Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi itsemurhasta puhuttaessa mennään niin vakavaksi?

Vierailija
26.09.2025 |

Vaikka siis esim keskusteluaiheenakin, miksi enemmistö ei pysty puhumaan siitä samalla tavalla kuin vaikka love islandin hupsuista blondeista

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on empaattinen eliö ja tuo aihe herättää empatiaa, surua ja myötätuntoa ja nämä tunteet ovat psykologisesti painavampia kuin vaikka huvittuneisuus reality-bimboista. Siksi keskustelun sävy muuttuu vakavaksi, koska se on raskaampaa ja ihminen pyrkii yleensä menemään sieltä mistä aita on matalin.

Huutista, sanopa ensimmäinen lause Purralle

Vierailija
22/25 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema on jo luonnostaan surullinen asia.Puhumattakaan siitä että on ihmisiä jotka on tehneet noin lopullisen päätöksen riistää itseltään henki.On vaikka ollut asiat niin huonosti ja on kokenut ettei tilanteesta ole muuta ulospääsyä.Esimerkkinä jos yhteiskunta paskoo päälle eikä apua saa mistään.Esimerkiksi.Se on surullista ja vakavaa.Oli kyseessä sitten kuka tahansa.Myös se itsemurhan tehnyt henkilö on jonkun/joidenkin ihminen.Isä,äiti,sisko,veli,ystävä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin päättää omasta elämästä ja valinnoista. Itsemurhan lisäksi tapahtuu laajennettu itsemurha joka sekin on suosittu muoto lähteä. Laajennetussa itsemurhassa otetaan mukaan itsensä lisäksi ainakin yksi tai useampi henkilö. 

Vierailija
24/25 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn kyllä puhumaan asiallisesti aiheesta, mutta kun tuntee kaksi im tehnyttä, niin ei paljon hymyilytä. 

Ja tekotavasta riippuen, ei se jälkikään ole mitään mielekästä katsottavaa. Naapuri nimittäin ampui itsensä haulikolla. 

Vierailija
25/25 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistöä aihe ahdistaa eivätkä osaa suhtautua, läpänheitto vakavalla asialla on heille kauhistus, varmaan pitävät jotenkin hulluna.

Oon pari ihmistä elämäni aikana tavannut, kenen seurassa on saanut heittää tosi tummaa huumoria ja itsemurhaa sivuttiin joka päivä, yleensä kevyellä komiikalla.

Minä, sekä ne kummatkin ovat itse koittaneet ja menettäneet ihmisiä oman käden kautta, itsekin heitän yrityksestäni aika rankkaa läppää.

Jos mä vastaisin vaikka pomon aamu tervehdykseen "oispa mahtava sää kuolla tänään" niin voisi ihmetellä pitääkö olla huolissaan mutta kaveri vastais vaan iloisen hymyn kera "eikös, joko mennään hyppäämään".

Ei tätä ihan joka seurassa voi harrastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän