Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käveleekö ihmiset nykyään enemmän päin?

Vierailija
22.09.2025 |

En tiedä olenko tulossa vanhaksi, vai menettämässä teräni, mutta tuntuuko kenestäkään muusta, että ihmiset kävelevät helpommin päin, lenkkeilevät 10cm päästä taka ohi ja ylipäätään kunnioittavat omaa tilaa vähemmän kuin ennen?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jotkut koiranulkoiluttajat, miehet ja välillä lapset/porukat kävelee päin.

Tänään oli nainen  (tn. tuore isoäiti) lastenvaunujen kanssa. Kävelin pyörätien oikeaa reunaa, siis ihan reunassa. Hän komensi minua ,että helpompi on sinun kiertää, lun hänellä on vauvanvaunut. Ohjeisti vieä, että vauva nukkuu. Pysähdyin reunaan ja sanoin, että hän voi ohittaa, ja yleensä oikealta ohitetaan. Hän soitti suutaan, ja onko sinulla jokin ongelma.

Seisoin paikalla reunassa kahden kauppakassin kanssa. Suu edelleen kävi, ja ilmeisesti se lapsen nukkuminen ei ollut hänen suurin huolenaiheensa.

Vierailija
22/33 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän aikaa sitten kävi näin että isä ja pikkulapsi käveli koko tien leveydeltä. Lapsi suuntasi minua kohti ja jouduin koko ajan väistelemään, isä metrien päästä ei tehnyt mitään. Heti kun olin mennyt ohi (jatkuvasti väistäen lasta), isä kovaan ääneen tokaisi "tuleppa pena-aurora tänne, koska ihminen voi tulla vastaan".

En siis ilmeisesti ollut ihminen hahaha.

Mutta joo huomannut esim yhdellä tiellä että pyöräilijät joilla olisi tilaa vaikke muille jakaa, ohittavat kymmenen sentin päästä täyttä vauhtia (mikä järki??).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelee, on tullut vauvasta vaariin vastaantulijoita jotka ei yhtään katso mihin kulkee.

Vierailija
24/33 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on oikean puoleinen liikenne, mutta jalankulkija voi valita puolensa.

Toki olisi helpompaa, jos myös jalankulkijat noudattaisivat oikeanpuoleista liikennettä. Huomattavasti ennakoitavampaa.

Eniten häiritsee puolelta toiselle seilaajat, keskellä kulkuväylää kulkevat/jumittajat. Useampi rinnakkain kulkijat.

Koiraa ulkoiluttaessa olisi hyvä pitää koira pientareen puolella EI keskellä kulkuväylää.

Ulkoilin (jalkapatikassa)3 tuntia aamupäivällä pohjois Helsingissä ja tuli huomattua, kuinka ihmiset eivät yhtään mieti mitä tekevät/eivät huomioi muita liikenteessä kulkevia. Yrittäkää edes vähän.

Vierailija
25/33 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko hyvä keino on kulkea sateenvarjo kädessä, sillä voi vähän sohaista varoitukseksi. Ainakin säikähtävät.

Omia kyynär- tai olkapäitä ei kannata rikkoa muiden parhaaksi. 

Vierailija
26/33 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörän rattiin voi sitoa mittakepin, jotta saa raivattua itselleen tarvittavan turvatilan. Kirkkaat ajovalot, jotka häikäisevät suoraan eteenpäin. Kypärä päähän ja tukisiteitä nivelten kohdalle. 

Vierailija
27/33 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en jaksa käydä missään kun ihmiset nykyään törmäilevät suhun. Sit saattaa olla vihamielinen katse ihan kun sanottaisi että " siirry sä".

Vierailija
28/33 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on oikean puoleinen liikenne, mutta jalankulkija voi valita puolensa.

Toki olisi helpompaa, jos myös jalankulkijat noudattaisivat oikeanpuoleista liikennettä. Huomattavasti ennakoitavampaa.

Eniten häiritsee puolelta toiselle seilaajat, keskellä kulkuväylää kulkevat/jumittajat. Useampi rinnakkain kulkijat.

Koiraa ulkoiluttaessa olisi hyvä pitää koira pientareen puolella EI keskellä kulkuväylää.

Ulkoilin (jalkapatikassa)3 tuntia aamupäivällä pohjois Helsingissä ja tuli huomattua, kuinka ihmiset eivät yhtään mieti mitä tekevät/eivät huomioi muita liikenteessä kulkevia. Yrittäkää edes vähän.

Nää keskellä kulkijat ärsyttää. Lähti ohittamaan kummalta vaan puolelta niin ottavat sitten sivuaskelia just sinne. 

Vierailija
29/33 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele reunassa, mieluiten oikeanpuoleisessa. Mä olen ottanut tavaksi vaan pysähtyä paikalleni, kävelköön päin jos tahtoo niin voidaan keskustella.

Vierailija
30/33 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on älylaite kädessä. Nykyään vanhoillakin. Katsoin metron liukuportaissa, aiheuttavat vaaraa itselleen. Se on sekunnin sadasosa kun kaatuu nenälleen, etuhampaita korjataan kauan. Jos on pitkä tukka, voi tarttua ja lähtee päänahka irti. Eiku. Mutta oikea havainto aplla. Katukuvassa vielä wolttikuskit kaahailee. Olin rauhallisella metsälenkillä helsingin keskuspuistossa, niin sielläkin, metsäpolulla wolttimopoilija. Kaaos kaikkialla.

Vierailija
31/33 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisilla on oikein tapana tukkia koko tien leveys. Lastenvaunut, tädit ja mummit mukana. Jos on mies porukassa, viha leimuaa silmissä sivullisille. Vaikka ne lähtee Pakistanista, Pakistan ei lähde niistä.

Vierailija
32/33 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiha pieni valkoinen keski-ikäinen suomalainen mies ja kukaan ei väistä vaan itse joudun hyppäämään jonnekkin ojaan.

Vierailija
33/33 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala äly, kolmiulotteinen hahmotuskyky vähentynyt.