Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tyttöystävä olla narsisti?

Vierailija
25.09.2025 |

Antakaa esimerkkejä kuinka narsisti käyttäytyy parisuhteessa? Piilonarsisti!

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän haluun kommentoida asiaan jonkun verran perehtyneenä että lievästi autistisilla ihmisillä on erilaisia rajotteita joiden ylittäminen eli ärsykkeiden kerääntyminen voi johtaa autistiseen meltdowniin joka voi välittyä huutamisena/raivoamisena. Ne liittyy kehon tuntemuksiin ja muihin aistiärsykkeisiin. Toki sit niinku voi myös muita mt-ongelmiakin olla eli raivoaminen sinänsä ei kerro mitään ellei ole muita oireita. Ja naisilla voi kiireinen elämänvaihe horjutta hormonitasapainoa mikä voi sit saada aikaan vaikeuksia tunteiden hallintaan. Nämä ei tietenkään poissulje sitä että se olisi haitallista. Ja esim. huutaminen syyttävästi on aika huono merkki ihmisestä olipa mies tai nainen, eikä sellaista pidä sietää.

Vierailija
62/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itellä kokemusta vaan miehistä. Expuoliso josta erosin oli narsisti. Ja varmaa muitakin seurustelujuttuja. Mut varmaa paljo samaa oli mies tai nainen. Olikaan joskus juttu jossain että nainen pystyy paremmin tai pitempään piilottaa narsistisia piirteitä. Mut sit kun paljastuu voi olla pahempi kuin mies. Oikutteleva luonne eli jos asiat ei mene niin kuin prinsessa haluaa tulee kova draama. Kehittelee muutenki draamaa tyhjästäkin. Raivoaminen myös naisilla yleistä. "

tähän kommenttina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä narsissi?

Vierailija
64/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin some ja thirst trapit naisella on jo  mielestäni narsismin piire.

Ei välttämättä ole narsisti, mutta ikävää katsottavaa kun tissit ja tatskat vähän siellä täällä. Heikko omatunto?

Vierailija
65/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä narsistikin osaa pyytää anteeksi, jos kokee hyötyvänsä ja saavuttavansa ylemmän aseman näin. Oikein teatraalisesti ja suureleisesti pyysikin, mutta ei ikinä niitä asioita joita pitäisi. Minun entinen miesystäväni pyysi anteeksi asioita, joilla ei ollut väliä. Kuten se, että muka vahingossa unohti kenkäni ulos pakkaseen. Tiputti uuden puhelimeni (tahallista) ja kun "unohti" hakea minut mökille, kun olin jo lähdössä kävelemään useamman kilometrin takaisin kotiin bussipysäkiltä. Mutta oikeita asioita ei ikinä, ei niitä miljoonaa kertaa kun pahoitin mieleni hänen teoistaan. Sanat ja teot olivatkin usein ristiriidassa. Tästä otin opikseni, katso aina tekoja!! Jos jotakin hyvää sain osakseni, se oli pakko nollata satuttamalla tai vähättelemällä minua tai huomiota. Sain olla onnellinen vain hänen kauttaan. 

Yksi hänen mieliharrastuksistaan oli aikani haaskaaminen, odotin milloin mitäkin. Yleensä kun piti lähteä jonnekin tai vastausta viestiin. Hän jopa laittoi viestejä, että tiedätkö mitä... Tai saako sanoa... Tai muuta jonninjoutavia, joka pakotti odottelemaan useamman viestin ajan mitä asia koskee. Aargh... Vieläkin raivostuttaa  Kaikki se hukkaan heitetty aika. Kerran ilmoitti ettei ehdi näkemään kahteen viikkoon, kun täytyy siivota. Olin vain että selvä ja siihen se suhde pian päättyikin kun sain tarpeeksi pettämisistä ja muille viesteilystä. Toisia naisia oli ja meni. Yksinkertaisin makuuhuoneessa piileskelijä jäi kuvioihin palvomaan ja palvelemaan narskua, onnea heille. Vaikka olin minäkin tyhmä, haaskasin aikaani vielä vuoden senkin jälkeen kun näin mikä on miehiään.

Minun piti jopa odottaa hänen tunteidensa syvenemistä yli vuosi, jotta voisi päättää haluaako olla kanssani. Tämä oli oikeastaan paras, koska kerran hermostuin niin kovasti että sanoin ettei sinulla mitään tunteita ole olemassakaan, ettei ymmärrä mitä tarkoittaa välittää toisesta. Taisi olla alitajuinen reaktio ennenkuin ymmärsin, mikä hän on. Voi sitä loukkaantumisen määrää, ei siitä mitä sanoin vaan siitä kun kehtasin arvostella häntä  :D 

Vierailija
66/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti hakee kaikista eniten kontrollointia koska kokee pohimmillaan häpeää. Oikeastaan kaikessa missä narsisti voi vaikuttaa niin hän haluaa tehdä sitä. Päättää yhteisen ajan, tekemisen, lähipiirin, ruoan, rahankäytön, ulkonäön jne. Narsisti voi siten suhteen aikana alkaa rajoittaa esimerkiks ketä näet ja pikkuhiljaa karsii ihmisiä sun ympäriltä. Jos on kovin miellyttäjä niin voi helposti taipua sellaiseen manipulaatioon missä antaakin toisen kävellä yli ja ympäri kun omia rajoja ei ole. Narsisti ei yleensä tee kompromisseja. Tavallisesti ihminen asettaa omat rajat kaikkeen elämään ja hyvinvointiin liittyvästä jollon huomaa kun joku yrittää tulla niiden läpi eikö anna sen tapahtua. Tää vaatiikin jokaselta sitä omaa kykyä sanoa ihmisille ei. Tossukoita ne narsistin kohteen eniten on, mut kyllä narsistit voi huomaamattakin lipsua rajoja pitelevän ihmisen elämään ja tuhota tämän elämän.

Vierailija
67/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää. Monesti ovat esillä pärställään ja hakevat kaiken laista huomiota kaikkialla.

Vierailija
68/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tajuntaasi löydy hiukan realistisempia diagnooseja.

Vierailija
69/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sulle, kuulostaa ihan hirveältä ja ärsyttävältä.

Ja narsisti pitää kyllä just sen anteeksipyynnön teatraalisennesityksen juuriki just siitä asiasta mikä ei ollut se oleellinen asia. Eli osaavat juu pyytää anteeksi mut ei siitä asiasta mikä on se oleellinen, eivätkä sit kohtaa sitä omaa mokaansa vaan kiertävät sen jollain toisella asialla

Ja just tuo että teoissa "unohtavat" yhteisiä asioita toistuvasti, tai pitävät järkyttävän loukkaantumis esityksen pienestäkin asiasta mitä teet  (joskus vaikka asiassa oikeasti sinun olisi pitänyt alunperin loukkaantua. Tossa ajanhaaskauksessa lopulta on kyse vallasta.

Vierailija
70/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin tunnistaa siitä, että tämä ei tottele, kun käsket selvästi tekemään jotain tai kiellät jotain vaan alkaa väittämään vastaan tai pyytämään perusteltuja. 

Mutta miksi jonkun tasavertaisen ihmisen pitäisi totella toista?

Vierailija
71/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lemmikkieläimiä niin saattavat muuten laiminlyödä niiden hoitamisen kokonaan kun omat menot ja elämäntyyli tärkeämpiä. Sama lapsille. Eivät siis kanna vastuuta.

Vierailija
72/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiat tehdään kuten hän haluaa tai niitä ei tehdä ollenkaan. Hän on oikeassa. Sinä olet väärässä. Olet huonompi, ja syyllinen yleensä kaikkeen pahaan. 

Kaikki narsistit eivät huuda tai ole suoraan komentelevia, vaan osaavat saada tahtonsa läpi pehmeästi painostamalla ja jos sekään ei auta, heittäytyvät lopuksi martyyreiksi. 

Tämä on kai ns. julkinarsistin kuvaus?

Kaverini miehet on olleet tuollaisia, kun taas kaveri itse on piilonarsistin piirteinen ja manipuloi ihmisiä uhritarinoillaan toimimaan hänen ympärillään ikään kuin hovina. Eli ei käske suoraan, vaan toimii niin, että ihmiset alkaisivat säälimään ja pomppisivat sen vuoksi hänen pillin tahtiin. Muiden asioita hän ei huomioi eikä osoita empatiaa, vaan odottaa sitä pelkästään itselleen. 

Samaa mieltä. Huomattavasti vaikeampaa huomata kuin julkinarskun toiminta, varsinkin kun on muotia uhriutua. Miehillä tämä on vähän vaikeampaa, koska sitä estää ironisesti tämä toksinen maskuliinisuus toisten miesten taholta, eli miehen tulee kestää kuin mies, älä pillitä ym. Uhriutuvaa miesnarsistia ei oteta vakavasti ja uhriutuva mies kärsii tästä aina itsekkin.

Ehkä uhriutuminen on vaikeampaa miehillä, mutta toisaalta voimakkaasti narsistiset päihderiippuvaiset (narsistisuus kuuluu riippuvuussairauteen) miehet(kin) ovat uhriutumisen mestareita.

Vierailija
73/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhteessa on niin pahoja ongelmia, että epäilet kumppaniasi narsistiksi, niin onko syytä jatkaa sellaista suhdetta (varsinkin, jos toinen ei ole valmis muuttamaan käytöstään)?

Vierailija
74/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni meni sellaisen naisen kanssa naimisiin (ja tuloksena minä). Nainen tosin esitti normaalia/herttaista siihen asti, kunnes minä olin 5 v. Aika pitkään pystyvät näyttelemään, jos on halu/kannustin näytellä. 

Vierailija
75/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä ei ole kukaan koskaan tavannutkaan ihmistä jolla on narsismi diagnoosi. 

Vierailija
76/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Naisen tehtävä on keskittyä itseensä ja lapsiinsa, miehen tulee keskittyä naiseen. Jos mies etsii naisesta huomiota itselleen hän on äidinkaipuussa ja tuollainen suhde ei ole "parisuhde" vaan joku perversoitunut äidinpanosuhde.

Narsistinaisilla ne omat huomion tarpeet ja miessuhteet menee lasten edelle. 

Niin menee. Myös narsistimiehillä omat tarpeet ja halut menee kaikkien, myös omien lasten, edelle.

Vierailija
77/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin tunnistaa siitä, että tämä ei tottele, kun käsket selvästi tekemään jotain tai kiellät jotain vaan alkaa väittämään vastaan tai pyytämään perusteltuja. 

Ei aikuista ihmistä käsketä tekemään jotain. Omat rajat kyllä asetetaan ja niistä ei tarvitse joustaa. Jos joku ei kunnioita sun rajojasi, ei he automaattisesti ole narsisteja. 

En ole narsisti, ihan tutkitusti vuosien terapialla en ole narsisti, mutta mua aikuista ihmistä ei kukaan käske tekemään yhtään mitään. Kaikista vähiten mun puoliso. Sen verran pitää kunnioitusta olla parisuhteessa, ettei mihinkään tuollaisiin valtaleikkeihin lähdetä. Käskeminen ja kieltäminen on juuri valtaleikkejä. 

Vierailija
78/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäseen kysymykseen että voiko tyttöystävä olla naristi niin kyllä, kyllä voi olla.

Vierailija
79/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni meni sellaisen naisen kanssa naimisiin (ja tuloksena minä). Nainen tosin esitti normaalia/herttaista siihen asti, kunnes minä olin 5 v. Aika pitkään pystyvät näyttelemään, jos on halu/kannustin näytellä. 

kuulostaa siltä että tullut joku ihan muu sairaus ku noin pitkään salannut

Vierailija
80/88 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu nainen on piilonarsisti. Naisen instagramissa perhekuvat ovat sellaisia, että niissä on vaan nainen ja pariskunnan kaksi poikaa tai jossain kuvassa pelkästään kaksi poikaa. Naisen miestä ei näy missään kuvassa. Naisen mies on lyhyt ja pyöreä, luulen että nainen jotenkin häpeää rumaa miestään niin siksi miestä ei oteta mukaan instassa julkaistaviin kuviin.    

Voihan se mies olla kieltänyt kuviensa julkaisun.