Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (11389)
Pentulaatikko osiin ja Murulan varastoon odottamaan Mailin pentuja.
Kai siellä jotkut Ylen ukkelit tulee pentulan purkamaan ja viemään rojunsa pois 😂
Vierailija kirjoitti:
Minä vähentäisin chatteja ainakin puoleen. Osin melko turhia ja aikamoinen rasite kasvattajalle.
Chatit voivat olla myös lounaschattien tapaisia eli kasvattajan ei tarvitse osallistua. Onko läsnäolo rasite kasvattajalle? Riippuu tyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko nyt jättää ne miehen sukupuolielimet rauhaan. Ei kiinnosta.
Silloin ei kannata nimetä koiraa tatiksi. Uusi omistajakin onneksi samoilla linjoilla, eikä nimi jäänyt pysyväksi.
Mikähän minussa on vikana, kun tatista tulee mieleen se paksujalkainen sieni eikä penis 🤔
Penikset, ne on niin nähty, mutta ae että kun metsästä löydät I-luokan hetkkutatin, niin tytöt ja pojat, mitenkäs se suu nyt pannaan 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ihmisten asenteita haluttaisiin muuttaa niin kyllä joku muu eläin välillä ansaitsisi paikan.
Se on kyllä valitettavasti totta. Tosi monilta kuulee julistuksia: "En ole yhtään kissaihminen!", "En vaan tykkää kissoista, ne on niin vttumaisia", "Hyi, hiiret ja rotat!, "Käärmeet on inhottavia! Yök!", "Missä se lapio on, nyt kyyltä henki pois!", "Sudet vttuun Suomesta!" jne jne :(
Noiden kanssa on vaikea harrastaa. Luonnon eläimet sopii johonkin Avaraan luontoon.
Miksi kissan kanssa pitäisi harrastaa jotain lajia? Ja aina sanotaan, ettei kissa kuulu luontoon vaan on pidettävä sisällä. Eikö olisi hyvä, että kissalivellä voisi ehkä lieventää joidenkin kissainhoa?
Kissainfon voisi toteuttaa jotenkin toisin. Lyhyemmin, kun liveaika olisi liian pitkä ja hankala. Kyllä kissojakin mielellään katselisi. Mten olisi Catra ja Pörris ja ?
Suomi on iso maa, ja puhekielessä on yllättävän isoja eroja esimerkiksi maantieteellisen alueen, iän ja sosioekonomisen aseman mukaan. Sukupuolielimet kuuluvat siihen kategoriaan, jolle tarvitaan usein kiertoilmauksia, joten valinnanvaraa on paljon. Niinpä on ihan normaalia, etteivät kaikki sanat ole kaikille tuttuja. Itse en ole koskaan kuullut sanaa tatti käytettävän sukupuolielimistä, mutta veikkaan, että vastaavasti monet minulle tutut ilmaukset eivät ole tuttuja tatin paheksujalle.
Jokainen nimetköön koiransa oman makunsa mukaan. Pentulive-nimethän valittiin yleisön ehdotusten joukosta niin, että kasvattaja oli mukana valitsemassa, joten niihinkään ei pitäisi kellään olla nokan koputtamista.
Nimimerkillä suomen kielen ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä vähentäisin chatteja ainakin puoleen. Osin melko turhia ja aikamoinen rasite kasvattajalle.
Olen katsonut jokaisen asiantuntija-chatin ihan mielenkiinnosta. Koiraa ei meillä ole kun on allerginen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Onko edelliskausilla ollut Pirjo mukana päättäreissä? Tiedän nyt saavani niitä alapeukkuja, mutta itse tykkäisin ainoastaan Murulan elöin- ja ihmispoppoon läsnäolosta ja ennenkaikkea Murun mamman jutteluista.
Pirjo oli omaan makuuni liian hallitseva persoona niillä parilla kerralla mitä näin. Siis, tarkoitan että mamman rennot ja kivat juttelut jäivät taka-alalle.
Ja kyllä tiedän hänen pentuliven äiti jne, mutta chatti riittäisi.
Voihan se olla apu ja helpotus mammalle, kun ei tarvitse yksin keksiä juteltavaa kahdeksi tunniksi, ja vielä haikeissa lopetustunnelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva, jos seuraavaksi olisi jokin rotu jota ei ennen ole nähty, mutta terveys edellä pitäisi mennä valinnoissa.
Paljon vaikuttaa sekin, että löytyykö sopivaa kasvattajaa, joka on valmis ottamaan kamerat kotiinsa. Miksei siis hyvin voisi tarvittaessa olla sellainenkin rotu, joka on jo nähty, tarvitseeko aina hakea uusia rotuja? Toki on ollut mukava päästä tutustumaan uusiin rotuihin, ja onhan niissä vielä valikoimaa vaikka kuinka, mutta eikö tärkeintä kuitenkin ole ne pennut rodusta huolimatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on Vauvan ketjussa ja Facebookissa painottanut, että onpa kiva, että juuri tämän vuoden kasvattaja on niin rauhallinen, empaattinen ja herttainen. Ihan kuin edellisen kauden kasvattaja ei olisi ollut? Aiempia kausia en ole nähnyt, mutta minusta viime ja tämän kauden kasvattajilla on tosi samankaltainen ote pentuliveen. Rauhoittava ja luottamusta herättävä ääni, huumoria, kauniita sanoja ja paljon kehuja emolle ja pennuille, samanlailtaiset hyvästelypuheetkin lähtijöille.
Sinin kauden kasvattaja eli Sinin sisäkkö samaten 💕
Olen katsonut ensimmäistä kautta lukuunottamatta kaikki pentulivet, ja kaikki kasvattajat ovat olleet ihania. Kukin omalla tyylillään ja kiva niin.
Vierailija kirjoitti:
Pentulaatikko osiin ja Murulan varastoon odottamaan Mailin pentuja.
Mikäli Mailillekin on tosiaan pennut suunnitteilla, niin kuulostaa järkevältä. Eihän siihen ole kuin reilu vuosi, kun Maili alkaa jo olla nyt pennut saaneen Murun iässä. Olisipa kiva sitten päästä seuraamaan Mailinkin pentuja, jos mahdollista.
No ei ainakaan samaa rotua. Jos tää on tiedepläjäys niin ei pelkän viihteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kai siellä jotkut Ylen ukkelit tulee pentulan purkamaan ja viemään rojunsa pois 😂
Kamerat ymv. tietenkin, mutta viime vuodesta ymmärsin, että laatikot suunnitellaan ja rakennetaan joka vuosi huoneen mittojen ja koiraperheen toiveiden mukaisesti erikseen, eli halutessaan sen laatikkorakennelman saanee pitää.
Oliko joskus vuosia sitten pentulive jossa oli Belgianpaimenkoira Laekenois emo vai onko tämä vaan joku mun kuvitelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko nyt jättää ne miehen sukupuolielimet rauhaan. Ei kiinnosta.
Silloin ei kannata nimetä koiraa tatiksi. Uusi omistajakin onneksi samoilla linjoilla, eikä nimi jäänyt pysyväksi.
Mikähän minussa on vikana, kun tatista tulee mieleen se paksujalkainen sieni eikä penis 🤔
Puhutaan nyt sitten vielä oikein paksuvartisesta tatista ihan vaan viattomasti hämmästellen,,,
Ei päivää ilman huolta. Onko tatti tatti vai jotain muuta? 😅🤣😂
Herkkutatti = metsän kuningas 👑
Vierailija kirjoitti:
Oliko joskus vuosia sitten pentulive jossa oli Belgianpaimenkoira Laekenois emo vai onko tämä vaan joku mun kuvitelma?
Ei ainakaan pentulivessä. Laekenois oiskin hyvä, on meinaan belggareista se harvinaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko edelliskausilla ollut Pirjo mukana päättäreissä? Tiedän nyt saavani niitä alapeukkuja, mutta itse tykkäisin ainoastaan Murulan elöin- ja ihmispoppoon läsnäolosta ja ennenkaikkea Murun mamman jutteluista.
Pirjo oli omaan makuuni liian hallitseva persoona niillä parilla kerralla mitä näin. Siis, tarkoitan että mamman rennot ja kivat juttelut jäivät taka-alalle.
Ja kyllä tiedän hänen pentuliven äiti jne, mutta chatti riittäisi.
Voihan se olla apu ja helpotus mammalle, kun ei tarvitse yksin keksiä juteltavaa kahdeksi tunniksi, ja vielä haikeissa lopetustunnelmissa.
Aivan varmasti. Viime vuonnahan mukana oli jo valmiiksi kaksi aikuista, kun kasvattajan lisäksi hänen miehensä osallistui aktiivisesti pentujen hoitoon ja katsojien kyselyihin vastaamiseen.
Miettikääpä itseänne yksinään kahdeksi tunniksi tavallaan juontamaan livelähetystä. Hyvä vaan, että toimittaja on mukana ottamassa lähetyksestä vetovastuun.
Vuosi sitten taisi olla juurikin perheen pienokaisen huone. Tuskinpa monellakaan löytyy kotoaan ylimääräisiä huoneita ihan vaan satunnaisia pentuja varten, eli aivan varmasti tuokin huone on normaalisti jossain muussa käytössä.