Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (11115)
Vuosia sitten kävin katsomassa omaa tulevaa pentuani kasvattajan luona pennun ollessa 4 viikon ikäinen . Pentu oli 8 viikkoinen, kun avasin kasvattajan kodin oven. Viisi pentua oli siellä puuhailemassa omia juttujaan , mutta vain yksi lähti tulemaan luokseni häntä heiluen . Pentu oli se minun tuleva rakas , jota olin pitänyt sylissäni kuukausi aiemmin . Kyllä pennut tunnistaa ihmisen , hetki oli liikuttava että itkettiin ilosta kaikki .
En nähnyt omaa pentuani, sen emoa tai edes kasvattajaa kuin vasta olimme pentua hakemassa. Meille oli korvamerkitty tietyn värinen uros, mutta sen kivekset ei olleet laskeutuneet. Kasvattaja sanoi, että halutessamme saamme toisen samanvärisen, todella lupaavan urospennun.
Menimme katsomaan pentuja jotka rellestivät ulkotarhassa. Seisoimme verkkoaidalla katselemassa ja ihan väärän värinen pentu tuli nukkumaan jalkijemme juureen, aidan toiselle puolen. Muut pennut leikkivät iloisesti, tämä nukkui. Se oli kuin suoraan oppikirjasta "älä ota tällaista pentua". Se oli pieni, heikkokarvainen ja ei todellakaan reipas. Katsoimme toisiamme ja päätös oli tehty. Tuo rääpäle olisi meidän.
En suosittele näin tekemään, mutta meitä onnisti. Surkelikosta kasvoi suuri komea uros, parempi kuin monivalio isänsä joka tuolloin oli ko. rodussa melkein kuuluisuus. Me vain ajattelimme, että ko. pentu valitsi meidät. Varmaan hupsimme, mutta se oli elämämme koira.
Voisiko lootan luukun aukaista että näkisimme Marun? 🙏 Aina on hyvä aika pölliä jotain.
Voiko englannispringersin korvien karvat trimmata tuohon pituuteen mitä pennuilla on nyt? Tykkään luppakorvista, mutta tuo Murun korvien karvan pituus on jotenkin jo liiallinen omaan makuuni.
Näyttelykoiralle varmasti täytyy olla pitkät, mutta jos koti- tai muun lajin harrastuskoira. Tai kai sitä nyt kotikoiran karvat saa pitää sellaisena kuin itse haluaa, mutta katsotaanko sitä sitten jotenkin pahasti rodun sisäpiireissä?
19:25 ovet avautui, saa ainakin hetken kulkea eestaas
19.37 Maru Pitkäkyntinen...
19:38 Maru hiippailee ja Sumu tulee perässä. Maru on käynyt niin ahkeraan vorostelemassa ettei enää näyttänyt löytyvän mitään
Vierailija kirjoitti:
19:38 Maru hiippailee ja Sumu tulee perässä. Maru on käynyt niin ahkeraan vorostelemassa ettei enää näyttänyt löytyvän mitään
Sumu näyttää tykkäävän Marusta, kulkee perässä :D
19:40 on nääs possukin piiloutunut taspainolaudan ja seinän väliin, tyyliin mua et vie
Vierailija kirjoitti:
Voiko englannispringersin korvien karvat trimmata tuohon pituuteen mitä pennuilla on nyt? Tykkään luppakorvista, mutta tuo Murun korvien karvan pituus on jotenkin jo liiallinen omaan makuuni.
Näyttelykoiralle varmasti täytyy olla pitkät, mutta jos koti- tai muun lajin harrastuskoira. Tai kai sitä nyt kotikoiran karvat saa pitää sellaisena kuin itse haluaa, mutta katsotaanko sitä sitten jotenkin pahasti rodun sisäpiireissä?
Oman koiransa karvan voi leikata miten haluaa. Tuttavapiirissä on portugalinvesikoira ja villis joiden turkit pidetään lyhyinä. Tiedän myös muutaman kääpiörotuisen koiran jotka näyttävät ihan muualta kuin mitä näyttelyissä vaaditaan. Porukoilla on bobtail jonka turkki pidetään lyhyenä. Ainoastaan kerran joku nillittäjä oli todennut että miksi hankkia turkkirotu jos sen turkkia ei pidä rotumääritelmän mukaisena. Omaan arvoonsa tuollainen. Oikeastaan ainoa mikä koirien turkeissa käy omiin silmiin kipeästi on 1.värjäys, 2.takut, 3.karvat peittää silmät.
Vierailija kirjoitti:
19:40 on nääs possukin piiloutunut taspainolaudan ja seinän väliin, tyyliin mua et vie
Joku pennuista piilottanut, ettei Maru löytäisi?
Nyt äkkiä niitä leluja Marulle hönäistäväksi! Ettekö te ymmärrä, että ikäihm.. koirilla täytyy olla virikkeitä ja aktiviteettia jotta pää pysyy virkeänä ja kroppa toimii?!!
Marun kleptomania pahenee jatkuvasti! Nykyään varkaissa on käytävä jo lukuisia kertoja päivässä.
19:55 täällä yksi vetelee sikeitä ylhäisessä yksinäisyydessään
Vierailija kirjoitti:
Marun kleptomania pahenee jatkuvasti! Nykyään varkaissa on käytävä jo lukuisia kertoja päivässä.
Jospa Maru haluaakin vain näyttäytyä pikku tekosyyllä ja kertoa, että me samojedit ollaan todella näyttäviä koiria eli miten olis seuraava pentulive meistä arktisista kaunottarista ja komistuksista. Ei muuten korvat lupota 😁
Lapinporokoira olis hyvä rotu liveen kun on kotimainen, vähemmän tunnettu ja moneen harrastukseen kuin myös työkäyttöön soveltuva.
Myös lapinkoira, ja tämä rotu myös siksi kun sen suuresta suosiosta johtuen sen kasvattajii on ties minkälaisia, jopa pentutehtailijoita, eripuraisuutta ja sitte paimensukuisten oma linjasa. Olispa livessä fiksu rotua kunnioittava kasvattaja, vaikka hetihän se kurat saisi niskaansa eli tuskin ketään kiinnostaa. Harmi kun lapparien tilanne on mikä on. Pitäisi osata puhaltaa samaan hiileen, mutta kun ei.
Kukahan nuo pentujen kennelnimet on keksinyt 🙄 Enkku 4?
20:17 pirskatti kun niin pikaisesti kisseli (Pörris?) piipahtaa oviaukon tuolla puolen, ensin luulin nähneeni näkyjä mutta löytyihän se kisuli sieltä
Ykkösellä Lakeuden vuosi. Näin jotain mitä odottaa kurjet ja pääskyset. Muut odottavat joulua, minä odotan kevättä ja muuttolintujen paluuta 🥹