Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potkiva ja lyövä 5-vuotias! Apua!

Vierailija
11.04.2007 |

Tytölleni on tullut tosi inhottava tapa potkaista tai lyödä esim. jos häneltä kielletään jotain. Sanoo: " Siitäs saat selkääs!" tms. ja huitaisee / potkaisee. Ei lujaa, mutta eleenäkin se on aika ärsyttävä. Meillä ei kotona olla potkittu tai huidottu, joten en tiedä, mistä on sen keksinyt.

En ole nähnyt hänen tekevän niin muille lapsille, lähinnä minulle, pikkuveljelleen tai isälleen. Millä tälläisen saisi loppumaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommista pettymyksistä vaan tyytyy huutamaan ja karjumaan, mutta ei käy käsiksi. Sentään.

Vierailija
2/5 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pi. Välillä osaa kyllä hillitä raivarinsa, mutta ei aina. Jaksuja sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat ja säännöt aina olleet, tietää, mikä on oikein ja mikä väärin. On kehuttu ja kannustettu, aina ollut " kiltin" maineessa eikä ole tarvinnut hävetä kyläillessä tai muutenkaan ihmisten ilmoilla.

Nyt otetaan miltei päivittäin yhteen, selvästi kokeilee ja testaa. Sitä uhoamista joka asiasta, välillä tulee kirosanoja ja toisinaan raivotessaan yrittää lyödä tai uhoaa " mä lyön sua" ...

Isältään ei tasan tarkkaan kirosanoja kuule, ei edes puhu suomea ja lapsen päiväkoti on tosi pieni, vieraskielinen jossa rauhallinen meininki ainakin päällisin puolin. Itse en v-sanaa käytä mutta silti lapsi sitä suuttuessaan on alkanut hokea. Tiedän kyllä, että saa vaikutteita ja ottaa mallia muutamasta pihakaveristaan, joka mua suunnattomasti raivostuttaa.

Mutta ohimenevää toivottavasti on! Jaksamista vaan sinnekin!

Vierailija
4/5 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon uhmaikä tai ei niin lasten kuuluu tietää, ettei potkia ja lyödä saa.

Miksi lapsi ei osaa kanavoida aggressioitaan muilla tavoilla? Mieti sitä ja tilaa aika kasvatusneuvolaan tai yksityiselle lastenpsykiatrille.

Miten olet reagoinut potkimiseen?

Lapsi hakee ehkä rajojaan. Joskus kova kovaa vasten auttaa.

Näytä lapselle miltä potkiminen tuntuu (lapsen tasolla tietenkin).

Itse ottaisin ensin vanhemman otteen " kova kovaa vasten" .

Yksikin potkaisu ja rangaistus heti. Olkoon sitten mikä hyvänsä.

Kotiin ulkoilemasta, tv:n katselukielto, pelikielto... mikä teidän perheessänne parhaiten voisi vaikuttaa.

Vierailija
5/5 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa nyrkkeilemään lähintä lasta. Tosi noloa :(.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän