Heka rakensi talon taiteilijoille Kontulaan, vuokra 1005€/kk. Vuokralaisia ei ole löytynyt.
Tässä taas yksi ersimerkki miten paskasti Hekaa johdetaan. On käsittämätöntä, että toimintaan ei puututa ja rahojen tuhlaaminen turhuuksiin jatkuu, samalla kun muu rakennuskanta rapistu ja on tyhjillään.
Kommentit (13)
Missä on omat vuokra-asunnot vasenkätisille, of tähdille, seksityöntekijöille, homoille jne yms
Miksi taiteilijat ovat erityisasemassa?
Miks maksaa tonnin vuokraa kontulasta
Kontulassa tarvitsee kalliin vuokran lisäksi oman auton jos on yhtään aistiherkkä.
Meidän kaupungissa on "taiteilija-koti", eli kerrostalo entisille ja nykyisille taiteilijoille. Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin siellä asuvista lähes kaikki on alkoholisteja.
1005 eurkk että pääsee johonkin taidekommuuniin syömään ituja. On kalliiks menny. Aikaisemmin nämä olivat jotain hylättyjä taloja, joissa haaremihousut jalassa vähän harjoitettiin yhdentymisriittejä. Nykyään tuostakin ilosta maksaa tonnin kuukaudessa. Ennen sentään oli homma aitoa, mutta raha ja ahneus ovat tulleet näköjään näihinkin juttuihin.
Heinänuha
Eli kyseinen taiteilija-asunto vapautui edelliseltä asujalta elokuun alussa ja nyt kun syyskuu on vähän yli puolivälissä, valitellaan että ei oo hakijoita. En ymmärrä, mikä tässä on uutisen (tai ylipäätään päivittelyn) aihe.
Kun asunto on aikas kapealle kohderyhmälle ajateltu (ne taiteilijat, joilla on varaa tonnin vuokraan, suunnittelevat asunnonvaihtoa ja haluavat asua ko. suunnalla), onko ihme ettei hakemuksia ole reilussa kuukaudessa tulvinut?
Kysynnän ja tarjonnan laki.
Jos myy ylihintaista pazkaa, ei sitä kukaan halua.
Kuka määritelee onko taitelija vai ei? Riittääkö kitaran omistaminen?
Vierailija kirjoitti:
Kysynnän ja tarjonnan laki.
Jos myy ylihintaista pazkaa, ei sitä kukaan halua.
Ei kukaan halua ylihintaista paskaa? Korona-aikoina meni kaikki paska kaupaksi hirmuhintaan, itsekin katsoin että silloin myymäni 4h+k Vantaan lähiössä on nyt myynnissä 60k€ halvemmalla kuin mitä siitä itse sain.
Vierailija kirjoitti:
Kuka määritelee onko taitelija vai ei? Riittääkö kitaran omistaminen?
Joku todistus pitää laittaa liitteeksi. Mikäköhän se sitten on ja mistä saa todistuksen että joku on taiteilija?
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa on "taiteilija-koti", eli kerrostalo entisille ja nykyisille taiteilijoille. Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin siellä asuvista lähes kaikki on alkoholisteja.
Kovat ajat, kovat ajat..
Hmm.. kuvitellaan että olen taiteilija.
Ensinnäkin: olen ihan v*** köyhä. Toiseksi: JOS minulla on 1000 e vuokraan, haluanko kenties talon pahamaineiselta alueelta ja EHKÄ saan vuokrattua ateljeen laittamalla päälle lisää tuohta. Vai kenties voisiko minua kiinnostaa vuokrata joku talonrähjä jostain inspiroivammalta, kauniimmalta alueelta vaikka maaseudulta? Vaikka koko ullakko voi olla siellä ateljeeni
Ei taiteilijoilla ole tuollaisia rahoja, kun ovat Kelan asiakkaita.