Pitäisikö avoliittoa muuttaa lain silmissä niin että erotilanteessa se tulkittaisiin de facto avioliitoksi
Ja suoritettaisiin omaisuuden jako kuten avioerotilanteessakin?
Kommentit (21)
Mun mielestä se on tietoinen valinta olla menemättä naimisiin. Ennemminkin avioehdosta pitäisi tehdä pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se on tietoinen valinta olla menemättä naimisiin. Ennemminkin avioehdosta pitäisi tehdä pakollista.
Miksi pitäisi tehdä pakollinen, kun sen kerran saa halutessaan tehdä?
Jos mies istuu kahvilassa naisen viereen, laskisin sen jo avioliitoksi ja lupaukseksi seikkailuun.
Parempi jakaa pankkikortti jo tässä vaiheessa
Vierailija kirjoitti:
Samoin isyystestistä
Naiset ne keksii keinoja millä saisi varastettua miehen keräämän omaisuuden itselleen osallistumatta itse siihen varallisuuden keräämiseen. Mutta kuvastaa kyllä hyvin kun sanovathan naiset itsekin että mies otetaan vain taloudellisen hyödyn eli taloudellisen hyväksikäytön kohteeksi
Avioliitto on juridisesti taloudellinen sopimus. Avoliitossa oleminen taas tarkoittaa, että ei halua ko. sopimusta tehdä. Ei siihen silloin voi soveltaa sopimuksen ehtoja, jos sopimusta ei ole edes syntynyt.
De facto paperitiikeri vietiin maaliin olkiukon luomisessa kun sopeutettiin jalkapalloa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea!
Tuollainen laki on jo olemassa suojaamaan naisia miesten hyväksikäytöltä. Olikhan niin että 5v piti asua yhdessä ja huolehtia miehen omaisuudesta, jne.
Mutta miksi muuttaisit yhteen miehen kanssa, joka ei halua naimisiin kanssasi? Hänhän jo tällä kertoo, että aikoo vain hyväksikäyttää sinua.
Vierailija kirjoitti:
Jep ja siihen tulee kirjata myös pakollinen elatusaika sekä korvaus per lapsi naiselle kehon haitoista ja menetetystä toimeentulosta, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nyt se laittaa osapuolet vaikeaan asemaan, varsinkin sen joka sitä joutuu "pyytämään" toiselta. Ennen avioliitot kestivät ja siihen pystyi luottamaan, nykyään ei.
Ohis
Ja mitähän toi sama mahtoooop TARKOTTOOOOOOP ?????? De facto. ????????? Ei todellakaan !!!!!!!! Se nyt olis lapsellista ja hävytöntä !!!!!! Vain NARSISTI ja HULLU ajattelee noin. Aina. Eikö yhtään HÄVETÄ ??????????????? Olet sairas. VALKOTAKKISET tulee hakemaan pian.
Se, että ollaan solmimatta juridisesti velvoittavia sopimuksia, on tietenkin osoitus siitä, ettei niitä sopimuksia edes haluta solmia. Miksi tämän pitäisi muodostua kenellekään ongelmaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nyt se laittaa osapuolet vaikeaan asemaan, varsinkin sen joka sitä joutuu "pyytämään" toiselta. Ennen avioliitot kestivät ja siihen pystyi luottamaan, nykyään ei.
Ohis
Sittenhän voi jättää menemättä naimisiin ja pysyä avioliitossa. En edes tajua, miten laissa voitaisiin määrätä, että avioehto pitää olla. Tuo on just tuota, että ei pystytä huolehtimaan omista asioista vaan oletetaan, että valtio huolehtii kaiken.
Miksi et käytä suomenkielistä sanaa?
Ei pidä. Kummallakin mahdollisuus tienata ihan itse omat rahansa ja keskenään sopia mitä laitetaan yhteiseen pottiin suhteen aikana. Edellyttäen että kyseessä kaksi aikuista ihmistä jotka kykenevät kommunikoimaan keskenään kuin aikuiset.
Mitä mieltä et mennään kihloihin ( varataan toinen ilman sitoumuksia ) mut ei aikomustakaan avioitua, usein vielä tungetaan toisen valmiiseen kämppään bunkkaamaan. Katteettomia lupauksia ja hyväksikäyttöäkö.
En ymmärrä miksi. Asian voi ratkaista menemällä naimisiin.