Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomesta on empatia kadonnut

Vierailija
23.09.2025 |

Täällä nautitaan siitä jos toisella menee vielä huonommin kuin itsellä. Eikä tällaista todellakaan tässä mittakaavassa ole ikinä ennen ollut. Olen jo niin vanha, että olen elänyt 90-luvun lamankin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärioikeiston mielestä empatia on woke, joten se pitää poistaa.

Muistakaa seuraavissa vaaleissa.

Vierailija
22/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä jo 90 luvulla osattiin esim vittuilla uusille työntekijöille tyyliin: Se on eka versio, ei sitä tulla koskaan käyttämään minkä teit. Tai potkittiin mestarin toimesta valumuotit paskaksi jotka kesätyöntekijä teki työmaalle. Sellaista koulutusta. Saati mitä armeijassa oli joskus 80 luvulla.. No, nykyään ei voi kai simputtaa enää. Eihän? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa enää loissijoita.

Huomasin. Siksi meninkin muualle. En halua loisia sun ja venäjän välisessä sodassa. Saat olla keskenäs.

Vierailija
24/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassut ja demut. 

Vierailija
25/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme tottuneet empatian tasoon, johone meillä ei enää kerta kaikkiaan ole varaa. Itsekin säästän empatian parempia aikoja varten tulevaisuuteen.

Vierailija
26/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Olen jo kauan sitten todennut, että viime vuosituhannen lopussa oli paljon lämpimämpi henki. Kiitos vain somen ja älypuhelinten. Tulisipa joku aurinkomyrsky joka tuhoaisi kaikki laitteet.

Asioitten hoitamisen pakottaminen internetin kautta kiristää kieltämättä hermoja, altistaa kaikenlaisille huijareille sekä vaatii varallisuutta että edes pystyy hoitamaan asijoitaan kun monetkin liian vanhat laitteet ei tue tuollaista toimintaa ja uudet on kalliita, liittymien hinnoista puhumattakaan.

Ensi vuoden alusta viranomaisviestit siirtyy intternettiin ja kansalaiset velvoitetaan seuraamaan niitä.

Vierailija
27/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Mitäs työtä sinulla olisi tarjolla?

Vierailija
28/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä asumaan sitten johonkin toiseen maahan missä sosiaaliturvaa ei ole niin saat vähän kompetenssia siitä kun asiat ovat oikeasti huonosti. 

Vierailija
29/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän mahtaa johtua 

Hallituksesta

Katajaisessa metsäkansassako ei ole mitään vikaa koskaan?

Kyllä meissä jokaisella on varaa parentaa asennetta,mulla on motto ,  käytäytyminen ei väri, ratkaisee minun käyttäytymisen eli sitä saat mitä tilaat  ja itse vastuusi kannat, minä en sitä aloittanut.

Vierailija
30/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lähteä asumaan sitten johonkin toiseen maahan missä sosiaaliturvaa ei ole niin saat vähän kompetenssia siitä kun asiat ovat oikeasti huonosti. 

Tuolla voisi perustella mitä tahansa niin kauan kuin sosiaaliturvaa on.

Vierailija
31/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan tilanne vaikuttaa. Työpaikat häviää kovaa tahtia ja on sodan uhka. Paha olo puretaan muihin ihmisiin.

Vierailija
32/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli pieru.

Vierailija
33/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole koskaan empatiaa ollutkaan:

https://www.radionova.fi/uutiset/ilmiot/a-132832

Vierailija
34/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän mahtaa johtua 

Luulen että moni kärsii vähävaraisuudesta, sairauksista jne.. niin hankalaa auttaa ketään muuta siinä.

Ja Ihmiset kuormittuvat muidenkin huolista.

Siksi vetäydymme ehkä "kuoreemme".

Kunpa menisi tämä "lama" jo pois. Ja ihmiset ois terveempiä, iloisempia... (kun rahalla voi hoitaa terveyttäkin paremmin)

Vierailija
35/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media luo negatiivisuutta ja siksi tuntuu kaikki huonolta. Myös hallitus ajaa negatiivisuuden ja ihmisten kurjistamisen agendaa. Mutta kannattaa keskittyä esim. omiin harrastuksiin ja oman elämän hyviin asioihin pysyy mieli parempana. Eikä empatia ole kadonnut. Itse olen nähnyt paljon ihmisten ystävällisyyttä toisilleen ihan arkipäivässä. Se pitää vaan huomata. Se on tänä päivänä hankalampaa kun meidän halutaankin voivan huonosti.

Vierailija
36/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se johdolla näin on. Malagan lentokentällä iloisia ihmisiä vastassa. Suomen lentokentällä poliisi ja tulli, tunnelma hyvin hillitty ja vakavahko.

Kertoo jonkin verran nykyajasta Suomessa.

KYLLÄ TURISTEILLE HYMYILLÄÄN MAIREASTI JOKA MAASSA...

Vai eikö ?

Vierailija
37/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa enää loissijoita.

Huomasin. Siksi meninkin muualle. En halua loisia sun ja venäjän välisessä sodassa. Saat olla keskenäs.

Minne muualle menit? 

Vierailija
38/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaanko enpatiaa vai sympatiaa.

Vierailija
39/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se johdolla näin on. Malagan lentokentällä iloisia ihmisiä vastassa. Suomen lentokentällä poliisi ja tulli, tunnelma hyvin hillitty ja vakavahko.

Kertoo jonkin verran nykyajasta Suomessa.

KYLLÄ TURISTEILLE HYMYILLÄÄN MAIREASTI JOKA MAASSA...

Vai eikö ?

EI, turisteja on aivan liikaa joka kolkassa. Pysyisivät kotonaan.

Vierailija
40/41 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen politiikka on i hmiskauppaa. Heidän mielestään ihmisen tulisi elää lainalla ja maksaa sitä päättymättömänä koko loppuikänsä. (opintolaina, asumislaina, toimeentulotuen muuttaminen lainaksi). Sitten v inkuu "tehkää lapsia, tehhkää lapsia" lol

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi