Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käveleekö ihmiset nykyään enemmän päin?

Vierailija
22.09.2025 |

En tiedä olenko tulossa vanhaksi, vai menettämässä teräni, mutta tuntuuko kenestäkään muusta, että ihmiset kävelevät helpommin päin, lenkkeilevät 10cm päästä taka ohi ja ylipäätään kunnioittavat omaa tilaa vähemmän kuin ennen?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oletko itse huomannut, mutta kävelet aina takaperin. Se saa asiat näyttämään oudoilta. 

Vierailija
2/33 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ne puhuvat jotain venäjää puhelimeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että lapset eivät varo aikuisia. Ensi kerralla potkaisen sen pois tieltä.

Vierailija
4/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en prkl väistä ketään.

Vierailija
5/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä nuoret naiset törmäilevät minuun kaikkialla. 

Vierailija
6/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän en prkl väistä ketään.

Minä väistän mutta vain puoliksi, saa vastaantulijakin osallistua väistelyyn tai saa olkapäästä.

Vierailija
7/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset tuijottavat tiktokkia ja vähät välittävät ympäristöstään. Pahinta on useampia tuollainen laumassa.

Vierailija
8/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset tuijottavat tiktokkia ja vähät välittävät ympäristöstään. Pahinta on useampia tuollainen laumassa.

Onneksi nuori nainen lentää kuin leppäkeihäs puhelimensa kanssa persiilleen.

Vierailija
9/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla joku noin 8-vuotias poika melkein käveli päin, tai siis olisi kävellyt jos en olisi sanonut sille juuri ennen osumista että katso eteesi. Kävelin oikeaa reunaa, hän haahuili tien keskeltä vasempaan reunaan katse kännykässä, ei edes välillä vilkuillut ylös tai ympärilleen. Säälittää että lapsilla on noin huonoja vanhempia jotka eivät välitä lapsensa turvallisuudesta pätkääkään, eivätkä opasta turvalliseen kulkemiseen ulkona (ja oikeaa laitaa!). Poika pelästyi jonkin verran, hyvä. Ei siksi että haluaisin olla ilkeä pikku muksuille, vaan jotta hän oppisi katselemaan ympärilleen jatkossa, muuten hän jonain päivänä vielä kävelee auton alle tai päin jotain kylttiä tms. ja sitten voi oikeastikin sattua pahasti. 

Vierailija
10/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteikäiset pennut talsii jalkakäytävää kolmen rintamassa ja luulee, että vastaantulija hyppää ruusupuskaan heidän altaan?

Vierailija
11/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kävelyt niin vaarallinen, mutta kun autossakin.  Mutkassa auto tuli vastaan niin kännykkä kait samalla aurinkolippana, ainakin silmien edessä.  Lähes puolet autosta sulku viivalla eikä elettäkään kääntää omalle kaistalle.  

Vierailija
12/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset vielä ymmärrän jotenkin, mutta teiniporukat jotka ovat pahimpia tässä asiassa niin en ymmärrä. Nykyään olen itse väistämättä ja kävelen päin, yleensä ovat ihmeissään tästä ettei joku anna heille tilaa. 

Vierailija
13/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kävelee, itse saa väistellä kaikkia. M u t a k u o n o t ja koirien kusettajat valtaa härskisti koko tien.

Vierailija
14/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, todellakin. Viime aikoina olen joutunut huudahtamaan kolme kertaa vastaantulijalle, joka katse kännykässä kävelee päin. Ei ole ollut itsellä mahdollisuutta väistää niissä tilanteissa. Olen miettinyt, että vissiin kännykkään tarvii vielä yhden äpin, joka sanoo että väistä vastaantulijaa.

Jotenkin nää puhelinzombit kauhistuttaa. Ovatko he aivan joka minuutin puhelimessaan?

Vierailija
15/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta turiset, itsekkyys valtaa alaa.

Vierailija
16/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta. Koko ajan esim. kauppakeskuksissa tulee vastaan ihmisiä, jotka vaan tulee päin. Aion kysyä heiltä tästä eteenpäin, että ajattelitko et katoan siitä sun edestä jos kävelet päin. 

Yleensä ihmiset kävellessään hahmottavat,  että tulee joku vastaan ja molemmat mittailee miten väistö tapahtuu, esim. ihan pikkuisen sivuun. Mutta nykyisin tätä ei tapahdu. 

Ehkä ihmisillä on kupla ympärillään ja hahmottavat vain itsensä.

Vierailija
17/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on alkava mielenterveyden häiriö,tuollatavalla ne juuri alkaa oireilemaan.

Vierailija
18/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaunuja jyrisee vastaan kaksi vierekkäin. Pakko hypätä ojaan ettei jää alle.

Vierailija
19/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahan muuttajat ainakin tekevät näin, toivottavasti he pääsevät nopeasti kotimaahansa jos näin paljon ahdistaa.

Vierailija
20/33 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä olen ajatellut, että olenko näkymätön.