Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tosi monet ihmiset on niin valtavan riippuvaisia muista?

Vierailija
24.09.2025 |

Janotaan koko elämä äidin hyväksyntää, katsellaan läpi sormien puolison pettämistä tai "ystävän" töksäyttelyjä.

En käsitä tuota yhtään vaikka kuinka yrittäisin ymmärtää.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat luonnostaan sosiaalisia eläimiä ja on luonnotonta että ihan kaikessa pitää pärjätä itse. 

Vierailija
2/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä, mutta minulla on asperger, johtuu varmaan siitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olemme individualistisessa yhteiskunnassa eläviä laumaeläimiä. Kun oma yhteisö on pieni ja suljettu, samoin kaikki muut ympärillä olevat yhteisöt, roikutaan vaikka väkisin siinä omassa yhteisössä siitä huolimatta millainen se on.

Vierailija
4/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sosiaalinen suhde, kiusaamisessa on periaatteessa sama, että on vuorovaikutteinen, koska uhri reagoi koko ajan siihen, muutoin loppuisi alkuunsa.

Vierailija
5/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska satoja tuhansia vuosia ihminen on kuollut jos ei ole pysynyt mukana sosiaalisessa verkostossa. Se ei ihan heti muutu. 

Vierailija
6/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat luonnostaan sosiaalisia eläimiä ja on luonnotonta että ihan kaikessa pitää pärjätä itse. 

Ei siitä ole kyse, vaan epäterveestä riippumisesta. Luonnotonta on se, että pitää väkisin kiinni ihmissuhteista, joista on vaan haittaa.

Ap

Vierailija
7/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska satoja tuhansia vuosia ihminen on kuollut jos ei ole pysynyt mukana sosiaalisessa verkostossa. Se ei ihan heti muutu. 

Jokaisen pitäisi olla vahva myös yksinään, se on koko ryhmän etu.

Vierailija
8/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tyrineet ja/tai esim. koulukiusaaminen saanut aikaan sen että itsetunto on äärimmäisen heikko.  Tämmöiset ihmiset eivät kestä yksinoloa eivätkä edes välttämättä ymmärrä mitä on normaali, kunnioittava kohtelu, ottavat siksi loputtomasti paskaa niskaansa. 

Vierailija
9/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko heikkolahjainen? Tuollainen joko-tai -ajattelu viittaa siihen. On aika paljon variaatiota haitallisen riippuvuuden ja kaikessa itse pärjäämisen välillä. Huoh.

Vierailija
10/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo mitään mutta janotaan ja kerjätään muiden huomiota, se ihmetyttää. Elämä on yhtä kehun ja peukkujen varassa elämistä.

Vierailija
11/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä ole kyse, vaan epäterveestä riippumisesta. Luonnotonta on se, että pitää väkisin kiinni ihmissuhteista, joista on vaan haittaa.

Ap

Eikö kaikista ihmissuhteista ole jotain haittaa, kun tarpeeksi kauan ollaan yhteyksissä?

Sitä paitsi tutusta ihmisestä sentään tietää, mitkä ovat ne sudenkuopat. Tuntemattomiin pitää ensin tutustua, mikä vie energiaa, eikä heistä tiedä, mitä heistä paljastuu.

Vierailija
12/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskalleta olla yksin.

Epätoivo ajaa hankkimaan suhteen, koska pelätään mitä muut ajattelee jos ei löydy kumppania.

Sitten alennetaan standardeja, hyväksytään huono kumppani jne...

Vierailija
13/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat ihmisiä? Sinä sen sijaan et taida sellainen olla?

Vierailija
14/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto. Ei uskota että pärjätään yksin ja eletään toisten hyväksynnästä. Ei ole positiivisesti vahvistettu lapsena, päinvastoin.

Vierailija
15/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö kaikista ihmissuhteista ole jotain haittaa, kun tarpeeksi kauan ollaan yhteyksissä?

Sitä paitsi tutusta ihmisestä sentään tietää, mitkä ovat ne sudenkuopat. Tuntemattomiin pitää ensin tutustua, mikä vie energiaa, eikä heistä tiedä, mitä heistä paljastuu.

Lisään, että sen lisäksi että tutuista voi olla haittaa, heistä voi olla hyötyäkin.

Vierailija
16/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei todellakaan ole. Mitä hittoa? Sulla ei vissiin ole yhtään tervettä ihmissuhdetta?

Ap

Vierailija
17/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toisille se pettäminen on isompi juttu kuin toisille. Jos se ei ole iso juttu niin miksi ei voisi jatkaa?

Vierailija
18/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuuden huomaa joka päivä liikenteessä! Puskurissa roikkuvat eivät pääse addiktiostaan eroon käytti mitä tahansa nopeutta, ja vaikka vieressä olisi vapaa kaista ohittaa! Eikä katso sukupuolta!

Vierailija
19/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustavalkoinen ajattelija iski jälleen. Onko sulle ihan tuntematon sellainen asia, että Gaussin normaalikäyrän korkein kohta on yleensä siinä keskellä ja ääripäissä on hyvin vähän numeruksia eli havaintoja eli yksilöitä.

Sosiaalisuus on eri asia kuin läheisriippuvuus, epävarmuus ja silkka laiskuus, joista ap kirjoitti. Muutosten teko omaan elämään vaatii aloitekykyä, rohkeutta ja halua. Esim. mulla jumittaa nyt asunnon myynti. En saa ryhdytyksi vaan viivyttelen tässä vtun ääliösomessa osoitteessa vauva.fi

Vierailija
20/25 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Si-tä kut-su-taan lä-heis-riip-pu-vuu-dek-si ja sillä paetaan oma-aloitteisuutta ja vastuunottoa.

On niin paljon helpompi vain roikkua mukana ja toivoa kuten Petteri Orpo. Eikä mikään muutu parempaan päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä