Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon välittäjät, mikä niitä vaivaa?

Vierailija
25.09.2025 |

Etsin itselleni uutta asuntoa, välittäjiä ei tunnu kiinnostavan lainkaan ostava asiakas. Viesteihin vastataan nihkeästi, saa kysellä useamman kerran perään saadakseen vastauksen johonkin asiaan. Sähköposteissa on suoranaista vi*****lua havaittavissa. Itse haluaisin nopeasti löytää uuden asunnon, mutta välittäjät jarruttavat tätä nyt kovasti. En itse haluaisi välittäjää myymään asuntoani, joka ei vastaa kiinnostuneiden kyselyihin tai käyttäytyy töykeästi. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä kyselet ja miten? Me olemme ostannet elämämme aikana seitsemän asuntoa. Olen mennyt näytölle ja jos asunto on kiinnostanut, olen pyytänyt lähettämään taloyhtiön tilinpäätöksen, taseen, korjaushistorian sekä -suunnitelman sähköpostiini. Ellei niitä ole saanut mukaansa jo saman tien.

Aina ovat lähettäneet kaiken pyytämäni jo samana päivänä. Ehkä et vaikuta potentiaaliselta ostajalta tai käyttäydyt muuten oudosti.

Mitä niillä taloyhtiön papereilla tekee jos tarjousta ei suostu välittäjä vastaanottamaan?

Vierailija
22/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että mihinkään kyselyihin ei vastata. Sovi suoraan näyttö ja kysy siellä

Tämä. Ei kannata tosiaan typistää itseään 4 vuotiaan kyselykauteen vaan sopia näyttö ja näyttää, että olet oikeasti ostoaikeissa liikeellä. 

Ei tämä. Jos kyselyssä on jotain oleellista, niin miksi tuhlata aikaa kun sama pitäisi selvitä muutaman minuutin viestin näpyttelyllä. Esimerkiksi talotekniikasta välittäjät eivät pääsääntöisesti kirjoita myynti-ilmoituksiin juuri mitään ja jos niihin liittyvissä asioissa on jotain sellaista mitä itse joko haluaa tai ei ainakaan halua, on käsittämätöntä että jokaisen asiaa selvittävän tulisi käydä itse se paikan päällä toteamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjät muistuttaa todella paljon entisajan autokauppiaita arrogantilla agressiivisella käytöksellä. Joku mainitsi jo renkaanpotkijat, eli välittäjät kokee että on ostajia jotka voi suoralta kädeltä leimata ajanhaaskaukseksi. Pahinta myrkkyä on asialliset kysymykset puhumattakaan siitä että koittaisi tinkiä.

Vierailija
24/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että mihinkään kyselyihin ei vastata. Sovi suoraan näyttö ja kysy siellä

Tämä. Ei kannata tosiaan typistää itseään 4 vuotiaan kyselykauteen vaan sopia näyttö ja näyttää, että olet oikeasti ostoaikeissa liikeellä. 

Ei tämä. Jos kyselyssä on jotain oleellista, niin miksi tuhlata aikaa kun sama pitäisi selvitä muutaman minuutin viestin näpyttelyllä. Esimerkiksi talotekniikasta välittäjät eivät pääsääntöisesti kirjoita myynti-ilmoituksiin juuri mitään ja jos niihin liittyvissä asioissa on jotain sellaista mitä itse joko haluaa tai ei ainakaan halua, on käsittämätöntä että jokaisen asiaa selvittävän tulisi käydä itse se paikan päällä toteamassa.

Välittäjän tehtäviin ei kuulu teknisten asioiden selvittäminen ainoastaan rahastus siitä välistä.

Vierailija
25/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lama moni lkv näkee nyt suoranaista nälkää ansaitusti hih.

Vierailija
26/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa peilata myös omaa käytöstään, vaikutat aika hyökkäävältä. 

Ei tarvitse, en käyttäydy huonosti muita ihmisiä kohtaan enkä ole myöskään hyökkäävä. Taidat olla yksi niistä välittäjistä jotka käyttäytyvät huonosti asiakkaita kohtaan.

Vierailija
27/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes maksaa välittäjälle tuhansia kun oikotiellä voi mainostaa asuntoaan itse  ihan ilmaiseksi.

Vierailija
28/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä etsin asunto n. vuosi sitten ja yksi välittäjä oli, jonka kanssa sovin asuntonäytöstä (henkilökohtainen aika). Ekana välittäjä oli myöhässä (no, se ok), sinne alkoi kertyä porukkaa ja lopulta kun välittäjä tuli, meitä oli neljät katsojat yhden rivarikolmion näytöllä yhtä aikaa. Itse olen hiljaisempi tyyppi ja en saanut suun vuoroa koko näytöllä. Kävin vielä saman välittäjän toisella näytöllä ja ihan sama juttu. Siellä piti olla katsojat minua ennen ja minulle sitten puoli tuntia varattu. No, hänellä oli ulkopuolella kyltti näytöstä niin sinnehän tuli porukkaa ja ne edellisetkään eivät lähteneet eli en saanut rauhassa taaskaan keskustella ja katsella kun tupa oli täynnä pölinää ja jengiä.

Ärsyttävää. Minusta, jos ei ole yleinen näyttö kyseessä vaan pyydetty oma näyttö ja saatu aika niin ei mitään mainoskylttejä näytöstä pihalle, edelliset ulos - heidän aika on loppu ja ovi lukkoon. Saa käyttää.

Sinähän varsinainen uniikki lumihiutale olet. Onko tullut mieleen, että kiinteistönvälittäjällä on muutakin tekemistä kuin järjestää sinulle henkilökohtaista palvelua? 

Vähän sama kuin vuokrasin aikoinaan itse yhtä asuntoamme Helsingin keskustassa elokuussa, kun opiskelut olivat alkamassa ja oli sesonkiaika. Näytölle tuli nainen, joka kyseli kaikkea asiasta ja asian vierestä. Moitti lähes kaikkea asunnossa ja yritti tinkiä. Sanoin sille, että ikkunalaudalla on lista halukkaista, uusista vuokralaisista, jossa on jo ainakin 20 nimeä. Voi sitä uniikin lumihiutaleen silmienpyörittelyä, kun lähti vähän äänin menemään.

Vierailija
29/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloa kun ostaa, on hyvä nähdä asiakirjat ja mahdolliset kuntokartoitukset ensin, olisi tullut minullekin monta turhaa käyntiä ja hukattu vaan toistemme aikaa turhalla näytöllä.

Vierailija
30/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat laskee vauhdilla ja asunnoilla keinottelevat välittäjät on nesteessä.

Vierailija
31/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes maksaa välittäjälle tuhansia kun oikotiellä voi mainostaa asuntoaan itse  ihan ilmaiseksi.

En voi vaikuttaa siihen, onko asunnonmyyjä päättänyt ottaa asuntoonsa välittäjän vai myykö itse, ostajana kun tässä olisin. 

Vierailija
32/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnalla ne asunnot nyt myydään ja on helppo erottua kun kaikki pyytää ylihintaa. Välittäjälle on turha maksaa kiukuttelusta.

Vierailija
33/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä etsin asunto n. vuosi sitten ja yksi välittäjä oli, jonka kanssa sovin asuntonäytöstä (henkilökohtainen aika). Ekana välittäjä oli myöhässä (no, se ok), sinne alkoi kertyä porukkaa ja lopulta kun välittäjä tuli, meitä oli neljät katsojat yhden rivarikolmion näytöllä yhtä aikaa. Itse olen hiljaisempi tyyppi ja en saanut suun vuoroa koko näytöllä. Kävin vielä saman välittäjän toisella näytöllä ja ihan sama juttu. Siellä piti olla katsojat minua ennen ja minulle sitten puoli tuntia varattu. No, hänellä oli ulkopuolella kyltti näytöstä niin sinnehän tuli porukkaa ja ne edellisetkään eivät lähteneet eli en saanut rauhassa taaskaan keskustella ja katsella kun tupa oli täynnä pölinää ja jengiä.

Ärsyttävää. Minusta, jos ei ole yleinen näyttö kyseessä vaan pyydetty oma näyttö ja saatu aika niin ei mitään mainoskylttejä näytöstä pihalle, edelliset ulos - heidän

Kyllä itse olen saanut varattua välittäjiltä henkilökohtaisen ajan aina kun olen pyytänyt. Eikö se paremmin osoita, että on tosissaan kiinnostunut eikä vaan poikennut kun näkee esittely-kyltin? Pitäisi olla ihan selvää. Olen ostanut 4 asuntoa ja mökin ja haluan päästä rauhassa katsomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi