Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Temusta yms. tilatut voivat näyttää identtisiltä,mutta tehty halvoista,mahd.myrkyllisistä materiaaleista.Mikä järki tilata.

Vierailija
22.09.2025 |

Heikot materiaalit ja Tukesin toteamat myrkyllisyydet sekä mm. sähkölaitteiden vaarallisuudet tietää jo kaikki. Mikä järki tilata. Niin sanottu halpuusko? Suurin osa kuulemma vaatetilauksia. Eikö kirppiksiltäkin saa halvalla kunnon materiaaleista tehtyä. Ainut vaan, että kohta niitä Temu tuotteita on kirppiksilläkin.

Huomenta Suomessa oli tänään hyvä haastattelu aiheesta. Suomen taloudellekin nähtävissä jo noiden tilausten vaikutukset. 

Kiinatuotteita tulee muutenkin Suomeen, mutta ne on säännösten ja tarkastuksien alaisia. Kertoivat, että samassa tehtaassa saatetaan aamupäivällä valmistaa eu:n säädösten mukaisia tuotteita ja iltapäivällä heikoista, myrkyllisistä materiaaleista Temun kaltaisiin verkkokauppoihin.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu-sandaalien koristeissa oli moninkertaisesti yli rajan nikkeliä. Veljentytär allergisoitui. 

Vierailija
22/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sielläkään myyjä pärjää jos myy täyttä paskaa. Oon ostanu paljon täysin käypää tavaraa Temusta ja säästäny kivasti.

Niin minäkin, Yksi esimerkki kymmenistä. Perunankuorima veitsi, viis kertaa parempi käteen ja toimivuudeltaan kuin yksikään Fiskarssi...hinta 86 senttiä, Fiskars, halvinkin hinta netissä 8,99, Cittarissa vielä reilusti enemmän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tehdas voi saman päivän aikana muuttaa linjastosta raaka-aineita. Samaa kiinalaista kamaa ne on.

Mulle ei oikein aukene mitä sää tarkoitat ja peukku zydeemistä päätellen ei oikein muillekkaan...Ei Temu ole tehdas vaan tilaus alusta? Sinne on koottu tuhansia eri tavaran toimittajia, vahän niin kuin Kesko aikoinaan pyöritteli osto tilauksia tai VHK, elikäs valtion hankinta keskus, ei mitään sen ihmeellisempää!

Vierailija
24/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuskin niitä Suomeen tuotuja markettituotteita tutkittiin 80-luvullakaan ja olen edelleen elossa. 

Eikä nykyäänkään, ei ne kerkeä ku tavara tulva on niin suurta, Se on täyttä piip jauhantaa että kaikki olis tarkastettua. ( Katsokaaa tuotteiden takaisin veto määriä.) Noilla puheilla pyritään vaan suojelemaan järkyttävää veron keräämistä. Kun tuote maksaa luokkaa euron Chinassa, on se sama tuote Suomessa luokkaa 12-15 euroa jossain Tokmannin tai vielä kalliimpaa Cittarin hyllyssä. Toinen ääripää on sitten tekstiilit, huhujen mukaan ei ne printti paidat kestä montaa pesua, joten en suosittelin tilaamaan...

Vierailija
25/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin trimmeriin sellaisia muoviteriä. Ovat paljon jämäkämpää muovia kuin ne valmistajan alkuperäiset, kestävät pitempään ja maksoivat max viidesosan siitä mitä "merkkituote". 

Mutta kai mä nyt saan jonkun syövän ja trimmeri räjähtää kun niitä muovinpaloja ei oo testattu.

Niimpä! Mutta think positive; parhaassa tapauksessa saat ilmaisen lentomatkan kuuhun...hei hulinaa ja hyvää matkaa!

Vierailija
26/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu on ihan paras. Nytkin tilaan kaverin kanssa monen sadan euron paketin. Elektroniikkaa ja vaatteita en osta. Enkä kosmetiikkaa, en käytä. Tavara on laadukkaampaa kuin täällä. Vaikka sieltähän ne kaikki romut tulee! Jos pitää jotain palauttaa, se käy käden käänteessä ja rahat palautuu tilille niin nopeasti ettet huomaakaan. Toisin kuin täällä, aina kun yritän palauttaa jonkun viallisen tuotteen jonka oon ostanut Prismasta tms, niin vittuilevat vaan eikä rahoja saa takas. Ole siinä sitten valmistajaan yhteydessä... Kyllä Temu vaan on paras. Kaikki yhdestä paikasta vieläpä!

Vierailija
27/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että muistutit, pitääpä temutttaa taas pitkästä aikaa. Viimeksi paketti tuli alle viikossa.

Eilen tein Temu- tilauksen ja tänään tuli s-posti että on lähtenyt kuljetukseen. Ennen meni kaksi viikkoa toimituksessa.

Itse tilaan lähinnä sisustustuotteita ja siivoustarvikkeita. Edullisesti saa hiton hyviä mikrokuituliinoja ja erilaisia pesuharjoja. Suomessa maksaa muovinen harja sen verran että jää hyllyyn. 

Vierailija
28/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuskin niitä Suomeen tuotuja markettituotteita tutkittiin 80-luvullakaan ja olen edelleen elossa. 

Eikä nykyäänkään, ei ne kerkeä ku tavara tulva on niin suurta, Se on täyttä piip jauhantaa että kaikki olis tarkastettua. ( Katsokaaa tuotteiden takaisin veto määriä.) Noilla puheilla pyritään vaan suojelemaan järkyttävää veron keräämistä. Kun tuote maksaa luokkaa euron Chinassa, on se sama tuote Suomessa luokkaa 12-15 euroa jossain Tokmannin tai vielä kalliimpaa Cittarin hyllyssä. Toinen ääripää on sitten tekstiilit, huhujen mukaan ei ne printti paidat kestä montaa pesua, joten en suosittelin tilaamaan...

Jatkuvilla pistokokeilla seurataan tuote-erien laatua koko ajan. Siksi niitä takaisinvetoja tulee, koska pistokokeissa jää huonommin tehtyä tavaraa seulaan. Jos ei olisi takaisinvetoja, heräisi ainakin minulla epäilys että tehdäänkö nyt tuotetestausta ja pistokokeita asian vaatimalla ahkeruudella ja tarkkuudella. 

Vierailija
29/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 luvulla ostettiin maltillisesti.

Vierailija
30/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillin niitä vasta tutkittiinkin kun oli Tullin labrat sekä maahantuojien pistokokeet. Silloin pääsy Tulliin ei ollut tuotteelle mikään itsestäänselvyys kuten nykyään. 

Vierailija
31/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukes.fi/omallavastuulla

Vierailija
32/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni ovat aikamoisia tuotteita kun tekonahkaisessa kännykänkuoressa ftalaattitaso ylittää melkein 250% sallittuun ylimpään tasoon nähden tai kengissä on lyijyä yli kaikkien sallittujen raja-arvojen. Lapsettomuus tulee lisääntymään Suomessa kun temutetaan.

Parempi onkin, ettei niin tyhmät lisäänny.

He laittavat vielä saastaiset tuotteensa kiertoon.

Vierailija
33/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sielläkään myyjä pärjää jos myy täyttä paskaa. Oon ostanu paljon täysin käypää tavaraa Temusta ja säästäny kivasti.

Ei siellä kaikki ainakaan ole laadukasta, eikä kuva vastaa tuotetta lainkaan. 

Varastavat käsityöläisten blogeista/facesta kuvia neuleista ja laittavat niitä omille sivuille myyntiin, vaikka kuva ei varmasti vastaa 100% heidän laatua. Ja poliisi vain levittää käsiään. 

Vierailija
34/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan liitto tuuttaa joka lävessä propagandaa Temua vastaan. Mister Tokmannit ja muut kärkkäiset ja vesakeskiset ovat hätää kärsimässä, kun kansa on päässyt valtavien valikoimien ja edullisten hintojen äärelle.

Vierailija
35/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikisellä suomalaisella halpakaupalla on näitä tukes-takaisnvetoja, joten kannattaa ostaa vain Amazonista.

Vierailija
36/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tehdas voi saman päivän aikana muuttaa linjastosta raaka-aineita. Samaa kiinalaista kamaa ne on.

Mulle ei oikein aukene mitä sää tarkoitat ja peukku zydeemistä päätellen ei oikein muillekkaan...Ei Temu ole tehdas vaan tilaus alusta? Sinne on koottu tuhansia eri tavaran toimittajia, vahän niin kuin Kesko aikoinaan pyöritteli osto tilauksia tai VHK, elikäs valtion hankinta keskus, ei mitään sen ihmeellisempää!

Ja siellä Temun tilausalustoilla voi olla kuvia suomalista villasukista, jos joku on laittanut neulomistaan sukista esim. kuvan faceen omille sivuilleen, mutta Temu on varastanut kuvia. 

Vierailija
37/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvilla pistokokeilla seurataan tuote-erien laatua koko ajan. Siksi niitä takaisinvetoja tulee, koska pistokokeissa jää huonommin tehtyä tavaraa seulaan. Jos ei olisi takaisinvetoja, heräisi ainakin minulla epäilys että tehdäänkö nyt tuotetestausta ja pistokokeita asian vaatimalla ahkeruudella ja tarkkuudella. 

Lammas on hyvillään, kun kaupoissa myydään vaarallisia sähkölaitteita, mutta pelkää hysteerisesti Temu-paketteja :D

Vierailija
38/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut kaikkea tarpeellista krääsää. Parhaita on pitkät, punotut usb-latausjohdot, ja huonoimpia tähän mennessä ikävä kyllä olleet lasten leluautot, jotka hajoavat leikeissä nopeaa ja sisältävät pieniä ja teräviä osia.

Vierailija
39/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu on ihan paras. Nytkin tilaan kaverin kanssa monen sadan euron paketin. Elektroniikkaa ja vaatteita en osta. Enkä kosmetiikkaa, en käytä. Tavara on laadukkaampaa kuin täällä. Vaikka sieltähän ne kaikki romut tulee! Jos pitää jotain palauttaa, se käy käden käänteessä ja rahat palautuu tilille niin nopeasti ettet huomaakaan. Toisin kuin täällä, aina kun yritän palauttaa jonkun viallisen tuotteen jonka oon ostanut Prismasta tms, niin vittuilevat vaan eikä rahoja saa takas. Ole siinä sitten valmistajaan yhteydessä... Kyllä Temu vaan on paras. Kaikki yhdestä paikasta vieläpä!

Meillä on iso kaveriporukka, joka tilaa sieltä usein tuotteita. Tätä on jo jatkunut jo yli 2 vuotta. Suomen markkinoille emme enää palaa. Temusta saamme vastinetta rahoillemme toisin kuin suomessa. Tuotteissa ei ole ollut mitään moitittavaa. 

Vierailija
40/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan liitto tuuttaa joka lävessä propagandaa Temua vastaan. Mister Tokmannit ja muut kärkkäiset ja vesakeskiset ovat hätää kärsimässä, kun kansa on päässyt valtavien valikoimien ja edullisten hintojen äärelle.

Bensa on liian kallista ajella Tokmanniin.