Täytin juuri 50v. Voinko edelleen pyöristää ikäni "noin nelikymppiseksi"?
Eli tuohon nelikymppisyyteen, eli 49 ikävuoteen, eroa ei ole vasta kuin 1 täysi kuukausi...
Kommentit (36)
Sinähän olet jo reilusti kuudellella kymmenellä. Itsehän olen vielä nelikympipnen (pari viikkoa).
Vierailija kirjoitti:
Sinähän olet jo reilusti kuudellella kymmenellä. Itsehän olen vielä nelikympipnen (pari viikkoa).
Eilö ellellin kuulellellalyllelellä?
Nelikymppinen on 40-49v.
Olet viisikymppinen nyt, et noin nelikymppinen, koska olet jo siellä viiden kympin puolella... Eli jos haluat sitä noin sanaa välttämättä käyttää niin olet noin 50-vuotias viisikymppinen.
Olet viisikymppinen, tai vaihtoehtoisesti kuudennella vuosikymmenellä.
Nelikymppiset valitettavasti meni jo ohi.
Englanniksi "in his fourties" myös tarkoittaa ikälukuja jotka alkavat fourty-.
Sama toimii suomeksi. Olet nyt viiskybäinen seuraavat vajaa 10v.
Voit sanoa, mutta varaudu sääliviin katseisiin.
Mitamitamita sina kysya. Mina tayta 35 ja poyrista ika 14. Parta ola harmata ja hammas tipu muta sano ola rasmismi epaila mina ika.
Voit sanoa olevasi henkisesti vielä teini, vaikka kroppa onkin jo puolen vuosisataa vanha.
Pyöristää ja pöyristää. Pöyristyä.
Jep, kuudennella kymmenennellä. Samassa veneessä ollaan! Paitsi että mua ei haittaa olla 50.
Riippuu perspektiiviin laajuudesta. Jos keskustelet 200 vuotiaan kanssa niin voit.
Vierailija kirjoitti:
Mä pyöristän aina vähän ylöspäin, niin saan paljon kehuvia kommentteja 😘
Minä teen samoin. Olen 51v ja kerron iäksi olevani pian eläkeikäinen yli 60v ja voi sitä hehkutuksen määrää, mitä olen saanut. Udellaan, mitä syön, liikun, mistä ostan vaatteeni, hoidan ihoani. Ja mikä parasta, tästä tulee itselle niin hyvämieli ja todella, tunnen itseni paljon nuoremmaksi, melkein teinikäiseksi.
Mieleltäsi et ole aikuinen.