Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (1855)
Vierailija kirjoitti:
Yrittääkö joku utsia onko täällä tuttuja 🤭
Täh?
Onneksi ensi viikolla kakarat on taas koulussa eikä täällä trollaamassa hymiöineen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli uutta sellainenkin asia kun kasvattaja kertoi että pelkäsi vähän myös sitä, että jos tulee kovin pieni pentue, jolloin pennut voi kasvaa suuriksi ja synnytyksessä tulee sen takia ongelmia. En ole tuotakaan osannut ajatella.
Hui, että noinkin voi käydä
Murulassa ihan rauhallista.Pennut tuhisee ja vikisee
Aikamoisia psykologeja täällä tietävät muutamasta kommentista kertoa ,että joku on sairas. Kannattaa katsoa välillä sinne peiliin ja miettiä koskeeko se myös sitä peilikuvassa näkyvää se sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoisia psykologeja täällä tietävät muutamasta kommentista kertoa ,että joku on sairas. Kannattaa katsoa välillä sinne peiliin ja miettiä koskeeko se myös sitä peilikuvassa näkyvää se sairaus.
Tämä. Sivistyneisyydenkin taso on mikä 😒
Vierailija kirjoitti:
Murulassa ihan rauhallista.Pennut tuhisee ja vikisee
Asiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosikkikaudet olleet labbis ja Möpsö jossa oli kunnolla luonnetta.
vihasin möpsöä, on vieläkin tallessa pari kohtaa missä se ärisi ja näytteli hampaitaan pennuille, vaikka leikkivät vain keskenään.
Minun mielestä Möpsö oli kammottava koira en ehkä käytä sanaa vihata, mutta ei se ihan täysillä käynyt se koira. Et ole ainoa jolla on huonoja muistoja siitä kaudesta vaikka täällä väitetään ,että ne ovat yhden ihmisen harhoja. Tämä on mielipiteeni ja en voi sitä muuksi muuttaa.
Sehän on varma että luonnossakin emot suuttuvat ja näyttävät hampaitaan jos pennut hyppivät silmille minulla on ollut ILO seurata miten kissaemot reagoivat viliintyneisiin kissanpentuihin! Ottavat varmasti niskasta kiinni jos hyppivät kasvoille! Möpön pennut olivat myös aika riehakkaita! möpsö oli ihan ok🐕🦺
Vierailija kirjoitti:
Sehän o selvää et täl höpötys palstal joka päivä ns. asiantuntijat kirjoittelee olipa kysees kasvattajat, eläinlääkärit, tuatannon ihmiset, koirien kouluttajat ja niin päin pois. Heil ku ei ol muutakaan tekemist ku seurata vauvaa ja osallistuu keskusteluun kertoen sen oikean totuuren. Ehkä kannattais suhtautuu varauksel heihin jotka korostavat omaa roolia koirien tuntijoina. Maallikoit voiraan vierä ku litran mittaa. Villi veikkaus et kovinkaan monel täl palstal kirjoittaval ei ol omaa koiraa tai hajuakaan koirist.
Juup, on mulla pienen pieni haju vaikkei omaa koiraa ole koskaan ollut. 🙃😁. Muistan kun sukulaisen koira uiskenteli missä lie lika ojassa, siinä sitä vasta haju olikin.😲😁.
Mutta siis kokemusta on sukulaisten 4stä labbiksesta ja yhdestä sekarotuisesta joita silloin tällöin hoisin 1pvä - viikko tai pari. Aivan ihania kaikki💖 Asiantuntija en siis ole missään suhteessa ja pentuliveä kommentoin (jos kommentoin) vain hyvillä mielin. Mulle ihan sama mitä muut sanovat, silti täydestä sydämestä voin sanoa että kaikkien kausien kasvattajat, emät ja pennut ovat olleet kertakaikkisen ihania 💖💖.
Mua on siis ihan turha tulla provosoimaan, en ylly puolustamaan omia näkemyksiäni, enkä haukkumaan muita kommentoijia. <-- tuo ei koske sua jolle vastasin.
Ei täällä tarvii olla koiran omistaja. Kaikki saa kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosikkikaudet olleet labbis ja Möpsö jossa oli kunnolla luonnetta.
vihasin möpsöä, on vieläkin tallessa pari kohtaa missä se ärisi ja näytteli hampaitaan pennuille, vaikka leikkivät vain keskenään.
Minun mielestä Möpsö oli kammottava koira en ehkä käytä sanaa vihata, mutta ei se ihan täysillä käynyt se koira. Et ole ainoa jolla on huonoja muistoja siitä kaudesta vaikka täällä väitetään ,että ne ovat yhden ihmisen harhoja. Tämä on mielipiteeni ja en voi sitä muuksi muuttaa.
Sehän on varma että luonnossakin emot suuttuvat ja näyttävät hampaitaan jos pennut hyppivät silmille minulla on ollut ILO seurata miten kissaemot reagoivat viliintyneisiin kissanpentuihin! Ottavat varmasti niskast
muutenkin pennun on äärimmäise tärkeä oppia koiran normaali elekieli, koska sen pennun pitää oppia tulemaan toimeen myös toisten koirien kanssa. Paljon parempi, että hoivavaistoinen emo opettaa pennut olemaan "koiriksi", kuin sitten joku vieras, joka ei ehkä koe pentuja kohtaan mitään hoivaviettiä.
ja mitä alkukantaisempi rotu on kyseessä, niin sitä varmemmin emot opettaa
Kasvattaja oli jo alkanut kutsua pienintä koiraa pikkumustaksi, ihana nimi. Joku chatin lukija sanoi, että Pimu. Siinä olisi kyllä yksi nimi valmiina, varsinkin, kun Pikku Musta on varmasti monen hyvänyöntoivotuksissa ollut pitkään ja on nyt alkanut kasvaa hienosti, kuten Pimujen kuuluu.
Oli ihanaa katsoa, miten Murun primitiiviset äidinvaistot heräsivät heti ensimmäisen pennun synnyttyä huolehtamalla siitä. Mihin ihmisiltä kadonnut tämä vaisto.
Minulla on kokemusta englanninspringerspanieleista ja cockerspanieleista, tälläkin hetkellä löytyy enkku-uros. Lisäksi olen seurannut satunnaisesti pentuliveä useampana vuonna. Tutumpaa on seurata luppakorvaisten koirien tohellusta ja tunnistan niiden ilmeet ja eleet ja käytöksen paremmin. Kaikkia väitteitä palstan rotuasiantuntijoiden ilmoittamana en ole uskonut enkä kohdannut. Yksi aikaisemmista koirista (cockeri) sairasti paljon mm. korvia ja sai vielä syövänkin jonka vuoksi nukutettiin n. 11 vuotiaana (narttu). ESS:lla ei isompia vaivoja ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ai ei vai? 🙄
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta englanninspringerspanieleista ja cockerspanieleista, tälläkin hetkellä löytyy enkku-uros. Lisäksi olen seurannut satunnaisesti pentuliveä useampana vuonna. Tutumpaa on seurata luppakorvaisten koirien tohellusta ja tunnistan niiden ilmeet ja eleet ja käytöksen paremmin. Kaikkia väitteitä palstan rotuasiantuntijoiden ilmoittamana en ole uskonut enkä kohdannut. Yksi aikaisemmista koirista (cockeri) sairasti paljon mm. korvia ja sai vielä syövänkin jonka vuoksi nukutettiin n. 11 vuotiaana (narttu). ESS:lla ei isompia vaivoja ole ollut.
Minäkin pideän tästä kaudesta. On ehkä lempikauteni, juurikin luppakorvarodun vuoksi. Olen sen verran paljon ollut luppisten kanssa tekemisissä, niin niitä osaa tosiaan helpommin tulkita kuin vaikka pystykorvia. Lisäksi minusta luppikset näyttää lepposimmilta juurikin niiden luppakorvien vuoksi.
Tuntuu, että tämä olisi kestänyt kauemmin kuin viikon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei vai? 🙄
Mitä tarkoitat? T. Eri
Missä niin lukee että alkukantaisempien rotujen emät olisivat parempia hoivavietiltään ja opetustaidoiltaan?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Alkukantaiset_koirat
Porukat kyl kyselee, ja nää besserwisserit vastailee vaik heijä tietämys ois suoraan mutulun käsikirjast tai trollikoulun opeist.