Miksi et kuluta?
Tätä sinun ei tarvitse itsesi miettiä, kun täti ja setä ihmiset kilvan huutaa miksi suomalaiset eivät kuluta.😂
Kommentit (41)
Kuluttaminen kuormittaa ympäristöä, siksi en kuluta. Kaikki mitä kaupasta poistaa on lisäkuormaa ympäristölle. Rahaa on tilillä vaikka kuinka paljon mille en keksi mitään käyttöä.
Terveyteni on huono. Olen jo elänyt yhden jakson elämästäni säästöjen varassa, ja pidän enemmän kuin todennäköisenä, että jossain vaiheessa se tulee toistumaan. Terveydenhuoltoa olen jo nyt joutunut ostamaan yksityiseltä puolelta (vaikka kuvittelisi, että julkisenkin puolen intresseissä olisi pitää minut mahdollisimman työkuntoisena mahdollisimman pitkään). No, terveyspalvelujen osto tietysti on sitä toivottua kulutusta.
Kulutan tälläkin hetkellä. Penkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuluttaminen kuormittaa ympäristöä, siksi en kuluta. Kaikki mitä kaupasta poistaa on lisäkuormaa ympäristölle. Rahaa on tilillä vaikka kuinka paljon mille en keksi mitään käyttöä.
Maksullinen seksi voisi olla ekologinen palvelu mihin voisit rahaa käyttää? Kondomit on tietysti tehty lateksista mutta ei niin pienen määärän luonnonkumia käyttäminen eehkä valtava katastrofi ole.
Vierailija kirjoitti:
Kulutan tälläkin hetkellä. Penkkiä.
Ainii. Kulutan myös aikaa. Eli kulutukseni on huippuluokkaa
Säästän ympäristöä ja luonnonvaroja. Joka paikka on täynnä rojua. Haluan käyttää tavarat loppuun nnen, kuin ostan uusia.
EI huvita. Tavaraa on jo ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tilillä 2,39 euroa ja ruokaa ehkä viikonlopuksi jos hyvä tuuri käy. Siinä ehkä se suurin syy.
Samoin täällä. Terveisin entinen persu. 👹
Kulutan aivan kuten ennenkin. Ei mun tarpeet tai mielihalut ole mitenkään riippuvaisia Suomen taloudellisesta tilanteesta enkä ala ostelemaan turhia tavaroita vain koska joku ekonomisti niin haluaa.
Päätettiin odottaa niin kauan kunnes hallitus vaihtuu niin vasta sitten hankimme asunnon ja uusimme autot ym . muut koneet. Näi epävarmassa ja heiluvassa hallitukseen kanssa ei uskalla kuluttaa. Enkä ole ainoa. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Kulutin tänään 35 e useamman päivän ruokaan! Meille tuo on yllättävän iso määrä, yleensä selviämme vähemmällä.
Ihan periaatteesta olen siirtänyt hamaan tulevaisuuteen kaikki ei aivan välttämättömät hankinnat.
Välttämättömämpien hankintojen osalta kirpputorin avautuminen lähistölle on ollut lottovoitto. Tarvitsin viimevuotisen suursiivouksen jälkeen varsinkin erinäisiä vaatteita käyttöikänsä päässä poisheitettyjen tilalle, ja keväällä löytyi kaikki tarvittava kesäksi muutamalla kympillä yhteensä. Tällä viikolla löytyi talvisempia vaatteita useampi kappale jälleen naurettavan halvalla. Talvikengät puuttuu, mutta taidan yrittää olla ilman. Viime talvena nostim vanhat risat talvikengät esille, mutta heitin menemään keväällä, kun missään vaiheessa ei ollut niin paljoa lunta, että niitä olisi tarvinnut.
Kulutan ainoastaan, vettä, ruokaa, sähköä ja vaatteita. En ole kiinnostunut kulutuksesta kulutuksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Säästämme, koska haluamme päästä Suomesta pois.
Sama, tavoite on muuttaa Thaimaahan.
Käyn lenkillä, teen kotitöitä, nukun ja istun koneella työ/vapaa-aikana. En kuluta tai tarvitse muuta.
En halua tuhlata mihinkään ylimääräiseen. Ei kenenkään pitäisi.
Tämän hallituksen käskystä en ainakaan kuluta euroakaan. Oikeistolaiset opettavat, että jokaisen täytyy pitää huoli vain itsestään. Sen mukaisesti säästän itseäni varten ja käytän ne rahat silloin kun minua huvittaa, tai jätän perinnöksi lapsilleni.
Tienaan 1900 e/kk ja kaikki mitä tulee, myös menee. 20 v työelämässä ja säästötilille olen saanut säästöön säälittävät 2000 euroa. T. Köyhä
Kulutan sitten kun on tarpeita jotka saa hoidettua kuluttamalla. Just nyt en ole vailla mitään.
Ostoslistalla taitaa olla muroja ja kuivattua persiljaa, joutavat odottaa seuraavaa kaupan tilausta. Eikä niillä tätä maata pelasteta.
Kokoomus lamaannutti talouden maalatessaan vaaliohjelmassaan huuruisia uhkakuvia Suomen katastrofaalisesta tilasta. Sitten kun päästiin valtaan niin otetaan enemmän velkaa kuin kukaan ikinä ja jaetaan rahaa rikkaille. Jäljet jää siivottaviksi seuraaville hallituksille.
Niin, ja jatkan vielä, että toimittajien kannattaisi varautua myös. Aika moni kun ensimmäisenä työttömäksi jäädessään peruu lehtitilaukset.