Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pulloruokinnasta 5kk, joka ei koskaan saanut pullosta

11.04.2007 |

vielä aiemmin. Siihen ei ole aiemmin ollut tarvetta. Nyt mulla viikon päästä kahtena päivänä tärkeää menoa ja olen koko päivän poissa n.8-18. Olen vähän hermona tosta ruokinnasta. Ei hajuakaan paljonko pitäs jättää maitoa pumpattuna vai lisäksi korviketta, mitä ei ole koskaan saanut. Poika ihan isokokoinen ja syö yleensä nopeesti ja kerralla vain toisesta tissistä eikä välttämättä mitenkään tyhjäksi sitäkään. Mitä mieltä olette kannattaako syömistä isän kanssa pullosta harjoitella vai luottaa siihen, että kun vauvalla tarpeeksi nälkä syö pullostakin. Missä astioissa maitoa pakastetaan ja täytyykö nämä astiat keittää ensin? Miten kauan se kestää sulaa jääkaapissako vai huoneenlämmössä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen teki pullolakon 3kk iässä, sitä ennen siis pullo kelpasi isältä, jos minä olin jossain. Mutta sitten vaan yks kaunis päivä pullo ei kelvannut, vaan kaamea huuto... Ei puhettakaan, että olisi siitä siis juonut. Niin kauan huusi nälkäänsä, että sai rintaa.

Tämä toinen vauva söi pullosta nätisti vielä tuossa helmikuussa... Kun sitten siitä reilun kuukauden päästä olin esikoisen kanssa menossa, niin eipä pullo ollut enää maistunutkaan. Ikää silloin vajaat 5kk. Emme siis olleet muistaneet antaa pulloa missään välissä, sitä ennen siis annettiin ehkä noin parin viikoin välein muutama tippa pullosta, että pullosyöminen pysyisi muistissa. Isänsä sai siis hytkytellä ja viihdyttää vauvaa sen ajan että pääsin kotiin... Ja heti siis piti saada tissiä.

Mutta siis ehdottomasti kokeilkaa pulloa ennen sitä sun menoa! Vauva ei välttämättä osaa/halua syödä siitä. Voi tulla isälle aika ankeat päivät, vauvasta puhumattakaan.

Lypsymaitoa voi pakastaa esim. minigrip-pusseissa, niissä se on kätevää sulattaa vesihauteessa aina tarvittava määrä kerrallaan.

Vierailija
2/2 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkänkin tauon jälkeen, mutta oppi syömään jo lastenosastolla ja olisko kerran 1-2 viikossa saanut sen jälkeen pullosta. Joskus oli pitempikin tauko, ja osasi hienosti edelleen. No, tästä tuskin on apua.

Mulle tuli kuitenkin mieleen, että suosittelisin tosiaan koettamaan etukäteen ja jos tuntuu pullosta syöttö vaikeelle, miten olisi ihan suoraan hörppyyttämiseen meneminen? Meillä ainakin tyttö 5kk osaa jo juoda lasistakin tarvittaessa, nokkamukista tosi hienosti. Eli jos tuntuu, et pullosta ei osaa, niin kannattaa kokeilla myös ihan vaan mukista/nokkamukista. Mutta testatkaa ihmeessä ennen menoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla