aika pieni maalaiskunta kun myyvät noin noin halvalla?
En ostaisi. Mun mielestäni siinä vaiheessa kun kukaan joka olisi kuolleen henkilön tuntenut ei tule enää koskaan käymään sillä haudalla on aika päästää irti.
Meillä on hautapaikka 500 vuodeksi, ei aiota päästää irti, vaikka en todellakaan tuntenut hautaan 1900-luvun alussa haudattuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain historiattomat ihmiset antavat esivanhempiensa hautapaikaoikeuksien umpeutua.
Ihminen säilyy muistoissa, valokuvissa, sukututkimuksissa. Siihen ei tarvita kiveä.
Jostain syystä ikivanhoja hautakiviä on ns. sivistyssuvuissa, piikojen jälkeläisten hautoja ei säily.
Siinä on sekin juttu vaikkei niistä kukaan ole maksanut 100 vuoteen seurakunta antaa niiden mahtikivien, kunnan elämään vaikuttaneiden sukujen kivien olla. Se on sitä historiaa.
Piikalikoilla oli puuristi tai pieni laatta. Ei mahtavia kiviä ketjureunuksin ja patsain.
No, onneksi on sukuhauta..., mutta en vieläkään ihan ymmärrä ap,een aloitusta. Toki elämä on hämmentävää, mutta eipä tähän muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti joku aika pieni maalaiskunta kun myyvät noin noin halvalla?
En ostaisi. Mun mielestäni siinä vaiheessa kun kukaan joka olisi kuolleen henkilön tuntenut ei tule enää koskaan käymään sillä haudalla on aika päästää irti.
Meillä on hautapaikka 500 vuodeksi, ei aiota päästää irti, vaikka en todellakaan tuntenut hautaan 1900-luvun alussa haudattuja.
Edellinen tarkoitti varmaan irti päästämistä silloin, kun sopimus on katkolla - muutenhan siinä ei ole järkeä.
eri
En maksaisi. Saisi siirtyä seuraavalle. Vanhempani ovat muistolehdossa, samoin tulen olemaan minä. Ei palvota paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
No, onneksi on sukuhauta..., mutta en vieläkään ihan ymmärrä ap,een aloitusta. Toki elämä on hämmentävää, mutta eipä tähän muuta.
Sukuhauta muuttaa jossain välissä muotoaan. Meidän sukuhauta alkaa vanhemmistamme ja siitä alaspäin osa jälkeläisissä. Minua ei kylmä haudata siihen.
Esim isovanhempieni hauta pysähtyi heihin. Heidän jokainen 7 lastaan on aloittanut omat haudat. Minkä tahansa haudan maksimi olisi jo suuressa suvussa täyttynytkin. Siinähän on määräaika miten usein arkkuhautaus voidaan tehdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain historiattomat ihmiset antavat esivanhempiensa hautapaikaoikeuksien umpeutua.
Ihminen säilyy muistoissa, valokuvissa, sukututkimuksissa. Siihen ei tarvita kiveä.
Jostain syystä ikivanhoja hautakiviä on ns. sivistyssuvuissa, piikojen jälkeläisten hautoja ei säily.
Enpä usko, että tuo on sivistyksestä kiinni, vaan ainoastaan rahasta. Piikojen jälkeläiset olivat köyhempiä. Ei sivistys ja varallisuus takaa millään tavalla moraalisia tai eettisiä arvoja. Jos tämä asia nyt edes niistä kiinni.
Maksaisin. Äiti pitäs turpansa kiinni, kun luulee, että välitän. Maksan hiljaisuudesta ja mielenrauaata..