Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mun tosiaan vahtia että mies tekee koulutehtävät??

Vierailija
23.09.2025 |

Eikä ole provo, vaan ihan totta. Ja tiedän että mun homma ei ole aikuista vahtia, mutta silti tuntuu että pitäisi 😂 

Mies haki opiskelemaan syksyn yhteishaussa. Harmitteli aiemmin ettei ole kuin yksi amk, jossa on hänelle sopiva koulutus. Vilkaisin itse paikkoja, ja löysin viisi muutakin ja ne hänelle vinkkasin.

Seuraavaksi mies ei muistanut milloin yhteishaku on. Tiesi kyllä päivät, mutta ohi olisi mennyt. Sanoin pariinkin kertaan että haku on nyt alkanut, ei tehnyt asialle mitään. Viimeisenä päivänä sitten sanoin asiasta ja olin ärtynyt, että joudun tällaisesta muistuttamaan. Mies kiukustui, ei ymmärtänyt miksi mua se häiritsee että muistutan ja siten autan häntä, miksi se on vastenmielistä?? Totesin vaan että hänen pitäisi itse huolehtia asioistaan.

No, mies haki koulutuksiin, en auttanut hakemuksissa koska en halunnut jäävän minun syykseni, jos jotain menee pieleen.

Haun jälkeen sai tiedot ennakkotehtävistä. Ja se siitä. Ei ole tehnyt tehtäviä ja osasta on muistaakseni palautuspäivä ihan lähiaikoina, en painanut päiviä mieleeni. Ei ole sanallakaan enää puhunut tehtävistä, selvästi on unohtanut ne. 

Kyllä, olen ylikiltti ja tuntuu, että mun pitäisi taas häntä muistuttaa. Toisaalta ajattelen että haluan olla muistuttamatta, koska missä on miehen motivaatio? Toisaalta hänellä on ollut nyt muutakin ajateltavaa, kuolemantapaus kaveripiirissä ym, mutta on sanonut ettei asia häntä paina, mutta mistä sen tietää. 

Mitä nyt teen, muistutanko vai annanko mennä ohi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä ohi ja vapauta itsesi tästä vauvasta...

Vierailija
2/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan siltä ettei mies halua oikeasti korkesaareen vaan haluaa hakea yliopistoon keväällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kiinnosta mikään opiskelu. Anna olla jo.

Vierailija
4/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Itse en olisi muistutellut edes yhteishausta. Olet hänen kumppaninsa etkä äitinsä.

Vierailija
5/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillälailla. Suosittelen sinulle kirjaa Let Them teoria, Mel Robbins. 

Vierailija
6/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin annat olla. Aikuisen ihmisen pitää pystyä hoitamaan omat asiansa. Ei sitä töissäkään kauaa katsota, jos joku ei saa itsenäisesti mitään aikaiseksi.

Vierailija
7/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan siltä ettei mies halua oikeasti korkesaareen vaan haluaa hakea yliopistoon keväällä.

Amk-hullukin ponnahti pystyyn nopeammin kuin tatti sateella. 

Vierailija
8/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla ja ala katsella fiksumpia miehiä. Et sinä halua tuollaisia geenejä lapsellesi!

Vierailija
9/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuosta on opiskelemaan, jos ei saa aikaan  eikä osaa tuon vertaa. Jos jonkin tutkinnon läpäisee, niin sitten koulu antaa varmaan  kaikkien tampioiden valmistua et saa oppilaitos saa tukirahoja.

Vierailija
10/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla ja ala katsella fiksumpia miehiä. Et sinä halua tuollaisia geenejä lapsellesi!

Jep. lapsesta saattaa tulla spesiaali samankuten kuin isästään. Noilla geeneillä voi olla hankala pärjätä nykymaailmassa. 

Vierailija
11/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun hän nimenomaan haluaa opiskelemaan. Halunnut jo pitkään ja hakenut ennenkin. Mutta en käsitä mikä nyt on, ettei huolehdi näistä. Kuin olisi nukuksissa. Mulle kyllä sopisi ettei opiskele. Ap

Vierailija
12/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin annat olla. Aikuisen ihmisen pitää pystyä hoitamaan omat asiansa. Ei sitä töissäkään kauaa katsota, jos joku ei saa itsenäisesti mitään aikaiseksi.

Työssään hän on hyvä ja hoitaa asiat. En tiedä mikä nyt on, ettei tätä hoida. 

Ja jos/kun en muistuta häntä enää, mun on teeskenneltävä että en ole muistanut minäkään. Koska jos tietäisi etten ole halunnut enää muistuttaa, siitä vasta sota syttyisi. Ap

Vierailija
13/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset hoitaa asiansa PALJON paremmin kuin mies nyt tätä asiaa. Onneksi. Ap

Vierailija
14/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä varmaan sanoisin vielä tässä kohtaa.

Mutta jos pääsee opiskelemaan, nin kertoisin jo ennen aloitusta että saa huolehtia deadlinet ihan itse ja kertoisin sellaisesta merkittävästä innovaatiosta kuin kalenteri ja asioiden merkitsemisestä kalenteriin.

Vierailija
15/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD?

Alkava muistisairaus?

Haluttomuus aloittaa (työn ohella?) opiskelu?

Vierailija
16/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun hän nimenomaan haluaa opiskelemaan. Halunnut jo pitkään ja hakenut ennenkin. Mutta en käsitä mikä nyt on, ettei huolehdi näistä. Kuin olisi nukuksissa. Mulle kyllä sopisi ettei opiskele. Ap

Anna miehen olla, äläkä painosta. Kyllä jokainen normaali aikuinen tekee asioiden eteen tarvittavan, jos on halua. Dementia on asia erikseen, eikä miehellä varmaankaan sitä ole,

Vierailija
17/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisopiskelu sovi kaikille, koska vastuu on itsellä ja vain itsellä 

Vierailija
18/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD?

Alkava muistisairaus?

Haluttomuus aloittaa (työn ohella?) opiskelu?

Kieltämättä ole tuota muistisairautta alkanut epäillä, koska ei tämä tavallista ole, ollenkaan. Hänelle opiskelemään pääsy on ollut ykköshaave jo pitkään ja nyt näin? En ymmärrä. 

Ja outoa on myös se että suuttuu, kun olen turhautunut huolehtimaan hänen asioistaan ja muistuttelemaan. Jotenkin hälytyskellot soi. Ap

Vierailija
19/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuisopiskelu sovi kaikille, koska vastuu on itsellä ja vain itsellä 

Hän on opiskellut aikuisena täysin uuden tutkinnon ja vielä lisäkoulutuksiakin käynyt. On hoitanut kaiken normaalisti. Nyt en tajua mikä on. Ap

Vierailija
20/31 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on ykköshaave, niin voi olla aika lamauttavaa, että hakee, muttei pääse sisälle. Siksi sitä saattaa alitajuisesti vitkutella. 

Itse muistuttaisin tästä vielä, mutta kouluhommat saisi hoitaa itsenäisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi