Oon ihan varma että hoitoalalla riittää töitä aina
Nyt ja jatkossa. Aloitan lähihoitajaopinnot ja jotkut on koettaneet lannistaa ettei kaikille hoitajillekaan ole enää töitä. Ihan varmasti on.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
uutisissa mainittiin taas hoitaja pula? Miten tämä perustellaan ? Hoitajat näyttää sopeutuneen liian löysään työhön ja kun joutuu vähän tekemään enemmän niin heti puuhataan hoitaja pulasta ? Toissa päivänä olin ystäväni seurana sairaalassa käynnillään. Tiskin takana oli 5 hoitajaa joilla näytti olevan juoru hetki käynnissä.... ystävälleni käskettiin odottaa vuoroa ?? No odotimme 46minuuttia ja koko tämän sikana meillä oli suora näköyhteys tiskille.... 45 minuuttia käyttivät juoruamiseen ja tämä todistaa ettei mitään hoitaja pulaa ole enemminkin terve työmoraali on hukassa . Sairaalassa muutenkin törmää tähän leikki kiireisyyteen .... mutta kun koittaa oma kahvipussi niin tässä se itsekeskeisyys ilmenee ..... kehtaavat ääneen sanoa nyt on lain mukainen kahvipussi ja jouduttiin vielä odottamaan 40 minuuttia.kun paladi tiskille sanoin hänelle ääneen että pitkä on kahvi paussi.... siitähän hän sitten riem
Tämä. Tismalleen samanlaisia havaintoja olen tehnyt hoitsujen "kiireistä" ja työmoraalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä on mutta löytyykö maksaja palkoille?
Tämähän se kieltämättä mietityttää. Töitä olisi enemmän kuin koskaan. Tämän hallituskauden aikana pääsemme seuraamaan katastrofia, jonka perskokkareet ovat saaneet aikaan "Kristillisten" siunauksella. Psyk.sh.
Suomessa on sairaanhoitajia per 100.000 ihmistä enemmän kuin missään muussa maassa. Ja palkka ihan huipussa verrattuna muihin maihin.
Ei edes ole. Ei tarvitse mennä kuin mihin tahansa muuhun Pohjoismaahan niin sh:n palkka on huomattavasti parempi kuin Suomessa. Kannattaa vähän perehtyä aiheeseen eikä mutuilla omilla kuvitelmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se kieltämättä mietityttää. Töitä olisi enemmän kuin koskaan. Tämän hallituskauden aikana pääsemme seuraamaan katastrofia, jonka perskokkareet ovat saaneet aikaan "Kristillisten" siunauksella. Psyk.sh.
Suomessa on sairaanhoitajia per 100.000 ihmistä enemmän kuin missään muussa maassa. Ja palkka ihan huipussa verrattuna muihin maihin.
Ja sitten pieni katsaus todellisuuteen:
"Suomalaisen sairaanhoitajan palkka on Pohjoismaiden pienin"
https://duunitori.fi/tyoelama/sairaanhoitajan-palkka-euroopassa
Vierailija kirjoitti:
uutisissa mainittiin taas hoitaja pula? Miten tämä perustellaan ? Hoitajat näyttää sopeutuneen liian löysään työhön ja kun joutuu vähän tekemään enemmän niin heti puuhataan hoitaja pulasta ? Toissa päivänä olin ystäväni seurana sairaalassa käynnillään. Tiskin takana oli 5 hoitajaa joilla näytti olevan juoru hetki käynnissä.... ystävälleni käskettiin odottaa vuoroa ?? No odotimme 46minuuttia ja koko tämän sikana meillä oli suora näköyhteys tiskille.... 45 minuuttia käyttivät juoruamiseen ja tämä todistaa ettei mitään hoitaja pulaa ole enemminkin terve työmoraali on hukassa . Sairaalassa muutenkin törmää tähän leikki kiireisyyteen .... mutta kun koittaa oma kahvipussi niin tässä se itsekeskeisyys ilmenee ..... kehtaavat ääneen sanoa nyt on lain mukainen kahvipussi ja jouduttiin vielä odottamaan 40 minuuttia.kun paladi tiskille sanoin hänelle ääneen että pitkä on kahvi paussi.... siitähän hän sitten riem
Tulit varmaan päivällä? Mä ehdin harvoin pitää edes kahvitaukoa töiden alkamisen (klo 7) jälkeen. Klo 12 vihdoin lounastauko ja samalla pieni koonti kollegoiden kanssa, usein huumorilla höystettynä: "Hahaha, huone 14 haukku mua huoraksi taas ja huoneessa 10 vanhus oli maalannut seinänsä p$skalla. Olipa kiva aamu, mites teillä? Ootteko muuten nähny sitä kahvihuoneen lappua siitä pakollisesta koulutuksesta? Pitäis tenttiä lääkelupiin psyk osaaminen ja opiskelu omalla ajalla?" Sitten joku omainen tulee siihen pyytämään, että "Ollaan puoli tuntia odotettu vesilasia", kun se lasi on siinä yöpöydällä ja kraana metrin päässä siitä. Juu ei nyt heti ehdi, oota hetki. Ne kiireet painottuu aamuun ja iltaan. Päivällä ehtii syödä, pitää vuoronvaihtopalaverin ja kasata itseään. Jos potilas on syönyt lounaan lääkkeineen klo 11.30 ja hänelle tuodaan lääkkeet ja päiväkahvi klo 13, jolloin saa myös ne ei niin akuutit toiveet täytettyä, niin kyllä hän pärjää. Se, että omainen seisoo vieressä ja selkää kutittaa ei ole akuuttia.
Hoitajillakin on kumppanit ja monella mies töissä, elikkä se paikkakunnnan vaihtaminen ei ole mahdollista.
Ja kyllä, monessa muuttotappiokunnassa on enää kourallinen vanhoja ihmisä, jotka muutaman vuoden sisällä poistuvat, siinä poistuu samalla 90% töistä, asteittain mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajillakin on kumppanit ja monella mies töissä, elikkä se paikkakunnnan vaihtaminen ei ole mahdollista.
Ja kyllä, monessa muuttotappiokunnassa on enää kourallinen vanhoja ihmisä, jotka muutaman vuoden sisällä poistuvat, siinä poistuu samalla 90% töistä, asteittain mutta kuitenkin.
Hyvin onnistui paikkakunnan vaihtaminen, vaikka mies oli töissä. Miehilläkin on meillä Suomessa mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa. Yllättikö?
Eikö juuri nyt tai muutaman vuoden kuluttua ole vanhojen ihmisten määrä suurimmillaan, mutta sitten tuo jakso kestää jotain 10 vuottaa ja sen jälkeen heitä on enää kolmasosa, kun ei heti perään tule uusia vanhoja niin paljoa.
Eli kyllä tuossa käy niin, että muutamassa vuodessa ainakin noin 100 tuhatta työpaikkaa katoaa ja tässä ei ole vielä töiden tehostamiset ja kehittyvä automaatio vielä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Eikö juuri nyt tai muutaman vuoden kuluttua ole vanhojen ihmisten määrä suurimmillaan, mutta sitten tuo jakso kestää jotain 10 vuottaa ja sen jälkeen heitä on enää kolmasosa, kun ei heti perään tule uusia vanhoja niin paljoa.
Eli kyllä tuossa käy niin, että muutamassa vuodessa ainakin noin 100 tuhatta työpaikkaa katoaa ja tässä ei ole vielä töiden tehostamiset ja kehittyvä automaatio vielä mukana.
Miten niin muutamassa vuodessa? Etkö yhtään seuraa uutisia?
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että hoitajia työskentelee vain vanhushuollossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin onnistui paikkakunnan vaihtaminen, vaikka mies oli töissä. Miehilläkin on meillä Suomessa mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa. Yllättikö?
Itse henkkoht olen mieluummin työtön, kuin vaihdatan koko perheen asuinpaikkaa ja järjestän koko elämäni ystäviä myöten uusiksi tälläisen paskatyön takia 😂
Juu, en oo peloissani etteikö töitä riitä.
- sote laitosohjaaja
Toki hoitoalan työt on yksi juttu. Minua huolestuttaa enemmän kuka hoitaa vaikka onnettomuuden uhrit kun mennään nykyisistä minimi henkilömääristä vielä alemmas. Meneekö rikas liikenneonnettomuuden uhri terveystalolle?
Terveydenhuolto on myös tärkeä palikka maanpuolustuksen kannalta. Onko nyt hyvä hetki ajaa se alas?
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Hoitajatkin valmistuu suoraan kortistoon. Töitä olisi vaikka kuinka paljon mutta kun säästetään. Ja ne keillä on se työpaikkaa niin uupuu kuormitukseen. Ja kun jäävät pois työelämästä niin korvaavien koulutus on jo vanhentunut. Revi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on töitä edelleen yli oman tarpeen, ollut jo yli 20 v. Nyt, kun ei enää ole pakko käydä koko ajan töissä, saa vähän väliä lähteä lisävuoroon tuplapalkalla. Viime listassa oli seitsemän "sunnuntaita". Jonkun siellä on oltava, halukkaita ei ole eikä hakijoita oteta, koska säästöt. Outo väli.
Sairaalahuoltaja. Meillä on halpuutuskin peruttu, turuus järjestettiin kielitaitovaatimus B2.
Puhdasta paskaa, että halukkaita ei olisi. Kumosit väitteesi itsekin jo samassa lausesssa. Oikea syyhän on tuo "hakijoita ei oteta, koska säästöt". Ja miksipä kannattaisi ottaa, kun on sinunlaisiasi tunnollisia lampaita, jotka uhraavat kiltisti kaiken aikansa työlle.
Mä olen 50%. Käyn silloin tällöin tekemässä ekstravuoron. En helvetissä ikipäivänä tee mitään tuplavuoroja, enkä koskaan enää hakeudu toimeen. Asuntolaina on maksettu, ei ole pakko. Nyt joo on hakijoita, koska mikään muu ala ei vedä. Tämä muuttuu yleisessä mielipiteessä heti taas hirveäksi paskaduuniksi johon kukaan ei halua, kun muilla menee paremmin. Kokemusta on 23 vuoden ajalta. Työ on kivaa, ja näin siitä meksetaankin ihan ok, mutta fysiikka ei kestä edes normilistaa, edes nuorilla, me ollaan niin tehokkaita nykyään että kohta teleportataan.
Puhdasta paskaa, että halukkaita ei olisi. Kumosit väitteesi itsekin jo samassa lausesssa. Oikea syyhän on tuo "hakijoita ei oteta, koska säästöt". Ja miksipä kannattaisi ottaa, kun on sinunlaisiasi tunnollisia lampaita, jotka uhraavat kiltisti kaiken aikansa työlle.