Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisena kuntosalilla, ongelma

Vierailija
26.09.2025 |

Olen aloittelija salilla. Olen nainen ja  pienikokoinen nainen vieläpä. Tämä on ongelma koska salilla jonne ostin jäsenyyden vuodeksi, näkemättä salia, on laitteet tehty isoille ihmisille. Olen 157cm että en ihan lapsen kokoinen mutta tänään yritin tehdä treenin ja vain kaksi liikettä niistä suunnitelluista kuudesta onnistui koska mittasuhteet ovat liian suuria, esimerkiksi scott penkissä ei mitään mahdollisuutta ollut vaikka sai säädettyä muttei tarpeeksi.

Voihan toki liikkeitä tehdä eri tavalla ilman penkkejä jne mutta itse haluaisin tuon rahan edestä käyttää laitteita. Pelkkiä painoja saa nostettua kotonakin. Leuanveto kahvat oli niin korkealla etten olisi tuolilla ylettänyt. Vatsarutistus laite jossa rulla tulee eteen, ei saanut rullaa oikealle tasolle vaan se tuli kaulaan väkisin. Vihaan normaaleja istumaan nousuja  ja olin odottanut että salilla pääsee laitteilla treenaamaan vatsoja niin eipä pääse.

Kysyin vielä työntekijältä saako säädettyä muuten ja hän sanoi että ei enempää saa ja että laitteet ovat ongelmallisia osalle kun ei ole tarpeeksi säätöä.

Miten tekisit itse tallaisessa tilanteessa? Onko mitään kikkoja miten voisi tehdä laite treenejä hyödyntämällä esimerkiksi jotain laitetta toiseen tarkoitukseen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisooko etupylly pyypyy, hyhhyh pahalle?

Ei mutta takapylly pyypyy senkin edestä, hyhhyh.

Vierailija
22/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin laitteissa teen niin että istun 10-20kg levypainon päällä, riippuen kuinka paksu levypaino on. Olen 150cm. 

Tämä on hyvä vinkki. Levypainon sijaan voisit myös hankkia kovan, paksun tyynyn tai istuinalustan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla jossa käyn scott-penkissä on ainakin säätö. Pitäisikö sun tosiaan ottaa opastuskerta, että saat hommasta irti koko rahan edestä? 

Vierailija
24/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salilla jossa käyn scott-penkissä on ainakin säätö. Pitäisikö sun tosiaan ottaa opastuskerta, että saat hommasta irti koko rahan edestä? 

Aloituksessahan luki että kysyin myös salin työntekijältä ja hänkin sanoi ettei ole enempää säätövaraa ja se on ongelmallista osalle käyttäjistä. AP 

Vierailija
25/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin laitteissa teen niin että istun 10-20kg levypainon päällä, riippuen kuinka paksu levypaino on. Olen 150cm. 

Tämä on hyvä vinkki. Levypainon sijaan voisit myös hankkia kovan, paksun tyynyn tai istuinalustan.

Joillakin saleilla niitä on tarjolla omaskin takaa. Itse on myös taitellut jumppa-alustoista.

Vierailija
26/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessahan luki että kysyin myös salin työntekijältä ja hänkin sanoi ettei ole enempää säätövaraa ja se on ongelmallista osalle käyttäjistä. AP 

Olin opiskelu aikoina salilla töissä ja mulle ei neuvottu kuin mistä löytyy vessapaperit ja imuri. En tiennyt laitteita hittojakaan. 😂

Vierailija
27/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman tässä pohdiskelen ihmettelen. Lähes 160 pituisena pitäisi onnistua lähes kaikkien salilaitteiden kanssa. Jospa aloittajalla on kädet poikkeuksellisen lyhyet ja jalat. Mutta, kuten tuolla jo mainittiinkin vapaat painot kannattaa pitää pääosassa. Apuliikkeissä sitten hilavitkuttimilla.

Vierailija
28/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin opiskelu aikoina salilla töissä ja mulle ei neuvottu kuin mistä löytyy vessapaperit ja imuri. En tiennyt laitteita hittojakaan. 😂

Miten tämä liittyy mihinkää?

Vierailija
29/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ketju oli kysymyksessä? Täällä voi olla joillakin kokemusta saman ketjun laitteista ja ideoita, mitä voisit tehdä. 

Vierailija
30/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy siihen, että salin työntekijä ei välttämättä tiennyt kaikista säätömahdollisuuksista, kun ap kysyi. Esim. siinä vatsalaitteessa rullan paikkaan voi yleensä vaikuttaa kahdella eri säädöllä.

Vierailija
31/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman tässä pohdiskelen ihmettelen. Lähes 160 pituisena pitäisi onnistua lähes kaikkien salilaitteiden kanssa. Jospa aloittajalla on kädet poikkeuksellisen lyhyet ja jalat. Mutta, kuten tuolla jo mainittiinkin vapaat painot kannattaa pitää pääosassa. Apuliikkeissä sitten hilavitkuttimilla.

"Pitäisi onnistua, lähes kaikkien." Ai että mua ärsyttää ihmiset jotka jaksaa pätee ja väitellä vaikka on selkee asia. On vaan pakko päästä sanomaan jotain vastaan. Siis minkä takia ap tulis tänne palstalle kirjottamaan ettei pysty käyttämään laitteita koska säädöt ei riitä jos se ei olis totta? Ja pyytämään vinkkejä miten vois muuten niitä käyttää? Mitä se hyötyis siitä? 

Vierailija
32/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy siihen, että salin työntekijä ei välttämättä tiennyt kaikista säätömahdollisuuksista, kun ap kysyi. Esim. siinä vatsalaitteessa rullan paikkaan voi yleensä vaikuttaa kahdell

No varmaan salin työntekijä olisi sanonut ettei tiedä/ole varma asiasta jos ei olisi osannut laitetta säätää. On kuitenkin osannut neuvoa että muillakin tätä ongelmaa esiintynyt.

Vierailija
33/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisen irtisanominen pitää katsoa niistä sopimusehdoista, ei voida sitä täällä ratkaista. Kysy joltakin pienikasvuisten foorumilta, niillä enempi kokemusta näistä. 

Vierailija
34/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No varmaan salin työntekijä olisi sanonut ettei tiedä/ole varma asiasta jos ei olisi osannut laitetta säätää. On kuitenkin osannut neuvoa että muillakin tätä ongelmaa esiintynyt."

Ihmiset eivät välttämättä tiedä sitä, että he eivät tiedä jotain. Salin työntekijä voi kuvitella tuntevansa säädöt, vaikka hän oikeasti tietääkin kahdesta säätömahdollisuudesta vain toisen.

Vierailija
35/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli pt valmentaja, ravitsemusterapeutti ja yksi niistä henkilöistä joka myös opastaa uusille asiakkaille laitteiden käytön. Uskon ettei ole opiskelija joka ei tiedä muuta kuin vessapaperin ja imurin sijainnin. AP

Vierailija
36/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisen irtisanominen pitää katsoa niistä sopimusehdoista, ei voida sitä täällä ratkaista. Kysy joltakin pienikasvuisten foorumilta, niillä enempi kokemusta näistä. 

157-senttinen ei ole mikään pienikasvuinen, vaan täysin normaalikokoinen nainen. Yleensä sen kokoisella ei ole kuntosalilla mitään ongelmaa laitteiden säätöjen kanssa, joten joko ap:n salilla on poikkeuksellisen huonosti säädettävät laitteet tai sitten työntekijä ei ole osannut opastaa ap:tä laitteiden säätämisessä.

N 160 cm, joka ei ole koskaan törmännyt vastaavaan ongelmaan, vaikka on käynyt lukuisilla saleilla.

Vierailija
37/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo täältä oli turha tulla kysymään mitään apuja. Ihmiset täällä on kuin kanoja, kotkottaa täytyy muttei tiedä edes mistä. TästäKIN asiasta jo sanoin etten ole irtisanoutumassa mutta ei osata lukea kun kotkotus on tärkempää.

No tuli sentään pari järkevää kommenttia että voi laittaa jotain koroketta, niitä kokeilen, kiitos. :) AP

Vierailija
38/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pitäisi onnistua, lähes kaikkien." Ai että mua ärsyttää ihmiset jotka jaksaa pätee ja väitellä vaikka on selkee asia. On vaan pakko päästä sanomaan jotain vastaan. Siis minkä takia ap tulis tänne palstalle kirjottamaan ettei pysty käyttämään laitteita koska säädöt ei riitä jos se ei olis totta? Ja pyytämään vinkkejä miten vois muuten niitä käyttää? Mitä se hyötyis siitä? 

No näinpä. "Kyllä minä ap:ta pidempänä pystyn omalla salillani tekemään" wtf ihan oikeasti, kenen mielestä tällainen on järkevä kommentti kirjoittaa. 

Vierailija
39/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää joku muoti naisilla mennä persetrikoissa "salille treenaamaan"?

Vierailija
40/40 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää joku muoti naisilla mennä persetrikoissa "salille treenaamaan"?

Liittyy aiheeseen miten? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi