Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka olet sairastanut enemmän kuin yhden varmistetun koronan, nousiko tokalla kerralla vielä kuume?

Vierailija
22.09.2025 |

Nousiko tokalla (ja mahdollisesti kolmannella) kerralla vielä kuume? Oliko eka koronasi pahin? Tuliko joka kerta sama setti oireita vaikka vaikeusaste olisikin vaihdellut?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä? Ei noussut kummallakaan, eikä kummallakaan kerralla ollut minkäänlaisia oireita missään kohtaa. Täyttä humpuukkia ja valhetta koko "tauti". 

Vierailija
2/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut kolme kertaa korona ja aina ollut tosi lievä, lähes huomaamaton paitsi haju- ja makuaistin lähteminen on ärsyttävää. Olen astmaatikko

Influenssa on oikeasti paha tauti etenkin astman kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että korona on joka kerta edellistä lievempi (vaikka kannassa muuntelua tapahtuu), mutta kuulemma ei välttämättä ole. Ihmettelen kun täällä oli elokuun lopussa keskustelu jossa puhuttiin että uusin variaatio on ärhäköin korona tähän mennessä. Miten ärhäkäksi se voi mennä muka kun on delta ja aiempi omikron olivat rajuja tauteja? Voi myös olla että kyseiset henkilöt olivat aiempina korona-aaltoina olleet vaan onnekkaita ja sairastaneet normaalia lievemmän muodon niin nyt tämä uusin tuntuu heistä pahalta. Mene tiedä.

Vierailija
4/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla rokotuksista ei ollut niin pitkä aika, joten siksi kai tuli lievänä. Toisella kerralla oli mennyt jo kauan ja korona huomattavasti pahempi.

Vierailija
5/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä? Ei noussut kummallakaan, eikä kummallakaan kerralla ollut minkäänlaisia oireita missään kohtaa. Täyttä humpuukkia ja valhetta koko "tauti". 

valtava koronahysteria rakennettiin jotta saatiin aikaan maailmanlaajuinen vallansiirto eliitille ja valtava rahastus etenkin 2020-2023

samaan aikaa tavalliset influenssat peiteltiin otsikoista koska koronassa ei ollut mitään niitä pahempaa

Vierailija
6/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisellä kerralla rokotuksista ei ollut niin pitkä aika, joten siksi kai tuli lievänä. Toisella kerralla oli mennyt jo kauan ja korona huomattavasti pahempi.

Okei, mut sulla syynä oli rokote siihen ekan koronan lievyyteen.

Vierailija
7/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas korona viime syksynä oli pahin, korkea kuume ja hengenahdistus. Myös maku - ja hajuaisti olivat poissa pitkään. Sen jälkeen jäikin jatkuvat nivelkivut, jotka vaivaavat edelleen. 

Vierailija
8/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla on tullut pahempana myöhemmin. Eniten taitaa vaikuttaa variantti ja toisaalta jos taudin saa silloin, kun vastustuskyky on vielä edellisen koronan heikentämä niin voi olla paha. Koronan ikävä piirre ovat näkymättömät tuhot joita tekee elimistössä. Sydän, verisuonet ja verisolut, keskushermosto jne. 

Vierailija
9/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin koronarokotteen jos se takaisi että ei tule haju- ja makuaistioiretta (mun mielestäni pahin oire, olen kulinaristi), mutta just siihen rokote ei auta. Joten en ole viitsinyt sitä ottaa. Mulle muutaman päivän korkea kuume on parempi vaihtoehto kuin tilapäinenkään aistivamma, vaikka se kuumekin oli ihan hirveää silloin sairastin ensimmäisen koronan.

Vierailija
10/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin koronarokotteen jos se takaisi että ei tule haju- ja makuaistioiretta (mun mielestäni pahin oire, olen kulinaristi), mutta just siihen rokote ei auta. Joten en ole viitsinyt sitä ottaa. Mulle muutaman päivän korkea kuume on parempi vaihtoehto kuin tilapäinenkään aistivamma, vaikka se kuumekin oli ihan hirveää silloin sairastin ensimmäisen koronan.

* silloin kun sairastin ensimmäisen

Vierailija
11/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaan ei tule immunuteettia pitkäksi aikaan ja silloinkin vain siihen yhteen varianttiin, ei muihin. Jatkuvasti kiertää useampia eri variantteja yhtä aikaa, joten voi saada koronan monta kertaa vuodessa. Korona eli sars2 vahingoittaa immuunijärjestelmää, joten ylipäänsä kaikki taudit saa sen jälkeen kovempina. Armeijassakin on alkanut tulla siksi älyttömän pahoja adenovirusepidemioita, vaikka ennen koronaa se ei ollut niin paha tauti. 

Nyt minulla on parhaillaan korona oireisena, edellinen oli touko - kesäkuussa pahana. Joka vuosi on ollut pari kovempaa koronaa, välillä on ollut oireettomanakin. Riippuu ihan tuurista, millainen se milloinkin on ja millaiset oireet. Oireet siis vaihtelevat paitsi joka kerta, niin myös eri henkilöiden välillä. Tyyliin perheessä yhdellä on x, toisella y, kolmennella z ja neljännellä ei mitään oireita  

Vierailija
12/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas korona viime syksynä oli pahin, korkea kuume ja hengenahdistus. Myös maku - ja hajuaisti olivat poissa pitkään. Sen jälkeen jäikin jatkuvat nivelkivut, jotka vaivaavat edelleen. 

Tutkitusti joka kolmas koronan saanut ja long covidin. Joka tartunta on uusi riski saada se. Joten aika loogista, että sinäkin sait sen, kun tuli viimeistään kolmas tartunta. Minä sain heti ekasta. Arpapeliä.

Vierailija
13/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla täysin samat oireet, kuume 39 n. 3 vrk. Sitten on helpottanut.

Vierailija
14/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut kahdesti, ja kova kuume molemmissa.

Btw epäilyttävää, kun eka vastaaja on hörhö. Taitaa olla iigorien ketju.

Vierailija
15/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakulla kuuluisalla oli eka liebä ja sitten voimakas. Olikohan se Pirkko Mannola

Vierailija
16/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hädin tuskin. Nenä vuoti. Mutta joo, mä en käynyt siellä rokotearvonnassa niin lieviähän ne oli molemmat ja sitten vuoden 22 ei ole näkynyt. Tuppaa nuo arvonnasta huonomman erän saaneet olevan jatkuvasti kipeänä. Mutta sehän oli oma valinta. Lällällää.

Vierailija
17/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut molemmilla kerroilla pelkkää kurkun karheutta. Ei etene mihinkään eikä tule muuta. Viikon tai yli ihan hiekkapaperia kurkku.

Vierailija
18/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne variantit vaihtuvat, niin tauti ollut erilainen joka kerta.

Saatiin Puolasta se ykkös-korona, ihan alkuvaiheessa. Oireena oli mulla ja miehellä helvetillinen outo kuiva yskä ja keuhkojen kirvely, vatsa meni myös sekaisin. Lapsella ainoastaan mahaoireita. Korona siis osittain mutu-tietoa, sillä tuolloin ei kaikkia testattu. Mutta osallistuttiin siis Puolassa Auswitchin päiväretkelle, ja bussissa oli kaksi isoa seuruetta italialaisia, ja tosi moni oli flunssassa. Meidän takana oli mies, joka yski ja oli kuumeessa, joutui jäämään bussiin lepäämään. Se oli tosi lähellä euroopan sulkutilaa, Meidän vielä ollessa Puolassa he pistivät nähtävyyksiä ja ravintoloita kiinni ja sitä myöten koko Eurooppa kääntyi korona-aikaan.

Sitten olisko ollut omikron seuraavaksi, siinäkin tuli minulle tosi v-mainen yskä, jopa pahempi kuin ekasta versiosta. Miehelle vain lievä yskä. Kuumetta nousi vähän. Sanoisin että normiflunssa paitsi että mulla astmaatikolla oli todella vaikea yskä. Lapsella ei oireita, ei tosin edes testattu häntä. 

Sen jälkeen on tullut vielä yksi korona, joka on siis testillä varmistettu. Vastasi normaalia nuhakuumetta paitsi että ALKOI yskällä, mitä ei ainakaan mulla ole normiflunssa koskaan tehnyt (vaan aina tullut esim. kurkku kipeäksi tai alkanut aivastelu ja kurkkukipu ja nokan valuminen). Yskää oli kolmisen päivää, sit tuli muut oireet. Mutta ei tullut edes kuumetta. Testasin kotitestillä kun sellainen sattui kotona olemaan ja oireet oli niin erikoiset. 

Vierailija
19/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuumetta toisen ja kolmannen tartunnan aikana ja lähti haju/makuaisti. Kaameaa päänsärkyä ja vuorokauden kestävää oksentamista oli onneksi vain ensimmäisellä kerralla.

Vierailija
20/30 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmilla kerroilla täysin samat oireet, kuume 39 n. 3 vrk. Sitten on helpottanut.

Olet tosi onnekas kun et ole saanut haju-ja makuoiretta (kuin korkeintaan 3 vrk ajaksi). Mulle se on kaikkein pelottavin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi