Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa kunnalliset työllisyyspalvelut turhia

Vierailija
26.09.2025 |

Samaa skeidaa kuin TE-palvelut. Luvataan suunnitelmaa ja sitten täysi vuosien hiljaisuus.

Sanoivat tammikuussa kun ilmoittauduin että kohta tulee työllistymissuunnitelmaa, odottele pari viikkoa.

No kohta on vuosi lopuillaan eikä mitään kuulu. Koko touhu täyttä teatteria.

Omilla työhakemuksilla ei edes yhtä haastattelukutsua (tuta-inssi), haettu jopa Arnoldsiin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut teollisuuteen kokoonpanijaksi? Siellä on paljon virkaheittoja inssejä töissä. Kuten monen muunkin alan työttömiä, Siitä vaan katselemaan oman alueen vuokrafirmojen tarjontaa.

Saako kysyä paljonko on ikää? Mullekaan ei ole tehty uutta työllistymissuunnitelmaa tammikuun jälkeen. Tosin minä täytin loppukesäsät 60v eli tuskin sellasta enää tuleekaan. Olin myös kesällä töissä pari kuukautta. Nyt kun odottelen seuraavaa eli ensimmäistä päivärahaa työllistymisjakson jälkeen saa nähdä joko työkkäristä otetaan yhteyttä. Tai tekeekö ne vaan uuden kasvottoman päätöksen päivärahan jatkamisesta.

Lain mukaan se suunnitelma pitää tehdä. Sinulla 60 v täyttänyt on vielä muutamia vuosia jäljellä eläkeikään, joten niitten on lain perusteella suhun oltava yhteydessä.

Olihan

Senkun menet opiskelemaan mikä estää hopihopi

Vierailija
22/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän on merkittävää "aivovuotoa", kun ne nuoret, reippaat, kielitaitoiset ja varsinkin korkeakoulutetut lähtevät maasta sankoin joukoin ulkomaille. hys hys

Toinen asia sitten on, että sellaisella ammattitaidolla, jolla voi OIKEASTI auttaa työtöntä, on kysyntää myös yksityisellä sektorilla paljon paremmalla palkalla. Tarkoitan myynti- ja markkinointiosaamista jota tarvitaan, kun pitäisi myydä se työttömän työpanos markkinoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku kunnissa noissa suojatöissä työskentelee tiettyjen sukujen edustajat tilaavat kavereiltaan konsultti palveluita ja huu haa kursseja. mikään ei ole muuttunut te  suojatyö paikkojen ajoista ainoastaan tua henkilöstö nyt voidaan valita kunnissa  10 luokan pudokas kavereiden kaimoista.

Vierailija
24/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillähän on merkittävää "aivovuotoa", kun ne nuoret, reippaat, kielitaitoiset ja varsinkin korkeakoulutetut lähtevät maasta sankoin joukoin ulkomaille. hys hys

Toinen asia sitten on, että sellaisella ammattitaidolla, jolla voi OIKEASTI auttaa työtöntä, on kysyntää myös yksityisellä sektorilla paljon paremmalla palkalla. Tarkoitan myynti- ja markkinointiosaamista jota tarvitaan, kun pitäisi myydä se työttömän työpanos markkinoille.

Kortistossa on aivoja satoja tuhansia, ei niiden muutaman nuoren(naisen) seikkailut muuta mitään eikä ole muusta kuin syntyvyydestä pois. Joka on toki sinänsä tärkeä menetys.

Vierailija
25/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut teollisuuteen kokoonpanijaksi? Siellä on paljon virkaheittoja inssejä töissä. Kuten monen muunkin alan työttömiä, Siitä vaan katselemaan oman alueen vuokrafirmojen tarjontaa.

Saako kysyä paljonko on ikää? Mullekaan ei ole tehty uutta työllistymissuunnitelmaa tammikuun jälkeen. Tosin minä täytin loppukesäsät 60v eli tuskin sellasta enää tuleekaan. Olin myös kesällä töissä pari kuukautta. Nyt kun odottelen seuraavaa eli ensimmäistä päivärahaa työllistymisjakson jälkeen saa nähdä joko työkkäristä otetaan yhteyttä. Tai tekeekö ne vaan uuden kasvottoman päätöksen päivärahan jatkamisesta.

Miksi tämä on saanut alapeukkuja? Kokoonpanijoita on edelleen teollisuudessa ja jotkut tekee asentajan nimikkeellä samaa hommaa. Sellaisena itsekin työllistyin kesäksi. Tiedän mistä puhun. Enkä ollut Ukissa autotehtaalla ;D

Silmät auki ja ktselee vähän laajemmin myös niitä lattiatason hommia. Mun lähimmät työkaverit oli dippainssejä joille ei ollut auennut uraa omalta alalta.

Vierailija
26/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-palvelun ihrapersetädeistä pitäisi irtisanoa 3/4. Täysin turhaa työtä - jos tuota nyt edes työksi voi sanoa.

Vierailija
27/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä on saanut alapeukkuja? Kokoonpanijoita on edelleen teollisuudessa ja jotkut tekee asentajan nimikkeellä samaa hommaa. Sellaisena itsekin työllistyin kesäksi. Tiedän mistä puhun. Enkä ollut Ukissa autotehtaalla ;D

Silmät auki ja ktsel

Koska niitä työpaikkoja ei ole ja jos olisi ne menee ruskeille valtion maksaessa niille palkkatuen.

Vierailija
28/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla kiitollinen jos joku ei kysele aikuisen ihmisen perään, kuin pikkulapsia holhottaisi. Se suunnitelma ei ole työpaikka tai tulevaisuus. Se pitää etsiä itse tai keksiä omaa tekemistä harrastusta, oma aikataulu jne. Ellei verkostoidu.

Vierailija
29/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimisto on olemassa vain sen vuoksi että se toimii kumileimasimena ja yrittää saada ihmiset kiinni siitä jos joku unohtaa kuitata hakemansa "työmahdollisuudet" Mitään hyötyä työttömälle tuosta byrokraattisesta toimistosta ei ole.

Vierailija
30/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin puolitoista vuotta ilman yhteydenottoa, olin tyytyväinen. Hae vaan töitä ihan itseksesi, parempi niin kuin hakea pakolla paikkoja joita ei ole 

Vierailija
31/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kivaa jos joku selittäisi mihin nykyaikana tarvitaan TE-toimistoa? Etenkin kun ei ole töitä.

Kyttäämiseen ja kyykyttämiseen! 

Aina voi toivoa, että työtön tekee jonkun virheen, ei hoida jotain hommaa ajoissa tms., jolloin voidaan lätkäistä hänelle karenssi.

Työttömänä olemisesta halutaan tehdä mahdollisimman epämukavaa. Näin haluavat ne, jotka uskovat, että kyllä tekevälle aina töitä löytyy.

Vierailija
32/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmät auki ja ktselee vähän laajemmin myös niitä lattiatason hommia. Mun lähimmät työkaverit oli dippainssejä joille ei ollut auennut uraa omalta alalta.

Mulla on se kokemus, että lattiatason hommiin ei korkeakoulutettuja oteta. Olen kyllä hakenut, mutta en ole päässyt. Ehkä muillakin on, ja siitä ne alapeukut tulee. 

Ymmärrettävästi työnantaja ajattelee, että jos se korkeakoulutettu saa oman alan töitä, se lähtee heti, joten ehkä ei kannata valita sitä, koska joutuu sitten hoitamaan rekryruljanssin uudelleen.

Vierailija
33/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärin laman aikaan työkkäristä sentään oli hyötyä. Olin silloin työttömänä, mutta sain sieltä pari pätkäduunia, jotka ilolla otin vastaan.

Nyt on täysin turha pulju. Hakuvelvoite pitäisi purkaa, koska se on johtanut siihen, etteivät työnantajat edes uskalla ilmoitella paikoista. 

Vierailija
34/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä TE palvelut ovat yhtä turhanpäiväistä satubalettia ja monimutkaista tyhjää koreografiaa, mitä esitetään silmänlumeeksi, jotta näyttäisi siltä, että ihmisiä yritetään saada töihin. Jo vuosia ollut yhtä ala-arvoista sirkusta koko homma.  Nuokin resurssit voisi suunnata ihan oikeiden työpaikkojen luomiseen, nyt systeemi työllistää vain tuon TE-palvekyjen henkilökunnan.

Vierailija
35/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nämä TE palvelut ovat yhtä turhanpäiväistä satubalettia ja monimutkaista tyhjää koreografiaa, mitä esitetään silmänlumeeksi, jotta näyttäisi siltä, että ihmisiä yritetään saada töihin. Jo vuosia ollut yhtä ala-arvoista sirkusta koko homma.  Nuokin resurssit voisi suunnata ihan oikeiden työpaikkojen luomiseen, nyt systeemi työllistää vain tuon TE-palvekyjen henkilökunnan.

Potemkinin kulissit valtion ja kuntien velkojia ja eu:ta varten

https://fi.wikipedia.org/wiki/Potemkinin_kulissit

Aikalaistarinat kertovat, että paikoin pystytettiin jopa tyhjiä julkisivuja alueen vaurauden merkiksi ja kansalaisia ja koululaisia määrättiin pukeutumaan parhaimpiinsa ja tulemaan tienvarteen tervehtimään keisarinnaa. Paikallisviranomaisten tarkoitus oli Potemkinin kulisseilla miellyttää valtaa pitäviä antamalla alueensa kehityksestä ja kansan hyvinvoinnista todellisuutta parempi kuva.

Vierailija
36/36 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärin laman aikaan työkkäristä sentään oli hyötyä. Olin silloin työttömänä, mutta sain sieltä pari pätkäduunia, jotka ilolla otin vastaan.

Nyt on täysin turha pulju. Hakuvelvoite pitäisi purkaa, koska se on johtanut siihen, etteivät työnantajat edes uskalla ilmoitella paikoista. 

Oli niiden tarkoitus silloinkin vaan etsiä syytä karenssille. Sillon oli edes pätkätöitä, nyt ne menee muuttajille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi