Tupakoivat imettäjät, apua kaivataan!Kauanko nikotiinia on rintamaidossa?
Olen lopettanut raskaaksi tultuani tupakanpolton mutta nyt vauvan synnyttyä pelkään että sorrun uudestaan.
Niinpä kaipaisin tietoa siitä miten pitkään nikotiini pysyy maidossa eli jos sorrun polttamaan vaikka parikin tupakkaa miten kauan minun tulee pumpata maitoa pois ettei vauvalle tule nikotiinia.
Ja antaa tulla vaan kommenttia että paska äiti kun poltat ja imetät, ei haittaa, yritän siis tosissani olla polttamatta mutta jos sorrun tahdon tietysti ettei lapseni kärsi siitä! Olen pakastanut niin paljon maitoa että siitä kyllä riittää sitten siksi aikaa kun nikotiinimaitoa joutuisi pumppailemaan viemäriin...mutta siis kysymys kuuluu miten kauan nikotiini pysyy elimistössä ja maidossa?
Kommentit (6)
ei imetä heti kun on röökannut.. ja maximi rööki määrä per päivä on 20kpl ja tutkimuksissa imetyksestä on enemmän hyötyä lapselle kuin haittaa vaikka polttaa röökiä.. mutta koita nyt ihmeessä olla polttamatta sitä ensimmäistäkään.. osta purkkaa ja tikkaria jota laitat suuhun kun iskee röökin himo!
eli siis käsitin 2 ja 3 vastauksista että sama juttu kun jos on juonut alkoholia, se poistuu se nikotiini maidosta samaa tahtia kuin elimistöstäkin eli " palaa" pois ja sitten maito juomakelpoista. Huh että helpotti kiitos! Ja siis mä vedän kyllä makeeta ja kaikkee karkkia jne jotta saisin sen tupakan pysymään pois mielestä mutta vaikeaa on. Kiitos kannustuksesta!
t:ap
että vie 20min. kun nikotiini poistuu.
Se maistuu uskomattoman pahalle, tuhkakupille ja tulee ihan mieletön morkkis. Ja addiktio on kuitenkin valmis. Näin kävi minulle. Iloista vauva-aikaa kuitenkin!
-2-
20 minuutin sisällä polttamisesta nikotiinitaso on korkeimmillaan ja silloin ei pidä missään nimessä imettää. Nikotiini kuitenkin poistuu 2,5 - 3 tunnissa.
-2-
Ei sitä pakko ole pumpata pois, paitsi jos tosiaan korvaat sen maidon antamalla esim. pakkasesta. Tarkoitan siis, että kyllä se maito rinnassa on juomakelpoista 2,5 - 3 tunnin päästä.