Suomesta on empatia kadonnut
Täällä nautitaan siitä jos toisella menee vielä huonommin kuin itsellä. Eikä tällaista todellakaan tässä mittakaavassa ole ikinä ennen ollut. Olen jo niin vanha, että olen elänyt 90-luvun lamankin.
Kommentit (41)
Kyllä täällä jo 90 luvulla osattiin esim vittuilla uusille työntekijöille tyyliin: Se on eka versio, ei sitä tulla koskaan käyttämään minkä teit. Tai potkittiin mestarin toimesta valumuotit paskaksi jotka kesätyöntekijä teki työmaalle. Sellaista koulutusta. Saati mitä armeijassa oli joskus 80 luvulla.. No, nykyään ei voi kai simputtaa enää. Eihän?
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa enää loissijoita.
Huomasin. Siksi meninkin muualle. En halua loisia sun ja venäjän välisessä sodassa. Saat olla keskenäs.
Olimme tottuneet empatian tasoon, johone meillä ei enää kerta kaikkiaan ole varaa. Itsekin säästän empatian parempia aikoja varten tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Olen jo kauan sitten todennut, että viime vuosituhannen lopussa oli paljon lämpimämpi henki. Kiitos vain somen ja älypuhelinten. Tulisipa joku aurinkomyrsky joka tuhoaisi kaikki laitteet.
Asioitten hoitamisen pakottaminen internetin kautta kiristää kieltämättä hermoja, altistaa kaikenlaisille huijareille sekä vaatii varallisuutta että edes pystyy hoitamaan asijoitaan kun monetkin liian vanhat laitteet ei tue tuollaista toimintaa ja uudet on kalliita, liittymien hinnoista puhumattakaan.
Ensi vuoden alusta viranomaisviestit siirtyy intternettiin ja kansalaiset velvoitetaan seuraamaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Mitäs työtä sinulla olisi tarjolla?
Kannattaa lähteä asumaan sitten johonkin toiseen maahan missä sosiaaliturvaa ei ole niin saat vähän kompetenssia siitä kun asiat ovat oikeasti huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän mahtaa johtua
Hallituksesta
Katajaisessa metsäkansassako ei ole mitään vikaa koskaan?
Kyllä meissä jokaisella on varaa parentaa asennetta,mulla on motto , käytäytyminen ei väri, ratkaisee minun käyttäytymisen eli sitä saat mitä tilaat ja itse vastuusi kannat, minä en sitä aloittanut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lähteä asumaan sitten johonkin toiseen maahan missä sosiaaliturvaa ei ole niin saat vähän kompetenssia siitä kun asiat ovat oikeasti huonosti.
Tuolla voisi perustella mitä tahansa niin kauan kuin sosiaaliturvaa on.
Maan tilanne vaikuttaa. Työpaikat häviää kovaa tahtia ja on sodan uhka. Paha olo puretaan muihin ihmisiin.
Suomessa ei ole koskaan empatiaa ollutkaan:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän mahtaa johtua
Luulen että moni kärsii vähävaraisuudesta, sairauksista jne.. niin hankalaa auttaa ketään muuta siinä.
Ja Ihmiset kuormittuvat muidenkin huolista.
Siksi vetäydymme ehkä "kuoreemme".
Kunpa menisi tämä "lama" jo pois. Ja ihmiset ois terveempiä, iloisempia... (kun rahalla voi hoitaa terveyttäkin paremmin)
Media luo negatiivisuutta ja siksi tuntuu kaikki huonolta. Myös hallitus ajaa negatiivisuuden ja ihmisten kurjistamisen agendaa. Mutta kannattaa keskittyä esim. omiin harrastuksiin ja oman elämän hyviin asioihin pysyy mieli parempana. Eikä empatia ole kadonnut. Itse olen nähnyt paljon ihmisten ystävällisyyttä toisilleen ihan arkipäivässä. Se pitää vaan huomata. Se on tänä päivänä hankalampaa kun meidän halutaankin voivan huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se johdolla näin on. Malagan lentokentällä iloisia ihmisiä vastassa. Suomen lentokentällä poliisi ja tulli, tunnelma hyvin hillitty ja vakavahko.
Kertoo jonkin verran nykyajasta Suomessa.
KYLLÄ TURISTEILLE HYMYILLÄÄN MAIREASTI JOKA MAASSA...
Vai eikö ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa enää loissijoita.
Huomasin. Siksi meninkin muualle. En halua loisia sun ja venäjän välisessä sodassa. Saat olla keskenäs.
Minne muualle menit?
Tarvitaanko enpatiaa vai sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se johdolla näin on. Malagan lentokentällä iloisia ihmisiä vastassa. Suomen lentokentällä poliisi ja tulli, tunnelma hyvin hillitty ja vakavahko.
Kertoo jonkin verran nykyajasta Suomessa.
KYLLÄ TURISTEILLE HYMYILLÄÄN MAIREASTI JOKA MAASSA...
Vai eikö ?
EI, turisteja on aivan liikaa joka kolkassa. Pysyisivät kotonaan.
Kokoomuksen politiikka on i hmiskauppaa. Heidän mielestään ihmisen tulisi elää lainalla ja maksaa sitä päättymättömänä koko loppuikänsä. (opintolaina, asumislaina, toimeentulotuen muuttaminen lainaksi). Sitten v inkuu "tehkää lapsia, tehhkää lapsia" lol
Äärioikeiston mielestä empatia on woke, joten se pitää poistaa.
Muistakaa seuraavissa vaaleissa.