Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita työttömiä, jotka ovat käytännössä lopettaneet työnhaun?

Vierailija
26.09.2025 |

Koska siitä ei synny mitään tulosta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea?

Vierailija
2/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda taktiikkaa ja kehitä jotain muuta. Ole yhteydessä eri tahoihin jotka voivat auttaa työllistymisessä, esim. työkkärit sun muut.

Laita sähköpostihakemuksia, soittele, käy kysymässä työtä, kysy ihmisiltä, verkostoidu tai mitään vaan. Käytä mielikuvitusta.

Älä missään nimessä anna periksi, sillä jäät jalkoihin ja todennäköisesti pysyt siellä, asemaasi aletaan myös todennäköisesti hyväksikäyttämään monelta teri aholta.

Muistakaa ihmset että työttömyys on valtava bisnes eikä työkkärin tai muiden käsienheiluttajien ja kurssittajien taroituksaan ole työllistää, mitä he sitten tekisivät jos ihmisillä olisi työtä? Nuo edellämainitut tahot ovat olemassa vain heitä itseään varten..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda taktiikkaa ja kehitä jotain muuta. Ole yhteydessä eri tahoihin jotka voivat auttaa työllistymisessä, esim. työkkärit sun muut.

Laita sähköpostihakemuksia, soittele, käy kysymässä työtä, kysy ihmisiltä, verkostoidu tai mitään vaan. Käytä mielikuvitusta.

Älä missään nimessä anna periksi, sillä jäät jalkoihin ja todennäköisesti pysyt siellä, asemaasi aletaan myös todennäköisesti hyväksikäyttämään monelta teri aholta.

Muistakaa ihmset että työttömyys on valtava bisnes eikä työkkärin tai muiden käsienheiluttajien ja kurssittajien taroituksaan ole työllistää, mitä he sitten tekisivät jos ihmisillä olisi työtä? Nuo edellämainitut tahot ovat olemassa vain heitä itseään varten..

Olen tehnyt nuo kaikki ja käynyt jopa uravalmennuskurssin.

Ap

Vierailija
4/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljää paikkaa pitäisi hakea kuukaudessa. Tosi harvoin tulee mitään oikeasti haettua. Ilmoittelen vain, että olen laittanut avoimia hakemuksia. Kun laittaa sata hakemusta ja vain muutamaan tulee edes se kielteinen vastaus niin melko turhaa hommaa se hakeminen on.

Vierailija
5/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on strategi ja vieläpä luova (mielikuvituksen käyttö) niin noita lahjoja kannattaa käyttää kyllä ihan muihin asioihin kuin työpaikan jahtaamiseen. 

Kun tarjolla on lähinnä pelkkiä entry-positioita niin hakemukseni ovat myös entry-tasoa. 

Vierailija
6/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin joutaa myös lopettaa tuet. 

Vierailija
7/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työttömät on yhtä laiskoja ja saamattomia. Menisitte töihin oikeesti. 

Vierailija
8/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkään sinä jaksaisit tehdä turhalta tuntuvaa työtä?

Vierailija
9/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö sitten paremmin työpaikka? Jos kyllä, niin sopii mulle. 

Ap

Vierailija
10/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, että miten voit muka lopettaa työnhaun, kun sitä valvotaan nykyään niin tarkasti? Minä aikakin raportoin ne neljä paikkaa kerran kuukaudessa ja virkailija ne tarkastaa.

Mikään useista koulutuksistani ei juuri nyt työllistä, enkä voi alkaa yrittäjäksi, koska luovan alan yrittäjyys vaatisi, että tuon esille osaamistani riittävän aktiivisesti ja kauan ja se tulkittaisiin jo nykysysteemissä itsessään yrittämiseksi, vaikka en edes perustaisi yritystä, enkä myisi, enkä tienaisi mitään. 

Olen siis periaatteessa passivoitu siten, että en voi tuoda esille osaamistani alalla, joka liittyy korkeimpaan ja pisinpään koulutukseni ja siihen mitä osaan parhaiten ja jonka myötä todennäköisimmin voisin lopulta itseni elättää. Sen sijaan haen töitä aloilta, joihin olen käynyt lyhyitä aikuisten pikakoulutuksia, sekä töitä joihin ei vaadita koulutusta. Työllistyminen vaikuttaa tällähetkellä hyvin epätodennäköiseltä.

Vierailija
11/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin joo, mutta sain yhtäkkiä kaksi työtarjousta entisiltä työpaikoilta. Onko talous elpymässä?

Vierailija
12/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiinnostaisi tietää, että miten voit muka lopettaa työnhaun, kun sitä valvotaan nykyään niin tarkasti? Minä aikakin raportoin ne neljä paikkaa kerran kuukaudessa ja virkailija ne tarkastaa."

Siten, ettei ole voimassa olevaa työnhakusuunnitelmaa eikä myöskään työnhakuvelvoitetta.

Ap

Vierailija
13/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmoja on nihkeä valikoima. Ja työaika voi olla pitkä. Sää kylmä, välimatkat. Ehkä osa joutuu keksimään omaa bisnestä, jonka aloitus voi olla vaikeaa? Tai sitten ei ole mitään.

Vierailija
14/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän seuraavaksi 63. Olen hakenut ja saanut OVE -eläkkeen. Minun pitää hakea yhtä paikkaa kuukaudessa. Minua ei halua palkata kukaan oikeisiin töihin oikealla palkalla.

En halua työkokeiluun, en palkkatukitöihin minimitunneilla en kuntoutukseen. 

Jättäisivät kokonaan rauhaan.

Vierailija
15/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän seuraavaksi 63. Olen hakenut ja saanut OVE -eläkkeen. Minun pitää hakea yhtä paikkaa kuukaudessa. Minua ei halua palkata kukaan oikeisiin töihin oikealla palkalla.

No mutta koko ajan on iltapäivälehdissä kuinka eläkeläiset tekevät 10 000 euron tiliä eläkkeensä rinnalla käydessään töissä ja mäcärillä tienaa 5000 euroa kuukaudessa. KOhta siis sinäkin olet kuumaa kamaa työmarkkinoilla.

Vierailija
16/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta koko ajan on iltapäivälehdissä kuinka eläkeläiset tekevät 10 000 euron tiliä eläkkeensä rinnalla käydessään töissä ja mäcärillä tienaa 5000 euroa kuukaudessa. KOhta siis sinäkin olet kuumaa kamaa työmarkkinoilla.

Ei kuusikymppisiä palkata mihinkään, vaikka lehti kirjoittaisi mitä romaaneja

Vierailija
17/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin jo pandemia-aikana. Nyt olen jo työkyvytön ja kuusikymppinen. TE-toimisto asetti minulle nolla hakua kuukautta kohti, ja viimeksi työkkäristä tai vastaavasta on soitettu 21 kuukautta sitten. Tilanne on selvä kummallekin osapuolelle. Työmarkkinatuki tulee yhä ajallaan.

Haluaisin kyllä töihin. Pidin sekä työstäni että siitä saamastani korvauksesta. 

Vierailija
18/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin jo pandemia-aikana. Nyt olen jo työkyvytön ja kuusikymppinen. TE-toimisto asetti minulle nolla hakua kuukautta kohti, ja viimeksi työkkäristä tai vastaavasta on soitettu 21 kuukautta sitten. Tilanne on selvä kummallekin osapuolelle. Työmarkkinatuki tulee yhä ajallaan.

Haluaisin kyllä töihin. Pidin sekä työstäni että siitä saamastani korvauksesta. 

Minäkin haluaisin töihin.

Ap

Vierailija
19/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 13 000 avointa työpaikkaa tälläkin hetkellä. Miksi ette mene töihin?

Vierailija
20/32 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 13 000 avointa työpaikkaa tälläkin hetkellä. Miksi ette mene töihin?

Luuletko, että ne on varattu vain työttömille? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä