Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Temusta yms. tilatut voivat näyttää identtisiltä,mutta tehty halvoista,mahd.myrkyllisistä materiaaleista.Mikä järki tilata.

Vierailija
22.09.2025 |

Heikot materiaalit ja Tukesin toteamat myrkyllisyydet sekä mm. sähkölaitteiden vaarallisuudet tietää jo kaikki. Mikä järki tilata. Niin sanottu halpuusko? Suurin osa kuulemma vaatetilauksia. Eikö kirppiksiltäkin saa halvalla kunnon materiaaleista tehtyä. Ainut vaan, että kohta niitä Temu tuotteita on kirppiksilläkin.

Huomenta Suomessa oli tänään hyvä haastattelu aiheesta. Suomen taloudellekin nähtävissä jo noiden tilausten vaikutukset. 

Kiinatuotteita tulee muutenkin Suomeen, mutta ne on säännösten ja tarkastuksien alaisia. Kertoivat, että samassa tehtaassa saatetaan aamupäivällä valmistaa eu:n säädösten mukaisia tuotteita ja iltapäivällä heikoista, myrkyllisistä materiaaleista Temun kaltaisiin verkkokauppoihin.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verrattain vähän olen kiinakaupoista tilannut, mutta tähän saakka kaikki tuotteet ovat olleet vähintään yhtä laadukkaita kuin suomalaisista kaupoista ostetut vastaavat. Korutarvikkeita tilasin yhdessä välissä Wishiltä ja suomalaisesta verkkokaupasta ja ne olivat tasan samoja tuotteita, suomalaisessa kaupassa tietenkin vain hinta moninkertainen. 

Kuitukärkikyniä tilasin joskus myös ja olivat todella hyviä, kestivät pitkään. Aion tilata vastaavia temusta piakkoin.

Mitään kosmetiikkaa en silti tuolta ostaisi, enkä mitään muutakaan iholle laitettavaa. Minulla on herkkä, atooppinen iho, joka ei kestä suurinta osaa Suomessa myytävistäkään kosmetiikkatuotteista niin ei huvita ottaa riskiä. 

Voi myös olla tilaamatta m i t ä ä n paskakamaa.

Vierailija
62/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei euroakaan merikaapelienkatkoja-. kommareille! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että muistutit, pitääpä temutttaa taas pitkästä aikaa. Viimeksi paketti tuli alle viikossa.

Jos tuosta fiilikset saat niin tilaile vaan krääsää torppa täyteen.

Vierailija
64/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temua mustamaalataan jo ihan sen takia, että suomikauppiaat ja heidän etujärjestönsä haluavat meidän ostavan heiltä. Ainoat mitä en temusta ostaisi ovat kosmetiikka ja sähkölaitteet. 

Sinä asut suomessa v..un pöljä. Sahaat omaa oksaasi. Tee palvelus ja muuta vaikka Saharaan.

Miksi vtussa pitää maksaa kauppiaalle?

Ostaa suoraan Kiinasta, niin jää enemmän veroihin.

Juuri sinunkaltaistesi älynjättiläisten takia suomella menee niin v.tun paskasti nykyään. Sitä saa mitä tilaa.

Suomella menee v-tun paskasti, koska väärille ihmisille maksetaan liikaa yhteisestä kassasta. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
65/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan ekosertifioitua kosmetiikkaa, luomuruokaa, lähiruokaa, pohjoismaisia design kalusteita, astioita ja tekstiilejä. Ja minä olen v ä h ä v a r a i n e n.

Kotini ei olekaan täynnä roskaa, myrkkyjä ja paskaa. Nautin siitä, kun säästän pitkään ja saan säästöilläni ostettua jotain laadukasta, pitkäikäistä ja kestävää, joka tuottaa työtä suomeen, tai edes eurooppaan. Nautin siitä, kun tiedän, että tuote on ekosertifioitu ja tarkastettu. On kiva käyttää myrkyttömiä, laadukkaista materiaaleista valmistettuja tuotteita. 

Vierailija
66/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kauhea allerginen reaktio meikeistä joita erehdyin tilaamaan tyttäreni innostamana Temusta. Kaikki menivät roskiin,  koska samoja allergisia reaktioita tuli läheisilleni näistä tuotteista.

Kosmetiikka nyt on bravuuriesimerkki, mitä ei kannata sieltä (muistakaan kaupoista) tilata, jos ei ole aivan varma luotettavuudesta. Temussakin on varmaan satoja tai tuhansia eri tavarantoimittajia. Jotkut laadukkaita, jotkut ehkä ei.

Vierailija
67/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Mutta jotkut ne vaan tykkää ostaa myrkyllisiä paskatuotteita Kiinasta, ettei vaan kukaan suomalainen työllistyisi. Jos kielletään on pakko temuttaa vielä kovemmin. Halpa myrkkypaskakrääsä on niihin iiihanaaa:)

Vierailija
68/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kauhea allerginen reaktio meikeistä joita erehdyin tilaamaan tyttäreni innostamana Temusta. Kaikki menivät roskiin,  koska samoja allergisia reaktioita tuli läheisilleni näistä tuotteista.

Itselläni on erittäin herkkää atooppinen iho. En ole saanut mitään reaktioita meikki- enkä ihonhoitotuotteista!

Syövän kehittyminen vie vuosia 

Johonkin täällä jokainen kuolee.

Vierailija
69/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.. Mutta jotkut ne vaan tykkää ostaa myrkyllisiä paskatuotteita Kiinasta, ettei vaan kukaan suomalainen työllistyisi. Jos kielletään on pakko temuttaa vielä kovemmin. Halpa myrkkypaskakrääsä on niihin iiihanaaa:)

Suomessa ei tuoteta kuin marginaalinen määrä kulutustavaraa.

Vierailija
70/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kyllä itseäkin miten niin monille halpa krääsä on tärkeämpää kuin oma terveys.

Vierailija
71/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni ovat aikamoisia tuotteita kun tekonahkaisessa kännykänkuoressa ftalaattitaso ylittää melkein 250% sallittuun ylimpään tasoon nähden tai kengissä on lyijyä yli kaikkien sallittujen raja-arvojen. Lapsettomuus tulee lisääntymään Suomessa kun temutetaan.

Parempi onkin, ettei niin tyhmät lisäänny.

Valitettavasti myös muut ihmiset voivat altistua kyseisille tuotteille.