Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3

Vierailija
22.09.2025 |

Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)

https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…

Kommentit (11644)

Vierailija
11541/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kyseleekö joku tosissaan mutta esim nyt Gmail. On ihan ilmainen.

Kyllä kyselen kun itselläni on maksullinen. Saa olla 3 osoitetta samaan hintaan. 

Tuossa sulle gmail joka on ilmainen

https://workspace.google.com/intl/fi/gmail/

Turha kai on maksaa jos hyviä saa ilmaiseksikin

Vierailija
11542/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nimi koiranpennulle valmiina mutta kun tuli kotiin niin vaihdoin nimen pennulle sopivammaksi . Kivoja nimiä Sulo ja Taateli ja sopii heille .

Onkos pentuperheessä nyt siis kaksi Suloa?

Itse olisin vaihtanut ainakin Hankin nimen,ehkä myös Havun. Muut olisi ehkä pitänyt sellaisina kuin ovat. Makuasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11543/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrytäänpä vaihteeksi koiriin jos sallitte. 

Onko joku alkanut ajattelemaan, että englanninspringerspanieli saattaisi olla oma rotu, siis jos olisi koiraa hankkimassa? Entäpä labradorinnoutaja, shiba, whippet tai bordercollie? 

Vierailija
11544/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun käyn tsekkaamassa onko tullut uusia kotiutuneiden uutisia 

https://yle.fi/t/18-332106/fi

ja siinä ihan ekana on noin puolen tunnin video jossa Muru on pesässä valmistautumassa synnytkseen

niin aina alkaa hymyilyttämään kun siinä sanotaan: Muru valmistautuu synnytykseen, edessä on pitkä urakka.

Niin eipäs ollutkaan pitkä urakka kun vain 3 tuntia ja 11 pentua maailmassa.

Mennään sitten siihen että ei siellä ole vielä mitään uutta, viimeiset jutut on 16.12.

Mutta ootellaan, ootellaan.

Vierailija
11545/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uutta?

Vierailija
11546/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nimi koiranpennulle valmiina mutta kun tuli kotiin niin vaihdoin nimen pennulle sopivammaksi . Kivoja nimiä Sulo ja Taateli ja sopii heille .

Onkos pentuperheessä nyt siis kaksi Suloa?

Itse olisin vaihtanut ainakin Hankin nimen,ehkä myös Havun. Muut olisi ehkä pitänyt sellaisina kuin ovat. Makuasia.

Mä oisin vaihtanu Hankin ja Kasteen, muut oli mun maun mukaisia. 

Vierailija
11547/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää mitään pentuperhettä. Pennut on ihan omia yksilöitään ympäri Suomea.

Vierailija
11548/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää mitään pentuperhettä. Pennut on ihan omia yksilöitään ympäri Suomea.

Murulassa on vielä muutama pentu 🤗

Vierailija
11549/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku alkanut ajattelemaan, että englanninspringerspanieli saattaisi olla oma rotu, siis jos olisi koiraa hankkimassa? Entäpä labradorinnoutaja, shiba, whippet tai bordercollie? 

Sorry, mutta spanielit ja noutajat eivät ole koskaan tuntuneet omilta roduilta, vaikka toki niistä tykkäänkin ja lähipiirissä noitakin rotuja on. Shiba ja whipukka tuntuvat enemmän omimmilta, ja Sinin pentueen ansiosta minusta tuli suorastaan fani, mutta kummallakin on voimakas riistavietti ja irti pito on niin ja näin. Lisäksi monet whipetsit ovat aika kylmänarkoja ja meidän koirat ovat paljon ulkona olipa talvi tai kesä. Colliefanina olen näyttelylinjan bortsua harkinnut, käyttis tuntui turhan vilkkaalta, mutta päädyin sitten itselleni uuteen rotuun eli sakemanniin. 

Vierailija
11550/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan Sumua. Ja jotenkin pysäytti kuulla lopussa, että Sumu syntyi liki elottomana. 

Vierailija
11551/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sprinkku: ei. Liian liioitellut piirteet

labbis: ei. liian nössö ja ärsyttää kun kaikki labbikset hyvin samannäköisiä

shiba: muuten mahdollisesti, mutta hyperallergioiva rotu, joten lievästi allergisena en uskaltaisi kokeilla. pidän tosin ajatuksesta alkukantaisesta koirarodusta. ja etenkin shiba inu on mukavan kokoinen: ei liian pieni, eikä liian iso

whippet: ei. lähistöllä asuu ainakin 5 whipettiä ja vaikka ovatkin luonteeltaan tosi kivoja ja kivan kokoisia, niin itseä ärsyttää se piiskahäntä. tätä enemmän kuitenkin se, että vapaisevat ulkoilmassa eikä se tunnu laantuvan edes vaatetuksella. Tuntuisi väärltä pitää suomen ilmastossa koiraa, joka pärjää ilman vaatteita vain sisätiloissa

bordercollie. ei liian neuroottisen oloisia paimennusviettinsä kanssa

Vierailija
11552/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avasin tämän palstan, ja hetkinen, putosinko vuoteen 1996?

Turha v*ttuilla, paljon on ihmisiä joille atk on hepreaa iän tai muun syyn takia.  

Esimerkiksi olen yrittänyt opettaa isääni tabletin ja älykännyn käyttöön, mutta ei onnistu vaikka päälläni seisoisin. Sormet on kömpelöt ja vaikka hänellä ei muistisairautta ole, ei uuden taidon oppiminen ole helppoa. Äitini osaa käyttää tablettia jollain tavoin, mutta ei puhettakaan minnekään kirjautumisista tai sähköpostin käytöstä. 

ilmeisesti sinullekin atk on täyttä hepreaa. nykysin sähköpostin saa avautumaan ja kirjautumaan automaattisesti, myös instan.  

en tiedä valittelitko sinä ilmaisen sähköpostin puutetta, mutta ilmaisiahan ne sähköpostit on. saa niistä maksaakin jos haluaa, mutta oma valintahan se on. 

itsellä on erillinen sähköposti kaikelle roskapostille, kuten vaikka installe ja sitten virallinen posti ja töiden puolesta sitten vielä työposti

Vierailija
11553/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

netissä on myös palveluita, joiden kautta insaa voi seurata ilman tunnuksia, mutta minä en aio kertoa mitä ne ovat, koska en halua tukea niitä. 

Vierailija
11554/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sprinkku: ei. Liian liioitellut piirteet

labbis: ei. liian nössö ja ärsyttää kun kaikki labbikset hyvin samannäköisiä

shiba: muuten mahdollisesti, mutta hyperallergioiva rotu, joten lievästi allergisena en uskaltaisi kokeilla. pidän tosin ajatuksesta alkukantaisesta koirarodusta. ja etenkin shiba inu on mukavan kokoinen: ei liian pieni, eikä liian iso

whippet: ei. lähistöllä asuu ainakin 5 whipettiä ja vaikka ovatkin luonteeltaan tosi kivoja ja kivan kokoisia, niin itseä ärsyttää se piiskahäntä. tätä enemmän kuitenkin se, että vapaisevat ulkoilmassa eikä se tunnu laantuvan edes v

Labbikset eivät ole niin nössöjä, kuin luulet. Katso mustia labbiksia konekarhulla. Moni palveluskoirakin juoksee karkuun, mutta labbis puolustaa omistajaa (riippuu toki roduista ja yksilöistä).

Vierailija
11555/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spanielit on minusta aina olleet tylsän oloisia koiria ja tämä kausi vain vahvisti tuota käsitystä. Ei ole ollenkaan mun rotu. Kauniita ne kyllä on.

Vierailija
11556/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista bortsu, ja mieluiten mahdollisimman lyhytkarvainen, vaikka pitkäkarvaiset miellyttää enemmän silmää. Englanninsprinkku käyttöominaisuuksiensa takia joo, mutta en halua trimmattavaa koiraa t. nimim. cockerin omistaja. Käyttölinjan labraattori ehkä? Shiba ei, whippet ei, sillä eivät ehken olisi soveliaita harrastuksiini, vaikka toki voisivat yllättää. 

Vierailija
11557/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

netissä on myös palveluita, joiden kautta insaa voi seurata ilman tunnuksia, mutta minä en aio kertoa mitä ne ovat, koska en halua tukea niitä. 

Itse käytän yhtä tuollaista ja on kyllä hyvä.

Vierailija
11558/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko laittaa linkin? 🙏

Vierailija
11559/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä käyttäisi

Vierailija
11560/11643 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä käyttäisi

Miksi?